--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Panowie,
od dłuższego czasu zastanawiam się nad pewnymi modyfikacjami, przejrzałem już trochę tematów na tym forum i muszę przyznać, że sam nie wiem na co się zdecydować. Jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem na poniższe pytania. Moja królowa to sedan, 130 km(96kw), 2.0 cdti, zakupiona w 2009 r. Dodam, że póki co z usterek związanych z opisanymi powyżej modyfikacjami wystąpiły:
- wymiana zaworu turbo ? (kampania serwisowa, muszę przyznać, że w tamtym okresie nie interesowałem się zbytnio "prawidłowym użytkowaniem")
- utrata moc przez samochód oraz przejście w "tryb awaryjny" [niepotrzebna wymiana przepływomierza( w serwisie, komputer wykazał "przejściowy błąd z przepływomierzem" oraz "zapełnienie filtra dpf" przepływomierz został wymieniony, okazało się jednak, że problem nie został jednak naprawiony a powodem tego komunikatu oraz zapchania filtra dpf była pęknięta rura od strony kierowcy
- po wymianie tej rury nastąpił względy spokój z usterkami w samochodzie( nie wymieniam wymiany styku bagażnika, wymiany czujników parkowania czy odpadających klap spryskiwaczy przednich reflektorów)
- jedyne niepokojące objawy jakie występowały to lekkie szarpanie przy zimnym silniku na ok 1,5k obrotów oraz zimą przy dużych mrozach komunikat "niskie ciśnienie oleju"
- po "czasach spokoju" ok. 2 tygodni temu dojechałem do domu, nauczony od jakiegoś już czasu sprawdziłem "chwilowe spalanie" czy przypadkiem nie trwa wypalanie dpf wyłączyłem motor. Ku mojemu zdziwieniu tego samego dnia odpalam moje cudowne autko jednak po odpaleniu gaśnie tak jakby się "dusi". Torque pokazał, iż jest problem z recyrkulacją spalin wyczyściłem egr i chodzi.
1. Czy warto chipować ten model?
1.2 Jeśli tak to jaka jest realna możliwość podniesienia mocy znalazłem tu rozbieżne informacje
1.2.1 -istnieje możliwość podniesienia mocy o ok. 25%, czyli do ok. 160km
1.2.2 -istnieje możliwość podniesienia mocy do 190 km?!( wyczytałem, że chodzi tu o modele wyprodukowane na rynek tylko np. Belgijski czy Polski również?
2. Czy warto wyrzucić dpf?
3. Czy wyłączyć programowo egr czy zaślepić go i wykasować?
4. Czy wyłączyć klapy w kolektorze dolotowym?
Z góry dzięki za pomoc ! Czekam na wasze opinie.
od dłuższego czasu zastanawiam się nad pewnymi modyfikacjami, przejrzałem już trochę tematów na tym forum i muszę przyznać, że sam nie wiem na co się zdecydować. Jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem na poniższe pytania. Moja królowa to sedan, 130 km(96kw), 2.0 cdti, zakupiona w 2009 r. Dodam, że póki co z usterek związanych z opisanymi powyżej modyfikacjami wystąpiły:
- wymiana zaworu turbo ? (kampania serwisowa, muszę przyznać, że w tamtym okresie nie interesowałem się zbytnio "prawidłowym użytkowaniem")
- utrata moc przez samochód oraz przejście w "tryb awaryjny" [niepotrzebna wymiana przepływomierza( w serwisie, komputer wykazał "przejściowy błąd z przepływomierzem" oraz "zapełnienie filtra dpf" przepływomierz został wymieniony, okazało się jednak, że problem nie został jednak naprawiony a powodem tego komunikatu oraz zapchania filtra dpf była pęknięta rura od strony kierowcy
- po wymianie tej rury nastąpił względy spokój z usterkami w samochodzie( nie wymieniam wymiany styku bagażnika, wymiany czujników parkowania czy odpadających klap spryskiwaczy przednich reflektorów)
- jedyne niepokojące objawy jakie występowały to lekkie szarpanie przy zimnym silniku na ok 1,5k obrotów oraz zimą przy dużych mrozach komunikat "niskie ciśnienie oleju"
- po "czasach spokoju" ok. 2 tygodni temu dojechałem do domu, nauczony od jakiegoś już czasu sprawdziłem "chwilowe spalanie" czy przypadkiem nie trwa wypalanie dpf wyłączyłem motor. Ku mojemu zdziwieniu tego samego dnia odpalam moje cudowne autko jednak po odpaleniu gaśnie tak jakby się "dusi". Torque pokazał, iż jest problem z recyrkulacją spalin wyczyściłem egr i chodzi.
