--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Intercooler

krajes

Re: Intercooler

Post autor: krajes » 10 lut 2016, o 18:45

Jaki intercooler do A20DTH będzie, więc złotym środkiem?

Awatar użytkownika
mariuszmarysia
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
Auto: Insignia ST 2.0 T
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Intercooler

Post autor: mariuszmarysia » 10 lut 2016, o 19:57

550,230,65 spokojnie wystarczy

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Intercooler

Post autor: kjk12 » 11 lut 2016, o 06:58

mariuszmarysia pisze:Za duży IC tez nie jest za dobry będzie lag po dodaniu gazu.Długo będzie pompował.
Ja montuje Intercooler o wymiarach rdzenia: 550x230x65mm,

http://fmic.pl/uniwersalne/10-intercool ... -65mm.html

Będzie pojemniejszy od oryginału i centralnie w kratce zimnego powietrza,wyższy i tak by zasłaniała belka.
Najważniejsze jednak jest to ze będzie pierwszy a nie za chłodnicą klimatyzacji jak oryginał.
niestety ja już kupiłem 600x300x76 zobaczymy co z tego wyjdzie, tylko teraz muszę ustalić ilość i rodzaj kolanek potrzebnych do montażu i jazda z koksem

Awatar użytkownika
mariuszmarysia
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
Auto: Insignia ST 2.0 T
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Intercooler

Post autor: mariuszmarysia » 11 lut 2016, o 12:52

Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że za duży.
Kolanka ciężko wyliczyć, u mnie robią tunerzy z rury aluminiowej i tylko pare złączek będzie.
W sobotę dam fotki.

Dane producenta
Intercooler o wymiarach rdzenia: 600x300x76mm,
całkowite wymiary: 780x300x76mm,
średnica wlot/wylot 76mm,
wydajność do mocy 900KM.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lut 2016, o 15:20 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Intercooler

Post autor: kjk12 » 15 wrz 2016, o 12:49

Panowie jaką średnicę ma rura gumowa od turbo 2.0 160 KM ?
70 mm ?

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Intercooler

Post autor: elfiasty » 15 wrz 2016, o 13:39

Wymiary gumy na alledrogo podają takie:

- średnica wewnętrzna na końcu montowanym opaską - ok. 65 mm
- średnica wewnętrzna metalowego szybko-złącza - 65 mm
- grubość ścianki - 4-5 mm
- długość mierzona po grzbiecie – ok. 580 mm
- długość mierzona po stronie wewnętrznej – ok. 490 mm

Moja metrówka zmierzyła tak:
Obrazek

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Intercooler

Post autor: kjk12 » 16 wrz 2016, o 05:15

dzięki wielkie :)

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Intercooler

Post autor: ble » 18 wrz 2016, o 21:22

Witam,
Mam takie pytanie, ponieważ kontaktowałem się z tunerami odnośnie zwiększenia mocy i od jednego usłyszałem ze nie ma sensu kupować nowego ic czy oryginalny (który jest podobno wydajny) przełożyć przed chlodnice klimatyzacji i będzie ok. Co o tym sadzicie? Bo chciałbym zamówić ale niestety odnośnie tej informacji się wstrzymuje z wydawaniem pieniędzy....

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Intercooler

Post autor: Alex » 20 wrz 2016, o 20:02

Grzegorz z poznańskiego TuneForce opowiadał mi to samo, z tym, że rozmowa dotyczyła diesla.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

ble
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 17 kwie 2016, o 16:34
Auto: Insignia 4x4 AT
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Intercooler

Post autor: ble » 20 wrz 2016, o 20:08

To może cos w tym jest.

Lukasz9807
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 29 gru 2016, o 16:02
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Intercooler

Post autor: Lukasz9807 » 26 gru 2017, o 19:55

Panowie a zamiast tej rury od intercoolera po prawej stronie silnika jak ona pęknie to jakby ją złączyć kawałkiem rurki plastikowej o podobnym wymiarze i skręcic na opaski to da to rade??

