--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opony zimowe
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Opony zimowe
@IBZI, zamiast upominać, to wywal tego bota. Już ze 2x zgłaszałem. To nie jest user, tylko konto walące posty z d... zwykle z linkami do stron. A ludzie łykają i podejmują dyskusję. Wystarczy spojrzeć w jego "dorobek". Ban i do widzenia.
M.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 20:47
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
Re: Opony zimowe
Siema, kupiłem opony Dunlop SP Winter Sport 3D 245/50 R18 Run Flat do Insigni 2.8 v6 Turbo i mam dwa pytania:
-na letnich mam rozmiar 245/45 R18 a więc trochę wyższy profil nie będzie tutaj problemem od strony technicznej ?
-czy w Insigniach nie ma problemu stosować opony typu Run Flat jeśli jest wyposażona w czujniki ciśnienia ?
-na letnich mam rozmiar 245/45 R18 a więc trochę wyższy profil nie będzie tutaj problemem od strony technicznej ?
-czy w Insigniach nie ma problemu stosować opony typu Run Flat jeśli jest wyposażona w czujniki ciśnienia ?
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opony zimowe
Nie do końca rozumiem dlaczego niektórzy tak usilnie kombinują z różnymi rozmiarami opon, jeżeli w instrukcji jest jasno i wyraźnie napisane jakie należy, jakie wolno i jakich nie wolno stosować w danym modelu samochodu.
Informacyjnie: założyłem opony zimowe Pirelli Sottozero 3 (już chyba 3 sezon) i muszę przyznać, że są mega ciche - gdyby ktoś pytał.
Pozdro.,
MxW.
Informacyjnie: założyłem opony zimowe Pirelli Sottozero 3 (już chyba 3 sezon) i muszę przyznać, że są mega ciche - gdyby ktoś pytał.
Pozdro.,
MxW.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Opony zimowe
A gdzie w instrukcji masz napisane, że nie wolno stosować innych rozmiarów niż podane
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony zimowe
Auta są homologowane na dany rozmiar kół i opon.
Potem zacznie się płacz jak ubezpieczyciel stwierdzi że jechałeś na niedopuszczonym rozmiarze kół/opon dla tego modelu i sam masz pokryć koszty napraw i ubezpieczeń.
Potem zacznie się płacz jak ubezpieczyciel stwierdzi że jechałeś na niedopuszczonym rozmiarze kół/opon dla tego modelu i sam masz pokryć koszty napraw i ubezpieczeń.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Opony zimowe
Pokaz zapis w polisie o czymś takim. Pytałem ubezpieczyciela i również nic takiego nie było i nawet nie słyszeli ,żeby była jakaś odmowa wypłaty odszkodowania z tego tytułu.
Oczywiście mowa o normalnych,a nie łysych oponach
Oczywiście mowa o normalnych,a nie łysych oponach
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8449
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Opony zimowe
Być może to dotyczy tylko aut nowych w leasingu i na gwarancji , bo tak jak @wassermann chyba pisał, jedynym obowiązkiem wynajmującego czy leasingobiorcy jest pilnowanie zaleceń producenta auta. Poza czasem gwarancji i na autach własnych już raczej tego wymogu nie będzie. Więc decyzja co do rozmiaru felg i opon należy do użytkownika. Homologacja staje się jakimś problemem gdy na skp nie dostanie się pieczątki z przeglądu technicznego. Ale też nie słyszałam aby ubezpieczyciel miał jakiś problem z oponami w starych autach no chyba że one też stare i łyse czy klejone.
Też ubezpieczam auto nawet starsze niż moje bo sprzed 2010 i nie było żadnych pytań o opony
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Opony zimowe
https://opony.rezulteo.pl/poradnik/prze ... echnicznym
https://opony.rezulteo.pl/poradnik/prze ... miaru-opon
Z tego wynika, że można stosować tylko rozmiary dopuszczone przez producenta, ale nie szukałem stosowanych przepisów prawa. Jak to przeważnie bywa, teoria teorią, ale mi jeszcze nikt rozmiaru opon nie sprawdzał przy przeglądzie.
https://opony.rezulteo.pl/poradnik/prze ... miaru-opon
Z tego wynika, że można stosować tylko rozmiary dopuszczone przez producenta, ale nie szukałem stosowanych przepisów prawa. Jak to przeważnie bywa, teoria teorią, ale mi jeszcze nikt rozmiaru opon nie sprawdzał przy przeglądzie.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Opony zimowe
Polskie prawo
11.4
Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
§11.5
Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu, na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu.
§11.6
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust.5:
w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi,
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
w opony, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zapatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających osnowę,
w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi
11.4
Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
§11.5
Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu, na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu.
§11.6
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust.5:
w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi,
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
w opony, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zapatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających osnowę,
w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Opony zimowe
Stosowanie innego rozmiaru felg lub opon niż oryginalne, jakie były nałożone przez producenta może skutkować np. wskazaniem nieprawidłowych wartości prędkości na prędkościomierzu. Później może być wielkie zaskoczenie jeśli ktoś zostanie nagrany na videorejestrator i okaże się że jechał z większą prędkością niż ta która była wyświetlana na jego zegarach, bo zamiast 17" ma założone 19".
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opony zimowe
Żeby takie przekłamania były to musi być dużo różnica w rozmiarze. Nie ma żadnych obostrzeń w przepisach czy ubezpieczeniach jeśli chodzi o rozmiar kół.
