--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Panowie czy jest sens do isi cdti 160km automat taki zabieg:
- montaż większego IC fmic
- montaż większych/wydajniejszych wtryskiwaczy
- wtedy program np. w V-techu
może przyszłościowo założenie turbo hybrydowego
- ponowny program
Czy można uzyskać w ten sposób więcej niż samym programem ?
Może coś jeszcze dopisać do listy ??
- montaż większego IC fmic
- montaż większych/wydajniejszych wtryskiwaczy
- wtedy program np. w V-techu
może przyszłościowo założenie turbo hybrydowego
- ponowny program
Czy można uzyskać w ten sposób więcej niż samym programem ?
Może coś jeszcze dopisać do listy ??
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: tuning mechaniczny cdti
Tuner będzie musiał sobie poradzić z limiterami ze strony skrzyni biegów.
Te automaty maja limitery na poziomie max 450 Nm. U mnie TuneForce walczyli, żeby zrobić te 437Nm.
Po zmianie gratów to na samym silniku zrobisz ponad 500, tylko trzeba jeszcze obejść skrzynię. Na manualu można więcej
Te automaty maja limitery na poziomie max 450 Nm. U mnie TuneForce walczyli, żeby zrobić te 437Nm.
Po zmianie gratów to na samym silniku zrobisz ponad 500, tylko trzeba jeszcze obejść skrzynię. Na manualu można więcej
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Do listy dorzuć jeszcze wydech z kwasiaka, kolektor custom, wywalenie DPFa i zaślepienie EGR.
Ale kmy wszystko wytłumaczył - skrzynia nie poradzi sobie z przeniesieniem takiego momentu.
Ale kmy wszystko wytłumaczył - skrzynia nie poradzi sobie z przeniesieniem takiego momentu.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
w tygodniu jadę do TuneUp.pl pogadać z chłopakami co się da zrobić.
Co do wydechu z kwasówki to będzie 2,5" tylko nie dam rady wszystkiego od razu.
Zastanawiam się jak i czy w ogóle da się przekroczyć na skrzyni 440Nm ?
Co do wydechu z kwasówki to będzie 2,5" tylko nie dam rady wszystkiego od razu.
Zastanawiam się jak i czy w ogóle da się przekroczyć na skrzyni 440Nm ?
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
@Alex, skrzynia to pewnie mechanicznie wytrzyma te 500Nm, skoro ma w specyfikacji max 450Nm, to na pewno projektanci założyli jakieś współczynniki i pewnie przy 500Nm się nie rozleci. Fakt, że jakby tak ciągle dawał w buta, to pewnie krucho by było z temp. oleju przekładniowego. Bez jakiś wielkich problemów osiąga prawie 120 st.C, a sterownik ma blokadę na 150 st. C. Dużej rezerwy nie ma. Nie mniej jednak, ja bym się więcej niż 450Nm obawiał.
I dobrze, że Grzegorz z TuneForce więcej u mnie nie zrobił.
Oddzielna sprawa to sterownik skrzyni i powiązanie ze sterownikiem silnika. Tu Grzegorz z TuneForce mówił mi, że mieli dużo problemów z obejściem limiterów żeby te 437Nm uzyskać, a jak dobrze zrozumiałem, to wszystkich nie usunęli. Znasz Grzegorza chocby z forum i wiesz, że zna się na tym co robi. To jak oni mieli problemy i auto stało u nich od poniedziałku do piątku, to co dopiero jakiś niedoświadczony tuner?
@dragi, nie wiem, nie znam odpowiedzi na Twoje ostatnie pytanie. Nie mniej już na wstępie jest sprzęgło hydrauliczne, które ma ograniczoną wytrzymałość, dalej trzy kosze sprzęgłowe i dwie taśmy hamulcowe no i oczywiście wałki, łożyska i zębatki. Ogólnie dość precyzyjny mechanizm.
I dobrze, że Grzegorz z TuneForce więcej u mnie nie zrobił.
Oddzielna sprawa to sterownik skrzyni i powiązanie ze sterownikiem silnika. Tu Grzegorz z TuneForce mówił mi, że mieli dużo problemów z obejściem limiterów żeby te 437Nm uzyskać, a jak dobrze zrozumiałem, to wszystkich nie usunęli. Znasz Grzegorza chocby z forum i wiesz, że zna się na tym co robi. To jak oni mieli problemy i auto stało u nich od poniedziałku do piątku, to co dopiero jakiś niedoświadczony tuner?
