--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Pałasz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Pałasz » 27 wrz 2015, o 17:43

A ja mam pytanko z innej beczki mam Iśkę po chipie z wyprogramowanym i zaślepionym EGR-em i wyciętym DPF-em.
Po wielu próbach udało się w końcu doprowadzić projekt do końca (wreszcie nie wali błędami) ale niestety dość poważnie dymi ]:-< czy po zastosowaniu większego bardziej wydajnego IC jest szansa aby dymienie się zmniejszyło :?:

W poprzednim aucie VC 1,9 dymienie było znacznie,znacznie mniejsze.
Poniżej wykresy serii i po modzie
Seria
Seria.PDF
Mod
Mod.PDF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, o 21:13 przez Pałasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 27 wrz 2015, o 18:02

dragi pisze: najpierw fmic i wtedy program i cel jest na 200KM
Alex pisze:http://fmic.pl/ ;)
W tym wypadku chodzi tylko o wydajniejszy IC.
no to jak cel jest 200KM, to bez wymiany osprzętu można tyle uzyskać. Tylko trzeba iść do dobrego tunera, żeby nie było tak:
Pałasz pisze:Po wielu próbach udało się w końcu doprowadzić projekt do końca (wreszcie nie wali błędami) ale niestety dość poważnie dymi
Kolego @Pałasz, reklamacja u tunera, nie ma prawa nic kopcić jak program jest dobrze zrobiony.

Pałasz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Pałasz » 27 wrz 2015, o 18:16

kmy pisze:edit
Temat jest bardziej złożony :oops: Pamiętaj, że nie mam DPF-a lekkiego bączka musi puścić, a u mnie powyżej 3 tyś to jest konkret bączek (może nie jest to chmura, ale wygląda nieciekawie)
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, o 20:34 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 27 wrz 2015, o 18:46

Skoro robiłeś program w Tuneforce, bo stamtąd masz wykresy, to wróć do nich i niech to poprawią. Zastosowanie wydajniejszego IC nie zniweluje dymienia.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Pałasz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Pałasz » 27 wrz 2015, o 18:54

Łatwo powiedzieć wróć - byłem już 2 razy, a raz wysyłałem sam sterownik. Jak się domyślasz każdy wyjazd wiąże się z zmarnowanym całym dniem nie mówiąc już o kosztach (300 km w jedną stronę + opłaty za A2).

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 27 wrz 2015, o 19:17

Bez dpf to cudów nie ma, musi zadymić. Moc nie bierze się z powietrza tylko z większej dawki ON.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 27 wrz 2015, o 20:17

Pałasz pisze:lekkiego bączka musi puścić, a u mnie powyżej 3 tyś to jest konkret bączek (może nie jest to chmura, ale wygląda nieciekawie)
Może Ci wtryski leją. Poza tym, co to zam historia z błędami, o których wcześniej pisałeś. Wierzyć mi się nie chce, że z TuneForce oddali Ci auto i sypało błędami po programie. Gdyby tak było, to nie mieliby aż tak dużo pozytywnych opinii.
W tym również moja.
Na marginesie, obydwa wcześniej załączone wykresy są takie same przed modem.
P405 pisze:Moc nie bierze się z powietrza tylko z większej dawki ON
OK, ale jak by tak miał walić niespalonym olejem napędowym w DPF to filtr zapychał by się co chwila, a tak nie mam. Filtr się wypala między 500 a 900 km, zależy od ilości km w trasie i po mieście.

No i te błędy, sam robiłeś chyba u nich, miałeś jakieś błędy?

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: fuli » 27 wrz 2015, o 21:02

Też mi kopci srogo. A mam dpf egr seria. Tylko program robiony. Jade w środę to ogarnąć. Pewnie tuner zmniejszy dawkę i zobaczymy... ale nie chciałbym więcej niż 10% z tego co aktualne mam stracić.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 27 wrz 2015, o 21:08

Ja miałem błędy, ale pewnie były spowodowane wyjmowaniem sterownika. Po skasowaniu jest spokój. Cykl wypalania się skrócił.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: norbi333 » 27 wrz 2015, o 21:20

P405 pisze:Bez dpf to cudów nie ma, musi zadymić. Moc nie bierze się z powietrza tylko z większej dawki ON.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Nie tak do końca.W Vectrze po programie nigdy nie dymiło przy gazie w podłogę. Byc może coś delikatnego,ale nigdy nie zauważyłem tego .Zresztą u braciszka również nigdy nie widziałem żeby dymił na czarno

Jak dymi to problem z autem lub źle zrobiony program

Pałasz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Pałasz » 27 wrz 2015, o 21:22

kmy - ja Cię nie zmuszam abyś wierzył w to co piszę (ja wiem, że jest to prawdą i Grzesiek z TuneForce też to wie).
Wtryski były sprawdzane tuż przed chipem w Aso i korekty były na poziomie 0,00-0,10 (przypomnę że norma to +/- 0,75).
Błędy pojawiły się po programie i dotyczyły DPF !
Nigdzie nie napisałem, że nie jestem z nich zadowolony ! Choć nie będę ukrywał, że nie poradzili sobie z Jeepem Grand Cherokee 3,0 diesel oraz z VW Passatem 1,8T.

