--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Koło zapasowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Casimir
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 26 kwie 2013, o 20:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Tarnów/Frankfurt am Main
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zapasowe.

Post autor: Casimir » 10 gru 2013, o 21:52

norbi333 pisze:Dzięki.Ale przy tych cenach wolę kupić R17 stalową i oponę do tego.Połowę ceny mi wyjdzie
Felga stalowa R17 to ok 350 zł (pytałem wczoraj w ASO), do tego opona to koszt ok 1000 zł.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Koło zapasowe.

Post autor: peja-1991 » 10 gru 2013, o 22:36

ale norbi może kupić używaną felgę i używaną oponę za jakieś 350-400zł
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Koło zapasowe.

Post autor: norbi333 » 10 gru 2013, o 22:51

luk59 pisze:Najlepiej wsadzić w dziurę taką 17 to zobaczysz czy wejdzie. Koło w rozmiarze 225/55/17 ma średnicę 679.3mm. Wnęka na koło się na dole zwęża więc może nie wejść.
Nie mam wolnej R17.Ale dałeś dobrą myśl .sprawdzę na R18

-- 10 gru 2013, o 22:51 --
peja-1991 pisze:ale norbi może kupić używaną felgę i używaną oponę za jakieś 350-400zł
Dokładnie.Zwłaszcza,że przez ostatnie 4-5 lat tylko raz musiałem korzystać z zapasu

bolek

Re: Koło zapasowe.

Post autor: bolek » 10 gru 2013, o 23:06

Mam używaną felge strukturalną 17cali do sprzedania,ma przygięty rant ale jest prosta ,na aucie nie biła,pewnie wyprostowanie tego to z 50-60zl ale na zapas to bym nawet tego nie ruszał zalożyłbym byle jaką opone i do bagażnika na wszelki wypadek.za 100zł ją oddam.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Koło zapasowe.

Post autor: norbi333 » 13 gru 2013, o 22:46

Przesyłka w cenie i zabieram

-- 13 gru 2013, o 08:19 --

Czy zestaw styropianowy z lewarkiem i resztą jest taki sam w Insigni i w Vectrze C? Generalnie chodzi mi o stropian ilewarek

-- 13 gru 2013, o 22:46 --

I

seba969

Re: Koło zapasowe

Post autor: seba969 » 25 gru 2014, o 20:45

z racji ze jeszcze 3 miechy temu mialem vc to sie wypowiem
a mianowicie sam styropian moze pasowac ale co do lewarka to niestety nie, wygladem taki sam ale lewar od isi ma rowek a z vc go nie ma, z racji ze w isi w originale byl zestaw naprawczy kupilem dojazdowke 18" oraz ori styropianem z lewarkiem i kluczem do kol bo tez jest inny, w vc jest to 17 a w isi 19

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: KenyBDG » 4 mar 2015, o 09:47

Panowie, czy da rade wsadzić dojazdowkę wraz ze styropianem do kombi z podwójną podłogą+ sub ?

Luk
Użytkownik
Posty: 911
Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Luk » 4 mar 2015, o 10:16

Da się, ja mam podwójną podłogę, dojazdówkę 17' i infinity.

cwaniaczek

Re: Koło zapasowe

Post autor: cwaniaczek » 3 sty 2016, o 20:06

Witam Pytanko. Mam zamiar kopic dojazdówke 17 cali i jestem ciekaw czy od BMW podejdzie? Wiem ze rostaw śrub jest taki sam ale chodzi mi o średnice tej dużej dziury na środku:) W BMW jest większa. a moze ktoś z Was ma na zbyciu takie kolo za rozsądne pieniążki. Proszę o Pomoc

Awatar użytkownika
k.olix
Klubowicz
Posty: 877
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
Auto: Insignia 2.0 160PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: k.olix » 3 sty 2016, o 20:36

Jak otwór środkowy jest większy to potrzebny jest pierścień centrujący i powinno być OK.
Krzysztof

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: radkor » 4 sty 2016, o 17:05

Pierścień centrujący do stalowej felgi? Może być ciężko. Tam jest za mały rant/stożek.
Gdy kupowałem auto to dostałem stalowe felgi 17" od BMW X1/X3, z takim samem rozstawem śrub jak w Insignii, ale z za dużym otworem centrującym. Badałem sprawę pierścieni centrujących do felg stalowych i sobie odpuściłem. Do Alu nie ma problemu, ale do stali na dobrą sprawę nie ma dobrych pierścieni. Felgi sprzedałem i kupiłem fabryczne GM do Iśki.

