--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip Insignia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Dan » 15 lip 2020, o 01:37

Bo to nie jest taka jak w vagu, u nas sie reguluje całym aktuatorem. Sztangą to nie kręć bo urwiesz :roll:Obrazek



Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 15 lip 2020, o 17:13

Całym czyli jak cała gruszka

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Dan » 15 lip 2020, o 17:43

Tak, regulacja jest na otworach montazowych gruszki do turbiny na 3 śrubach torx. Robisz troche tak jak bys chcial gruszke wymienić z tym ze nie odkrecasz jej tylko luzujesz i dajesz delikatnie 0.5-1mm w górę (no chyba ze w fabryce im sie przykrecilo za wysoko to wtedy . Pozniej najlepiej zrobic przyuczenie turbosprężarki co by p003a nie wywalalo przy odpaleniu. Aha i Jak przesadzisz to bedzie przeladowywac.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Rafal02061990
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz

Re: Chip Insignia

Post autor: Rafal02061990 » 15 lip 2020, o 20:30

Dzięki wiem o co chodzi ale tak utrafić 1mm to ciężko ale nieam czym przyuczyć turbo lepiej se odpuszczę

Wachowsky
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 28 lip 2020, o 07:09
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Dopiewo

Re: Chip Insignia

Post autor: Wachowsky » 29 lip 2020, o 07:04

Hej hej,
Na jaki przyrost mocy można liczyć w Insigni 2.0 CDTi 195km automat?
Czy standardowo jak w innych autach spada spalanie?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Rooff_ » 29 lip 2020, o 07:55

Z uwagi na skrzynie to nie więcej niż 450 Nm i ok 230 KM.

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: P405 » 29 lip 2020, o 08:13

Spalanie spadnie jak delikatniej z gazem będziesz się obchodził, a to Ci nie grozi przynajmniej przez pierwszy miesiąc albo dłużej.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: norbi333 » 29 lip 2020, o 09:03

Nie zauważyłem jakiegokolwiek spadku spalania.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 1 paź 2020, o 22:59

U mnie nie ciągnie od dołu, przy 1800obr. jest zaledwie 270nm Pytanko co może być powodem, podłączany komp nie ma żadnych błędów ani z egr ani z przepływki. Nie mam już pomysłu a głowa pęka od tego myślenia i czytania wszystkiego.
Tu są dwa wykresy 1 z innej insigni 2 jest z moej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip Insignia

Post autor: marcinmg » 2 paź 2020, o 04:30

Może zawór sterujący gruszka turbo, niedomaga. Nie buczy ci on, bo potrafiły siadać również w biturbo, szczególnie jeden z nich.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Rooff_ » 2 paź 2020, o 13:47

Tylko w BiTurbo te zawory działają trochę inaczej, podobnie gruszka. W uproszczeniu jest tak, że na postoju zamyka się ten od małej turbiny, do jakiś tam obrotów tylko on jest zamknięty, później zamyka się ten od dużej, a powyżej jakiś obrotów otwiera się ten od małej i ciągnie tylko duża. Nie ma pozycji pośrednich jak przy zmiennej geometrii. Tu zawory i gruszki sterują tylko wastegate.

U Kolegi @Arek90BTM już seria wyszła tak sobie, więc coś przed chipsem było nie tak. Jeśli nie dolot, to może wtryski?
Ostatnio zmieniony 2 paź 2020, o 20:13 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 2 paź 2020, o 19:37

Rooff_ facet od tuningu mi powiedział żeby posprawdzać Przeplywka Egr Pozniej Kolektor i klapy. Nie ma żadnych błędów, Sprawdzał wtryski i że jest okej. Dowiedziałem się że przepłykwa może nie mieć błędów a może złą dawkę powietrza dawać. Pytanie jakie powinny być parametry? EGR na Car Scaner pokazuje na postoju 0% jak dodam gazu na maksa to jest 99% w czasie jazdy np rozpędzę się do 70 i na luz spada na 0% nie kiedy coś tam skoczy na 5% więc chyba działa. Może tylko wyczyszczenie EGR i tego czujnika MAP by coś pomogło, kolektora chyba sam nie ogarnę za dużo roboty

