--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
A ja mam pytanko z innej beczki mam Iśkę po chipie z wyprogramowanym i zaślepionym EGR-em i wyciętym DPF-em.
Po wielu próbach udało się w końcu doprowadzić projekt do końca (wreszcie nie wali błędami) ale niestety dość poważnie dymi czy po zastosowaniu większego bardziej wydajnego IC jest szansa aby dymienie się zmniejszyło
W poprzednim aucie VC 1,9 dymienie było znacznie,znacznie mniejsze.
Poniżej wykresy serii i po modzie
Seria Mod
Po wielu próbach udało się w końcu doprowadzić projekt do końca (wreszcie nie wali błędami) ale niestety dość poważnie dymi czy po zastosowaniu większego bardziej wydajnego IC jest szansa aby dymienie się zmniejszyło
W poprzednim aucie VC 1,9 dymienie było znacznie,znacznie mniejsze.
Poniżej wykresy serii i po modzie
Seria Mod
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, o 21:13 przez Pałasz, łącznie zmieniany 1 raz.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
dragi pisze: najpierw fmic i wtedy program i cel jest na 200KM
no to jak cel jest 200KM, to bez wymiany osprzętu można tyle uzyskać. Tylko trzeba iść do dobrego tunera, żeby nie było tak:Alex pisze:http://fmic.pl/
W tym wypadku chodzi tylko o wydajniejszy IC.
Kolego @Pałasz, reklamacja u tunera, nie ma prawa nic kopcić jak program jest dobrze zrobiony.Pałasz pisze:Po wielu próbach udało się w końcu doprowadzić projekt do końca (wreszcie nie wali błędami) ale niestety dość poważnie dymi
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Temat jest bardziej złożony Pamiętaj, że nie mam DPF-a lekkiego bączka musi puścić, a u mnie powyżej 3 tyś to jest konkret bączek (może nie jest to chmura, ale wygląda nieciekawie)kmy pisze:edit
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, o 20:34 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Skoro robiłeś program w Tuneforce, bo stamtąd masz wykresy, to wróć do nich i niech to poprawią. Zastosowanie wydajniejszego IC nie zniweluje dymienia.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Łatwo powiedzieć wróć - byłem już 2 razy, a raz wysyłałem sam sterownik. Jak się domyślasz każdy wyjazd wiąże się z zmarnowanym całym dniem nie mówiąc już o kosztach (300 km w jedną stronę + opłaty za A2).
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Bez dpf to cudów nie ma, musi zadymić. Moc nie bierze się z powietrza tylko z większej dawki ON.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Może Ci wtryski leją. Poza tym, co to zam historia z błędami, o których wcześniej pisałeś. Wierzyć mi się nie chce, że z TuneForce oddali Ci auto i sypało błędami po programie. Gdyby tak było, to nie mieliby aż tak dużo pozytywnych opinii.Pałasz pisze:lekkiego bączka musi puścić, a u mnie powyżej 3 tyś to jest konkret bączek (może nie jest to chmura, ale wygląda nieciekawie)
W tym również moja.
Na marginesie, obydwa wcześniej załączone wykresy są takie same przed modem.
OK, ale jak by tak miał walić niespalonym olejem napędowym w DPF to filtr zapychał by się co chwila, a tak nie mam. Filtr się wypala między 500 a 900 km, zależy od ilości km w trasie i po mieście.P405 pisze:Moc nie bierze się z powietrza tylko z większej dawki ON
No i te błędy, sam robiłeś chyba u nich, miałeś jakieś błędy?
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Też mi kopci srogo. A mam dpf egr seria. Tylko program robiony. Jade w środę to ogarnąć. Pewnie tuner zmniejszy dawkę i zobaczymy... ale nie chciałbym więcej niż 10% z tego co aktualne mam stracić.
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Ja miałem błędy, ale pewnie były spowodowane wyjmowaniem sterownika. Po skasowaniu jest spokój. Cykl wypalania się skrócił.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Nie tak do końca.W Vectrze po programie nigdy nie dymiło przy gazie w podłogę. Byc może coś delikatnego,ale nigdy nie zauważyłem tego .Zresztą u braciszka również nigdy nie widziałem żeby dymił na czarnoP405 pisze:Bez dpf to cudów nie ma, musi zadymić. Moc nie bierze się z powietrza tylko z większej dawki ON.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Jak dymi to problem z autem lub źle zrobiony program
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
kmy - ja Cię nie zmuszam abyś wierzył w to co piszę (ja wiem, że jest to prawdą i Grzesiek z TuneForce też to wie).
Wtryski były sprawdzane tuż przed chipem w Aso i korekty były na poziomie 0,00-0,10 (przypomnę że norma to +/- 0,75).
