--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Oryginalnie 160ps seria ale moj mial 153ps ale w specyfikacji napisane ze max moment powinien byc juz od 1800 do 2500 a tu bardzo slabo
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Skoro seryjne pomiary nie są zadowalające, a po programie tym bardziej, to znaczy, że coś w aucie jest nie tak. Należy znaleźć usterkę, zlikwidować przyczynę o dopiero potem programować sterownik.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Ja mysle ze to przez egr bo w tym sucie po wyzej 17 stopni otwiera sie i zamula z niskich obrotow i dlatego seria wyszla zle ale podczas modyfikacji kazalem usunac programowo egr ale ja mysle ze auto zostalo zchamowane przed wylaczeniem egra i pozniej zmodyfikowane na stole z logow na chamowni i dlatego tez mod wyszedl nieciekawie nalezalo nsjpierw wykaczyc egr i pozniej zchamowac auto i dopiero moda chyba dobrze rozumuje?
Ostatnio zmieniony 5 paź 2019, o 21:54 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Podejrzewam ze jeszcze nikt nie hamował auta z egr i potem bez niego. Jak pisał kolega wyżej chipuje się tylko w pełni sprawne auta.
Weź poprawnie uzupełnij profil w awatarze. Silnik może masz poprawnie wpisany ale rocznik auta źle.
Weź poprawnie uzupełnij profil w awatarze. Silnik może masz poprawnie wpisany ale rocznik auta źle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Czyli jezeli mam teraz wylaczony i zaslepiony egr powinienem jeszcze raz sie udac na moda i powinno byc ok?
Ostatnio zmieniony 5 paź 2019, o 21:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Niby sprawny ale przed zaslepieniem w przedziale tem po wyzej 17 auto z dolu strasznie mulilo a bledow nie bylo na forum jest opusany ten przypadek insigni jakas chyba wada
Ostatnio zmieniony 5 paź 2019, o 21:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Aż tak nie muli powyżej 17 stopni nie popadajmy w paranoje , po prostu masz nie sprawne auto , jak koledzy wyżej pisali najpierw usuwa się usterkę a potem Chipuje i kropka .
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Hmm tylko gdzie szukac tej niesprawnosci jezeli ze strony elektronicznej jest ok
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Witam ponownie jestem po zaslepieniu i po wyprogramowaniu Egr i zrobiono mi korekte modyfikacji teraz auto po chipie jedzie wyglada to tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bochnia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Witam jestem z okolic Krakowa . Gdzie najlepiej udać się na chip tuning ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lip 2021, o 22:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bochnia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Tak serio pytam bo każdy oddaje gdzie indziej jedni do Ładygi drudzy do v tech ... Już sam nie wiem gdzie się udać żeby nie spartaczyli roboty ..
Dzięki za szybką odpowiedź
Dzięki za szybką odpowiedź
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Witam grupę Pisałem już w kilku postach oraz z mazmarcin i rooff i z innymi użytkownikami co może być podowdem słabej seri. Przypomnę insignia 2014 2.0 biturbo 4x4 CT. Seria powinna mieć 195KM 400Nm u mnie wyszło 174KM i 367Nm w niszym zakresie obr MÓŁ. Wyszło że zapchany Dpf co skutkowało uszkodzenie małej turbiny.
O golnie tyle było by pisania że brakło by strony. Jeden wykres 4gt wrocławski wyszedł 227KM i 424Nm jak widać przy 1800obr mam dostępne tylko 340Nm. Pojechałem do innej firmy regenerujące turbiny. Powiedziałem że brakuje od dołu mocy itd. Okazało się że jakiś zawór między tymi turbinami się nie domyka. Turbiny sprawdzili na maszynie są ok. Sprawdzili też szczelność ok. W wykresie jura tuning wyszło 223KM i 429Nm z tym że już przy 1800obr mam 400Nm i w czasie jazdy czuć.
Czemu dalej wyszło że max 430Nm porównując do innych chipowanych biturbo wychodziło 450-470Nm nie mam pojęcia wiem tyle że rozwiązałem problem braku mocy od dołu Dodam że w ASO sprawdzili parametry i wszystko ok. Odpłatnie dałem też sprawdzenie kompresji 150zl i tak cyl1 - 26, cyl2 - 26, cyl3 - 26, cyl4 - 22. Powedzili ze wszystko jest ok. Wiem że drążę ten temat już trochę, bo ale cóż jakieś doświadczenia się bo zbierało i komuś może to pomoc czekam również na Wasze opinie jak widzicie ten wykres
O golnie tyle było by pisania że brakło by strony. Jeden wykres 4gt wrocławski wyszedł 227KM i 424Nm jak widać przy 1800obr mam dostępne tylko 340Nm. Pojechałem do innej firmy regenerujące turbiny. Powiedziałem że brakuje od dołu mocy itd. Okazało się że jakiś zawór między tymi turbinami się nie domyka. Turbiny sprawdzili na maszynie są ok. Sprawdzili też szczelność ok. W wykresie jura tuning wyszło 223KM i 429Nm z tym że już przy 1800obr mam 400Nm i w czasie jazdy czuć.
