--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Co po Insigni ?
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Co po Insigni ?
Jezdze Insignią 2.0 CDTI 2011r i rozglądam się za samochodem w benzynie, który będzie podobnie palił, tzn 6-7 l/100km. Nie jestem wielkim znawca rynku, więc podpowiedzcie proszę.
Znajomy zachwalał Mazdę 6, ale jednak pali +50%.
Znajomy zachwalał Mazdę 6, ale jednak pali +50%.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2230
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Co po Insigni ?
Moja żona jeździ Golfem 6 1.4 90KM, tam jest możliwość zrobienia spalania około 6l/100km Nawet przy ciężkim budowaniu, auto i tak nie jedzie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Co po Insigni ?
Wożę się teraz Cupra Formentor 1,5 benzyna 150koni. Trasa Wodzisław - Krapkowice spala 5,2 a z powrotem 6,2 bo byłem głodny i mi się spieszyło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3063
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Co po Insigni ?
Nazwa auta zobowiązuje ale nie do takiej średniej przelotowej
Taką średnią to prawie łapię przy jeździe miejskiej
Taką średnią to prawie łapię przy jeździe miejskiej
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 mar 2023, o 19:20
- Auto: Insignia2019
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Co po Insigni ?
Miałem corsę D 80KM , ciężki maluch , choć wnętrze obszerne. Żeby w trasie się to jakoś odpychało trzeba cisnąć ,wówczas w trasie7/8L. Obecna insignia 1.5T w trasie ma też takie spalanie, lecz jak różny segment. Można zejść do 6L , podobnie jak w corsie . Mój rekord min.w insigni to 5.7L przy 100km/h , a max 9.5L przy 170km/h autostrada A4 i jeszcze 150km nerwowa jazda krajówkami . Przy luzie na autostradzie i potem S-ka i tempomat na 150km/h wyszło 7.6L. Miasto musisz liczyć 9L i to w manualu ,automaty potrafią więcej. Podsumowując, jeżeli chcesz duże auto zapomnij jednak o 6L , no chyba że będziesz jeździł jak emeryt. Benzynami zazwyczaj się nie połyka kilometrów, więc nie patrz na spalanie aż tak , ale 1.5T w insigni B wydaje się dla Ciebie, bo o 2.0T 260KM z tymi wymaganiami nawet nie myśl . Moja będzie na sprzedaż tylko nie mogę jeszcze zamówić . Miała być nowa rav4 , ale zmiana na nową SS4 w kombi. Niestety w cenniku narazie jeden diesel i benzyna 1.5TSI , chcę teraz 2.0. Info jakie uzyskałem, to pozostałe benzyny w cenniku w drugim kwartale, a produkcja 48tydzień roku . Info nie jest pewne a w salonie twierdzą, że nie wiedzą dokładnie kiedy , namawiają na schodzący model SS3. No cóż czekam żeby obejrzeć model na żywo choćby z dieslem w salonie , a narazie póki nie pojawią się mocniejsze benzyny ,choć w SS4 wykastrowane z mocy , będę się cieszył insignią , bo już raczej koniec przygód z oplami
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Co po Insigni ?
Nie przeczę, była to ekonomiczna jazda wiejskimi drogami (Racibórz ) w trybie comfort w celu sprawdzenia. 6-8L to taka norma tego auta. W porównaniu do starego seata 1,6 102K spalanie nie schodziło poniżej 9-11 L gazu. Służbowo użytkuje transita 1L na trzech cylindrach 100k i spala 6L benzyny. Nie wiem jak insignia ze spalaniem bo na razie stoi i się kurzy.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2230
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2230
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3063
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Co po Insigni ?
Ale to chyba przy małym ruchu. Bo 150 km/h to niemało gdy co chwila ktoś zjeżdża na lewy i musisz hamować do 90-100 i rozpędzać do tych 150. Wówczas o 7.6l/100 nie byłoby mowy
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 mar 2023, o 19:20
- Auto: Insignia2019
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Co po Insigni ?
Zgadza się , wspomniałem że było luźno . A4 lubi być zagęszczona i wówczas trzeba litr spokojnie dorzucić . Te małe turbobenzyny są oszczędne, ale praw fizyki się nie zmieni ,ciężki but i duży ruch i żłopie zapewne niewiele mniej od 2.0T. Nie chcę już małej benzyny, czekam z niecierpliwością na nowego superba 2.0TSI , już w ofercie są pierwsze egzemplarze , tylko dlaczego zaczynają od 1.5TSI , a reszcie każą czekać . Nie biorą pod uwagę, że moja insignia się zestarzała już i nikt jej mi nie kupi zaraz
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Co po Insigni ?
Dzięki Panowie. Ano starzeją się Insignie I trzeba się rozglądać. Znajomi emeryci już polecają japońskie hybrydy wolnossace, ale na trasie nie chcą gadac o prędkościach >100km/h, to raczej do miasta, a nie na autostrady. Mowa o RAV4, C-HR, Lexus UX/NX. Ciekawy jestem co sądzicie o hybrydach? Czy 2-4 letnia taka hybryda to jakieś ryzyko?
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 mar 2023, o 19:20
- Auto: Insignia2019
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Co po Insigni ?
Ja byłem nastawiony na hybrydę toyoty rav 4 , przynajmniej można zamawiać, a na superba trzeba jeszcze poczekać . Trochę poedukowalem się na forum rav 4 i w moim trybie nie będzie oszczędna. Robię odcinki 2/3/5 km więc przeważnie będzie na benzynie ,więc koledzy pisali ze zasadność hybrydy wątpliwa . Drugie głośna, a podwozie goła blacha i lepiej jako nowe odrazu konserwować, bo po pół roku czerwienieje,auto za ponad 200tys zł. Pojawił się superb odświeżony, zniknął archaiczny kokpit wreszcie, czysta benzyna, to jest to dla mnie i bagażnik 690L w kombi . Także przeanalizuj dobrze zanim wybierzesz🖐
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Co po Insigni ?
Jeśli chodzi o 2.0 CDTI, to mój rekord 5.6 l/100km dla calych Wakacji z klimą na południu i ponad 3 kkm. Silniki niby toporne, ale b. oszczedne - ki jak tu przesiadać się na te najnowocześniejsze technologie w benzynie? Właściciele elektryków już otwarcie gadają, że obecnie trzeba ładowarkę liczyć po 2.5 zl/kWh, a uwzględniając zimę to zuzycie srednie 20kWh/100km, to ekwiwalent samochodu że zużyciem 7L/100.
SuperB w benzynie 2.0 na A pali jednak >10 i podobnie wychodzi srednia i więcej gdy udział korków w mieście wiekszy. W hybrydzie schodzi się do 7-8, ale jak zwykle w takich autach do prędkości ok. 100 km/h. W Hybrydach przy jeździe 140km/h zuzycie bardzo rosnie i już nie opłaca się. Kilku znajomych jeździ do pracy 30km i wielokrotnie widze ich na A po prawej stronie -superoszczędni 100, a ja 140km/h.
Supercichy i oszczędny jest ponoc Lexus ES300h, ale ile lat wytrzymują aku i czy warto wejsc w używaną hybrydę? Chyba mało jeszcze faktycznych danych...
SuperB w benzynie 2.0 na A pali jednak >10 i podobnie wychodzi srednia i więcej gdy udział korków w mieście wiekszy. W hybrydzie schodzi się do 7-8, ale jak zwykle w takich autach do prędkości ok. 100 km/h. W Hybrydach przy jeździe 140km/h zuzycie bardzo rosnie i już nie opłaca się. Kilku znajomych jeździ do pracy 30km i wielokrotnie widze ich na A po prawej stronie -superoszczędni 100, a ja 140km/h.
Supercichy i oszczędny jest ponoc Lexus ES300h, ale ile lat wytrzymują aku i czy warto wejsc w używaną hybrydę? Chyba mało jeszcze faktycznych danych...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2024, o 21:23 przez Asser, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 17 mar 2023, o 19:20
- Auto: Insignia2019
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Co po Insigni ?
Nie wiem gdzie jeździsz głównie, miasto ,trasa . Insignia b diesel w mieście pali podobno jak benzyna z tego co piszą na forum . Nowe diesle, adblue/dpf często problemy . Wogóle te świeże auta to, technologicznie inny świat, ale jak się coś zdupi ,można popłynąć . W Superb jestem przygotowany na 2L więcej w mieście , robię średnio rocznie 15tys km, więc spalania się nie boję. Masa insigni GS w dowodzie 1366kg ,a nowego superba w kombi widziałem zaczyna się od 1500 z hakiem, nie pamiętam, więc różnica. Rozumiem, że szukasz dużego auta , więc benzyna będzie palić, szukaj diesla i zbieraj opinie . Dobrego wyboru🖐
Dodano po 3 minutach 55 sekundach:
A i superb ma przy małych prędkościach, dogodnych warunkach odłanczane dwa tłoki , ekologia nas zabije
Dodano po 3 minutach 55 sekundach:
A i superb ma przy małych prędkościach, dogodnych warunkach odłanczane dwa tłoki , ekologia nas zabije
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Co po Insigni ?
ta różnica w spalaniu diesel/benzyna to przy jakim rocznym przebiegu robi różnicę? - takie pytanie sobie zadać trzeba.
Do tego doliczyć trzeba wyższe ryzyko awarii w nowoczesnych dieslach - jeśli auto nie na gwarancji.
Do tego doliczyć trzeba wyższe ryzyko awarii w nowoczesnych dieslach - jeśli auto nie na gwarancji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz