--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pytania nowego właściciela Insignii
- Blodziu
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2020, o 22:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ełk
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Mam takie zapewne noobowe pytanie ale specem nie jestem. Czy to normalne, że turbo sobie lekko gwiżdże i nieco syczy czy może to po prostu oznaczać jakieś może nie szczelności ? Auto ciągnie normalnie tylko po prostu mnie to ciekawi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 21:58
- Auto: Insignia sedan
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 7 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
U mnie jest z prawej strony ta pusta "wnęka" przydałby się numer części jeżeli ten który podałem wyżej jest błędny
Tak wygląda u was ten plastik?
Tak wygląda u was ten plastik?
- Blodziu
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2020, o 22:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ełk
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Czy jest jakaś opcja aby włączyć wyświetlanie jaki konkretnie jest w danej chwili wbity bieg w trybie jazdy D(automat)?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 wrz 2020, o 19:11
- Auto: Insignia 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Witam. Mam Insignię od 3 tygodni. I zastanawia mnie bardzo ten przycisk:
Wg mnie po jego włączeniu powinien uaktywnić się system parktronic? Czy się mylę? Jednak, pomimo tego, że przycisk jest wyłączony, czyli system powinien być nieaktywny, czujniki uruchamiają alarm podczas parkowania, gdy zbliżam się do jakiejś przeszkody. Czy może ten przycisk pełni jakąś inną funkcję?
Wg mnie po jego włączeniu powinien uaktywnić się system parktronic? Czy się mylę? Jednak, pomimo tego, że przycisk jest wyłączony, czyli system powinien być nieaktywny, czujniki uruchamiają alarm podczas parkowania, gdy zbliżam się do jakiejś przeszkody. Czy może ten przycisk pełni jakąś inną funkcję?
- k.olix
- Klubowicz
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
- Auto: Insignia 2.0 160PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Przyciskiem ręcznie wyłączasz lub włączasz czujniki parkowania, ale nie na stałe. Paktronic mimo to włącza się gdy zachodzi taka potrzeba.
Krzysztof
- k.olix
- Klubowicz
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
- Auto: Insignia 2.0 160PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
I tak i nie. Przy wstecznym włączy się zawsze, natomiast jak się zatrzymasz i np. parkujesz lub wjeżdżasz do garażu przodem a potrzebujesz czujników to możesz sobie włączyć ręcznie.
Krzysztof
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 paź 2020, o 07:24
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Trzebnica
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Witam,
mam pytanie: sprowadziłem Insignie A (2009, 2.0 benzyna sport) ze Szwajcarii. Tam tablice rejestracyjne są takie, że w przodu jest mała tablica a z tyłu normalna (taka jak polska). Po zmianie tablic na polskie z przodu, czujniki parkowania świrują i cały czas wydają dźwiek jakbym miał za chwilę przywalić w coś przodem.
Czy jest opcja aby ustawić czujniki tak zeby "pikały" jak zwariowane? na razie wyłaczam czujniki parkowania przyciskiem ale wolałbym aby moja kobieta parkowała z czujnikami działającymi poprawnie
pozdrawiam i czekam na pomocne komentarze
Michał
mam pytanie: sprowadziłem Insignie A (2009, 2.0 benzyna sport) ze Szwajcarii. Tam tablice rejestracyjne są takie, że w przodu jest mała tablica a z tyłu normalna (taka jak polska). Po zmianie tablic na polskie z przodu, czujniki parkowania świrują i cały czas wydają dźwiek jakbym miał za chwilę przywalić w coś przodem.
Czy jest opcja aby ustawić czujniki tak zeby "pikały" jak zwariowane? na razie wyłaczam czujniki parkowania przyciskiem ale wolałbym aby moja kobieta parkowała z czujnikami działającymi poprawnie
pozdrawiam i czekam na pomocne komentarze
Michał
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Dokręcić porządnie tablice po bokach i po bólu.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 paź 2020, o 08:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdynia
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Dzień dobry Wszystkim.
Nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam ten post ale chciałbym zakupić Insignie silnik benzynowy w automacie najlepiej polift.
Chciałbym Was zapytać , który silnik byłby najlepszy , jak z awaryjnością.
Interesuje mnie 1.6 SIDI Turbo ecoFLEX (A16XHT) ewentualnie 2.0 SIDI Turbo ecoFLEX (A20NHT-LTG) / (B20NHT).
Nadmienię, że zaprzyjaźniony mechanik odradza obydwa silniki :/
Proszę o Wasze opinie i pomoc
Nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam ten post ale chciałbym zakupić Insignie silnik benzynowy w automacie najlepiej polift.
Chciałbym Was zapytać , który silnik byłby najlepszy , jak z awaryjnością.
Interesuje mnie 1.6 SIDI Turbo ecoFLEX (A16XHT) ewentualnie 2.0 SIDI Turbo ecoFLEX (A20NHT-LTG) / (B20NHT).