Błędy pojawiły się po programie i dotyczyły DPF !
Nigdzie nie napisałem, że nie jestem z nich zadowolony ! Choć nie będę ukrywał, że nie poradzili sobie z Jeepem Grand Cherokee 3,0 diesel oraz z VW Passatem 1,8T.
P.S.
Dzięki za info z wykresem - teraz jest już dobrze.
Wtryski były sprawdzane tuż przed chipem w Aso i korekty były na poziomie 0,00-0,10 (przypomnę że norma to +/- 0,75).
Błędy pojawiły się po programie i dotyczyły DPF !
Nigdzie nie napisałem, że nie jestem z nich zadowolony ! Choć nie będę ukrywał, że nie poradzili sobie z Jeepem Grand Cherokee 3,0 diesel oraz z VW Passatem 1,8T.
P.S.
Dzięki za info z wykresem - teraz jest już dobrze.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Nie to, że Ci nie wierzę, pomiędzy wierzyć się nie chce, a nie wierzę jest duża różnica
Po prostu dla mnie jest to co najmniej dziwna sytuacja. Szczerze powiem, nie odebrałbym auta z błędami.
Ja miałem ze sobą op-coma i jak tylko auto odebrałem to podłączyłem i sprawdziłem błędy i parametry.
Było wszystko OK, to powrót do domu.
Maja auto zastępcze, także można im samochód zostawić i na kilka dni, ale powinni zrobić dobrze.
Zresztą tak zrobiłem, moja Astra stała u nich od poniedziałku do piątku, tyle, że to była pierwsza poliftowa, którą robili. Można powiedzieć, że się na moim aucie uczyli odblokować poliftowy czyli zablokowany sterownik.
Ale jak zrobili, to już prawie 20tys. km i problemów żadnych.
Po prostu dla mnie jest to co najmniej dziwna sytuacja. Szczerze powiem, nie odebrałbym auta z błędami.
Ja miałem ze sobą op-coma i jak tylko auto odebrałem to podłączyłem i sprawdziłem błędy i parametry.
Było wszystko OK, to powrót do domu.
Maja auto zastępcze, także można im samochód zostawić i na kilka dni, ale powinni zrobić dobrze.
Zresztą tak zrobiłem, moja Astra stała u nich od poniedziałku do piątku, tyle, że to była pierwsza poliftowa, którą robili. Można powiedzieć, że się na moim aucie uczyli odblokować poliftowy czyli zablokowany sterownik.
Ale jak zrobili, to już prawie 20tys. km i problemów żadnych.
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
No i właśnie na tym polegał problem, że moja Iśka też była pierwszą którą robili z nowym sterownikiem EDC17 (II generacja) i też się na niej uczyli. Tak jak pisałem nie mieli żadnego problemu z chipem i wyprogramowaniem EGR problem był tylko z DPF out.
Mówisz, że byś nie odebrał auta - ja też nie gdyby walił błędami od razu (co miało miejsce przy pierwszych próbach).
Poprawiali wielokrotnie danego dnia i doszli do wniosku, że jest OK, a tym czasem po przejechaniu ok 700 km zaczą się wypalać DPF mimo, że fizycznie go niebyło (siwy dym za autem jak z trabanta). Więc po tym telefon i umówiliśmy się na poprawkę miała trwać chwilkę (może 2 godz.)- trwała 10 godzin. Potem powrót do domu i po jakiś 1.000 km pojawił się piękny komunikat Więc kolejny telefon i ustaliliśmy żeby zredukować (moje koszty) że wyślę im sam sterownik . Po odesłaniu i montażu zrobiłem już ok 10.000 km i wszystko jest OK (nie licząc dymienia).
Zamienię jeszcze intercooler miejscami i w upalne dni podobno ma być ciut lepiej.
Mówisz, że byś nie odebrał auta - ja też nie gdyby walił błędami od razu (co miało miejsce przy pierwszych próbach).
Poprawiali wielokrotnie danego dnia i doszli do wniosku, że jest OK, a tym czasem po przejechaniu ok 700 km zaczą się wypalać DPF mimo, że fizycznie go niebyło (siwy dym za autem jak z trabanta). Więc po tym telefon i umówiliśmy się na poprawkę miała trwać chwilkę (może 2 godz.)- trwała 10 godzin. Potem powrót do domu i po jakiś 1.000 km pojawił się piękny komunikat Więc kolejny telefon i ustaliliśmy żeby zredukować (moje koszty) że wyślę im sam sterownik . Po odesłaniu i montażu zrobiłem już ok 10.000 km i wszystko jest OK (nie licząc dymienia).
