--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

VIN, znalezione na allegro itp.
Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

QRe: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: Bartol » 29 lut 2020, o 15:16

Poziom naładowania akumulatora to nie jedyny wyznacznik dla tego systemu.
Jeśli ustawicie wysoką temperaturę wewnętrzną to silnik będzie pracował, żeby ją zapewnić. Podobna sytuacja ma miejsce, gdy wyjedziecie z ciepłego garażu to żądana temperatura jest po 1-2 km osiągnięta i silnik zgaśnie. Jeśli natomiast samochód stoi całą pod chmurką, a kierowca ustawi temperaturę na max. to silnik pracuje ciągle żeby ją osiągnąć.

Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: darekk » 29 lut 2020, o 21:43

Auto stoi pod blokiem a temp. ustawiona cały czas na 21 stopni

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: Bartol » 4 mar 2020, o 10:15

Mimo subiektywnych odczuć polecam mimo wszystko przeczytać instrukcję obsługi pojazdu, w której opisane są zarówno warunki włączenia funkcji Autostop jak i warunki ponownego uruchomienia silnika, nie wywołanego chęcią jazdy, a aktualnym stanem pojazdu np. jeśli temperatura zmniejszy się o 2 stopnie lub więcej silnik zostanie ponownie uruchomiony.
Niewystarczające naładowanie akumulatora to jeden z kilkunastu powodów nie włączania się tej funkcji.

myk6414

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: myk6414 » 4 mar 2020, o 11:50

Warunki wymagane aby SS działał:


Klapa silnika musi być zamknieta

Drzwi kierowcy muszą być zamknięte

Kierowca musi mieć zapięty pas bezpieczeństwa

Silnik musi być ciepły

Akumulator musi być wystarczająco naładowany

Temperatura na zewnątrz musi być na plusie. Przy ujemnych temperaturach system Start/Stop działa w bardzo ograniczonym zakresie

Ogrzewanie tylnej szyby musi być wyłączone

Jeśli masz załączoną klimatyzację, kabina nie może się za bardzo nagrzać w czasie postoju z wyłączonym silnikiem

Musi być ciśnienie we wspomaganiu hamulców

Nie może być aktywny tryb oczyszczania filtra DPF w Dieslach



Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
olo718
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2018, o 07:27
Auto: Insignia A Kombi
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: olo718 » 28 sie 2020, o 10:11

Zdun022 pisze:
31 mar 2019, o 10:30
Cześć,
u mnie tez nie działa. mam auto 1.4 T od 3 tygodni i nigdy nie zgasło. Moze to ze względu na temperaturę? u mnie wskazówka delikatnie wchodzi poza 90° czy to może mieć znaczenie ? moze czujnik temperatury uwalony? albo czujnik sprzęgła? jest coś takiego?
Coś w tym jest.
U mnie gdy wskazówka lekko przekracza 90 stopni nigdy SS nie zadziałał .
Jak mam 88 stopni też nie działa.
Jak mam równe 90 stopni - działa za każdym razem.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9020
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: mazmarcin » 28 sie 2020, o 11:49

Tylko ta wskazówka to ona pokazuje co chce, a nie temperaturę chłodziwa.

pawel_zaw
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Tomaszów Maz

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: pawel_zaw » 29 paź 2020, o 09:54

Podłączę się pod temat bo mam problem z ECO. I też wersje 1.4T.
Auto mam od około miesiąca i w tym czasie zadziałał 1 raz.
Akumulator mam chyba OK. Kreci bez problemów. Pali od strzała. Więc co miałoby być nie tak. ?
PS. Nie dość, że auto wyposażone bardzo biednie (brak BT, bardzo mało opcji w kompie pokładowym)
to jeszcze czego nie dotknę w elektryce, to nie działa :(. Mam oczywiście problem z grzaniem foteli.
PS1. Trochę OT ale czy zna ktoś może jakiegoś kumatego mechanika od opli w okolicach Tomaszowa czy Piotrkowa.
Jakoś w solidność ASO nie bardzo wierze. Chodzi o elektrykę i takie właśnie /cenzura/ bo mechanicznie nie mam zastrzeżeń do auta.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: Bartol » 29 paź 2020, o 10:44

Czytałeś instrukcję? Tam jest kilkanaście powodów, które muszą być spełnione żeby system działał. Być może masz nie doładowany akumulator i to wystarczy, a że kręci to inna sprawa. U mnie kręcił jak nowy, a napięcie było za niskie i nie chciał się doładować nawet po długiej podróży.
Przy okazji napiszę, czytałem że w nowych mazdach również system potrafił nie działać i po zgłoszeniu tego, obniżali wartość graniczną napięcia od której zależało czy uruchomić system star/stop.