P.S.
Dzięki za info z wykresem - teraz jest już dobrze.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 28 wrz 2015, o 10:21

Nie to, że Ci nie wierzę, pomiędzy wierzyć się nie chce, a nie wierzę jest duża różnica :)
Po prostu dla mnie jest to co najmniej dziwna sytuacja. Szczerze powiem, nie odebrałbym auta z błędami.
Ja miałem ze sobą op-coma i jak tylko auto odebrałem to podłączyłem i sprawdziłem błędy i parametry.
Było wszystko OK, to powrót do domu.
Maja auto zastępcze, także można im samochód zostawić i na kilka dni, ale powinni zrobić dobrze.
Zresztą tak zrobiłem, moja Astra stała u nich od poniedziałku do piątku, tyle, że to była pierwsza poliftowa, którą robili. Można powiedzieć, że się na moim aucie uczyli odblokować poliftowy czyli zablokowany sterownik.
Ale jak zrobili, to już prawie 20tys. km i problemów żadnych.

Pałasz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Pałasz » 28 wrz 2015, o 10:42

No i właśnie na tym polegał problem, że moja Iśka też była pierwszą którą robili z nowym sterownikiem EDC17 (II generacja) i też się na niej uczyli. Tak jak pisałem nie mieli żadnego problemu z chipem i wyprogramowaniem EGR problem był tylko z DPF out.
Mówisz, że byś nie odebrał auta - ja też nie gdyby walił błędami od razu (co miało miejsce przy pierwszych próbach).
Poprawiali wielokrotnie danego dnia i doszli do wniosku, że jest OK, a tym czasem po przejechaniu ok 700 km zaczą się wypalać DPF mimo, że fizycznie go niebyło (siwy dym za autem jak z trabanta). Więc po tym telefon i umówiliśmy się na poprawkę miała trwać chwilkę (może 2 godz.)- trwała 10 godzin. Potem powrót do domu i po jakiś 1.000 km pojawił się piękny komunikat
DSC_0201 (450x800) (422x750).jpg
Więc kolejny telefon i ustaliliśmy żeby zredukować (moje koszty) że wyślę im sam sterownik . Po odesłaniu i montażu zrobiłem już ok 10.000 km i wszystko jest OK (nie licząc dymienia).
Zamienię jeszcze intercooler miejscami i w upalne dni podobno ma być ciut lepiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 28 wrz 2015, o 20:48

Cały czas zastanawiam się nad wyborem tunera z Poznania. Czytając jednak wasze historie zastanawiam się i to grubo nad tunerem w swojej okolicy, ponieważ w razie jakichś problemów to wiąże się to z każdorazowym wyjazdem do Poznania. W swojej okolicy namierzyłem dwóch tunerów jeden istnieje już dość długo na lokalnym rynku (tuneUp)i drugi o którym wiem jeszcze za mało (soft-car chiptuning).

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 28 wrz 2015, o 20:58

sterowniki z 2011 roku mają obcykane.
Kolega @Pałasz miał już sterownik blokowany, a to były początki. Moja koniec lutego, @Pałasza końcówka marca.
Do tej pory mają już i te blokowane obcykane.
Choć faktycznie, jak masz blisko z dobra opinią to po co jechać daleko?

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: Alex » 28 wrz 2015, o 21:10

dragi pisze:W swojej okolicy namierzyłem dwóch tunerów jeden istnieje już dość długo na lokalnym rynku (tuneUp)
Na poprzedniej stronie napisałem, że jest to dobra marka. Piotr, bo chyba tak ma na imię właściciel, robił auta moim znajomym i jeżdżą do tej pory bezproblemowo. A dosłownie przed chwilą wyjechał od niego kolejny znajomy A4 B8 2010 3.0 klekot podkręcony delikatnie pod 300 KM z wyciętym DPF'em, który posiadał AdBlue.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: dragi » 28 wrz 2015, o 22:07

tak Alex tylko obawiam się jednej rzeczy, oni raczej grupe VAG robią

-- 29 wrz 2015, o 18:30 --

Panowie jestem w kontakcie z gościem z SoftCar Chiptuning i dowiedziałem się ciekawej rzeczy.
Gość napisał do mnie że silniki 2.0 cdti 160KM w insigniach dość często nie dotrzymują 250kkm. Podobno się zacierają i mam się zainteresować dołem silnika. Poprosiłem o doprecyzowanie tego i dokładne wytłumaczenie po czym wnioskuje że te silniki nie dotrzymują do 250tys km przebiegu. Panowie wiecie może co ten gość miałna myśli mówiąć o dole silnika ? Czy chodzi o jakieś wycieki czy może na coś szczególnego zwrócić uwagę ??
Oczywiście jak gość odpisze to dam znać. Osobiście chce do nich podjechać dopiero w piątek (wcześniej nie mam czasu).

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: peja-1991 » 30 wrz 2015, o 17:41

dzisiaj na serwisie była Insignia 2,0 CDTI z automatem zrobiona na 228 koni mechanicznych
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: KaMYk » 30 wrz 2015, o 18:00

dragi pisze:Podobno się zacierają i mam się zainteresować dołem silnika. Poprosiłem o doprecyzowanie tego i dokładne wytłumaczenie po czym wnioskuje że te silniki nie dotrzymują do 250tys km przebiegu. Panowie wiecie może co ten gość miałna myśli mówiąć o dole silnika ? Czy chodzi o jakieś wycieki czy może na coś szczególnego zwrócić uwagę ??
Zapewne chodzi o uszczelkę smoka pompy olejowej, która znajduje się w misce olejowej.
Ta uszczelka wytrzymuje zwykle około 150 kkm, a później twardnieje i zaczyna przepuszczać, przez co pompa olejowa nie uzyskuje pełnej wydajności i z braku dostatecznego smarowania może szlak trafić panewki i inne elementy.
Szukaj na forum, jest już sporo info o tej uszczelce.

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI

Post autor: P405 » 30 wrz 2015, o 18:04

Chciałbym zobaczyć wykres tej zrobionej na 228. Widziałeś czy tylko właściciel się chwalił?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”