--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pytania nowego właściciela Insignii

VIN, znalezione na allegro itp.
ODPOWIEDZ
Pawel_wro

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 12:05

Ze coś lepsze jest gorsze?🙂,
Żaden ze mnie fizyk, chemik czy akrobata, ale tak na chłopski rozum, jedyną sytuacją gdzie większą liczba oktanowa może przeszkadzać, są stare gaźnikowe auta z lat '80, czy monowtryski z '90, gdzie sterownik nie ma możliwości przestawienia zapłonu.
Im benzyna bardziej bogata w oktany, tym trudniej ją zapalić, więc w starych konstrukcjach, moc silnika na takim paliwie teoretycznie będzie mniejsza.

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Radek84 » 22 sty 2022, o 12:41

Ja bym lał 98 bo jednak, żeby uzyskać pełne obciążenie silnika wcale nie trzeba wciskać gazu do podłogi. Być może na 98 uzyskał byś trochę lepsze spalanie, aczkolwiek z kalkulatorem w ręce i tak 95 wyjdzie lepiej dla kieszeni

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Marek0 » 22 sty 2022, o 12:43

Być może dlatego w Aso zaproponowali mi zalanie 98 aby zredukować możliwość spalania stukowego. Całkiem możliwe iż zapłon następował z opóźnieniem i była cisza podczas dodawania gazu. Z tego co czytałem opel i inne marki pracowały nad tym aby wyeliminować ryzyko spalania stukowego. Gdybym zrobił drugie tyle AJ i nie sprzedał może okazałoby się iż silnik oberwał . Drażniło mnie to ale jednak ten silnik zalecane paliwo miał 95. Nie twierdzę, że 98 jest gorsze , tylko było napisane iż kiedyś nie było takich dodatków w 98 jak teraz , co dają nie wiem ale może jakieś bio jak do diesla co wcale naszym silniką nie musi iść na żywotność. Na kolegi miejscu lałbym co producent zaleca a nie dopuszcza, choć dziwi mnie ,że w tym silniku 98. W mojej insigni opcją jest 95 a 98 drugą, czy aby napewno ten silnik kolegi wymagał 98🤔

Pawel_wro

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 12:48

Im nowsza konstrukcja, tym mocniej sprawdzi się lepsze paliwo, a co do wadliwego 1.6, może wcale nie chodzi o stuki, może problemem jest jakość tłoka, może poddają się półki? etc...

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Radek84 » 22 sty 2022, o 12:48

Z ciekawości zajrzałem do swojej instrukcji:
B16SHL i B28NER. zalecane paliwo 98

Gdzieś kiedyś czytałem, że silnik 1.6 ma wadę w postaci zbyt słabego chłodzenia 4 cylindra. Tłok puchnie i niby potrafi pęknąć cylinder, tłok. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia.

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Marek0 » 22 sty 2022, o 13:04

Kolega nie pisał chyba na jakim paliwie jeździł poprzedni właściciel. Raczej lać takie jak zaleca instrukcja a nie dopuszcza. U mnie w 1.5T dopuszcza instrukcja 98,ale i 91😁, zalecane 95. Lej to co poprzedni właściciel i ciesz się bezawaryjnoscią 😉🖐

Pawel_wro

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 13:08

PB91 w Insigni B? Możesz zrobić zdjęcie tego kawałka instrukcji i wrzucić w tym miejscu?

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 996
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: zubek » 22 sty 2022, o 13:18

dziwne ale jest
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pawel_wro

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 13:31

Dzięki, jeszcze piętnaście minut temu założyłbym się o całe moje oszczędnościowe, że żaden producent na Świecie nie dopusci pb91 w aucie turbodoładowanym 🙂

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Marek0 » 22 sty 2022, o 13:43

Ja też ,dlatego jeszcze raz otworzyłem instrukcję żebym się nie czerwienił 😂. Gdzie kupić 91 , chyba u naszych wschodnich sąsiadów tylko 😉

Pawel_wro

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 14:01

Na zachód od Odry,91 też jest cały czas dostępne 🙂, przynajmniej niedawno jeszcze była...
Swoją drogą, zalecenia producenta bywają dziwne
Przykładowy interwał z gwiazdy,
Olej co 60 tysięcy/2 lata,
Filtr powietrza co 80 tysięcy 🙂,
I mój ulubiony, płyn chłodniczy...
Co 360 tysięcy lub co 15 lat 😋

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 587
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pro » 22 sty 2022, o 14:12


Radek84 pisze:Gdzieś kiedyś czytałem, że silnik 1.6 ma wadę w postaci zbyt słabego chłodzenia 4 cylindra. Tłok puchnie i niby potrafi pęknąć cylinder, tłok. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia.
Większą liczbą oktanowa obniża EGT, może też dlatego zalecana jest 98.

Przy okazji 91, jakież było moje zdziwienie, jak w USA tankowałem bawarke i było tylko 87 i zdaje się 91. Ale to z innej normy liczone oktany Obrazek

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Radek84 » 22 sty 2022, o 14:50

Ja kiedyś miałem okazję zatankować 91 do vectry c 2.0t gdzie producent też dopuszczał takie paliwo, ale podczas takiego umiarkowanego przyspieszania mrugał check. Trzeba było muskać gaz żeby jechać bez kontrolek na desce. Jak tylko nadążyła się okazja wlałem 98 i po problemie.
Swoją drogą vectra po przeróbkach skończyła też na 98, ale z fabrycznych 175koni było zrobione 308konia

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9020
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: mazmarcin » 22 sty 2022, o 14:53

To pewnie wyrywało kiere przy takiej ośce . Tym bardziej w vectrze.

