--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Intercooler
- mariuszmarysia
- Użytkownik
- Posty: 102
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
- Auto: Insignia ST 2.0 T
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Częstochowa
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Intercooler
niestety ja już kupiłem 600x300x76 zobaczymy co z tego wyjdzie, tylko teraz muszę ustalić ilość i rodzaj kolanek potrzebnych do montażu i jazda z koksemmariuszmarysia pisze:Za duży IC tez nie jest za dobry będzie lag po dodaniu gazu.Długo będzie pompował.
Ja montuje Intercooler o wymiarach rdzenia: 550x230x65mm,
http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercool ... -65mm.html
Będzie pojemniejszy od oryginału i centralnie w kratce zimnego powietrza,wyższy i tak by zasłaniała belka.
Najważniejsze jednak jest to ze będzie pierwszy a nie za chłodnicą klimatyzacji jak oryginał.
- mariuszmarysia
- Użytkownik
- Posty: 102
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
- Auto: Insignia ST 2.0 T
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Częstochowa
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Intercooler
Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że za duży.
Kolanka ciężko wyliczyć, u mnie robią tunerzy z rury aluminiowej i tylko pare złączek będzie.
W sobotę dam fotki.
Dane producenta
Intercooler o wymiarach rdzenia: 600x300x76mm,
całkowite wymiary: 780x300x76mm,
średnica wlot/wylot 76mm,
wydajność do mocy 900KM.
Kolanka ciężko wyliczyć, u mnie robią tunerzy z rury aluminiowej i tylko pare złączek będzie.
W sobotę dam fotki.
Dane producenta
Intercooler o wymiarach rdzenia: 600x300x76mm,
całkowite wymiary: 780x300x76mm,
średnica wlot/wylot 76mm,
wydajność do mocy 900KM.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, o 15:20 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Intercooler
Wymiary gumy na alledrogo podają takie:
- średnica wewnętrzna na końcu montowanym opaską - ok. 65 mm
- średnica wewnętrzna metalowego szybko-złącza - 65 mm
- grubość ścianki - 4-5 mm
- długość mierzona po grzbiecie – ok. 580 mm
- długość mierzona po stronie wewnętrznej – ok. 490 mm
Moja metrówka zmierzyła tak:
- średnica wewnętrzna na końcu montowanym opaską - ok. 65 mm
- średnica wewnętrzna metalowego szybko-złącza - 65 mm
- grubość ścianki - 4-5 mm
- długość mierzona po grzbiecie – ok. 580 mm
- długość mierzona po stronie wewnętrznej – ok. 490 mm
Moja metrówka zmierzyła tak:
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
- Auto: Insignia 4x4 AT
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Intercooler
Witam,
Mam takie pytanie, ponieważ kontaktowałem się z tunerami odnośnie zwiększenia mocy i od jednego usłyszałem ze nie ma sensu kupować nowego ic czy oryginalny (który jest podobno wydajny) przełożyć przed chlodnice klimatyzacji i będzie ok. Co o tym sadzicie? Bo chciałbym zamówić ale niestety odnośnie tej informacji się wstrzymuje z wydawaniem pieniędzy....
Mam takie pytanie, ponieważ kontaktowałem się z tunerami odnośnie zwiększenia mocy i od jednego usłyszałem ze nie ma sensu kupować nowego ic czy oryginalny (który jest podobno wydajny) przełożyć przed chlodnice klimatyzacji i będzie ok. Co o tym sadzicie? Bo chciałbym zamówić ale niestety odnośnie tej informacji się wstrzymuje z wydawaniem pieniędzy....
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Intercooler
Grzegorz z poznańskiego TuneForce opowiadał mi to samo, z tym, że rozmowa dotyczyła diesla.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
- Auto: Insignia 4x4 AT
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 29 gru 2016, o 16:02
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Intercooler
Panowie a zamiast tej rury od intercoolera po prawej stronie silnika jak ona pęknie to jakby ją złączyć kawałkiem rurki plastikowej o podobnym wymiarze i skręcic na opaski to da to rade??
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Intercooler
Zależy jaka rurka i jakie opaski.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 kwie 2018, o 22:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Kontakt:
Re: Intercooler
Odkopię trochę, ale...
