--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Co jeśli nie insignia?

posiadasz inny samochód niż Opel Insignia ? chcesz się poradzić, pokazać swój samochód - to jest temat dla Ciebie
Awatar użytkownika
Jaromat
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 10 gru 2015, o 17:39
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: OKR
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: Jaromat » 20 maja 2021, o 17:15

JaMi pisze:
4 sty 2021, o 14:01
nie zmienia to faktu, że dla mnie Insignia B jest najlepiej prowadzącym się autem jakie miałem w domu. Daje wspaniałe poczucie kontroli na drodze i rewelacyjnie prowadzi się w łukach i zakrętach. Nadal jestem zadowolony, choć pierwsze pozytywne wrażenie już dawno minęło 8-)
Jak dla mnie to model A jest lepszy w prowadzeniu przy autostradowych prędkościach w de, a jeżdżę gsi i ostatnio się zastanawiam nad powrotem do przedlifta bo taka perełka właśnie stoi u mojego dealera

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6065
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: yerry » 20 maja 2021, o 19:47

Też tak myślałem póki nie przełączyłem na tryb TOUR. Zmienisz zdanie, zaręczam.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
wojto
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: podlaskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: wojto » 25 maja 2021, o 21:45

Co jeśli nie insignia?
Passat B8

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: wassermann » 25 maja 2021, o 22:58

yerry pisze:
20 maja 2021, o 19:47
Też tak myślałem póki nie przełączyłem na tryb TOUR. Zmienisz zdanie, zaręczam.
Tzn?
U mnie na autostradzie zawsze i wyłącznie SPORT. Chyba że to jakiś odcinek z betonowych płyt, to wiadomo ;)
W SPORT komfortu nie zabraknie, nawet w GSi (które jest nieco twardsze), ale odczucia z prowadzenia zdecydowanie lepsze. I to przy 2.8.-2.9 bar na rozgrzanej 20" oponie.
Jak dla mnie to model A jest lepszy w prowadzeniu przy autostradowych prędkościach w de, a jeżdżę gsi i ostatnio się zastanawiam nad powrotem do przedlifta bo taka perełka właśnie stoi u mojego dealera
Gdybym miał wybierać na autostradę między moją poprzednią 2.0T 4x4 (MY2016) a obecną GSi, to długo bym się wahał... Cholera, jednak Brembo dają dodatkową pewność. Ale chyba wybrałbym poprzednią. Zresztą nieraz o tym pisałem. Do każdego innego zastosowania zostawiłbym obecną.
Nawet po mojej żonie widzę, że to poprzedniczką jeździła szybciej. Może dlatego, że (żona) była wówczas młodsza? Nieee.

Chodzi wyłącznie o odczucia z kierownicy. W poprzedniej Insi kiera stała jak zamurowana. Żeby skorygować tor jazdy trzeba było przyłożyć siłę. Żadne drgnięcie ręki nie wpływało na kierownicę.
A w obecnej nawet przy aż 200 prowadzi się (za) lekko i precyzyjnie nadgarstkami, więc trzeba zachować spokojną i pewną rękę. Auto samo z siebie absolutnie nie myszkuje, ani nie jest podatne na podmuchy (obecna jest jeszcze mniej podatna od poprzedniczki), tylko ta kierownica stawia za mały opór.

Kwestię większego hałasu i gorszych świateł autostradowych w Insi B pomijam. Mówię czysto o prowadzeniu.

Komfort jezdny w obu był/jest dla mnie bardzo wysoki i to na wyostrzonych nastawach. Choć fotele AGR w Insi A robiły lepszą robotę w trasie - były dłuższe pod uda (mam 189 cm.) W GSi dodatkowo czasami mam problem hehe, bo ciasne fotele sprawiają, że jakoś przygniatam sobie własnymi udami to i owo, co parę razy doprawdziło mnie do obłędu. Zależy od dnia i położenia tych ciał niebieskich ;) Żona kwituje to krótko - ona takich problemów nie ma, więc to jest "jej auto" ;D

M.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: Rooff_ » 26 maja 2021, o 05:47