Awatar użytkownika
VesslaN
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 3 paź 2021, o 20:06
Auto: Insignia A LIft SRI
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Częstochowa

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: VesslaN » 22 sty 2022, o 16:34

Niestety poprzedni właściciel jezdzi już autostradami niebios ... Nie zdążyłem dopytać.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: wassermann » 22 sty 2022, o 20:03

Do ON i 98 premium (np Lotos Dynamic) dodają jakieś substancje myjące, stąd nie zaleca się używania takich paliw do zajeżdżonych rupieci. Ale do aut względnie nowych lub jeżdzących od zawsze na uszlachetnionym paliwie - nie ma p/wskazań.
Mój TDI z pompowtryskami jeździ na Dynamicu już z 10 lat (a ma 13). Vectrę CDTi też 5 lat karmiłem Dynamicem.

Ciekawa sprawa z 95/98 w 2.0T (LTG w Insi A poliftach oraz Insi B przedlift.) Ten silnik też jest podatny na LSPI i uszkodzenia tłoka, a przynajmniej był w pierwszych latach produkcji. W mojej pierwszej Insignii lałem 95. Jeździła OK. Ale dwa razy zepsuł się w niej przepływomierz. Wówczas wyraźnie muliła i słychać było spalanie stukowe. Nie grubsze detonacje, lecz odgłos znany mi doskonale z dawnych lat, gdy ojciec walczył z ustawieniami aparatu zapłonowego w gaźnikowym Polonezie 1.5 :) Ten sam dźwięk przy obciążaniu silnika!
Jakież było moje zdziwienie gdy parę razy usłyszałem krótkie serie tego odgłosu w nowiutkiej GSi. Zalanej 95. Pewnego razu pogoniłem ją z butem 100-200 i szła jakby opornie, prezentując ten dźwięk. Od tamtego czasu zdecydowałem, po próbie na 98, że zostanę na 98. Trzy lata minęły, tylko na 98, i auto nigdy nie zmuliło, ani razu nie zadźwięczało spalaniem stukowym, silnik wkręca się nad wyraz ochoczo. Tylko zużycie tak samo ogromne :p

M.

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Radek84 » 22 sty 2022, o 20:42

mazmarcin pisze:
22 sty 2022, o 14:53
To pewnie wyrywało kiere przy takiej ośce . Tym bardziej w vectrze.
Na suchym na 3 potrafiła zerwać przyczepność przy dynamicznej jeździe. W deszczu często nerwy bo Ty w gaz, a kontrola trakcji go dusiła i nie szło jechać, ale na autostradzie miny kierowców bmw, audi itd. bezcenne

myk6414

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: myk6414 » 22 sty 2022, o 22:36

VesslaN pisze:
22 sty 2022, o 11:57
Czyli wyjeździć bak na Pb95 i zalać Pb98 ?
Od grudnia 2015 ujeżdżam właśnie taką Insignię ( w sensie z tym silnikiem). Auto mam od nowości, na liczniku prawie 130t km. Jeżdzę na Pb95 od nowości. Spalania stukowego nigdy nie zauważyłem. Pytałem w serwisie Opla (w trzech różnych, w tym jedno w DE) i w każdym mówili, że rzeczywiście problem był ze spalaniem stukowym na Pb95 i w określonych warunkach padał tłok. Dlatego też Opel zmienił zalecenia co do oleju - dwie pierwsze wymiany miałem na Dexos2, po czym zmieniono na Dexos1 Gen2 (swoją drogą mój serwis sam do mnie zadzwonił z pytaniem ile mi do wymiany zostało, po Opel zmienił zalecenia co do oleju i żeby zmienić, więc coś było na rzeczy - auto było jeszcze na gwarancji)
Podobnież właśnie Dexos1 Gen2 rozwiązuje definitywnie problem LSPI w tym silniku na Pb95.

Na silnikach znam się tyle, że mogę pisać bzdury, ale tak mi powiedziano i tego się trzymam.

ps - kilka baków, dla testu, zrobiłem na Pb98 - poza większym spalaniem o ok 1l, nie zauważyłem żadnych zmian - ani w kulturze pracy silnika, ani w osiągach.

Pawel_wro

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: Pawel_wro » 23 sty 2022, o 07:57

Radek84 pisze:
22 sty 2022, o 14:50
Ja kiedyś miałem okazję zatankować 91 do vectry c 2.0t gdzie producent też dopuszczał takie paliwo, ale podczas takiego umiarkowanego przyspieszania mrugał check. Trzeba było muskać gaz żeby jechać bez kontrolek na desce. Jak tylko nadążyła się okazja wlałem 98 i po problemie.
Swoją drogą vectra po przeróbkach skończyła też na 98, ale z fabrycznych 175koni było zrobione 308konia
Sterownik jest w stanie ogarnąć sobie korkety 25 procent w jedną, bądź drugą stronę, jeśli i to nie przynosi efektu to rzuca błędem.

pinkyy
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 22 lut 2022, o 09:42
Auto: INSIGNIA GS INOV 1.5
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: RUDA ŚLĄSKA
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pytania nowego właściciela Insignii

Post autor: pinkyy » 22 lut 2022, o 22:40

Witam nie rozpoczynając nowego tematu, za chwilę stanę się posiadaczem używanej 2017 modelowo 2018 insignii 1.5 165km automat w wersji inovation/elite. Co najlepiej na wstępie zrobić oprócz wymiany oleju w silniku? Na coś szczególnie zwrócić uwagę?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”