--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ciśnienie w oponach

klimatolog
Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 7 cze 2015, o 21:06
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: klimatolog » 13 sty 2016, o 00:21

jakie ciśnienie do felg 20 ?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: Alex » 13 sty 2016, o 08:22

Wystarczy, że raz zadasz pytanie w odpowiednim wątku, naprawdę.
Ciśnienie to indywidualna sprawa zależna od stylu jazdy, komfortu, ekonomii. Zajrzyj do instrukcji obsługi, w której są rozpisane zalecane ciśnienia i będziesz wiedział jakie zastosować w swoim aucie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6061
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Zmiana kół 17" na 18"

Post autor: yerry » 6 kwie 2016, o 12:23

Qjas pisze: - cisnienie ustawilem na jazde komfortowa wg tabeli na drzwiach czyli 2.2 przod 2.4 tyl
Daj sobie więcej na przód, szybko odczujesz poprawę. Oczywiście coś za coś - wyższe ciśnienie to twardsze koło natomiast na pewno łatwiej się nim kręci no i spalanie niższe :)
Ja zwykle daję z przodu 2,4-2,5 (ten sam rozmiar kół) ze względu na częstą jazdę po mieście gdzie zmagam się z koleinami wzdłużnymi. Jak ciśnienie z przodu mam niskie ciężko momentami kierownicę utrzymać. Po podwyższeniu ciśnienia nie ma już takich problemów.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zmiana kół 17" na 18"

Post autor: SAFIK » 6 kwie 2016, o 16:23

Ile dmuchacie na przód a ile na tył przy 19". (mam245/45R19'').
Wcześniej miałem na przodzie 2,4 a obecnie od tygodnia 2,6. a z tyłu mam 2,4. Zazwyczaj jeżdżę sam a czasem ja + 1 lub 2 osoby.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zmiana kół 17" na 18"

Post autor: Alex » 6 kwie 2016, o 16:46

To zależy od stylu jazdy i wymagań. Zarówno na przodzie, jak i tyle mam ustawione 2,7.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zmiana kół 17" na 18"

Post autor: norbi333 » 6 kwie 2016, o 20:18

U siebie mam 2.6 we wszystkich kołach

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Zmiana kół 17" na 18"

Post autor: wassermann » 6 kwie 2016, o 21:01

Ja stosuję minimalne wymagane ciśnienie, a nie eco. Na eco jest za twardo, a mam w zwyczaju jeździć prawie non-stop w trybie Sport (z włączoną opcją usztywnionych amortyzatorów). Na co dzień jazda 1 osoby, auto bez obciążenia, miasto i przeloty w okolicy. Pomiar na chłodnych oponach, po postoju nocnym w garażu przy ok. +10 st.C wykazuje
2.3 przód
2.2 tył
czyli wymagane ciśnienie dla silnika 2.0NHT, opon 245/40 R19, wersji hatchback, 4x4, zawieszenie sport

W razie robienia trasy (autostrada) i obciążenia bagażnika zwiększam powyższe na
2.4
2.4

Pomimo tego, że jak napisałem wyżej mam 2.3/2.2, to aktualny odczyt z czujników via OnStar (akurat żona jeździ i mogłem sprawdzić) brzmi 2.6 dla czterech kół - po rozgrzaniu opon. Różnica w stosunku do pomiaru na zimno jest bardzo duża - wzrost o 0.3 bara po przejechaniu 10 km, i to wczesną wiosną. Gdybym napompował na zimnych kołach do eco, to po rozgrzaniu zbliżyłbym się do 3 barów, bez sensu, no i źle jedzie.

M.

Bodex

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: Bodex » 15 kwie 2016, o 08:33

Mam na słupku naklejkę dla HB ,myśle że kombi też można stosować. Po zmianie opon po 500 km dopompowałem na ECO 2,7 / 2,6 bar. I jest lepiej a komfort pozostaje bez zmian.
Opony : https://tapatalk.com/shareLink?url=http ... are_type=t
Opony całoroczne

Spróbujcie sami.
Obrazek
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: radkor » 15 kwie 2016, o 13:35

Ja w ST mam inaczej, ale to może wynikać z innego rozmiaru fabrycznych opon:

Obrazek

Na pewno z tyłu w kombi jest wyższe ciśnienie niż z przodu.

red944

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: red944 » 15 kwie 2016, o 14:13

Witam, u mnie w ST mam 19" i opony 235/40/19 i nabite przód 2.2 i tył 2.4 i w obecnych warunkach spalanie na poziomie 8,5l/100km wg wskazań komputera. Nie potrafię wybrać optymalnego ciśnienia. Jak mało jak mam teraz to pewnie więcej pali i ciężej chodzi kierownica, a jak większe ciśnienie to twarde zawieszenie daje znać o sobie.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: wassermann » 15 kwie 2016, o 18:17

Co z tego, że nabite opony spowodują minimalnie niższe spalanie paliwa, skoro zawieszenie dostaje przez to bardziej po dupie - twarde opony nie amortyzują i przenoszą większe siły na elementy zawieszenia, które szybciej się przez to zużywa.
Poza tym, jak dla mnie, pewniejsze prowadzenie jest przy niskiej granicy zalecanego ciśnienia, a przy nabiciu do "eko" auto staje się bardziej nerwowe.

