--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: KaMYk » 13 sie 2016, o 05:26

No ja też wyrażę swoją opinię, bo chyba też mam prawo do
Gizd pisze:własnej, subiektywnej opinii
Robić program i na nic nie patrzeć. Złomowiska są pełne zajeżdżonych silników, które w życiu chipa nie widziały, za to miały właściciela - zabójcę silnika. Za to silników po chipie na złomowisku nie widać, bo każdy dba o to swoje podrasowane serducho najlepiej jak można, no może prawie każdy, bo jednak są przypadki, że
Gizd pisze:po 100tys. przebiegu po chipie oba padły
. No cóż ja tam wolę mieć pod nogą więcej KM niż mniej i cieszyć się z jazdy :)

A co do firmy TuneFORCE to wypada tylko podziwiać wiedzę i zapał do tej pracy.
Kiedyś słyszałem Szweda jak widział innego przedsiębiorce w nowym Porsche to skomentował to tak:
" Co ja muszę zrobić w swojej firmie, abym za rok ja mógł taki kupić"

Polak zazdrośnik, na sukces firmy powiedział tak:
Gizd pisze:kto na tym robi kokosy, jest bardzooo wiarygodnyyyy, obiektywnyyy i miarodajnyyy.
Nie każdy w tym kraju jest oszustem i naciągaczem. Akurat swojego robiłem w TuneForce i byłem uczciwie i na piśmie poinformowany o ryzyku, skutkach oraz o czynnościach, jakie trzeba wykonywać, aby długo cieszyć się dobrym, sprawnym autem.
Na marginesie, nie długo wrócę do TuneFORCE z drugim autem :)

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 13 sie 2016, o 06:37

Niestety @ Gizd ma rację , zacznijcie reaknie myśleć !

Nie tak dawno jak tdi miał 130 ps to była rakieta teraz 160 wam mało ? Przecież korba tłoki pompa oleju juz pracuje na maksymalnej wydajności a wy nadal kręcicie do 195 ps ? Na 2,0 rozkład sil i naprężeń jest olbrzymi na korbie siły skrętne ...

Dawno temu do mojej pocztowej rodzinnej Multipli 1,9 jtd kupiłem boxa V-techa z regulacją , jeździłem na 6 programie, zbierał się pięknie , ale na 5, 6 biegu przy 2 tyś obr. Jak depłem napęd drgał aż tłuklo budą , nic dawał około 20 % przyrostu .
W końcu zaczęło sie ściągać sprzęgło i kolejny tysiąc w plecy...potem ja sprzedałem.

Teraz oczekuję od auta kultury pracy , ciszy , precyzji czego ten opel mi nie daje i chyba bym do reszty zgłupial żeby ładować kolejna kasę w chipa , po to żeby chwilę po tym ratować napęd po tym co ten chip rozwali...
Na jesień idzie do sprzedania...to piękne mało praktyczne i zawodne auto ...

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 13 sie 2016, o 07:50

Tylko, że kiedyś "TDI 130 KM" nie ważyło 1700 kg, dlatego 160 KM to mało. A chiptuning to wykorzystanie rezerwy, którą zostawił producent, dlatego bezpiecznie można kręcić do 195 KM.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

P405
Zapaleniec
Posty: 3158
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: P405 » 13 sie 2016, o 08:16

KaMyk ma rację też wolę więcej pod nogą niż mniej. Zwłaszcza kiedy wyprzedzam bo ile robię do100 czy ile wyciagnę nie jest istotne. Ważna jest elastyczność silnika gdzie 60-100 robię na trójce poniżej 4 sekund. Zajechanych silników jest pełno, ale rzeczywiście przeważnie jak ktoś robi chipa to mocno dba o swoje auto. Jedyny mankamentem jak ktoś kupi z niewiadomym przebiegiem to wtedy są szanse, że się rozsypie. Moją mam od nowości i nie boję się, że 208 kucy wyskoczy spod maski. Inna sprawa, że te Km są gdzieś koło 4000 tys obrotów, a moment od 1900-3500 i w tym zakresie pracuje mój silnik.