Czemu dalej wyszło że max 430Nm porównując do innych chipowanych biturbo wychodziło 450-470Nm nie mam pojęcia wiem tyle że rozwiązałem problem braku mocy od dołu Dodam że w ASO sprawdzili parametry i wszystko ok. Odpłatnie dałem też sprawdzenie kompresji 150zl i tak cyl1 - 26, cyl2 - 26, cyl3 - 26, cyl4 - 22. Powedzili ze wszystko jest ok. Wiem że drążę ten temat już trochę, bo ale cóż jakieś doświadczenia się bo zbierało i komuś może to pomoc czekam również na Wasze opinie jak widzicie ten wykres
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
A masz może zrobiony wykres doładowania i pracy sterowania turbo? Ok 3000 obrotów jakieś limitery działają... Bez parametrów silnika w funkcji obrotów ciężko coś tu wysnuć po samym wykresie z hamowni co jest ok, a co nie ok.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Pro, takich wykresów nie mam, jedynie z tego co byłem informowany ze ładowanie jest dobre a nawet powyżej pokazuje 2,3 - 2,5bara
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Apropo ładowania, to powinno pokazywać ile chce ECU. Jeśli jest mniej lub więcej, to sterownik sam zaczyna sterować wychyleniem sztangi/sztang w sprzężeniu zwrotnym i powstaja falbanki na wykresie. Ale to raczej w okolicy 2000 obrotów, gdy jest pełen boost.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
To też miałem sprawdzane w dolnym zakresie obr jak i górnym i jakie jest zadane i żądane ciśnienie, też wszystko się pokrywało np przy 1900obr/min wymagane jest 1,5bara to turbina daje 1,4-1.5 bar np przy 2200 obr/min pedał w podłodze wymagane 2,4 bara turbo daje 2,5. Tu niby też wszystko w porządku. Sam tuner powiedział, że dobre jest ciśnienie.
Tu gdzieś na forum wyczytałem, że komuś podobnie wyszła seria i po chipie miał podobne parametry. Niby wszystko miał w porządku, być może te silniki tak mają i tyle. Myślałem jeszcze nad skrzynią, czy czasem może nie trzeba zaktualizować sterownika czy coś w tym rodzaju.
Tu gdzieś na forum wyczytałem, że komuś podobnie wyszła seria i po chipie miał podobne parametry. Niby wszystko miał w porządku, być może te silniki tak mają i tyle. Myślałem jeszcze nad skrzynią, czy czasem może nie trzeba zaktualizować sterownika czy coś w tym rodzaju.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
W BiTurbo nie ma zmiennej geometrii i regulacji ile daje turbo. To jest oparte na dwóch zaworach upustowych działających na dobrą sprawę zero-jedynkowo - albo zamknięty albo otwarty. Czas przełączania to szybkość zadziałania odpowiedniej gruszki podciśnienia.Pro pisze:Apropo ładowania, to powinno pokazywać ile chce ECU. Jeśli jest mniej lub więcej, to sterownik sam zaczyna sterować wychyleniem sztangi/sztang w sprzężeniu zwrotnym i powstaja falbanki na wykresie. Ale to raczej w okolicy 2000 obrotów, gdy jest pełen boost.
Niestety, jeśli nie ma parametrów, to tak jak pisałem wyżej.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wasze wrażenia z jazdy po Chipie
Witam Cię Rooff_ Jak widzisz uporałem się z kolejnym problemem, tzn przesunięciem mocy Nm w obrotach. Jest teraz od dołu lepiej. Myślałem, że to może też poprawi parametry mocy, ale niestety nic z tego. Temat już olewam, chciałem tylko podzielić się moimi doświadczeniami i działaniami jakie podejmowałem z autem. Fakt taki że trzeba naprawdę dobrze trafić na firmę która dobrze regeneruje turbiny. Cały czas się głowie nad tym... Oglądając film Kiviego gdzie mierzył moc na hamowni regenerowanego turbo i tego oryginalnego. Różnica była znaczna i tu jestem ciekaw czy u mnie miało by to wpływ, ale niestety nie 5,500zł na nowe ori turbo heheh marzenie
Rooff_ jestem ciekaw tylko tej skrzyni czy ona by miała wpływ na brak mocy
Rooff_ jestem ciekaw tylko tej skrzyni czy ona by miała wpływ na brak mocy