--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Bardziej dopracowana czyli szybsza i o to właśnie chodzi. Eco-du.a pomijając już haczenie i wolne przełączanie ma tak krótkie biegi na początku i długie końcowe, ze dla kogoś kto ma porównanie jak ja i oczekuje sprawności, chipowanie nie ma sensu. Po prostu nie ma sensu do malucha wkładać mocniejszego silnika, bo to nie będzie efektywne. Zainwestujesz 100 a dostaniesz 50 zwrotu. Sam bym chętnie zchipowal ale uważam, ze nie będzie efektu jaki powinien być. Ale nie odradzam, bo komus może wystarczyć przecież to co dostanie. Subiektywna opinia to jest.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Mam ecoFLEX'a, jeżdżę trasy, w większości używam trzech ostatnich biegów i dlatego zdecydowałem się na chipowanie, które podniosło Nm i wydłużyło zakres używania go, a to usprawniło wyprzedzanie, które stało się bezpieczniejsze. Nie wiem czego innego można oczekiwać od "cywilnego" dwulitrowego diesla FWD, który ma służyć do codziennej eksploatacji ?
Masz tylko porównanie ze skrzyniami biegów w innych markach, a nie do chipowania własnego auta, także uważam, że Twoje teorie zaprzeczają praktyce, której nie posiadasz. Bo jak można dowodzić czegoś, czego się nigdy nie spróbowało ?
Masz tylko porównanie ze skrzyniami biegów w innych markach, a nie do chipowania własnego auta, także uważam, że Twoje teorie zaprzeczają praktyce, której nie posiadasz. Bo jak można dowodzić czegoś, czego się nigdy nie spróbowało ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Nie spotkałem jeszcze takiego, który po podpięciu boxa, a tym bardziej po programie chciał jeździć znowu seryjną mocą.
Xperia Z3
Xperia Z3
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
204 wyciśnięte ze 130
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4196
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ale chyba tego nikt nie zrobił biednej M32 Pewnie te 130, to zdławione 160 na F40, więc... żaden wyczyn.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Za to tutaj mam ori 130 KM z M32
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Żebyś tylko Ty jeździł takimi jak ja.Gizd pisze:Niema rady musicie pojeździć trochę lepszymi autami to sie dowiecie jak może chodzić skrzynia.norbi333 pisze:Bardzo ciekawe. W takim razie od czego zależy szybkość skrzyni manualnej?
Co nie zmienia faktu,że jaka by nie była skrzynia to i tak najbardziej człowiek ma wpływ na szybkość zmiany biegów
-- 5 lip 2016, o 07:58 --
Braciszek ma diesla po programie. I wiem jak jeździła Insignia przed i po. I mimo skrzyni jaka jest po programie jeździ zdecydowanie lepiej.Moja mimo bardzo wolnego automatu również o wiele lepiej jeździ. A poprzednia Vectra OPC po programie to był juž całkiem inny świat. I skrzyniabnie miała nic do tego
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4196
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Bardzo ładnie wyszło. Ale do tego, to trzeba kierowcy z głową (ponad 400Nm na M32 to dużo).Alex pisze:Za to tutaj mam ori 130 KM z M32
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
W tym wypadku udało się wycisnąć maksymalne wartości w "kolumnie" Test 3, ale rozsądek podpowiadał, że należało uciąć nieco Nm i zrobiono korektę. Liczby, które ostatecznie trafiły do sterownika silnika, to "kolumna" Test 2, czyli 399 Nm.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
w electric service proponują takie wartości: http://electric-service.pl/chiptuning/2 ... 130hp.html
ciekawe jak to wygląda w realu ale na papierze naprawdę to wygląda nieźle. Pamiętam , że przed zakupem jeździłem testem z salonu 2,0 cdti 160 km(2008r.) i w porównaniu do moich 130 km różnica była dość wyczuwalna ale z postów na forum domyślam się, że również miała inną skrzynie.
ciekawe jak to wygląda w realu ale na papierze naprawdę to wygląda nieźle. Pamiętam , że przed zakupem jeździłem testem z salonu 2,0 cdti 160 km(2008r.) i w porównaniu do moich 130 km różnica była dość wyczuwalna ale z postów na forum domyślam się, że również miała inną skrzynie.
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
No właśnie takimi nie jeździłem tylko właśnie lepszymi.norbi333 pisze:Żebyś tylko Ty jeździł takimi jak ja.
