--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 22 wrz 2015, o 20:44

Panowie czy jest sens do isi cdti 160km automat taki zabieg:

- montaż większego IC fmic
- montaż większych/wydajniejszych wtryskiwaczy
- wtedy program np. w V-techu
może przyszłościowo założenie turbo hybrydowego
- ponowny program

Czy można uzyskać w ten sposób więcej niż samym programem ?
Może coś jeszcze dopisać do listy ??

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: tuning mechaniczny cdti

Post autor: KaMYk » 22 wrz 2015, o 20:52

Tuner będzie musiał sobie poradzić z limiterami ze strony skrzyni biegów.
Te automaty maja limitery na poziomie max 450 Nm. U mnie TuneForce walczyli, żeby zrobić te 437Nm.
Po zmianie gratów to na samym silniku zrobisz ponad 500, tylko trzeba jeszcze obejść skrzynię. Na manualu można więcej :)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 23 wrz 2015, o 18:10

Do listy dorzuć jeszcze wydech z kwasiaka, kolektor custom, wywalenie DPFa i zaślepienie EGR.
Ale kmy wszystko wytłumaczył - skrzynia nie poradzi sobie z przeniesieniem takiego momentu.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 23 wrz 2015, o 19:59

w tygodniu jadę do TuneUp.pl pogadać z chłopakami co się da zrobić.

Co do wydechu z kwasówki to będzie 2,5" tylko nie dam rady wszystkiego od razu.
Zastanawiam się jak i czy w ogóle da się przekroczyć na skrzyni 440Nm ?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 23 wrz 2015, o 20:15

@Alex, skrzynia to pewnie mechanicznie wytrzyma te 500Nm, skoro ma w specyfikacji max 450Nm, to na pewno projektanci założyli jakieś współczynniki i pewnie przy 500Nm się nie rozleci. Fakt, że jakby tak ciągle dawał w buta, to pewnie krucho by było z temp. oleju przekładniowego. Bez jakiś wielkich problemów osiąga prawie 120 st.C, a sterownik ma blokadę na 150 st. C. Dużej rezerwy nie ma. Nie mniej jednak, ja bym się więcej niż 450Nm obawiał.
I dobrze, że Grzegorz z TuneForce więcej u mnie nie zrobił.
Oddzielna sprawa to sterownik skrzyni i powiązanie ze sterownikiem silnika. Tu Grzegorz z TuneForce mówił mi, że mieli dużo problemów z obejściem limiterów żeby te 437Nm uzyskać, a jak dobrze zrozumiałem, to wszystkich nie usunęli. Znasz Grzegorza chocby z forum i wiesz, że zna się na tym co robi. To jak oni mieli problemy i auto stało u nich od poniedziałku do piątku, to co dopiero jakiś niedoświadczony tuner?

@dragi, nie wiem, nie znam odpowiedzi na Twoje ostatnie pytanie. Nie mniej już na wstępie jest sprzęgło hydrauliczne, które ma ograniczoną wytrzymałość, dalej trzy kosze sprzęgłowe i dwie taśmy hamulcowe no i oczywiście wałki, łożyska i zębatki. Ogólnie dość precyzyjny mechanizm.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2015, o 20:23 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Engine » 23 wrz 2015, o 20:21

W tym przypadku to chyba swap skrzyni byłby rozwiązaniem, tylko to mija się z celem bo koszty będą ogromne :|

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 23 wrz 2015, o 20:27

Tuning nigdy nie jest ekonomicznie uzasadniony, koszta zawsze są drugoplanowe, albo nie są brane pod uwagę :)

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Engine » 23 wrz 2015, o 20:52

No jest to mądrość niepodważalna :D

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 23 wrz 2015, o 21:07

swap skrzyni ? hmmm a na jaka ? jaka może być cena takowej ?

Panowie jest jeszcze inna opcja ale wymaga czasu, a mianowicie moja żona zmieniac będzie auto to może zostawię jej moje a ja kupie sobie OPC :)

tak na serio to:
czy na samym programie można się zbliżyć do tych magicznych 440Nm ?
w katalogu vtechu jest ze 193km I 415 Nm

kmy jak osiągnęliście 437Nm i jaka jest moc ?

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 23 wrz 2015, o 21:32

Wejdź na stronę Grzegorza to zobaczysz trochę wykresów opli. Moja ma 456 Nm w manualu.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 23 wrz 2015, o 21:58

dragi pisze:kmy jak osiągnęliście 437Nm i jaka jest moc ?
Polecam lekturę:
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 110#p32781
tylko przewiń w dół, po zdjęciach gwintu są wykresy przed i po strojeniu.
Moc to 202KM. Żadnych zmian w osprzęcie. Wszystko zrobione programem, zostawiony DPF, zaślepiony i wyprogramowany EGR.

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 23 wrz 2015, o 22:14

Tu masz czysty soft, dpf i egr na miejscu. Normalne seryjne auto.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... tif_t=like

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Engine » 23 wrz 2015, o 23:12

V-tech słabo robi auta. Jak już to Heko Kraków albo TuneForce Poznań. V-tech jest przereklamowany.

Wysłane z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 23 wrz 2015, o 23:28

dragi pisze:w tygodniu jadę do TuneUp.pl pogadać z chłopakami co się da zrobić.
Firma zna się konkretnie na modyfikowaniu programów do klekotów (a w szczególności do VAGów), fuszerki na pewno nie będzie. Nie wiem tylko jak podchodzą do trochę grubszych modyfikacji.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 25 wrz 2015, o 20:38

plan taki:
pogadać z panami z firmy
podjąć decyzje co i w jakiej kolejności robić (tak aby nie przeciążać skrzyni)
Ciekawe czy olej w skrzyni nie grzeje się zbytnio już przy tych 437Nm ??

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 25 wrz 2015, o 20:53

kmy pisze:Bez jakiś wielkich problemów osiąga prawie 120 st.C, a sterownik ma blokadę na 150 st. C. Dużej rezerwy nie ma.
Jak już napisałem. Więcej niż 120st.C nie widziałem, ale 116 do 118 st. C często.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 26 wrz 2015, o 09:41

dragi pisze:Ciekawe czy olej w skrzyni nie grzeje się zbytnio już przy tych 437Nm ??
Jak nie będziesz jeździł cały dzień po torze to nie ma prawa się zagrzać.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 27 wrz 2015, o 16:36

Z tego co się dowiedziałem ze stron to najpierw fmic i wtedy program i cel jest na 200KM
potem zobaczymy co i jak.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 27 wrz 2015, o 16:54

A co to jest "fmic"

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 27 wrz 2015, o 17:33

http://fmic.pl/ ;)
W tym wypadku chodzi tylko o wydajniejszy IC.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”