@dragi, nie wiem, nie znam odpowiedzi na Twoje ostatnie pytanie. Nie mniej już na wstępie jest sprzęgło hydrauliczne, które ma ograniczoną wytrzymałość, dalej trzy kosze sprzęgłowe i dwie taśmy hamulcowe no i oczywiście wałki, łożyska i zębatki. Ogólnie dość precyzyjny mechanizm.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2015, o 20:23 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 7 razy
- Kontakt:
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
W tym przypadku to chyba swap skrzyni byłby rozwiązaniem, tylko to mija się z celem bo koszty będą ogromne
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Tuning nigdy nie jest ekonomicznie uzasadniony, koszta zawsze są drugoplanowe, albo nie są brane pod uwagę
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
swap skrzyni ? hmmm a na jaka ? jaka może być cena takowej ?
Panowie jest jeszcze inna opcja ale wymaga czasu, a mianowicie moja żona zmieniac będzie auto to może zostawię jej moje a ja kupie sobie OPC
tak na serio to:
czy na samym programie można się zbliżyć do tych magicznych 440Nm ?
w katalogu vtechu jest ze 193km I 415 Nm
kmy jak osiągnęliście 437Nm i jaka jest moc ?
Panowie jest jeszcze inna opcja ale wymaga czasu, a mianowicie moja żona zmieniac będzie auto to może zostawię jej moje a ja kupie sobie OPC
tak na serio to:
czy na samym programie można się zbliżyć do tych magicznych 440Nm ?
w katalogu vtechu jest ze 193km I 415 Nm
kmy jak osiągnęliście 437Nm i jaka jest moc ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Wejdź na stronę Grzegorza to zobaczysz trochę wykresów opli. Moja ma 456 Nm w manualu.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Polecam lekturę:dragi pisze:kmy jak osiągnęliście 437Nm i jaka jest moc ?
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 110#p32781
tylko przewiń w dół, po zdjęciach gwintu są wykresy przed i po strojeniu.
Moc to 202KM. Żadnych zmian w osprzęcie. Wszystko zrobione programem, zostawiony DPF, zaślepiony i wyprogramowany EGR.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Tu masz czysty soft, dpf i egr na miejscu. Normalne seryjne auto.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... tif_t=like
https://www.facebook.com/permalink.php? ... tif_t=like
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 7 razy
- Kontakt:
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
V-tech słabo robi auta. Jak już to Heko Kraków albo TuneForce Poznań. V-tech jest przereklamowany.
Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Firma zna się konkretnie na modyfikowaniu programów do klekotów (a w szczególności do VAGów), fuszerki na pewno nie będzie. Nie wiem tylko jak podchodzą do trochę grubszych modyfikacji.dragi pisze:w tygodniu jadę do TuneUp.pl pogadać z chłopakami co się da zrobić.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
plan taki:
pogadać z panami z firmy
podjąć decyzje co i w jakiej kolejności robić (tak aby nie przeciążać skrzyni)
Ciekawe czy olej w skrzyni nie grzeje się zbytnio już przy tych 437Nm ??
pogadać z panami z firmy
podjąć decyzje co i w jakiej kolejności robić (tak aby nie przeciążać skrzyni)
Ciekawe czy olej w skrzyni nie grzeje się zbytnio już przy tych 437Nm ??
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Jak już napisałem. Więcej niż 120st.C nie widziałem, ale 116 do 118 st. C często.kmy pisze:Bez jakiś wielkich problemów osiąga prawie 120 st.C, a sterownik ma blokadę na 150 st. C. Dużej rezerwy nie ma.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Jak nie będziesz jeździł cały dzień po torze to nie ma prawa się zagrzać.dragi pisze:Ciekawe czy olej w skrzyni nie grzeje się zbytnio już przy tych 437Nm ??
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Z tego co się dowiedziałem ze stron to najpierw fmic i wtedy program i cel jest na 200KM
potem zobaczymy co i jak.
potem zobaczymy co i jak.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
http://fmic.pl/
W tym wypadku chodzi tylko o wydajniejszy IC.
W tym wypadku chodzi tylko o wydajniejszy IC.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014