--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
słaby przyrost mocy
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
słaby przyrost mocy
Witam, od razu dam wykresy z hamowni pierwszy jest mój, a drugi do porównania. Facet stwierdził to tak...
Warto przeglądacz sprawy związane z klapami egr turbosprężarką i nagarami w dolocie
Warto tez podmienić przeplywke na taka 100% sprawną. Jak myślicie od czego zacząć? Nie ma żadnych błędów z przepływki, turbina była sprawdzana przez kompa bez wyciągania tzn, trzyma ciśnienie i że podaje odpowiednią ilość tych barów.
Dajcie znać koledzy co uważacie i co byście zrobili. Pozdrawiam
Warto przeglądacz sprawy związane z klapami egr turbosprężarką i nagarami w dolocie
Warto tez podmienić przeplywke na taka 100% sprawną. Jak myślicie od czego zacząć? Nie ma żadnych błędów z przepływki, turbina była sprawdzana przez kompa bez wyciągania tzn, trzyma ciśnienie i że podaje odpowiednią ilość tych barów.
Dajcie znać koledzy co uważacie i co byście zrobili. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8946
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: słaby przyrost mocy
No trochę słabo, ale też temperatura jest inna w każdym wykresie. Moja w ciepłym lecie w odczuciu jeżdzi jak seria w zimie.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: słaby przyrost mocy
Dzięki za odpowiedź, może to być wina intercoolera? może zapchany albo nieszczelny?
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: słaby przyrost mocy
Robiłem program w dwóch biturbo i żadna nie miała 240 koni. Poza tym to, że u kogoś wyszło tyle nie oznacza, że i u Ciebie. Jak również nie oznacza, że coś dla silnika dolega.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: słaby przyrost mocy
norbi333 ale tak słabo by to wyglądało tzn taka rozbieżność wyników między dwoma autami. Coś musi być na rzeczy.
Kwestia tego teraz od czego mógł bym zacząć? Wyciągnąć kolektor i egr być może zapchane i przeczyścić. Czytałem o tej przepływce, że może być uszkodzona ale nie wywala błędów.
Kwestia tego teraz od czego mógł bym zacząć? Wyciągnąć kolektor i egr być może zapchane i przeczyścić. Czytałem o tej przepływce, że może być uszkodzona ale nie wywala błędów.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: słaby przyrost mocy
Co z tego . Każde auto jest inne. Możesz i wymieniać pół samochodu jak sobie chcesz.Pytanie czy warto.Widziałem rozbieżność mocy 50 koni na swoim aucie na różnych hamowniach
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: słaby przyrost mocy
Chyba odwrotnie podpisałeś wykresy.
Przy 1800-2000 rpm faktycznie Twoja jeszcze śpi. Kiedyś w Vectrze CDTi miałem słaby dół i na hamowni wyszło po podłączeniu kompa, że przepływomierz generuje problemy - a żadnych check engine przedtem nie było. Poten miałem drugi raz taki sam objaw,, ale tym razem klapy wirowe przestały działać.
Z tym że jeśli komp na hamowni pokazuje, że przepływka steruje dobrze dawkę powietrza, to nie ona jest problemem. Pamiętam że u mnie przy „hamowaniu” tuner rejestrował jednocześnie kilka parametrów, w tym właśnie masę powietrza i ciśnienie doładowania. Doskonale było widać zmianę po założeniu nowej przepływki, no i w kresce to od razu wyszło, bo auto odżyło z dołu. Nie chodzi o to czy sypie błędami czy nie, tylko o to, jakie wartości powietrza podaje.
M.
Przy 1800-2000 rpm faktycznie Twoja jeszcze śpi. Kiedyś w Vectrze CDTi miałem słaby dół i na hamowni wyszło po podłączeniu kompa, że przepływomierz generuje problemy - a żadnych check engine przedtem nie było. Poten miałem drugi raz taki sam objaw,, ale tym razem klapy wirowe przestały działać.
Z tym że jeśli komp na hamowni pokazuje, że przepływka steruje dobrze dawkę powietrza, to nie ona jest problemem. Pamiętam że u mnie przy „hamowaniu” tuner rejestrował jednocześnie kilka parametrów, w tym właśnie masę powietrza i ciśnienie doładowania. Doskonale było widać zmianę po założeniu nowej przepływki, no i w kresce to od razu wyszło, bo auto odżyło z dołu. Nie chodzi o to czy sypie błędami czy nie, tylko o to, jakie wartości powietrza podaje.
M.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8946
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: słaby przyrost mocy
No to mój błąd. Zobaczę z tą przepływką. Zakładając że jest uszkodzona i wypięcie jej całkiem do testu na hamowni może dać pewność że to ona jest uszkodzona. Jeżeli by były klapy czy egr wywaliło by błądwassermann pisze: ↑26 wrz 2020, o 10:37Chyba odwrotnie podpisałeś wykresy.
Przy 1800-2000 rpm faktycznie Twoja jeszcze śpi. Kiedyś w Vectrze CDTi miałem słaby dół i na hamowni wyszło po podłączeniu kompa, że przepływomierz generuje problemy - a żadnych check engine przedtem nie było. Poten miałem drugi raz taki sam objaw,, ale tym razem klapy wirowe przestały działać.
Z tym że jeśli komp na hamowni pokazuje, że przepływka steruje dobrze dawkę powietrza, to nie ona jest problemem. Pamiętam że u mnie przy „hamowaniu” tuner rejestrował jednocześnie kilka parametrów, w tym właśnie masę powietrza i ciśnienie doładowania. Doskonale było widać zmianę po założeniu nowej przepływki, no i w kresce to od razu wyszło, bo auto odżyło z dołu. Nie chodzi o to czy sypie błędami czy nie, tylko o to, jakie wartości powietrza podaje.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
- Auto: Insignia b
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 3 razy
Re: słaby przyrost mocy
Witam, powodem słabej mocy w zakresie dolnych obrotów była mała turbina (luz wzdłużny i poprzeczny na wirniku) dodatkowo wyszło że jest nalot na łopatkach, co się okazało powodem był zapchany filtr DPF. Podsumowując koszty i naprawy, więc tak:
-regeneracja dwóch turbin 2100zł dlaczego dwóch, ponieważ duża też była wyciągnięta była ok ale jak już na wierzchu to też było warto ją zrobić,
-sprawdzenie i regeneracja katalizatora i DPF 600zł
-nowe uszczelki oraz olej i filtr + filtr paliwa 500zł
-robota mechanika 500zł
Efekt jest taki że od razu po lekim muśnięciu pedału gazu obroty wskakują do góry, czuć moc od samego dołu.
-regeneracja dwóch turbin 2100zł dlaczego dwóch, ponieważ duża też była wyciągnięta była ok ale jak już na wierzchu to też było warto ją zrobić,
-sprawdzenie i regeneracja katalizatora i DPF 600zł
-nowe uszczelki oraz olej i filtr + filtr paliwa 500zł
-robota mechanika 500zł
Efekt jest taki że od razu po lekim muśnięciu pedału gazu obroty wskakują do góry, czuć moc od samego dołu.