1. Czy warto chipować ten model?
1.2 Jeśli tak to jaka jest realna możliwość podniesienia mocy znalazłem tu rozbieżne informacje
1.2.1 -istnieje możliwość podniesienia mocy o ok. 25%, czyli do ok. 160km
1.2.2 -istnieje możliwość podniesienia mocy do 190 km?!( wyczytałem, że chodzi tu o modele wyprodukowane na rynek tylko np. Belgijski czy Polski również?
2. Czy warto wyrzucić dpf?
3. Czy wyłączyć programowo egr czy zaślepić go i wykasować?
4. Czy wyłączyć klapy w kolektorze dolotowym?
Z góry dzięki za pomoc ! Czekam na wasze opinie.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
1. pewnie, ze tak
1.2 to wyjdzie w czasie strojenia, tu Ci nikt nie zgadnie ile tuner uzyska
2. jeśli jest sprawny i nie masz problemów to nie
3. tak, zdecydowanie warto, zaślepić i wyprogramować
4. nie, jeśli są sprawne
1.2 to wyjdzie w czasie strojenia, tu Ci nikt nie zgadnie ile tuner uzyska
2. jeśli jest sprawny i nie masz problemów to nie
3. tak, zdecydowanie warto, zaślepić i wyprogramować
4. nie, jeśli są sprawne
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Kontra!
Nie chipuje,bo:
- skrzynia manual nawet jeśli nie haczy to i tak jest wolna, co skutecznie obniża korzyści z chipowania. A w wersji Ecotek jak u mnie to już całkiem lipa. Automat bardziej by mnie przekonywał do tuningu w przypadku tego auta.
- zbabrany tuning, a o to nie trudno, wykończy silnik w trymiga.
- komunikat o smarowaniu w Twoim aucie, może świadczyć, ze występowały problemy, które wpłynęły na stopien wyeksploatowania auta i na pewno go nie poprawiły. Tuning w takim wypadku przyspieszy nadejście nieprzyjemnej sytuacji.
- dpf, egr, klapy- jeśli zrobiłeś podstawowy błąd jak wielu i kupiłeś klekota do jazdy po mieście to masz za swoje i raczej będziesz to musiał robić. Jeśli jednak robisz jakieś trasy to nic nie trzeba robić, bo wtedy sie nie psuje.
Nie chipuje,bo:
- skrzynia manual nawet jeśli nie haczy to i tak jest wolna, co skutecznie obniża korzyści z chipowania. A w wersji Ecotek jak u mnie to już całkiem lipa. Automat bardziej by mnie przekonywał do tuningu w przypadku tego auta.
- zbabrany tuning, a o to nie trudno, wykończy silnik w trymiga.
- komunikat o smarowaniu w Twoim aucie, może świadczyć, ze występowały problemy, które wpłynęły na stopien wyeksploatowania auta i na pewno go nie poprawiły. Tuning w takim wypadku przyspieszy nadejście nieprzyjemnej sytuacji.
- dpf, egr, klapy- jeśli zrobiłeś podstawowy błąd jak wielu i kupiłeś klekota do jazdy po mieście to masz za swoje i raczej będziesz to musiał robić. Jeśli jednak robisz jakieś trasy to nic nie trzeba robić, bo wtedy sie nie psuje.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
ecoFLEX jak już coś, a nie Ecotec
Korzyści z chipowania obniża automat, który ma w sterowniku limitery i nie pozwala uzyskać takich wartości momentu obrotowego jak manual.
Szybkość manualnej skrzyni nie zależy od niej samej, tylko od tego jak szybko Ty potrafisz zmieniać biegi. Choć "cywilne" skrzynie nie lubią takiej dynamiki. Co ciekawe, również mam wersję ecoFLEX i bardzo sobie chwalę moment obrotowy po chipie, który wynosi 442 Nm. A połączenie długich przełożeń z bardzo dobrze dobranym maksymalnym zakresem momentu obrotowego, daje dużo przyjemności i bezpieczeństwa w trasie.