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Krzychu99 » 2 paź 2020, o 19:48

Na moje to przy tak słabej serii nie powinno się robić programu. Najpierw auto 100% sprawne, a dopiero później mody. Zwłaszcza, że silnik nie ma tendencji do nie trzymania mocy jak choćby stare fsi.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 2 paź 2020, o 20:14

Jeszcze zobacz gumkę od małego turbo. Mi dopiero pokazało błąd jak całkiem pękła i było słychać a czułem że auto słabsze było.
Numer 2
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/10/3-0/#2

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 4 paź 2020, o 20:27

mazmarcin: ta rurka wygląda ok, nie ma żadnych pęknięć ani jakieś syczenie czy coś w tym rodzaju przy dodawaniu gazu.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 5 paź 2020, o 19:19

Dobra zauważyłem takie coś, na biegu jałowym, wciskam gaz na maksa i od dolnych obrotów mija chyba 3 sekundy zanim się wkręci na te duże tzn powyżej 2.000 tys/obr. już lepiej idzie. Dałem na diagnozę pod kompa, sprawdzi parametry.
Pytanko do was co wy o tym sądzicie i jakie możecie mieć przypuszczenia co jest powodem? Dzięki za udzieloną pomoc :)
Nie będę spamował i napisze w tym poście, Mecha sprawdził wszystkie parametry od przepływki po EGR i okazuje się, że coś może być z turbo po na dolnym zakresie tak jak by brakuje ciśnienia że komp potrzebuje 1,3 bara a dmucha tylko 1.0 powyżej 2,5 tys/obr. jest wszystko okej. Wstępnie sprawdzenie turbin tzn luzy i inne, będę informował jak sytuacja się rozwinie ;)

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 4 gru 2020, o 19:35

Witam, powodem słabej mocy w zakresie dolnych obrotów była mała turbina (luz wzdłużny i poprzeczny na wirniku) dodatkowo wyszło że jest nalot na łopatkach, co się okazało powodem był zapchany filtr DPF. Podsumowując koszty i naprawy, więc tak:
-regeneracja dwóch turbin 2100zł dlaczego dwóch, ponieważ duża też była wyciągnięta była ok ale jak już na wierzchu to też było warto ją zrobić,
-sprawdzenie i regeneracja katalizatora i DPF 600zł
-nowe uszczelki oraz olej i filtr + filtr paliwa 500zł
-robota mechanika 500zł
Efekt jest taki że od razu po lekim muśnięciu pedału gazu obroty wskakują do góry, czuć moc od samego dołu.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: mazmarcin » 4 gru 2020, o 19:50

A jaki masz przebieg?
I jak teraz wyszło po wszystkim?

Pawel_wro

Re: Chip Insignia

Post autor: Pawel_wro » 6 gru 2020, o 10:11

Cześć,
Jestem po rozmowie z zaprzyjaźnionym tunerem odnośnie softu w Insignii CDTI,
Ponieważ chcę dać trochę pożyć M32, chłopak jest mi w stanie napisać tak program, że gwarantuje, iż skrzyni nic nie będzie z mocami w okolicy 180-190 PS, i do tego momentu wszystko się zgadza,
Niestety ja często lubię inaczej niż wszyscy, więc wpadłem na pomysł, aby zmodyfikowany soft odpalał się jedynie na trybie sport, tzn żeby w sterowniku były dwie mapy, oryginalna na 131 w trybie normalnym, i mocna trybie sportowym,
Kolega twierdzi, że się nie da,
Słyszał ktoś z Was o czymś podobnym?

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: Chip Insignia

Post autor: Arek90BTM » 8 gru 2020, o 20:01

mazmarcin pisze:
4 gru 2020, o 19:50
A jaki masz przebieg?
I jak teraz wyszło po wszystkim?
Przebieg 125.000km Jest różnica że od samego dołu auto wyrywa do przodu. Na pewno moc jest dostępna od samego dołu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”