--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Filmiki z autami z Youtube
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Aż mnie oczy zabolały
Strach hamować
Dobrze że szyba blisko i gałki daleko nie polecą
Strach hamować
Dobrze że szyba blisko i gałki daleko nie polecą
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Przygotowany był do takiej jazdy - lusterko wewnętrzne fachowo odgięte, choinka na zegarach od wyłączonych większości systemów oraz obroty prawie non stop w pobliżu czerwonego pola
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Niepotrzebnie zajmuje miejsce
Wyłącza całkowicie napęd tylnych kół - nie wiem czy półosi czy w ogóle także wału napędowego. Półosie odłączyć łatwo - wystarczy zabrać ciśnienie ze sprzęgieł i tylne koła stają się wolno wleczone. Ale odłączenie wału wymagałoby już poważniejszego przekonstruowania skrzyni rozdzielczej (Twinster występuje w takiej konfiguracji w którymś z Range Roverów.)
Pewnie wstawili to po to, by auto przeszło homologację wg nowych norm emisji - i w teście jechało jako FWD... Sens tego żaden. Dopłacić do cennego elementu zwiększającego bezpieczeństwo i pewność jazdy, wozić te 100 kg ze sobą i... wyłączać?!?
Przez ten przycisk zniknęło tradycyjne wybieranie trybów jazdy i teraz trzeba przełączać tryby jazdy jednym przyciskiem MODE. Zamiast osobnych Tour i Sport (bardzo często klikam po nich paluchami - np. jadę w Sport, na przejeździe tramwajowym włączam Tour i natychmiast za nim z powrotem Sport)
M.
Wyłącza całkowicie napęd tylnych kół - nie wiem czy półosi czy w ogóle także wału napędowego. Półosie odłączyć łatwo - wystarczy zabrać ciśnienie ze sprzęgieł i tylne koła stają się wolno wleczone. Ale odłączenie wału wymagałoby już poważniejszego przekonstruowania skrzyni rozdzielczej (Twinster występuje w takiej konfiguracji w którymś z Range Roverów.)
Pewnie wstawili to po to, by auto przeszło homologację wg nowych norm emisji - i w teście jechało jako FWD... Sens tego żaden. Dopłacić do cennego elementu zwiększającego bezpieczeństwo i pewność jazdy, wozić te 100 kg ze sobą i... wyłączać?!?
Przez ten przycisk zniknęło tradycyjne wybieranie trybów jazdy i teraz trzeba przełączać tryby jazdy jednym przyciskiem MODE. Zamiast osobnych Tour i Sport (bardzo często klikam po nich paluchami - np. jadę w Sport, na przejeździe tramwajowym włączam Tour i natychmiast za nim z powrotem Sport)
M.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
No i wszystko w temacie
Tak samo robię z trybami że prawie cały czas sport a na gorszej nawierzchni tour.
Tak samo robię z trybami że prawie cały czas sport a na gorszej nawierzchni tour.
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Nie będę zaprzeczał
Nawet na prostych kołach ma tendencję do lekkiego uciekania tyłem, o skręconych już nie wspominając. Kiedyś ktoś nawet wrzucił filmik jak Isia kółeczka kręciła.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3061
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Kiedy elektryk jest eko?
Dodano po 7 minutach 48 sekundach:
Dodano po 7 minutach 48 sekundach:
Norbi to jest benzyna, 210 kuni wypluło przy napędzie 4x4 i automacie.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Żeby jeszcze nasi robili taki kontent jak ci z zachodu
Tutaj mamy próby dynamiczne, ważenie Insigni GSi i pomiar mocy przed modyfikacjami. Swoją drogą, waga ok
Tutaj mamy próby dynamiczne, ważenie Insigni GSi i pomiar mocy przed modyfikacjami. Swoją drogą, waga ok
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3061
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
To jak ja patrzyłem
Ale to tym bardziej nędza. Zamiast 260 koni tylko 210 koni. Napęd i automat nie ma znaczenia
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
230 wypluła na hamowni z wyłączonym haldexem.
Jednak skrzynia marnuje potencjał...
Po prostu do GSi powinni dawać voucher na tuning w Irmszerze czy EDSie
Insignia A z automatem i haldexem traci ponad 25% mocy na kołach.
OPC na innym kanale mierzyli i było z 250 na kółkach.
Zresztą w Audi z tamtych lat haldex i automat powodował to samo.
Jednak skrzynia marnuje potencjał...
Po prostu do GSi powinni dawać voucher na tuning w Irmszerze czy EDSie
Insignia A z automatem i haldexem traci ponad 25% mocy na kołach.
OPC na innym kanale mierzyli i było z 250 na kółkach.