Założeniem koła od BMW ze zbyt dużym otworem centrującym ryzykujemy ścięcie śrub w piaście. Cała siła pionowa idzie wtedy na śruby a nie równomiernie na środek piasty i śruby.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2016, o 19:52 przez radkor, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
k.olix
Klubowicz
Posty: 877
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
Auto: Insignia 2.0 160PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: k.olix » 4 sty 2016, o 18:46

Faktycznie pierścienie stosuje się przeważnie do alu; masz rację.
Krzysztof

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: wassermann » 8 mar 2016, o 12:17

Proszę o potwierdzenie, że do wnęki koła zmieści się pełnowymiarowe koło zapasowe 225/55 R17. Teoretycznie takie koło jest w ofercie Opla (cennik na Niemcy) w dziale "koła dojazdowe i zapasowe", kod "RUC".

Mam podwyższoną podłogę (audio Bose), ale niekoniecznie chciałbym usuwać ten styropianowy organizer i osłabiać podparcie podłogi bagażnika, który będzie jeździł mocno zapakowany (koła potrzebuję właśnie na dalekie wyjazdy).

Planuję zakup oryginalnej felgi strukturalnej 7Jx17 i najtańszej opony 225/55 R17, razem ok. 550 zł brutto.

Pytania kolejne:
- czy nakrętki kół pasują te same co do alu 19", czy muszę zadbać o inne do struktury 17"?
- czy struktura 17" wchodzi bez problemu na zaciski TRW 337 mm? Sądzę, że tak, ale lepiej jak ktoś potwierdzi.
- czy macie doświadczenia z "kompaktowych rozmiarów" podnośnikiem do Insignii z pakietem OPC-Line? Tam jest problem z nakładkami progowymi w przedniej części - zwykły podnośnik nie podejdzie, bez szans. Co polecacie?

Namierzyłem coś takiego - wiem, że to nie jest produkt warsztatowej jakości, ale ma posłużyć wyłącznie do awaryjnego podniesienia samochodu w losowym przypadku. Warunek - niski profil (żeby wszedł pod listwę progową) oraz małe gabaryty, żeby nie zabierać zbyt wiele miejsca z tego i tak za ciasnego bagażnika. Punkty podparcia znam, wskazał mi znajomy mechanik Opla.
http://allegro.pl/podnosnik-zaba-niskip ... 78495.html

M.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: radkor » 9 mar 2016, o 10:46

Ja Insignię podnoszę podnośnikiem do Mondeo:
Obrazek
Rant progu w Insignii bardzo ładnie wchodzi w rowek podnośnika.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: norbi333 » 9 mar 2016, o 11:39

Mam zimowe alu R17 i nakrętki musiałem kupować,bo od R19 nie wchodziły.Znowu w Astrze do stalowych pasują takie same nakretki
Co do podnośnika to nie wiem. Na R19 nie musiałem zmieniać koła.Na zimowej zdarzyło mi się i musiałem kombinować we dwie osoby na dwa podnośniki.Pakiet opc line przeszkadzał i na "flaku" strasznie nisko było

-- 9 mar 2016, o 11:40 --

Nie masz problemu z silnikiem? Oglądałem ostatnio dwie i w obu byłym problemy z silnikiem

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: Alex » 9 mar 2016, o 11:47

Nakrętki na szpiki do wszystkich rozmiarów, niezależnie czy to 16", 17", 18", 19" czy 20", są takie same. Natomiast plastikowy korek/nakładka nakrętki już występują w dwóch rodzajach - dla stalówki i dla aluminium.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: wassermann » 9 mar 2016, o 11:52

@radkor, a czy u Ciebie są listwy progowe OPC-Line? To jest istotne ograniczenie i powód, dla którego Opel nie sprzedaje takiego podnośnika wraz z pakietem OPC-Line (istnieje takie wykluczenie w katalogu opcji). Zresztą oglądałem wnikliwie i widzę, że nie ma szans - listwa ozdobna schodzi znacznie poniżej rantu progu, problem dotyczy podnoszenia w razie awarii przedniego koła.

