--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 4 lip 2016, o 19:59

Bardziej dopracowana czyli szybsza i o to właśnie chodzi. Eco-du.a pomijając już haczenie i wolne przełączanie ma tak krótkie biegi na początku i długie końcowe, ze dla kogoś kto ma porównanie jak ja i oczekuje sprawności, chipowanie nie ma sensu. Po prostu nie ma sensu do malucha wkładać mocniejszego silnika, bo to nie będzie efektywne. Zainwestujesz 100 a dostaniesz 50 zwrotu. Sam bym chętnie zchipowal ale uważam, ze nie będzie efektu jaki powinien być. Ale nie odradzam, bo komus może wystarczyć przecież to co dostanie. Subiektywna opinia to jest. ;)

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 4 lip 2016, o 21:00

Mam ecoFLEX'a, jeżdżę trasy, w większości używam trzech ostatnich biegów i dlatego zdecydowałem się na chipowanie, które podniosło Nm i wydłużyło zakres używania go, a to usprawniło wyprzedzanie, które stało się bezpieczniejsze. Nie wiem czego innego można oczekiwać od "cywilnego" dwulitrowego diesla FWD, który ma służyć do codziennej eksploatacji ?
Masz tylko porównanie ze skrzyniami biegów w innych markach, a nie do chipowania własnego auta, także uważam, że Twoje teorie zaprzeczają praktyce, której nie posiadasz. Bo jak można dowodzić czegoś, czego się nigdy nie spróbowało ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: P405 » 4 lip 2016, o 21:52

Nie spotkałem jeszcze takiego, który po podpięciu boxa, a tym bardziej po programie chciał jeździć znowu seryjną mocą.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kuba89 » 4 lip 2016, o 22:29

204 wyciśnięte ze 130 :)
ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: IBZI » 4 lip 2016, o 22:54

Ale chyba tego nikt nie zrobił biednej M32 ;) Pewnie te 130, to zdławione 160 na F40, więc... żaden wyczyn.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 5 lip 2016, o 07:21

Za to tutaj mam ori 130 KM z M32 ;)

Obrazek
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: norbi333 » 5 lip 2016, o 07:51

Gizd pisze:
norbi333 pisze:Bardzo ciekawe. W takim razie od czego zależy szybkość skrzyni manualnej?
Niema rady musicie pojeździć trochę lepszymi autami to sie dowiecie jak może chodzić skrzynia. ;)
Żebyś tylko Ty jeździł takimi jak ja.
Co nie zmienia faktu,że jaka by nie była skrzynia to i tak najbardziej człowiek ma wpływ na szybkość zmiany biegów

-- 5 lip 2016, o 07:58 --

Braciszek ma diesla po programie. I wiem jak jeździła Insignia przed i po. I mimo skrzyni jaka jest po programie jeździ zdecydowanie lepiej.Moja mimo bardzo wolnego automatu również o wiele lepiej jeździ. A poprzednia Vectra OPC po programie to był juž całkiem inny świat. I skrzyniabnie miała nic do tego

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4196
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: IBZI » 5 lip 2016, o 09:39

Alex pisze:Za to tutaj mam ori 130 KM z M32 ;)
Bardzo ładnie wyszło. Ale do tego, to trzeba kierowcy z głową (ponad 400Nm na M32 to dużo).

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Alex » 5 lip 2016, o 10:31

W tym wypadku udało się wycisnąć maksymalne wartości w "kolumnie" Test 3, ale rozsądek podpowiadał, że należało uciąć nieco Nm i zrobiono korektę. Liczby, które ostatecznie trafiły do sterownika silnika, to "kolumna" Test 2, czyli 399 Nm.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: elfiasty » 5 lip 2016, o 22:35

w electric service proponują takie wartości: http://electric-service.pl/chiptuning/2 ... 130hp.html
ciekawe jak to wygląda w realu ale na papierze naprawdę to wygląda nieźle. Pamiętam , że przed zakupem jeździłem testem z salonu 2,0 cdti 160 km(2008r.) i w porównaniu do moich 130 km różnica była dość wyczuwalna ale z postów na forum domyślam się, że również miała inną skrzynie.