M.

red944

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: red944 » 16 kwie 2016, o 08:28

Otóż to, nie na tym to polega, aby opony były twarde jak koła walca. Jechałem kilkaset kilometrów na tzw eko i na trasę jest spoko , ale na miasto nie polecam...
Pozdrawiam

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: hubertus » 16 kwie 2016, o 12:22

Zgadza się za dużo to tez nie dobrze. Z auta robi się grzechotka. Zawias i plastiki w środku dostają z czasem w kość. A zauważyłem, że np na bruku typu kocie łby jaki mam na podwórku. Insignia odstaje sposobem resorowania od audi a4. Oczywiście in minus. Drgania są bardziej przenoszone na karoserię i układ kierowniczy. Dlatego w swojej insigni mam koła 215/60/16 (audi 205/55/16} prawie jak w małym suv ie. A ciśnienie to około 2,2 - 2,3 z przodu i około 2,0 - 2,1 z tyłu. Nie zmieniam ciśnienia na długie trasy. A na autostradzie z 4 osobami i prędkościami około 160 km/h pali mi 6,5l/100km. Mierzone z tankowania. Insignia nawet gorzej amortyzuje niż superb z 2005 roku na kołach 205/50/17. Duży minus tego auta to nie precyzyjna w porównaniu do powyższych i bardziej przenosząca drgania na budę przekładnia kierownicza. Dodam, że nie mam w insigni opon run flat ani żadnych luzów w układzie kierowniczym czy zawieszeniu a przebieg to 113 tys.
PS przypomniało mi się, że ojciec paskiem b5 z odsądzanym od czci i wiary aluminiowym zawieszeniem zrobił prawie 200 tys km. Pasek miał 120 tys przy zakupie i 315 tys przy sprzedaży. Lewa strona zawiechy nie ruszana a koło to 195/65/15 z ciśnieniem 2 - 2,1.

Bodex

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: Bodex » 16 kwie 2016, o 12:43

Zawias sie psuje od butowania i hamowania max więcej niż od nawierzchni,
Za niskie ciśnienie w szerokim laćku skutkuje zjechanym barkiem i wyschodkowanymi klockami i potem buczą, nie wspomnę już o przyczepności.
Producent dopuszcza takie ciśnienie , a mam w okolicy dobry stan dróg w porównaniu np do Krakowa .
Niech każdy wybierze co mu pasuje.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: hubertus » 16 kwie 2016, o 17:21

Od butowania i hamowania ogólnie cały samochód się psuje. Ale z tym zawieszeniem to dobre. Nieźle się ubawiłem. Co do ciśnienia to jak najbardziej niech każdy stosuje jakie chce. A co do ząbkowania czy zbierania boków opony. To nic z tych rzeczy nigdy w żadnym samochodzie u nas nie miało miejsca. Ojciec robi jettą po 30 - 40 tys km rocznie na ciśnieniu 2,1 z przodu. Zbiera ładnie całe opony nic nie huczy.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: P405 » 16 kwie 2016, o 18:57

Zasady są proste, jeżeli cisńienie według fabryki to zbiera całą oponę, jak Eco to musi więcej zebrać środkiem, jak za niskie to zbierze po zewnętrznych. Któregoś roku przy przekładce opon napompowali ponad 3, to odrazu miałem Eco i spalanie spadło. Dlatego własny miernik i co któraś sobota kontrola w garażu.

Xperia Z3

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: SAFIK » 16 kwie 2016, o 20:51

Mam 245/45R19 przód 2,6 i tył 2,6 jest ok. z komfortem. A na plackach tak sobie.

Awatar użytkownika
alex_k
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 09:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: alex_k » 17 kwie 2016, o 00:14

Na pewno 245/45R19? Mieszczą się w nadkolach i nie ma problemów z obcieraniem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: Alex » 17 kwie 2016, o 10:09

A czemu miałyby się nie zmieścić lub cokolwiek obcierać, jeśli do Insignii wejdzie nawet felga 22x9" ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie w oponach

Post autor: ICEMANIK » 20 kwie 2016, o 22:29

Edit - regulamin!
True
Ja jeżdzę na profilu 35:
przód 20x10'' z ciśnieniem 3.0bar
tył 20x11'' z 2.6bar
owszem twardo jest, bo jest i zawias KW i wyborna gleba, ale nic nie obciera i pięknie się mieści ]:->
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, o 22:33 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”