Kolego wybacz, ale gdybyś jeździł i potrafił to ocenić to nie musielibyśmy sie teraz przegadywać, bo sprawa była by jasna.
No i znowu swoje.norbi333 pisze:Co nie zmienia faktu,że jaka by nie była skrzynia to i tak najbardziej człowiek ma wpływ na szybkość zmiany biegów
Chipowanie zawsze wpływa na żywotność. Jeśli auto jest nowe to jeszcze pal licho, bo wytrzyma więcej i bo czy zrobi 400 czy 200 tys. zakładając ze tuning był fachowy to i tak sie sprzeda prawdopodobnie przed rozpadem przy odrobinie szczescia. Ale chipować auto z 200 tys to już znaczące podwyższenie ryzyka, ze padnie w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu tys. nawet jeśli tuning będzie w miarę. Tyle aby uświadomić.
Ale jeśli ktoś traktuje auto jako zabawkę, zabawę to dlaczego nie. Tyle, żeby już chusteczki miec przygotowane na ewentualne łezki.
Insignie uważam za jedno z gorszych aut do chipowania, bo to konstrukcja pełna sprzeczności.
Pół cukierek, pół g..no w ładnym papierku.
-Dobry silnik, również do tuningu ale ociężała tłusta konstrukcja, która już obciąża silnik nawet bez tuningu.
-fajne usportowione zawieszenie ale kiepskie skrzynie.
- niby wymiarowo duze auto a miejsca mało.
Chaotyczna koncepcja, nastawiona na design i wysoka sprzedaż a funkcjonalność kiepska.
No i wypociłem przy sobocie.
Bravo.
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ktoś, coś robił lub słyszał może o 2,0 BiTurbo?? bo jakoś nic tu nie ma o tym modelu
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 7 razy
- Kontakt:
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Bo mało takich egzemplarzy jest dlatego też jest mało informacji. Szacując przyrosty na 160KM to z biturbo 190KM zrobisz około 230KM. Może ktoś na forum ma jakiś konkretny wykres
Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
@Gizd
... pół cókierek ...
W pełni się zgadzam .
Ile zalet tyle wad .
Miejsca jest tyle co w starej Skodzie Octavi , doskonale wiem bo jeździliśmy na zmianę do pracy codziennie po 40 km w Monachium.
A Octawia to przecież płyta Golfa III / jetta .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
... pół cókierek ...
W pełni się zgadzam .
Ile zalet tyle wad .
Miejsca jest tyle co w starej Skodzie Octavi , doskonale wiem bo jeździliśmy na zmianę do pracy codziennie po 40 km w Monachium.
A Octawia to przecież płyta Golfa III / jetta .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
No sorry, ale z takim znawcą tuningu, który jeździł super autami nie mam co dyskutować.Za cienki jestemGizd pisze:No właśnie takimi nie jeździłem tylko właśnie lepszymi.norbi333 pisze:Żebyś tylko Ty jeździł takimi jak ja.
Kolego wybacz, ale gdybyś jeździł i potrafił to ocenić to nie musielibyśmy sie teraz przegadywać, bo sprawa była by jasna.No i znowu swoje.norbi333 pisze:Co nie zmienia faktu,że jaka by nie była skrzynia to i tak najbardziej człowiek ma wpływ na szybkość zmiany biegów
Chipowanie zawsze wpływa na żywotność. Jeśli auto jest nowe to jeszcze pal licho, bo wytrzyma więcej i bo czy zrobi 400 czy 200 tys. zakładając ze tuning był fachowy to i tak sie sprzeda prawdopodobnie przed rozpadem przy odrobinie szczescia. Ale chipować auto z 200 tys to już znaczące podwyższenie ryzyka, ze padnie w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu tys. nawet jeśli tuning będzie w miarę. Tyle aby uświadomić.
Ale jeśli ktoś traktuje auto jako zabawkę, zabawę to dlaczego nie. Tyle, żeby już chusteczki miec przygotowane na ewentualne łezki.
Insignie uważam za jedno z gorszych aut do chipowania, bo to konstrukcja pełna sprzeczności.
Pół cukierek, pół g..no w ładnym papierku.
-Dobry silnik, również do tuningu ale ociężała tłusta konstrukcja, która już obciąża silnik nawet bez tuningu.
-fajne usportowione zawieszenie ale kiepskie skrzynie.
- niby wymiarowo duze auto a miejsca mało.
Chaotyczna koncepcja, nastawiona na design i wysoka sprzedaż a funkcjonalność kiepska.
No i wypociłem przy sobocie.
Bravo.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Nie chcesz swojego GIZD GARAGE założyć? I tuningować auta?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Ja tam, dawno temu, zrobiłem program w mojej byłej Vectrze z motorem Z19DTH (1.9 CDTI 16v), z manualną skrzynią F40, zwykły Stage One ze 150/320 na 180/400 - i był to bardzo dobry ruch.
Skrzynia nie ma nic do tego, była powolna i taka pozostała, tyle że samochód znacząco przyspieszył, bo silnik zyskał drugi i pełniejszy oddech.
W trasie typowo oplowski (czytaj: emerycki) charakter pracy lewarka nie przeszkadza, tylko przy rozpędzaniu I-II-III odczuwa się zbyt długie ruchy i pewien ich wpływ na rozpędzanie. Mimo to bardzo dobrze wspominam wyczyny Vectry po programie. Inna sprawa, że miała naprawdę fajny silnik jak na diesla, podatny na program - 5200 rpm wchodziło na II. biegu bez oporów, po prostu wskazówka sama zasuwała do czerwonego 0-100 robiła w ~9 sek, problemem była przede wszystkim przyczepność. A takie 60-100 na III. biegu trwało jedyne 4 sekundy. Program naprawdę zmienił oblicze auta.
M.
Skrzynia nie ma nic do tego, była powolna i taka pozostała, tyle że samochód znacząco przyspieszył, bo silnik zyskał drugi i pełniejszy oddech.
W trasie typowo oplowski (czytaj: emerycki) charakter pracy lewarka nie przeszkadza, tylko przy rozpędzaniu I-II-III odczuwa się zbyt długie ruchy i pewien ich wpływ na rozpędzanie. Mimo to bardzo dobrze wspominam wyczyny Vectry po programie. Inna sprawa, że miała naprawdę fajny silnik jak na diesla, podatny na program - 5200 rpm wchodziło na II. biegu bez oporów, po prostu wskazówka sama zasuwała do czerwonego 0-100 robiła w ~9 sek, problemem była przede wszystkim przyczepność. A takie 60-100 na III. biegu trwało jedyne 4 sekundy. Program naprawdę zmienił oblicze auta.
M.
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
I ja dodam cos od siebie...
1. Ktoś kto nigdy w swoim aucie nie robił modyfikacji(mam tu na myśli profesjonalne strojenie) ten nie powinien zabierać głosu w dyskusji o tym jak jeździ i zachowuje się auto po chipsie
2. Tutaj jest kilka najczęściej zadawanych pytań dotyczących chiptuningu i odpowiedzi na nie:
http://tuneforce.pl/18_FAQ---cz%C4%99ste-pytania.html
1. Ktoś kto nigdy w swoim aucie nie robił modyfikacji(mam tu na myśli profesjonalne strojenie) ten nie powinien zabierać głosu w dyskusji o tym jak jeździ i zachowuje się auto po chipsie
2. Tutaj jest kilka najczęściej zadawanych pytań dotyczących chiptuningu i odpowiedzi na nie:
http://tuneforce.pl/18_FAQ---cz%C4%99ste-pytania.html
Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?
Za to, ktoś, kto na tym robi kokosy, jest bardzooo wiarygodnyyyy, obiektywnyyy i miarodajnyyy.
Miałem V.B po chipie i Mondeo. Gdzieś po 100tys. przebiegu po chipie oba padły. W pierwszej zdechła skrzynia a w mondku silnik. Dlatego bardzo proszę o odrobinę tolerancji i pozwolenie na zachowanie własnej, subiektywnej opinii.
Se jeden z drugim zredukuj bieg zamiast chipowania i będzie to samo a płaczu nie będzie bo auto dłużej pojeździ.
Miałem V.B po chipie i Mondeo. Gdzieś po 100tys. przebiegu po chipie oba padły. W pierwszej zdechła skrzynia a w mondku silnik. Dlatego bardzo proszę o odrobinę tolerancji i pozwolenie na zachowanie własnej, subiektywnej opinii.
Se jeden z drugim zredukuj bieg zamiast chipowania i będzie to samo a płaczu nie będzie bo auto dłużej pojeździ.