--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

słaby przyrost mocy

ODPOWIEDZ
Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

słaby przyrost mocy

Post autor: Arek90BTM » 24 wrz 2020, o 20:57

Witam, od razu dam wykresy z hamowni pierwszy jest mój, a drugi do porównania. Facet stwierdził to tak...
Warto przeglądacz sprawy związane z klapami egr turbosprężarką i nagarami w dolocie
Warto tez podmienić przeplywke na taka 100% sprawną. Jak myślicie od czego zacząć? Nie ma żadnych błędów z przepływki, turbina była sprawdzana przez kompa bez wyciągania tzn, trzyma ciśnienie i że podaje odpowiednią ilość tych barów.
Dajcie znać koledzy co uważacie i co byście zrobili. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: mazmarcin » 24 wrz 2020, o 21:06

No trochę słabo, ale też temperatura jest inna w każdym wykresie. Moja w ciepłym lecie w odczuciu jeżdzi jak seria w zimie.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: Arek90BTM » 25 wrz 2020, o 11:44

Dzięki za odpowiedź, może to być wina intercoolera? może zapchany albo nieszczelny?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: norbi333 » 25 wrz 2020, o 11:48

Robiłem program w dwóch biturbo i żadna nie miała 240 koni. Poza tym to, że u kogoś wyszło tyle nie oznacza, że i u Ciebie. Jak również nie oznacza, że coś dla silnika dolega.

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: Arek90BTM » 26 wrz 2020, o 05:30

norbi333 ale tak słabo by to wyglądało tzn taka rozbieżność wyników między dwoma autami. Coś musi być na rzeczy.
Kwestia tego teraz od czego mógł bym zacząć? Wyciągnąć kolektor i egr być może zapchane i przeczyścić. Czytałem o tej przepływce, że może być uszkodzona ale nie wywala błędów.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: norbi333 » 26 wrz 2020, o 08:38

Co z tego . Każde auto jest inne. Możesz i wymieniać pół samochodu jak sobie chcesz.Pytanie czy warto.Widziałem rozbieżność mocy 50 koni na swoim aucie na różnych hamowniach :lol:

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: wassermann » 26 wrz 2020, o 10:37

Chyba odwrotnie podpisałeś wykresy.

Przy 1800-2000 rpm faktycznie Twoja jeszcze śpi. Kiedyś w Vectrze CDTi miałem słaby dół i na hamowni wyszło po podłączeniu kompa, że przepływomierz generuje problemy - a żadnych check engine przedtem nie było. Poten miałem drugi raz taki sam objaw,, ale tym razem klapy wirowe przestały działać.
Z tym że jeśli komp na hamowni pokazuje, że przepływka steruje dobrze dawkę powietrza, to nie ona jest problemem. Pamiętam że u mnie przy „hamowaniu” tuner rejestrował jednocześnie kilka parametrów, w tym właśnie masę powietrza i ciśnienie doładowania. Doskonale było widać zmianę po założeniu nowej przepływki, no i w kresce to od razu wyszło, bo auto odżyło z dołu. Nie chodzi o to czy sypie błędami czy nie, tylko o to, jakie wartości powietrza podaje.

M.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: mazmarcin » 26 wrz 2020, o 18:18

wassermann pisze:
26 wrz 2020, o 10:37
Chyba odwrotnie podpisałeś wykresy.


M.
Ciężko by było nie zauważyć :lol:
Ale jak na ksywę przystało Piwny ... :D

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: Arek90BTM » 28 wrz 2020, o 16:21

wassermann pisze:
26 wrz 2020, o 10:37
Chyba odwrotnie podpisałeś wykresy.

Przy 1800-2000 rpm faktycznie Twoja jeszcze śpi. Kiedyś w Vectrze CDTi miałem słaby dół i na hamowni wyszło po podłączeniu kompa, że przepływomierz generuje problemy - a żadnych check engine przedtem nie było. Poten miałem drugi raz taki sam objaw,, ale tym razem klapy wirowe przestały działać.
Z tym że jeśli komp na hamowni pokazuje, że przepływka steruje dobrze dawkę powietrza, to nie ona jest problemem. Pamiętam że u mnie przy „hamowaniu” tuner rejestrował jednocześnie kilka parametrów, w tym właśnie masę powietrza i ciśnienie doładowania. Doskonale było widać zmianę po założeniu nowej przepływki, no i w kresce to od razu wyszło, bo auto odżyło z dołu. Nie chodzi o to czy sypie błędami czy nie, tylko o to, jakie wartości powietrza podaje.

M.
No to mój błąd. Zobaczę z tą przepływką. Zakładając że jest uszkodzona i wypięcie jej całkiem do testu na hamowni może dać pewność że to ona jest uszkodzona. Jeżeli by były klapy czy egr wywaliło by błąd

Arek90BTM
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia b
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 3 razy

Re: słaby przyrost mocy

Post autor: Arek90BTM » 4 gru 2020, o 19:36

Witam, powodem słabej mocy w zakresie dolnych obrotów była mała turbina (luz wzdłużny i poprzeczny na wirniku) dodatkowo wyszło że jest nalot na łopatkach, co się okazało powodem był zapchany filtr DPF. Podsumowując koszty i naprawy, więc tak:
-regeneracja dwóch turbin 2100zł dlaczego dwóch, ponieważ duża też była wyciągnięta była ok ale jak już na wierzchu to też było warto ją zrobić,
-sprawdzenie i regeneracja katalizatora i DPF 600zł
-nowe uszczelki oraz olej i filtr + filtr paliwa 500zł
-robota mechanika 500zł
Efekt jest taki że od razu po lekim muśnięciu pedału gazu obroty wskakują do góry, czuć moc od samego dołu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”