Inna kwestia jest czemu takie a nie inne rozmiary są wybrane przez producenta do danego auta. Chodzi o kwestie spalania, pracy zawieszenia, zużywania się jego elementów, ewentualnego obcierania o nadkole (jeśli za duże) lub o inne elementy np w trakcie skrętu.
Nic więcej.
Fakt dziwna kwestia wsadzać większe koło na zimie niż letnie, ale co kto lubi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Inna kwestia jest czemu takie a nie inne rozmiary są wybrane przez producenta do danego auta. Chodzi o kwestie spalania, pracy zawieszenia, zużywania się jego elementów, ewentualnego obcierania o nadkole (jeśli za duże) lub o inne elementy np w trakcie skrętu.
Nic więcej.
Fakt dziwna kwestia wsadzać większe koło na zimie niż letnie, ale co kto lubi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Opony zimowe
Między 99km/h a 101 km/h różnica mała a konsekwencje ogromne. To tak na marginesie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Opony zimowe
Licznik zawyża o kilka km/h, więc 2-3km/h do góry po zmianie opon nie zrobi różnicy. Jeśli kierowca będzie sugerował się wskazaniami licznika to jest bezpieczny.
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Opony zimowe
To trochę odbiegam już od tematu ale muszę przyznać przedmówcy rację co do zawyżeń wskazań aczkolwiek od razu może wytłumaczę jak działa wideorejestrator, tak w skrócie: urządzenie jest podpięte pod licznik auta na którym jest zamontowane. Tak więc nieoznakowany radiowóz też ma zawyżone wskazanie i na nagraniu będzie też większa prędkość sczytana z licznika, także wracamy do punktu wyjścia, iż każda ingerencja w średnicę koła będzie miała konsekwencje. A ta już będzie zależała od wielkości tej ingerencji. Mam nadzieję że nie zagmatwałem za mocno i wszyscy zrozumieli?
Nasz pojazd = zawyżona prędkość
Nieoznakowany radiowóz = zawyżona prędkość = wskazanie wideorejestratora.
Nasz pojazd = zawyżona prędkość
Nieoznakowany radiowóz = zawyżona prędkość = wskazanie wideorejestratora.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Opony zimowe
A co to ma wspólnego z tematem? Proszę takie dyskusje uskuteczniać w odpowiednich tematach. Jutro posprzątam, a teraz piszemy o oponach zimowych.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Opony zimowe
Pozostaje zasadnicze pytanie - po co kombinować, skoro jest tyle homologowanych rozmiarów? Nikt na to nie odpowiedział
Nie chodzi o „tuning”, tylko zwykle o udziwnione rozmiary. Jak dla mnie, chodzi o pieniądze i chęć zamontowania opon wcześniej używanych w innym aucie. Bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Bo jak ktoś kupuje nowe, to wybierze rozmiar dopuszczony - i już. I stąd całe dorabianie teorii, czytanie paragrafów, interpretacje polskiego ustawodawstwa... Zwłaszcza w przypadku Insi A, gdzie wybór naprawdę jest spory spośród tego co dopuszcza instrukcja.
M.
Nie chodzi o „tuning”, tylko zwykle o udziwnione rozmiary. Jak dla mnie, chodzi o pieniądze i chęć zamontowania opon wcześniej używanych w innym aucie. Bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Bo jak ktoś kupuje nowe, to wybierze rozmiar dopuszczony - i już. I stąd całe dorabianie teorii, czytanie paragrafów, interpretacje polskiego ustawodawstwa... Zwłaszcza w przypadku Insi A, gdzie wybór naprawdę jest spory spośród tego co dopuszcza instrukcja.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 20:47
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lublin
Re: Opony zimowe
Tak jak piszesz, u mnie w mieście trafiły się takie opony o rozmiarze 245/50 R18 bardzo atrakcyjnej cenie w stanie idealnym. Osobiście nie sądzę, żeby trochę większy profil zrobił różnicę ale z ciekawości dodałem post co myślą o tym inni ludzie. Domyślam się, że na Run Flatach będzie trochę gorzej z komfortem ale poza tym chyba nie będzie innych problemów.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Opony zimowe
Przy normalnym rozmiarze zawsze masz mniejszą prędkość niż pokazuje licznik, przy tym marginesu zapasu nie będzie .
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opony zimowe
No i dokładnie.wassermann pisze: ↑19 gru 2019, o 14:36Pozostaje zasadnicze pytanie - po co kombinować, skoro jest tyle homologowanych rozmiarów?
(---)
Jak dla mnie, chodzi o pieniądze i chęć zamontowania opon wcześniej używanych w innym aucie. Bez ponoszenia dodatkowych kosztów. (---) I stąd całe dorabianie teorii, czytanie paragrafów, interpretacje polskiego ustawodawstwa...
Pozdro.,
MxW.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 wrz 2019, o 18:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Białystok
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opony zimowe
Ja założyłem zimówki w rozmiarze 245/50 R18 i jeżdżę już dwa miesiące. Opony według mnie ładnie wypełnią nadkola - samochód wygląda jakby był większy. Jeździ się miękko, ale może to efekt zimowej mieszanki. Aby nie było przekłamań na liczniku zmieniłem rozmiar za pomocą op-com.