Nadmienię, że zaprzyjaźniony mechanik odradza obydwa silniki :/
Proszę o Wasze opinie i pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 lis 2020, o 13:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gdańsk
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Cześć. właśnie zakupiłem swojego Opelka i zastanawiam się co zrobić w nim na dzień dobry by zapobiec w późniejszym czasie przykrych niespodzianek. Jest to 2013 rok z sinikiem A20DTR, z przebiegiem niby 200k. na pewno rozrząd jako pierwszy i uszczelka smoga o ile fundusze pozwolą;) może ktoś coś by jeszcze doradził co by można było aby móc pójść spać spokojnie?:) Z góry dzięki za podpowiedzi i sorry jeżeli gdzieś ten temat już istnieje.
Pozdrawiam;P
Pozdrawiam;P
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 lip 2020, o 13:55
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Słupsk
Moje kilka pytań odnośnie A20NHT
Witam!
Od czerwca jestem posiadaczem:
OPEL INSIGNIA 2.0 TURBO 220KM 4X4 SPORT
ROK PRODUKCJI : 2009
PRZEBIEG : 110 TYŚ. KM
SILNIK A20NHT
Dodam na początku, że w samochodzie od nowości nie był wymieniany rozrząd. Producent podaje, że należy wymienić go przy 150tys. km przebiegu. Czekać do 150tys. czy wymienić już teraz? Mój mechanik mówi, że wszystko z nim jest ok i bez sensu jest to wymieniać jeżeli nie daje żadnych objawów. Natomiast na forum czytałem, że łańcuchy rozrządu w tym silniku często ulegają zerwaniu powodując duże zniszczenia i należy go szybciej wymieniać. I kogo tu teraz słuchać??
Jako, że nie znam za bardzo tego silnika, chciałbym zadać kilka pytań odnośnie funkcjonowania tej jednostki.
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy na sam początek to proces odpalenia samochodu na zimnym silniku. Po odpaleniu auto chodzi głośniej niż normalnie i wskazówka na obrotomierzu jest nieco ponad 1000 obrotów. Ten stan utrzymuje się około minuty po czym samochód wycisza swoją pracę i obrotomierz schodzi poniżej tysiąca obrotów. Czy jest to normalny objaw? Jeżeli nie, to co on może zwiastować?
Drugą rzeczą, która mnie dość niepokoi jest cykanie pochodzące z silnika. Cyka i na zimnym i na ciepłym i jest to dosyć słyszalne. Nie są to odgłosy metaliczne. Czy to również jest normalnym objawem? Na dodatek cykanie zaczęło być bardziej słyszalne po wymianie oleju na nowy z wszystkimi filtrami i mam wrażenie, że silnik po wymianie oleju na nowy ma gorszą kulturę pracy niż miał. Olej stary miał przejechane 7 tys. Km i wymieniał go jeszcze poprzedni właściciel, więc może coś dodał? Jakiś ulepszacz czy jak to się tam nazywa żeby silnik lepiej pracował?
Kolejnym dziwnym objawem jest jakby lekka pojedyncza wibracja, która pojawia się tylko podczas postoju, gdy samochód stoi na biegu jałowym. Czego może być to objaw?
Ostatnim elementem, który jest bardzo dziwny jest delikatne ''podskakiwanie'' / trzęsienie samochodu jadąc powoli około 40-50km/h nie zależnie od biegu. Jest to najdziwniejszy objaw, który dość mocno mnie nie pokoi. Czego to może być objawem? Co prawda problem ten zaczął się, gdy napompowałem opony 17 cali na 2.4 bara (przód i tył). Może to za dużo do tego rozmiaru?
Wiem, że jest tu sporo pytań, ale jestem dosyć szczegółowy jeżeli chodzi o samochód. Niestety nie znam się za dobrze na mechanice samochodowej, dlatego bardzo proszę o pomoc drodzy forumowicze i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam!
Od czerwca jestem posiadaczem:
OPEL INSIGNIA 2.0 TURBO 220KM 4X4 SPORT
ROK PRODUKCJI : 2009
PRZEBIEG : 110 TYŚ. KM
SILNIK A20NHT
Dodam na początku, że w samochodzie od nowości nie był wymieniany rozrząd. Producent podaje, że należy wymienić go przy 150tys. km przebiegu. Czekać do 150tys. czy wymienić już teraz? Mój mechanik mówi, że wszystko z nim jest ok i bez sensu jest to wymieniać jeżeli nie daje żadnych objawów. Natomiast na forum czytałem, że łańcuchy rozrządu w tym silniku często ulegają zerwaniu powodując duże zniszczenia i należy go szybciej wymieniać. I kogo tu teraz słuchać??
Jako, że nie znam za bardzo tego silnika, chciałbym zadać kilka pytań odnośnie funkcjonowania tej jednostki.
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy na sam początek to proces odpalenia samochodu na zimnym silniku. Po odpaleniu auto chodzi głośniej niż normalnie i wskazówka na obrotomierzu jest nieco ponad 1000 obrotów. Ten stan utrzymuje się około minuty po czym samochód wycisza swoją pracę i obrotomierz schodzi poniżej tysiąca obrotów. Czy jest to normalny objaw? Jeżeli nie, to co on może zwiastować?