Problem z grzaniem foteli, prędzej czy później mają wszyscy w tym samochodzie.

Wersję wyposażenia wybrałeś sam, więc proszę nie narzekać ;)
BT da się dołożyć, opcje komputera da się rozszerzyć, licznik wymienić na bardziej rozbudowany i czasem wymienić radio na adroid. Wszystko jest na forum, ale za to trzeba zapłacić dodatkowo jak się kupiło tańsze auto bez tych opcji.

pawel_zaw
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Tomaszów Maz

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: pawel_zaw » 29 paź 2020, o 10:48

Komputer podaje info o takich głupotach jak brak płynu w spryskiwaczach (każdy głupi to zauważy), a nie podaje tak istotnej informacji dla elektryki auta jak niskie napięcie ?. Trochę to dziwne.

Dodano po 4 minutach 13 sekundach:
Instrukcję czytałem. Ale tak naprawdę nic z niej nie wynika. Ot takie ogólniki.
Auto ma odpowiednią temperaturę, nie jest katowana turbina, dojeżdżam do świateł i nic.
Miałem w poprzednim aucie ten system i nie było żadnych problemów. Silnik nie wyłączał się po szybkiej jeździe czy przy wypalaniu PDF. Ale to oczywiste.
PS. Chętnie zapłacę za doprogramowanie kilku dodatkowych opcji, tylko do kogo się udać ?. W mojej okolicy jest problem z wymianą oleju a co dopiero takie kwiatki :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: wassermann » 29 paź 2020, o 11:27

Nie o "braku płynu", tylko o "niskim poziomie płynu" do spryskiwaczy. Nie każdy głupi jest jasnowidzem albo trzyma palec w zbiorniku.

M.

pawel_zaw
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Tomaszów Maz

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: pawel_zaw » 29 paź 2020, o 11:47

Tym bardziej nie każdy jest jasnowidzem i wie, ze mimo żadnego braku objawów akumulator ma niski poziom napięcia.
Płyn się skończy i tragedii nie będzie. Pojedziesz do najbliższej stacji i kupisz za parę złotych. Jak z akumulatorem dzieje się coś złego i jak odmówi posługi w trasie, już tak lekko nie będzie.

Holios
Klubowicz
Posty: 456
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: Holios » 29 paź 2020, o 13:37

Pytanie pierwsze czy masz akumulator AGM, jeśli tak to podjedz do elektryka który ma tester i sprawdzi Ci sprawność tego aku., to że aku kreci nie oznacza że jest dobry. Jak już było mówione wiele razy insignie mają inteligentny system ładowania w którym komputer wszytko widzi i możliwe że coś mu nie pasuje dlatego nie aktywuje start/stop

CzarekN
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 21 lut 2017, o 19:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Toruń

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: CzarekN » 29 paź 2020, o 13:57

U mnie problem ze start-stopem był długo - zaczynał działać dopiero po kilkuset kilometrach na "strzała", a potem po paru dniach przestawał. Nie miałem problemów z opalaniem itp - do czasu większej zimy i kilku dniach na mrozie - wymieniłem akumulator na nowy i start-stop działa od tej chwili (niestety) zawsze.

P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: P405 » 29 paź 2020, o 14:01

Na początek naładuj akumulator porządną ładowarką, która jest do AGM bo taki powinien być. Jeżeli dalej nic, to sprawdzenie stanu akumulatora i wymiana albo dalsze poszukiwania,

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: Bartol » 30 paź 2020, o 10:01

pawel_zaw pisze:
29 paź 2020, o 11:47
Tym bardziej nie każdy jest jasnowidzem i wie, ze mimo żadnego braku objawów akumulator ma niski poziom napięcia.
Płyn się skończy i tragedii nie będzie. Pojedziesz do najbliższej stacji i kupisz za parę złotych. Jak z akumulatorem dzieje się coś złego i jak odmówi posługi w trasie, już tak lekko nie będzie.
Mówimy tylko o nie działaniu start/stop z powodu drobnych niedomagań akumulatora. Nie wymyślaj awarii, bo w każdym, nawet najdroższym samochodzie jak zrobi się zwarcie w aku i auto stanie to nic na to nie poradzisz i nie jest to wina marki auta.
W audi za 0,5 mln jak padnie aku w trasie to co ci pomoże komunikat? Prawdopodobnie komputer unieruchomi samochód i nie ruszysz się z miejsca, a Oplem jakoś się dokulasz na parking.