Xperia Z3

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 13 sie 2016, o 08:21

Myśle że nie ma rezerwy bo jesli ten silnik składa GM to jest to rzepa , mam duży szacun do włoskich silników przynajmniej zeszłej dekady .
Chce ie szybciej rozpędzić te 1700 kg ? A hamulce ? Nikt nie myśli by to szybciej zatrzymać ? Co z bezpieczeństwem ?
Mój Espace IV miał 120 ps i ważył 1700 kg i tez nie zostawał w tyle .
Zdaje się że to nie tylko kwesta wagi i mocy a też dobrze dobranych przełożeń skrzyni.

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 13 sie 2016, o 08:26

P405 klarownie napisał, że nie chodzi o sprint do setki czy rozpędzenie auta do Vmax, tylko o elastyczność, która po chipie zdecydowanie się zwiększa. A co do hamulców i bezpieczeństwa, to w moim przypadku cały układ został wymieniony na wydajniejszy.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 13 sie 2016, o 08:50

Nie wiem jak wy , ale ja nie wykorzystuję całego momentu , może rzadko , a zbiera się świetnie ...

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Engine » 13 sie 2016, o 09:11

Chłopaki, co kierowca to inne potrzeby. Jednemu wystarczy 130HP a innemu 195HP będzie mało. Nie da się tego generalizować ;) wszystko zależy od stylu jazdy i potrzeb, także bez spiny ;)

Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 13 sie 2016, o 09:16

Nie ma spiny :) @engine , lepiej mi poradzćie co z tą świecą żarową i czujnikiem , w osobnym wątku pytałem

Dla tych co nie wiedzą co i jak taki vblog wyjaśnia fajnie co to DPF polecam wszystkim filmik.

@hubertus jako do Ciebie bo twierdzisz że można bezpiecznie olej co 30 tyś zmieniać to oglądnij zwłaszcza ostatnie minuty .

Wiedza nie boli ,

https://youtu.be/yApmlEVsnh0


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 13 sie 2016, o 10:40

Alex pisze:A chiptuning to wykorzystanie rezerwy, którą zostawił producent, dlatego bezpiecznie można kręcić do 195 KM.
żaden produkt w dzisiejszym świecie nie ma rezerw. Celem jest optymalizacja, czyli maksymalne wykorzystanie. Takie rezerwy to była by czysta strata. Silnik jest projektowany na 200 czy 300 tys przy danej mocy itd. a jeśli z niego wyciągniesz więcej to kosztem żywotności, która sie po prostu skróci bo inaczej być nie może. Krótko i węzłowato a przede wszystkim logicznie.
Mądrale, co kupują nowe, zrobią chip i wychwalają, później jeżdżą 100tys i sprzedają. Problemow raczej miec nie będą ale następny właściciel już sie tak cieszyć nie będzie. :( Takie auto powinno miec wartość podwojonego przebiegu, bo inaczej to jest zwykle oszustwo. ]:-<

@Engine, rozkręcamy to forum! Lekko polaskotac a chlopaki sie oburzaja na 2 kilometry. :lol: Wiec moje zasługi sa nie do przecenienia. :D

Awatar użytkownika
Przemek80
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 31 lip 2016, o 05:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Goerlitz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Przemek80 » 13 sie 2016, o 12:40

Gizd jeśli sądzisz że auta nie posiadają rezerw mocy to jesteś niestety w błędzie. Żadne wozidło nie jest produkowane z Max wyśrubowanymi osiągami. To jest nierealne. A co do bezpiecznego podnoszenia osiągów silnika. To to jest temat rzeka. Każdy dobry warsztat tuningowy po sprawdzeniu statusu technicznegod danego silnika daj np. 3 opcje kręcenia mocy. Im wyżej tym większe ryzyko powstania szkód ( skrzynia, sprzęgło itd.) . A więc jeśli ktoś ma zamiar wykręcić Max km/nm to musi się liczyć z ryzykiem . Ale jeśli robis się to przede wszystkim by zwiększyć elastyczność pracy silnika, zmniejszenie spalania przy racjonalnym zwiększeniu osiągów to nie widzęw tym nic złego. Oczywiście jeśli auto jest w dobrym stanie i :-) dobrze oddycha. Ale jeśli twierdzisz nadal że masz rację co do tego że tuning / mapowanie jest samym złem popierając to jedynie własnymi przemyśleniami to proponuję Ci wydanie 6 tyś euro na szkolenie w Vtech a uwierz mi że zmieniszz danie na ten temat.
Ps. Czytając posty kto jeździł lepszym autem i przez to posiada większą wiedzę jest trochę nie na miejscu. Pozdr