@norbi333, dzięki za uwagę dot. nakrętek, będę czujny. Co do silnika - chyba za wcześnie by o tym mówić. Auto mam od 4 miesięcy, jeszcze 32 przede mną. Niespecjalnie się zatem przejmuję. Bardziej ciekawi mnie jak wytrzyma Haldex. Ale potwierdzam, podczas wizyty w ASO spotkałem dwie Insignie 2.0 T poliftowe z padniętymi silnikami - obie to samo, zaczyna się od pęknięć w obrębie 1. cylindra. ASO robiło już 3 wymiany gwarancyjne (licząc z tymi dwoma), co na liczbę sprzedanych sztuk stanowi spory odsetek. Ale podobno to ASO ma wyjątkowe "szczęście". Jedna 2-letnia stoi teraz na sprzedaż za kupę hajsu, z nowym silnikiem od przebiegu 75 kkm.

@Alex, dzięki, cenna uwaga. Nakładka do zapasu mi oczywiście niepotrzebna, to ma służyć tylko awaryjnie do kontynuacji jazdy.

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: norbi333 » 9 mar 2016, o 12:00

Oglądałem z 2014 roku. I patrząc na to doszedłem do wniosku ,że chyba wolę na razie zostać przy swojej.Zwłaszcza,że poliftowa w automacie ma tragicznie słabe osiągi.Na Poziomie mojej Astry w serii :D

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: wassermann » 9 mar 2016, o 12:25

@norbi333, sam najlepiej na pewno wiesz, że automat w Insignii to zamulacz. Poza tym ja z upodobania wybieram manual. Oczywiście ja też wolałbym 2.8 V6, ale cóż, nie robią to nie. A OPC wychodziło za drogo w leasingu, problemem był serwis (większość leasingodawców nie była w stanie wyliczyć raty serwisowej, a nieliczne oferty wychodziły za drogo), no ale nie ma co narzekać, tylko trzeba się cieszyć z tego co jest, a wbrew mojemu pierwotnemu nastawieniu (ukształtowanemu negatywnymi, wręcz kpiącymi komentarzami w internecie) jest lepiej niż się spodziewałem, ale to zdecydowanie zasługa 4x4, którym jestem zachwycony :) Tylko bez tego znaczka "Turbo 4x4" zamówiłem, bo to trochę wiocha nosić taki dumny napis i być objechanym przez byle Civica ;)

No ale powróćmy do tematu koła zapasowego...

M.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Koło zapasowe

Post autor: radkor » 9 mar 2016, o 12:37

wassermann pisze:@radkor, a czy u Ciebie są listwy progowe OPC-Line? To jest istotne ograniczenie i powód, dla którego Opel nie sprzedaje takiego podnośnika wraz z pakietem OPC-Line (istnieje takie wykluczenie w katalogu opcji). Zresztą oglądałem wnikliwie i widzę, że nie ma szans - listwa ozdobna schodzi znacznie poniżej rantu progu, problem dotyczy podnoszenia w razie awarii przedniego koła.
Niestety nie mam tych listw. Jeśli krawędź listwy jest znacznie niżej niż krawędź progu to z tym podnośnikiem mógłby być problem. Krawędź listwy mogłaby obcierać o ramiona podnośnika.
Masz możliwość wstawić zdjęcie, na którym byłoby widać obie krawędzie?

PS. Jeśli chodzi o możliwość wciśnięcia podnośnika pod próg to raczej nie ma problemu. On po złożeniu jest płaski.
Podnosiłem u siebie bez problemu Iśkę na letnich 20" i zimowych 17".

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”