Zresztą w Audi z tamtych lat haldex i automat powodował to samo.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Przyczyna jest znana - i opisali ją na FB tunera EDS. Przy seryjnym oprogramowaniu skrzyni nie ma mowy, by na hamowni zbliżyć się do 260 KM/ 400 Nm. Co jednak nie znaczy, że nie są one dostępne. Już o tym wspominałem w innej dyskusji.
EDS odkryło, że seryjny program dostarcza pełną moc i moment TYLKO w położeniu pedału gazu wciśniętym do deski (czyli w pozycji kickdown.) Program EDS dla skrzyni AT8 otwiera tę możliwość także przy pełnym gazie bez wciskania kickdown.
Na hamowni auto musi być zmierzone na jednym biegu, z przełożeniem bliskim 1:1, w przypadku AT8 to jest VI. bieg. Ustawia się jeden bieg i ciśnie z niskich obrotów. Oczywiście nie można wcisnąć kickdown, bo wówczas skrzynia zredukowałaby bieg. Po przestawieniu dźwigni z D w położenie M będzie to samo - bo (przynajmniej w Insignii) wciśnięcie kickdown w trybie M też wyzwoli redukcję. Czyli nie ma sposobu, aby pomierzyć na hamowni auto z takim programem i cholera wie ile ono kręci z pedałem w podłodze.
A waga wyszła jak zwykle większa niż w papierach. Wg normy EU ileś tam GSi 2.0T Grand Sport to 1683 kg, ale norma uwzględnia bak pełny w 90% i kierowcę z małym bagażem jako 75 kg. Pomiar wyszedł 1666 kg bez kierowcy i z bakiem zapełnionym w 25% jesli dobrze usłyszałem. To 40 litrów mniej, czyli -30kg. Zatem na wadze powinno wyskoczyć ok. 1580 kg a nie 1666 Choć teraz nie bardzo kumam jak niby zważyć samochód w taki sposób jak na filmie - przecież nie ważyli dwóch połówek osobno. Jak dla mnie powinni naraz wjechać na 4 wagi, a nie najpierw jedną a potem drugą osią na tylko 2 wagi. Zatem te rezultaty chyba nie powinny się sumować tak jak oni to zrobili? Wówczas faktyczna waga ma szansę zbliżyć się do deklarowanej hmmmm.
M.
EDS odkryło, że seryjny program dostarcza pełną moc i moment TYLKO w położeniu pedału gazu wciśniętym do deski (czyli w pozycji kickdown.) Program EDS dla skrzyni AT8 otwiera tę możliwość także przy pełnym gazie bez wciskania kickdown.
Na hamowni auto musi być zmierzone na jednym biegu, z przełożeniem bliskim 1:1, w przypadku AT8 to jest VI. bieg. Ustawia się jeden bieg i ciśnie z niskich obrotów. Oczywiście nie można wcisnąć kickdown, bo wówczas skrzynia zredukowałaby bieg. Po przestawieniu dźwigni z D w położenie M będzie to samo - bo (przynajmniej w Insignii) wciśnięcie kickdown w trybie M też wyzwoli redukcję. Czyli nie ma sposobu, aby pomierzyć na hamowni auto z takim programem i cholera wie ile ono kręci z pedałem w podłodze.
A waga wyszła jak zwykle większa niż w papierach. Wg normy EU ileś tam GSi 2.0T Grand Sport to 1683 kg, ale norma uwzględnia bak pełny w 90% i kierowcę z małym bagażem jako 75 kg. Pomiar wyszedł 1666 kg bez kierowcy i z bakiem zapełnionym w 25% jesli dobrze usłyszałem. To 40 litrów mniej, czyli -30kg. Zatem na wadze powinno wyskoczyć ok. 1580 kg a nie 1666 Choć teraz nie bardzo kumam jak niby zważyć samochód w taki sposób jak na filmie - przecież nie ważyli dwóch połówek osobno. Jak dla mnie powinni naraz wjechać na 4 wagi, a nie najpierw jedną a potem drugą osią na tylko 2 wagi. Zatem te rezultaty chyba nie powinny się sumować tak jak oni to zrobili? Wówczas faktyczna waga ma szansę zbliżyć się do deklarowanej hmmmm.
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Filmiki z autami z Youtube
Zauważ że ważą każde koło osobno a nie całą oś, zresztą nawet JP wsiadł do tyłu sprawdzić czy pokazuje prawdę. Gdyby była z tyłu belka na sztywno jak w mustangu to jego waga była by przekłamana.
W odcinku który wstawił Norbert są właśnie w EDSie
W odcinku który wstawił Norbert są właśnie w EDSie