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 13 sie 2016, o 13:12

Gdyby nie było rezerwy na dodatkową moc, to np. taki Brabus lub inny Hamann nie sprzedawałby układów wydechowych czy boxów do Mercedesów lub BMW.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 13 sie 2016, o 15:58

Przemek80 jeśli już odpowiadasz na moje posty to podaruj sobie proszę wywody, analizę psychologiczna pod moim adresem typu "tuning / mapowanie jest samym złem" bo tego nigdzie nie napisałem. Wystarczy, ze KMY sobie to upodobał.
Tuning może być zabawny (ale akurat w Insigni sie słabo sprawdzi) ale wpływa negatywnie na żywotności i kropka. Traktujesz auto jak zabawkę to sobie z niej i chipa korzystaj, nie moja kasa wiec mnie to nie obchodzi. Podkreślam tylko, żeby miec świadomość jakie są koszty.

Z ciekawostek, miałem Vectre B od Irmschera z u nich podniesiona mocą. Jak padła skrzynia to dali do przeczytania to co było w dokumentacji drobnym drukiem. Umyli raczki. Ty zrobisz to samo. A to był jedyny dostępny tuning nie powodujący utraty gwarancji a i tak wychodziły klocki i to masowo, jak mozna było wtedy poczytać na forach.

@Alex co ma wydech do chipowania silnika? No i poczytaj sobie co pisze drobnym drukiem w takich chipach.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kuba89 » 13 sie 2016, o 16:34

Po tym pytaniu chyba nie musimy dalej rozmawiać na temat twojej wiedzy o tuningu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Przemek80
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 31 lip 2016, o 05:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Goerlitz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Przemek80 » 13 sie 2016, o 18:10

Gizd tłumik ma znaczenie przy mocnej modyfikacji tak jak i filtr powietrza.
Ps. Powiedz mi tak szczerze czy powodem tego że tak dobitnie glosisz swą niechęćd do tuningu jest to iż sam tego nie robisz bo mieszkasz w DE ( spory wzrost kosztów utrzymania auta). Czy masz jakieś dowody iż dobrze zrobiony tun. ma 100% skończy się awaria auta?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: KaMYk » 14 sie 2016, o 06:33

Bodex pisze:A hamulce ? Nikt nie myśli by to szybciej zatrzymać ? Co z bezpieczeństwem ?
Wiesz, temat jest o silniku, to nikt tu nie porusza innych kwestii, ale to nie znaczy, że nie zmieniamy :)

Układ hamulcowy zmieniony w całości przód i tył przełożony z wersji Astry OPC, przód zacisk brembo 4 - tłoczkowy, tarcze 355mm, tył tarcze wentylowane 315mm. Pampa hamulcowa pozostała ori, jest na tyle wydajna, że obsługuje bez problemu zwiększone hamulce, także ABS działa bez problemu.

Układ zawieszenia zmieniony w całości: amortyzatory i sprężyny HR, gwintowane z regulacją wysokości, dedykowane do Astry J.

Układ kierowniczy nie wymaga zmian, jest stabilne prowadzenie.

Koła 20" 235/35R20 z oponami Goodyear Eagle F1 Asimmetric 2.

Skrzynia i sprzęgło u mnie to AF-40, maksymalny moment dla tego układu to 450Nm, tuner zrobił 436Nm na silniku, właśnie z myślą o układzie skrzyni i sprzęgła hydrokinetycznego, które się w niej znajduje.
Tak właśnie robi profesjonalny tuner, że bierze pod uwagę całe auto, a nie tylko maks z silnika.