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Intercooler

Post autor: Alex » 26 gru 2017, o 23:38

Zależy jaka rurka i jakie opaski.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

elf
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 kwie 2018, o 22:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Intercooler

Post autor: elf » 10 kwie 2018, o 18:19

Odkopię trochę, ale...
ble pisze:
18 wrz 2016, o 21:22
Witam,
Mam takie pytanie, ponieważ kontaktowałem się z tunerami odnośnie zwiększenia mocy i od jednego usłyszałem ze nie ma sensu kupować nowego ic czy oryginalny (który jest podobno wydajny) przełożyć przed chlodnice klimatyzacji i będzie ok. Co o tym sadzicie? Bo chciałbym zamówić ale niestety odnośnie tej informacji się wstrzymuje z wydawaniem pieniędzy....
Czy to znaczy, że oryginalny IC (zwłaszcza po chipie) lubi sobie spuchnąć latem i samo przełożenie go na front mogłoby wystarczyć wyeliminowaniu zjawiska? Ktoś już to robił?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Intercooler

Post autor: Dan » 10 kwie 2018, o 19:22

Ori ic jest naprawdę wielki i ma dużą przepustowość, czy przełożenie na front pomoże-no napewno ale kosztem klimy (która i tak w insi jest powiedział bym tylko doatateczna). Ja zrobiłem inaczej mianowicie Kupiłem nowy skraplacz klimatyzacji Bo stary i tak był tak sfatygowany że praktycznie nie przepuszczał powietrza za siebie i tym sposobem zyskałem temperaturę o jakieś 2 stopnie Celsjusza na wlocie niższa. A20dth wąskim gardłem jest wylot z turbiny zimnego powietrza oraz plastikowa rura przed przepustnica.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Ic inside
Obrazek
Skraplacz worn out

panoramico

Re: Intercooler

Post autor: panoramico » 26 kwie 2018, o 14:28

to może i warto wymienić ten skraplacz nowy widzę 219 zł nie tragedia a coś daje.
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... 0CDTI/1535

spechem
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 6 cze 2020, o 22:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Iłża

Re: Intercooler

Post autor: spechem » 7 cze 2020, o 22:09

Odnawiam temat, montował ktoś do swojej insigni 2.0 cdti a20dte większy IC? Jeżeli tak, to jaki polecacie? Mam zamiar na początek wymienić IC. Celuje w moc 240-270km.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Intercooler

Post autor: Dan » 24 lip 2020, o 11:19

panoramico pisze:to może i warto wymienić ten skraplacz nowy widzę 219 zł nie tragedia a coś daje.
https://opelczesci.com.pl/pl/p/CHLODNIC ... 0CDTI/1535
Taa wymienilem skraplacz i na ic temp spadla o 2st :) niby nie wiele ale zawsze to mniej Obrazek
Zabity skraplacz>przeplywy mniejsze=gorsze chlodzenie ic

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


kielbasa
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2023, o 12:55
Auto: saab 9-5NG 2.8v6
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Intercooler

Post autor: kielbasa » 16 lut 2023, o 10:02

600x300x76 to bardzo duzy IC, mnie zalecano do 2.8v6 jako wystarczajacy 450x300x76.
Nie wiem tylko jeszcze jak z mocowaniem, bo on jest wezszy i wtedy rury bardziej musza sie zaginac, zeby siegnac do wlotow. A bardzo duzy tez nie za jest dobry, bo turbina musi wypelnic wiekszy uklad, co sie z kolei przelozy na wolniejszy spool turbiny/wieksza turbo dziure. No i kryje wtedy chlodnice klimy bardziej, ale to nie wiem na ile ma znaczenie.

Proponuje tez porownac pojemnosci 600x300x76 to ok.13.5L, moj IC w 2.8 ma ok.7.5, o tyle wiecej trzeba wypelnic uklad...
Pamietam jak w swoim Saabie mocowalem 550x180x65 i on do 300KM absolutnie wystarczal (a robili na nim i 350), zbijajac temperatury latem z 70 w cieple dni do max43, podczas gdy pojemnosc rdzenia mial porownywalna z fabrycznym. Wiec tu bardziej chodzi o sprawnosc chlodzenia.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”