Dodano po 38 sekundach:
Sprawdź/doładuj akumulator i nie siej paniki ;)

Dodano po 7 minutach 22 sekundach:
Poza tym po rozszerzeniu wskazań na wyświetlaczu napięcie jest widoczne, więc obserwując je przed porannymi rozruchami można stwierdzić kiedy trzeba baterię podładować, a kiedy to nie pomaga, gdy bateria wymaga wymiany na nową.

pawel_zaw
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Tomaszów Maz

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: pawel_zaw » 30 paź 2020, o 11:41

Skoro komputer wykrywa że coś nie tak z akumulatorem, to powinna zapalić się jakaś lampka, ostrzeżenie czy coś.
O to mi tylko chodzi. Skoro informuje o tak błahej sprawie jak końcówka płynu w spryskiwaczu, to tym bardziej powinien dać znać, ze coś nie tak a akumulatorem.
Oczywiście sprawdzę co jest z nim nie tak, ale wg mnie nic nie obroni producenta przed takim olewaniem sprawy. Jest start/stop ale Ty się człowieku domyślaj czemu nie działa. A najlepiej jedź do serwisu. Mimo , że komp wie o niskim napięciu.
Ale serwis kasę musi zarabiać.
PS. Co to są drobne niedomagania akumulatora ?. Nie ma takich wg mnie. Z tych drobnych najczęściej robią się poważniejsze. Tak miałem przy subaru które w najmniej oczekiwanym momencie nie odpaliło. Gdybym wiedział wcześniej, że coś się dzieje złego z akumulatorem, pewnie przed wyjazdem bym sprawdził.
PS2. Nie sieję paniki, bo nawet ten start / stop nie jest mi do niczego potrzebny. A nawet bym się chętnie tego badziewia pozbył. A ASX'e musiałem ciągle pamiętać żeby to wyłączać. Ale jak coś już jest, to niech działa porządnie.
A nie zrobią jakąś niedorube, i w instrukcji napiszą, że może nie zadziałać bo .... - tu domyśl się czemu.
Gdyby jego działanie to było takie oczywiste, wątek by nie istniał na forum.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: norbi333 » 30 paź 2020, o 11:55

A w jakim aucie masz informację że akumulator jest słaby? Jest informacja jak brak ładowania lub zbyt niskie

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: Bartol » 30 paź 2020, o 12:15

Drobne niedomagania to wg mnie za niskie napięcie, wynikające z bardzo krótkich tras w trakcie których akumulator nie zdąży się doładować po uruchomieniu, co spowoduje właśnie nie uruchamianie systemu start/stop. Jeśli akumulator ma 8 lat jak auto, to z powodu wieku może mieć drobne niedomagania i nie będzie się go dało doładować do prawidłowego napięcia ponad 12,6V.
Insignia cierpi na przeróżne bolączki, które trzeba po prostu zaakceptować lub zmienić markę na taką z innymi (droższymi) bolączkami, ale to co tu poruszamy to najmniejsza z nich.

Dodano po 4 minutach 32 sekundach:
pawel_zaw pisze:
30 paź 2020, o 11:41
Gdybym wiedział wcześniej, że coś się dzieje złego z akumulatorem, pewnie przed wyjazdem bym sprawdził.
Mam wrażenie, że oczekujesz czegoś nierealnego. Gdy zrobi się zwarcie na celi w akumulatorze to bateria przestaje działać momentalnie w jakim by nie była aucie. Kto cię ma o tym poinformować?
Jakby cię komputer poinformował, że dzisiaj przebijesz oponę to byś nie wyjeżdżał... coś w tym stylu.

Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
To powyżej odnośnie nagłej awarii w Subaru.

kita
Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 3 lis 2022, o 22:11
Auto: Insignia a
Kod silnika: B16SHL
Rok produkcji: 2014
Miasto: Tarnowo

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: kita » 12 sty 2023, o 20:13

Pytanie o system start stop.
Po odpaleniu auta przy wlaczonym przycisku ECO powinna się świecić na wyświetlaczu zielona kontrolka A z okrągłą strzałką w prawo. Wyczytałem w instrukcji, że po jeździć autostradą funkcją autostop może zostać wyłączona.
Jak można włączyć funkcję autostop skoro mam cały czas włączony przycisk eco

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9020
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy

Re: Przycisk "ECO" EcoFlex 2.0

Post autor: mazmarcin » 12 sty 2023, o 20:18

Poczytaj.
To zależy od wielu warunków jakie musi spełnić auto żeby ten system działał. Podstawa to bardzo dobry aku naładowany.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”