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 9 lip 2016, o 11:03

norbi333 pisze:Żebyś tylko Ty jeździł takimi jak ja.
No właśnie takimi nie jeździłem tylko właśnie lepszymi. :lol:
Kolego wybacz, ale gdybyś jeździł i potrafił to ocenić to nie musielibyśmy sie teraz przegadywać, bo sprawa była by jasna.
norbi333 pisze:Co nie zmienia faktu,że jaka by nie była skrzynia to i tak najbardziej człowiek ma wpływ na szybkość zmiany biegów
No i znowu swoje. :D

Chipowanie zawsze wpływa na żywotność. Jeśli auto jest nowe to jeszcze pal licho, bo wytrzyma więcej i bo czy zrobi 400 czy 200 tys. zakładając ze tuning był fachowy to i tak sie sprzeda prawdopodobnie przed rozpadem przy odrobinie szczescia. Ale chipować auto z 200 tys to już znaczące podwyższenie ryzyka, ze padnie w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu tys. nawet jeśli tuning będzie w miarę. Tyle aby uświadomić.
Ale jeśli ktoś traktuje auto jako zabawkę, zabawę to dlaczego nie. Tyle, żeby już chusteczki miec przygotowane na ewentualne łezki. ;)
Insignie uważam za jedno z gorszych aut do chipowania, bo to konstrukcja pełna sprzeczności.
Pół cukierek, pół g..no w ładnym papierku.
-Dobry silnik, również do tuningu ale ociężała tłusta konstrukcja, która już obciąża silnik nawet bez tuningu.
-fajne usportowione zawieszenie ale kiepskie skrzynie.
- niby wymiarowo duze auto a miejsca mało.
Chaotyczna koncepcja, nastawiona na design i wysoka sprzedaż a funkcjonalność kiepska.
No i wypociłem przy sobocie.
Bravo. :D

MarNowy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: MarNowy » 15 lip 2016, o 13:13

Ktoś, coś robił lub słyszał może o 2,0 BiTurbo?? bo jakoś nic tu nie ma o tym modelu

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Engine » 15 lip 2016, o 18:54

Bo mało takich egzemplarzy jest dlatego też jest mało informacji. Szacując przyrosty na 160KM to z biturbo 190KM zrobisz około 230KM. Może ktoś na forum ma jakiś konkretny wykres ;)

Wysłano z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk

Bodex

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Bodex » 31 lip 2016, o 05:37

@Gizd
... pół cókierek ...
W pełni się zgadzam .
Ile zalet tyle wad .
Miejsca jest tyle co w starej Skodzie Octavi , doskonale wiem bo jeździliśmy na zmianę do pracy codziennie po 40 km w Monachium.
A Octawia to przecież płyta Golfa III / jetta .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: norbi333 » 31 lip 2016, o 07:07

Gizd pisze:
norbi333 pisze:Żebyś tylko Ty jeździł takimi jak ja.
No właśnie takimi nie jeździłem tylko właśnie lepszymi. :lol:
Kolego wybacz, ale gdybyś jeździł i potrafił to ocenić to nie musielibyśmy sie teraz przegadywać, bo sprawa była by jasna.
norbi333 pisze:Co nie zmienia faktu,że jaka by nie była skrzynia to i tak najbardziej człowiek ma wpływ na szybkość zmiany biegów
No i znowu swoje. :D