Drugą rzeczą, która mnie dość niepokoi jest cykanie pochodzące z silnika. Cyka i na zimnym i na ciepłym i jest to dosyć słyszalne. Nie są to odgłosy metaliczne. Czy to również jest normalnym objawem? Na dodatek cykanie zaczęło być bardziej słyszalne po wymianie oleju na nowy z wszystkimi filtrami i mam wrażenie, że silnik po wymianie oleju na nowy ma gorszą kulturę pracy niż miał. Olej stary miał przejechane 7 tys. Km i wymieniał go jeszcze poprzedni właściciel, więc może coś dodał? Jakiś ulepszacz czy jak to się tam nazywa żeby silnik lepiej pracował?
Kolejnym dziwnym objawem jest jakby lekka pojedyncza wibracja, która pojawia się tylko podczas postoju, gdy samochód stoi na biegu jałowym. Czego może być to objaw?
Ostatnim elementem, który jest bardzo dziwny jest delikatne ''podskakiwanie'' / trzęsienie samochodu jadąc powoli około 40-50km/h nie zależnie od biegu. Jest to najdziwniejszy objaw, który dość mocno mnie nie pokoi. Czego to może być objawem? Co prawda problem ten zaczął się, gdy napompowałem opony 17 cali na 2.4 bara (przód i tył). Może to za dużo do tego rozmiaru?
Wiem, że jest tu sporo pytań, ale jestem dosyć szczegółowy jeżeli chodzi o samochód. Niestety nie znam się za dobrze na mechanice samochodowej, dlatego bardzo proszę o pomoc drodzy forumowicze i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam!
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Rozrząd wymieniaj JUŻ. Zwłaszcza że nie jesteś pewien przebiegu tylko wieku. One nie rwą łańcuchów ale kruszą ślizgi
Pierwsze - tak, to normalne gdy pracuje na ssaniu.
Drugie -tak, to też typowe w tym silniku (mam identyczny tylko młodszy).
Kolejne- nie, nie mam pojedynczych wibracji .
Ostatnie - nie, nie podskakuję też .
Ciśnienie masz takie jakie być powinno. A opony ile mają lat? Może już więcej niż trzy sezony?
Pierwsze - tak, to normalne gdy pracuje na ssaniu.
Drugie -tak, to też typowe w tym silniku (mam identyczny tylko młodszy).
Kolejne- nie, nie mam pojedynczych wibracji .
Ostatnie - nie, nie podskakuję też .
Ciśnienie masz takie jakie być powinno. A opony ile mają lat? Może już więcej niż trzy sezony?
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 lip 2020, o 13:55
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Słupsk
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Opony mam nowe kupione w lipcu.
W takim razie muszę się rozejrzeć za kompletnym rozrządem i wymienię na zapas żeby potem nie było rzeczywiście niespodzianki.
Mam jeszcze problem ze skrzynią biegów (manual 6 biegowy) - na zimnym silniku Drążek wraca do pozycji neutralnej, natomiast jak się rozgrzeje przestaje wracać. Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce, bo mówi, że muszę już z tym żyć i że nic się z tym nie zrobi, a mnie to trochę irytuje, bo ciężko wtedy wbić z dwójki na trójkę. Może ktoś wie co to może być lub miał podobny problem?
W takim razie muszę się rozejrzeć za kompletnym rozrządem i wymienię na zapas żeby potem nie było rzeczywiście niespodzianki.
Mam jeszcze problem ze skrzynią biegów (manual 6 biegowy) - na zimnym silniku Drążek wraca do pozycji neutralnej, natomiast jak się rozgrzeje przestaje wracać. Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce, bo mówi, że muszę już z tym żyć i że nic się z tym nie zrobi, a mnie to trochę irytuje, bo ciężko wtedy wbić z dwójki na trójkę. Może ktoś wie co to może być lub miał podobny problem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 gru 2020, o 18:11
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poniatowa
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Witam po rozgrzaniu silnika do 90stopni po dłuższej jeździe samochod stoi na dworze i pojawia się delikatna para na wysokości ledów w bixenonie w obydwu lampach i dodatkowo w reflektorach następnego dnia lampy są suche. Mam zacząć się martwić że lampy sa nieszczelne czy to normalne zjawisko przy stygnięciu silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 15:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Wałbrzych
Re: Pytania nowego właściciela Insignii
Sorry że się wtrącam, ale czy ktoś z doświadczonych kolegów podpowie gdzie w menu Insigni ustawia się wartość km/h po przekroczeniu której pojawia się komunikat i sygnał. Mi się jakoś ustawiło 90 km/h i strasznie wkurza bębniąc za każdym razem gdy przekraczam. Będę wdzięczny za pomoc.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Pytania nowego właściciela Insignii
W menu wyświetlacza między zegarami.
Tak było w Isi A
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak było w Isi A
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2020, o 15:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Wałbrzych