Zamienię jeszcze intercooler miejscami i w upalne dni podobno ma być ciut lepiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Cały czas zastanawiam się nad wyborem tunera z Poznania. Czytając jednak wasze historie zastanawiam się i to grubo nad tunerem w swojej okolicy, ponieważ w razie jakichś problemów to wiąże się to z każdorazowym wyjazdem do Poznania. W swojej okolicy namierzyłem dwóch tunerów jeden istnieje już dość długo na lokalnym rynku (tuneUp)i drugi o którym wiem jeszcze za mało (soft-car chiptuning).
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
sterowniki z 2011 roku mają obcykane.
Kolega @Pałasz miał już sterownik blokowany, a to były początki. Moja koniec lutego, @Pałasza końcówka marca.
Do tej pory mają już i te blokowane obcykane.
Choć faktycznie, jak masz blisko z dobra opinią to po co jechać daleko?
Kolega @Pałasz miał już sterownik blokowany, a to były początki. Moja koniec lutego, @Pałasza końcówka marca.
Do tej pory mają już i te blokowane obcykane.
Choć faktycznie, jak masz blisko z dobra opinią to po co jechać daleko?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Na poprzedniej stronie napisałem, że jest to dobra marka. Piotr, bo chyba tak ma na imię właściciel, robił auta moim znajomym i jeżdżą do tej pory bezproblemowo. A dosłownie przed chwilą wyjechał od niego kolejny znajomy A4 B8 2010 3.0 klekot podkręcony delikatnie pod 300 KM z wyciętym DPF'em, który posiadał AdBlue.dragi pisze:W swojej okolicy namierzyłem dwóch tunerów jeden istnieje już dość długo na lokalnym rynku (tuneUp)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- dragi
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
tak Alex tylko obawiam się jednej rzeczy, oni raczej grupe VAG robią
-- 29 wrz 2015, o 18:30 --
Panowie jestem w kontakcie z gościem z SoftCar Chiptuning i dowiedziałem się ciekawej rzeczy.
Gość napisał do mnie że silniki 2.0 cdti 160KM w insigniach dość często nie dotrzymują 250kkm. Podobno się zacierają i mam się zainteresować dołem silnika. Poprosiłem o doprecyzowanie tego i dokładne wytłumaczenie po czym wnioskuje że te silniki nie dotrzymują do 250tys km przebiegu. Panowie wiecie może co ten gość miałna myśli mówiąć o dole silnika ? Czy chodzi o jakieś wycieki czy może na coś szczególnego zwrócić uwagę ??
Oczywiście jak gość odpisze to dam znać. Osobiście chce do nich podjechać dopiero w piątek (wcześniej nie mam czasu).
-- 29 wrz 2015, o 18:30 --
Panowie jestem w kontakcie z gościem z SoftCar Chiptuning i dowiedziałem się ciekawej rzeczy.
Gość napisał do mnie że silniki 2.0 cdti 160KM w insigniach dość często nie dotrzymują 250kkm. Podobno się zacierają i mam się zainteresować dołem silnika. Poprosiłem o doprecyzowanie tego i dokładne wytłumaczenie po czym wnioskuje że te silniki nie dotrzymują do 250tys km przebiegu. Panowie wiecie może co ten gość miałna myśli mówiąć o dole silnika ? Czy chodzi o jakieś wycieki czy może na coś szczególnego zwrócić uwagę ??
Oczywiście jak gość odpisze to dam znać. Osobiście chce do nich podjechać dopiero w piątek (wcześniej nie mam czasu).
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
dzisiaj na serwisie była Insignia 2,0 CDTI z automatem zrobiona na 228 koni mechanicznych
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Zapewne chodzi o uszczelkę smoka pompy olejowej, która znajduje się w misce olejowej.dragi pisze:Podobno się zacierają i mam się zainteresować dołem silnika. Poprosiłem o doprecyzowanie tego i dokładne wytłumaczenie po czym wnioskuje że te silniki nie dotrzymują do 250tys km przebiegu. Panowie wiecie może co ten gość miałna myśli mówiąć o dole silnika ? Czy chodzi o jakieś wycieki czy może na coś szczególnego zwrócić uwagę ??
Ta uszczelka wytrzymuje zwykle około 150 kkm, a później twardnieje i zaczyna przepuszczać, przez co pompa olejowa nie uzyskuje pełnej wydajności i z braku dostatecznego smarowania może szlak trafić panewki i inne elementy.
Szukaj na forum, jest już sporo info o tej uszczelce.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Tuning mechaniczny 2.0 CDTI
Chciałbym zobaczyć wykres tej zrobionej na 228. Widziałeś czy tylko właściciel się chwalił?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka