Bodex pisze:A hamulce ? Nikt nie myśli by to szybciej zatrzymać ? Co z bezpieczeństwem ?
Wiesz, temat jest o silniku, to nikt tu nie porusza innych kwestii, ale to nie znaczy, że nie zmieniamy
Układ hamulcowy zmieniony w całości przód i tył przełożony z wersji Astry OPC, przód zacisk brembo 4 - tłoczkowy, tarcze 355mm, tył tarcze wentylowane 315mm. Pampa hamulcowa pozostała ori, jest na tyle wydajna, że obsługuje bez problemu zwiększone hamulce, także ABS działa bez problemu.
Układ zawieszenia zmieniony w całości: amortyzatory i sprężyny HR, gwintowane z regulacją wysokości, dedykowane do Astry J.
Układ kierowniczy nie wymaga zmian, jest stabilne prowadzenie.
Koła 20" 235/35R20 z oponami Goodyear Eagle F1 Asimmetric 2.
Skrzynia i sprzęgło u mnie to AF-40, maksymalny moment dla tego układu to 450Nm, tuner zrobił 436Nm na silniku, właśnie z myślą o układzie skrzyni i sprzęgła hydrokinetycznego, które się w niej znajduje.
Tak właśnie robi profesjonalny tuner, że bierze pod uwagę całe auto, a nie tylko maks z silnika.
Jak widzisz, modyfikacjom podlega całe auto, a nie tylko silnik.
Bodex pisze:kupiłem boxa V-techa z regulacją , jeździłem na 6 programie, zbierał się pięknie , ale na 5, 6 biegu przy 2 tyś obr. Jak depłem napęd drgał aż tłuklo budą
No tu dwie sprawy, pierwsza najważniejsza, to nie porównujmy profesjonalnie zrobionego programu do boxa V-techu, jeszcze zapewne jednokanałowego.
Program dostraja całość parametrów pracy silnika optymalizując jego pracę, przez co uzyskujemy z niego większą moc i moment.
Natomiast V-box zakłóca prace czujnika ciśnienia paliwa w szynie CR, przez co to ciśnienie w rzeczywistości jest wyższe niż oczekuje tego sterownik silnika. Przy takim samym czasie otwarcia wtrysków, przy wyższym ciśnieniu, do cylindrów jest wstrzykiwana większa dawka paliwa niż sterownik pozwala, dzięki temu uzyskujemy wzrost mocy.
Jednakże całość nie jest zooptymalizowana i może to doprowadzić do usterek.
Czytając fora, to najczęściej użytkownicy V-boxów pisali o jeździe na 5 programie.
No i na koniec deptanie na 5 czy 6 biegu przy 2000 obr, do się nie dziwię, że budą trzęsło.
Wiesz co się dzieje u mnie jak na 6 biegu wciskam gaz? Automat zrzuca bieg na 4, obroty rosną do 3000 i wówczas auto przyśpiesza i budą nie trzęsie.
Sorry, ale zajeździłeś ten silnik - taka prawda bez urazy, nie chce Cie obrażać.
Na koniec dodam, że zmykam z tego tematu, tu już zostało napisane wszystko.
Nic nowego dodać nie można. jak ktoś wie co i jak z tuningiem, to i tak program zrobi.
Jak ktoś ma złe doświadczenia swoje lub znajomych, to i tak programu nie zrobi.
A rada dla niezdecydowanych, cóż Wasze auto, Wasza decyzja, łatwo nie jest, powodzenia.