Czy to znaczy, że oryginalny IC (zwłaszcza po chipie) lubi sobie spuchnąć latem i samo przełożenie go na front mogłoby wystarczyć wyeliminowaniu zjawiska? Ktoś już to robił?ble pisze: ↑18 wrz 2016, o 21:22Witam,
Mam takie pytanie, ponieważ kontaktowałem się z tunerami odnośnie zwiększenia mocy i od jednego usłyszałem ze nie ma sensu kupować nowego ic czy oryginalny (który jest podobno wydajny) przełożyć przed chlodnice klimatyzacji i będzie ok. Co o tym sadzicie? Bo chciałbym zamówić ale niestety odnośnie tej informacji się wstrzymuje z wydawaniem pieniędzy....
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Intercooler
Ori ic jest naprawdę wielki i ma dużą przepustowość, czy przełożenie na front pomoże-no napewno ale kosztem klimy (która i tak w insi jest powiedział bym tylko doatateczna). Ja zrobiłem inaczej mianowicie Kupiłem nowy skraplacz klimatyzacji Bo stary i tak był tak sfatygowany że praktycznie nie przepuszczał powietrza za siebie i tym sposobem zyskałem temperaturę o jakieś 2 stopnie Celsjusza na wlocie niższa. A20dth wąskim gardłem jest wylot z turbiny zimnego powietrza oraz plastikowa rura przed przepustnica.
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Ic inside
Skraplacz worn out
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Ic inside
Skraplacz worn out
Re: Intercooler
to może i warto wymienić ten skraplacz nowy widzę 219 zł nie tragedia a coś daje.
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... 0CDTI/1535
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... 0CDTI/1535
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 cze 2020, o 22:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Iłża
Re: Intercooler
Odnawiam temat, montował ktoś do swojej insigni 2.0 cdti a20dte większy IC? Jeżeli tak, to jaki polecacie? Mam zamiar na początek wymienić IC. Celuje w moc 240-270km.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Intercooler
Taa wymienilem skraplacz i na ic temp spadla o 2st niby nie wiele ale zawsze to mniejpanoramico pisze:to może i warto wymienić ten skraplacz nowy widzę 219 zł nie tragedia a coś daje.
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... 0CDTI/1535
Zabity skraplacz>przeplywy mniejsze=gorsze chlodzenie ic
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lut 2023, o 12:55
- Auto: saab 9-5NG 2.8v6
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Intercooler
600x300x76 to bardzo duzy IC, mnie zalecano do 2.8v6 jako wystarczajacy 450x300x76.
Nie wiem tylko jeszcze jak z mocowaniem, bo on jest wezszy i wtedy rury bardziej musza sie zaginac, zeby siegnac do wlotow. A bardzo duzy tez nie za jest dobry, bo turbina musi wypelnic wiekszy uklad, co sie z kolei przelozy na wolniejszy spool turbiny/wieksza turbo dziure. No i kryje wtedy chlodnice klimy bardziej, ale to nie wiem na ile ma znaczenie.
Proponuje tez porownac pojemnosci 600x300x76 to ok.13.5L, moj IC w 2.8 ma ok.7.5, o tyle wiecej trzeba wypelnic uklad...
Pamietam jak w swoim Saabie mocowalem 550x180x65 i on do 300KM absolutnie wystarczal (a robili na nim i 350), zbijajac temperatury latem z 70 w cieple dni do max43, podczas gdy pojemnosc rdzenia mial porownywalna z fabrycznym. Wiec tu bardziej chodzi o sprawnosc chlodzenia.
Nie wiem tylko jeszcze jak z mocowaniem, bo on jest wezszy i wtedy rury bardziej musza sie zaginac, zeby siegnac do wlotow. A bardzo duzy tez nie za jest dobry, bo turbina musi wypelnic wiekszy uklad, co sie z kolei przelozy na wolniejszy spool turbiny/wieksza turbo dziure. No i kryje wtedy chlodnice klimy bardziej, ale to nie wiem na ile ma znaczenie.
Proponuje tez porownac pojemnosci 600x300x76 to ok.13.5L, moj IC w 2.8 ma ok.7.5, o tyle wiecej trzeba wypelnic uklad...
Pamietam jak w swoim Saabie mocowalem 550x180x65 i on do 300KM absolutnie wystarczal (a robili na nim i 350), zbijajac temperatury latem z 70 w cieple dni do max43, podczas gdy pojemnosc rdzenia mial porownywalna z fabrycznym. Wiec tu bardziej chodzi o sprawnosc chlodzenia.