Jeśli auto będzie programował Pan Heniek w szopie albo wgra gotowca, to wiadomo, że będzie to zbabrany tuning. Natomiast gdy autem zajmie się profesjonalna firma, szanse są bardzo minimalne, że coś pójdzie nie tak jak powinno.
Korzyści z chipowania obniża automat, który ma w sterowniku limitery i nie pozwala uzyskać takich wartości momentu obrotowego jak manual.
Szybkość manualnej skrzyni nie zależy od niej samej, tylko od tego jak szybko Ty potrafisz zmieniać biegi. Choć "cywilne" skrzynie nie lubią takiej dynamiki. Co ciekawe, również mam wersję ecoFLEX i bardzo sobie chwalę moment obrotowy po chipie, który wynosi 442 Nm. A połączenie długich przełożeń z bardzo dobrze dobranym maksymalnym zakresem momentu obrotowego, daje dużo przyjemności i bezpieczeństwa w trasie.
Jeśli auto będzie programował Pan Heniek w szopie albo wgra gotowca, to wiadomo, że będzie to zbabrany tuning. Natomiast gdy autem zajmie się profesjonalna firma, szanse są bardzo minimalne, że coś pójdzie nie tak jak powinno.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- SoulfirE
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ojcu ze 130KM zrobili 180KM. Z tego co mu tłumaczyli silniki 130km i 160km nie różnią się osprzętem i do 160km można go zwyczajnie odblokować, a potem wyciągnąć jeszcze trochę więcej. Auto zrobiło mu się dużo żwawsze a średnie spalanie spadło. Ma automat. Zrobił już 100 tys km od tej pory i nic się złego z silnikiem nie dzieje.
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Tak. 190 ps to kuszące , jednak silnik i sprzęgło odczuje .
Nie zapominajcie , że nie tak dawno bo 7 lat temu jakiegoś miał 130 ps to była rakieta ...
A pojemność 2,0 nie rośnie więc wytrzymałość elementów też.
Poradzę ci inaczej , ja bym zrobił tylko chip tuning na 160 ps nie ekstremalny , chidzi o to by sinik zachował kuturę pracy i ekonomię , myślę że to cię usatysfakcjonuje .
Egr dobry pomysł jeśli nie jeździsz do Niemiec .Wycięty DPF + EGR = 5000€ mandat +laweta .
DPF jeśli jest sprawny to nie ruszaj .
Czemu ws,tacy pytają o chip tuning ? Nie modyfikujac hamulców ? Szybkie auto wymaga mocniejszych hamulców i dobre opony
Podniesienie mocy wymaga lepszego smarowania silnika , nie tym do nart GM , tylko dużo lepsze ja zalewam Liqui Moly top tetc 4600 i dolewać dodatek LM Ceratec co 2 wymianę .
Interwały wymiany oleju należy zmniejszyć do Max 15 tyś km.
I ciągła się zastanawiam jak do mojej zamontować wskaźniki ciśnienia oleju zegarowe , wskaźnik doładowania vakum i voltomierz. Najgorzej jest z ciśnieniem oleju , nie ma jak podejść z adapterem filtra oleju przez ten wkład ...
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Nie zapominajcie , że nie tak dawno bo 7 lat temu jakiegoś miał 130 ps to była rakieta ...
A pojemność 2,0 nie rośnie więc wytrzymałość elementów też.
Poradzę ci inaczej , ja bym zrobił tylko chip tuning na 160 ps nie ekstremalny , chidzi o to by sinik zachował kuturę pracy i ekonomię , myślę że to cię usatysfakcjonuje .
Egr dobry pomysł jeśli nie jeździsz do Niemiec .Wycięty DPF + EGR = 5000€ mandat +laweta .
DPF jeśli jest sprawny to nie ruszaj .
Czemu ws,tacy pytają o chip tuning ? Nie modyfikujac hamulców ? Szybkie auto wymaga mocniejszych hamulców i dobre opony
Podniesienie mocy wymaga lepszego smarowania silnika , nie tym do nart GM , tylko dużo lepsze ja zalewam Liqui Moly top tetc 4600 i dolewać dodatek LM Ceratec co 2 wymianę .
Interwały wymiany oleju należy zmniejszyć do Max 15 tyś km.
I ciągła się zastanawiam jak do mojej zamontować wskaźniki ciśnienia oleju zegarowe , wskaźnik doładowania vakum i voltomierz. Najgorzej jest z ciśnieniem oleju , nie ma jak podejść z adapterem filtra oleju przez ten wkład ...