Jak widzisz, modyfikacjom podlega całe auto, a nie tylko silnik.
Bodex pisze:kupiłem boxa V-techa z regulacją , jeździłem na 6 programie, zbierał się pięknie , ale na 5, 6 biegu przy 2 tyś obr. Jak depłem napęd drgał aż tłuklo budą
No tu dwie sprawy, pierwsza najważniejsza, to nie porównujmy profesjonalnie zrobionego programu do boxa V-techu, jeszcze zapewne jednokanałowego.
Program dostraja całość parametrów pracy silnika optymalizując jego pracę, przez co uzyskujemy z niego większą moc i moment.
Natomiast V-box zakłóca prace czujnika ciśnienia paliwa w szynie CR, przez co to ciśnienie w rzeczywistości jest wyższe niż oczekuje tego sterownik silnika. Przy takim samym czasie otwarcia wtrysków, przy wyższym ciśnieniu, do cylindrów jest wstrzykiwana większa dawka paliwa niż sterownik pozwala, dzięki temu uzyskujemy wzrost mocy.
Jednakże całość nie jest zooptymalizowana i może to doprowadzić do usterek.
Czytając fora, to najczęściej użytkownicy V-boxów pisali o jeździe na 5 programie.
No i na koniec deptanie na 5 czy 6 biegu przy 2000 obr, do się nie dziwię, że budą trzęsło.
Wiesz co się dzieje u mnie jak na 6 biegu wciskam gaz? Automat zrzuca bieg na 4, obroty rosną do 3000 i wówczas auto przyśpiesza i budą nie trzęsie.
Sorry, ale zajeździłeś ten silnik - taka prawda bez urazy, nie chce Cie obrażać.

Na koniec dodam, że zmykam z tego tematu, tu już zostało napisane wszystko.
Nic nowego dodać nie można. jak ktoś wie co i jak z tuningiem, to i tak program zrobi.
Jak ktoś ma złe doświadczenia swoje lub znajomych, to i tak programu nie zrobi.
A rada dla niezdecydowanych, cóż Wasze auto, Wasza decyzja, łatwo nie jest, powodzenia.

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 14 sie 2016, o 12:01

Przemek80 pisze:Gizd tłumik ma znaczenie przy mocnej modyfikacji tak jak i filtr powietrza.
Chodziło o to, ze tłumik to osobna sprawa. (Choć w klekocie, myślę ze mało pomoże, raczej w turbobenzynach powinno sie lepiej sprawdzić.) Tak jak zmiana walków itp. i taki tuning ma sens, bo polega na ogol na wzmocnieniu, wymianie elementów na lepsze, wiec raczej występuje polepszenie sprawności, wytrzymałości czyli odwrotnie niż w przypadku chipowania, gdzie korzysta sie z niby rezerw, których niema, czyli nadwyręża system, co prowadzi do przedwczesnego zużycia. :roll:
Reszta Twojej wypowiedzi to znowu jakieś, sorry ale mrzonki.

Awatar użytkownika
Przemek80
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 31 lip 2016, o 05:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Goerlitz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Przemek80 » 14 sie 2016, o 13:32

Gizd prawda jest taka jest tylu zwolennikówc o i przeciwników chipowania. Lecz twoje wypowiedzi ( wiedza wzięta z czapki) mieszaj w głowach tym którzy chcą dokonać takiej zmiany. Wpierw piszesz ze chipowanie jedynie ma sens w nowych zdrowych autach a potem po przejechaniu100 tys km ktoś go odsprzedaje i kupujący ma kłopot. A teraz piszesz ze ma jedynie sens kiedy wymienia się walki itd. Kto robi takie przeróbiw Nowym aucie???? Po drugie pisze dz ze taki np. TunerForce bije kasę na chipowamiu itd. Proszę cię daj już spokój. Bo pisząc takie rzeczy o ludziach którzy mają ten temat w 100% opanowany osmieszasz się. To jest tak samo jak ja bym pisał teraz jak np. Alex ma polerwoac auto. Haha - dobre. Nie widzę sensu by prowadzić dalej te pogawedki bo wiedzą twą na ten temat jest nijak. Przestań pluć jadem tylko zacznij pisać konstruktywne wypowiedzi bo po to jest założony ten temat. Z mojej strony to wszystko. Bo i tak każdy kto poruszy ten temat z tobą będzie ,,laikiem" wporownaniu do ciebie. Pozdrawiam

Ten temat idzie w zła strone.-)

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Engine » 14 sie 2016, o 21:51

Chłopaki proszę wrócić do tematu. Wymiany słów proszę przenieść na PW. To nie temat do rozmów na temat swoich upodobań tylko do wymiany konkretnymi informacjami. Kolejne posty, z których nic nie będzie wynikało poza próba "przekszyczenia" przedmówcy będą odpowiednio nagradzane.



Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
Ostatnio zmieniony 14 sie 2016, o 21:51 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: /MOD/ Temat do posprzątania

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kuba89 » 17 sie 2016, o 17:25

Panowie udałoby się nam zebrać taką ilość chętnych? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”