Chipowanie zawsze wpływa na żywotność. Jeśli auto jest nowe to jeszcze pal licho, bo wytrzyma więcej i bo czy zrobi 400 czy 200 tys. zakładając ze tuning był fachowy to i tak sie sprzeda prawdopodobnie przed rozpadem przy odrobinie szczescia. Ale chipować auto z 200 tys to już znaczące podwyższenie ryzyka, ze padnie w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu tys. nawet jeśli tuning będzie w miarę. Tyle aby uświadomić.
Ale jeśli ktoś traktuje auto jako zabawkę, zabawę to dlaczego nie. Tyle, żeby już chusteczki miec przygotowane na ewentualne łezki. ;)
Insignie uważam za jedno z gorszych aut do chipowania, bo to konstrukcja pełna sprzeczności.
Pół cukierek, pół g..no w ładnym papierku.
-Dobry silnik, również do tuningu ale ociężała tłusta konstrukcja, która już obciąża silnik nawet bez tuningu.
-fajne usportowione zawieszenie ale kiepskie skrzynie.
- niby wymiarowo duze auto a miejsca mało.
Chaotyczna koncepcja, nastawiona na design i wysoka sprzedaż a funkcjonalność kiepska.
No i wypociłem przy sobocie.
Bravo. :D
No sorry, ale z takim znawcą tuningu, który jeździł super autami nie mam co dyskutować.Za cienki jestem :D

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: nika84-24 » 31 lip 2016, o 17:46

popieram Cię norbi :)

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: kuba89 » 31 lip 2016, o 18:01

Nie chcesz swojego GIZD GARAGE założyć? I tuningować auta? :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: wassermann » 3 sie 2016, o 00:38

Ja tam, dawno temu, zrobiłem program w mojej byłej Vectrze z motorem Z19DTH (1.9 CDTI 16v), z manualną skrzynią F40, zwykły Stage One ze 150/320 na 180/400 - i był to bardzo dobry ruch.
Skrzynia nie ma nic do tego, była powolna i taka pozostała, tyle że samochód znacząco przyspieszył, bo silnik zyskał drugi i pełniejszy oddech.
W trasie typowo oplowski (czytaj: emerycki) charakter pracy lewarka nie przeszkadza, tylko przy rozpędzaniu I-II-III odczuwa się zbyt długie ruchy i pewien ich wpływ na rozpędzanie. Mimo to bardzo dobrze wspominam wyczyny Vectry po programie. Inna sprawa, że miała naprawdę fajny silnik jak na diesla, podatny na program - 5200 rpm wchodziło na II. biegu bez oporów, po prostu wskazówka sama zasuwała do czerwonego ;) 0-100 robiła w ~9 sek, problemem była przede wszystkim przyczepność. A takie 60-100 na III. biegu trwało jedyne 4 sekundy. Program naprawdę zmienił oblicze auta.

M.

TuneFORCE

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: TuneFORCE » 12 sie 2016, o 19:41

I ja dodam cos od siebie...

1. Ktoś kto nigdy w swoim aucie nie robił modyfikacji(mam tu na myśli profesjonalne strojenie) ten nie powinien zabierać głosu w dyskusji o tym jak jeździ i zachowuje się auto po chipsie ;)

2. Tutaj jest kilka najczęściej zadawanych pytań dotyczących chiptuningu i odpowiedzi na nie:
http://tuneforce.pl/18_FAQ---cz%C4%99ste-pytania.html

Gizd

Re: Chip tunning, dpf, egr, klapy warto co zrobić?

Post autor: Gizd » 12 sie 2016, o 20:21

Za to, ktoś, kto na tym robi kokosy, jest bardzooo wiarygodnyyyy, obiektywnyyy i miarodajnyyy. :D
Miałem V.B po chipie i Mondeo. Gdzieś po 100tys. przebiegu po chipie oba padły. W pierwszej zdechła skrzynia a w mondku silnik. Dlatego bardzo proszę o odrobinę tolerancji i pozwolenie na zachowanie własnej, subiektywnej opinii.

Se jeden z drugim zredukuj bieg zamiast chipowania i będzie to samo a płaczu nie będzie bo auto dłużej pojeździ. :P

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”