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Adapter na czujnik ciśnienia oleju na chłodniczce kolego załóż Dostęp bdb i miejsca dużo.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- morfeo11
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Moc po chipowaniu zależy też od skrzyni jaką masz. M32 czy F40. W F40 można wiecej wyciagnac.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
zabij mnie ale nie wiem jak to sprawdzić(z góry proszę o zaniechanie linczu na mej osobie ) ?morfeo11 pisze:edit .
Ostatnio zmieniony 1 lip 2016, o 22:52 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Też o tym myślałem, 2 czujniki z 1 otworu , tylko czy wtedy nie zostanie w takim zakamarku bąbel powietrza , który zakłamie odczyty ... pomyślęDan pisze:Adapter na czujnik ciśnienia oleju na chłodniczce kolego załóż Dostęp bdb i miejsca dużo.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
M32-6 WRhuki1 pisze:Rozkoduj vin i wszystko będzie jasne.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
No to trzeba uważać. Szczególnie z momentem. Ale jak to mówią specjaliści, sam program nie rozwali skrzyni i silnika. Zrobi to za to nieodpowiedzialny kierowca
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Eco dup. tak powinienem napisać i wtedy było by na pewno poprawnie.Alex pisze:ecoFLEX jak już coś, a nie Ecotec
Kolego, tu to sie jeszcze musisz podszkolić, zebrać doświadczenia.Alex pisze:Szybkość manualnej skrzyni nie zależy od niej samej, tylko od tego jak szybko Ty potrafisz zmieniać biegi.
Tyle, ze w PL więcej niż co drugi chip-owiec nazywa sie właśnie Heniek.Alex pisze:Jeśli auto będzie programował Pan Heniek w szopie albo wgra gotowca, to wiadomo, że będzie to zbabrany tuning. Natomiast gdy autem zajmie się profesjonalna firma, szanse są bardzo minimalne, że coś pójdzie nie tak jak powinno.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Bardzo ciekawe. W takim razie od czego zależy szybkość skrzyni manualnej?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
W moim doświadczeniu szybkość zmiany biegów zależy od długości skoku lewarka oraz umiejętności kierowcy i... to wszystko Więc nie rozumiem, w czym mam jeszcze się podszkolić albo zebrać doświadczenia. Choć co prawda, człowiek uczy się całe życie. Oczywiście w grę jeszcze wchodzą takie rzeczy jak np. stan techniczny skrzyni czy olej, ale są to "drugorzędne" kwestie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Skok drążka idzie skrócić, niestety to trochę kosztuje.
Xperia Z3
Xperia Z3
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
zastanawiam się na tymi firmami:
1. http://electric-service.pl/
2. http://vtech.pl/
koszt podobny, ktoś z Was może korzystał ?
1. http://electric-service.pl/
2. http://vtech.pl/
koszt podobny, ktoś z Was może korzystał ?
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Niema rady musicie pojeździć trochę lepszymi autami to sie dowiecie jak może chodzić skrzynia.norbi333 pisze:Bardzo ciekawe. W takim razie od czego zależy szybkość skrzyni manualnej?
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Nie tyle lepszymi, a takimi, w których skrzynia jest po prostu bardziej dopracowana i biegi wchodzą precyzyjniej. Myślisz, że nigdy nie miałem styczności z innymi, nawet droższymi i mocniejszymi autami ? Mogłeś z góry napisać, że skrzynia GM jest po prostu kiepska, o czym chyba każdy użytkownik wie i nie byłoby off topa.
Podsumowując, chipowanie manuala jest jak najbardziej sensowne. Zrób taki zabieg w swoim aucie, pojeździj trochę wykorzystując odpowiednio moment i nawet nie zauważysz, że skrzynia czasem haczy na trójce
Podsumowując, chipowanie manuala jest jak najbardziej sensowne. Zrób taki zabieg w swoim aucie, pojeździj trochę wykorzystując odpowiednio moment i nawet nie zauważysz, że skrzynia czasem haczy na trójce
V-tech to dobra marka, a w Olsztynie mają odpowiednie "zaplecze". Kilku znajomych robiło u nich auta, co prawda nie Insignie, ale jak do tej pory żadnych problemów.elfiasty pisze:zastanawiam się na tymi firmami:
1. http://electric-service.pl/
2. http://vtech.pl/
koszt podobny, ktoś z Was może korzystał ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014