Problemów może nie ma, ale mogłaby Ci pomóc u ulżyć

Odnośnie co zamiast - "kura" np. SuperB


Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka



norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: norbi333 » 26 maja 2021, o 07:03

wassermann pisze:
25 maja 2021, o 22:58
Gdybym miał wybierać na autostradę między moją poprzednią 2.0T 4x4 (MY2016) a obecną GSi, to długo bym się wahał... Cholera, jednak Brembo dają dodatkową pewność. Ale chyba wybrałbym poprzednią.
Ostatnio miałem okazję trochę się pobawić gsi na zakrętach do Mrągowa i mam wrażenie ,że jednak moja A 2.0 T jakoś chyba lepiej prowadzi się w zakrętach. Bardziej przewidywalna.Ale drugiej strony to był pierwszy raz gsi i też może bardziej zachowawczo jechałem.A może takie wrażenie.Na pewno w dieslu gsi skrzynia nie nadążała za moim stylem jazdy .W trybie sport zdarzało się.W trybie normal niestety nagminnie

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6065
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: yerry » 27 maja 2021, o 21:06

W zakrętach absolutnie IA wypadała gorzej z powodu tendencji do uciekania z drogi, chyba z powodu wagi. W IB tego nie ma.
Tryb TOUR - włączenie tego trybu zmienia charakter kierownicy, już nie jest tak wrażliwa przez co komfortowo prowadzi się na autostradzie, nie trzeba poprawiać toru jazdy szczególnie gdy leci się na wprost jak to na autostradzie.
Natomiast znakomitą robotę robią dystanse, nawet się nie spodziewałem. Auto ma jeszcze lepszą przyczepność, jak przyklejone, a przy 200 kierownica trzyma się jak po torach.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

finerek123
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wyszkow
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: finerek123 » 27 maja 2021, o 22:42

norbi333 pisze:
26 maja 2021, o 07:03
wassermann pisze:
25 maja 2021, o 22:58
Gdybym miał wybierać na autostradę między moją poprzednią 2.0T 4x4 (MY2016) a obecną GSi, to długo bym się wahał... Cholera, jednak Brembo dają dodatkową pewność. Ale chyba wybrałbym poprzednią.
Ostatnio miałem okazję trochę się pobawić gsi na zakrętach do Mrągowa i mam wrażenie ,że jednak moja A 2.0 T jakoś chyba lepiej prowadzi się w zakrętach. Bardziej przewidywalna.Ale drugiej strony to był pierwszy raz gsi i też może bardziej zachowawczo jechałem.A może takie wrażenie.Na pewno w dieslu gsi skrzynia nie nadążała za moim stylem jazdy .W trybie sport zdarzało się.W trybie normal niestety nagminnie
Ogólnie IA to moim zdaniem jedno z najlepiej prowadzących się aut w swojej klasie. Jakby to dziwnie nie brzmiało - ta duża masa powoduje, że prędkości rzędu 200km/h wcale temu autu nie są strasznie. Może wpływ na to mają też zastosowane szerokie opony, które jak na tą moc wydają się aż nadto(Dla przykładu BMW F30 z 3.0d ma w standardzie szerokość od 205 do 225, w Insigni jest to od 225 do 245). Pomijając flexride, to nawet zwykłe zawieszenie w trasie aż tak nie męczy, ale jednocześnie pozwala wejść w zakręt trochę szybciej bez obawy o wywrotkę. Jedynie do czego bym się przyczepił to układ hamulcowy, którego moim zdaniem wydajność nie powala, tarcze łatwo się krzywią no i czuć, że po paru mocniejszych przyhamowaniach skuteczność spada. Może to kwestia zastosowania zbyt małych tarcz? Ciężko stwierdzić.

Pawel_wro

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: Pawel_wro » 28 maja 2021, o 06:16

Insignia A, na Flexie i w wersji XJ2 to najlepiej prowadzące się cywilne auto z jakim miałem do czynienia, jest mega neutralne, aż zastanawiam się jaki jest rozkład masy w moim ciężkim dieslu...

Awatar użytkownika
philipeq
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 12 wrz 2020, o 22:04
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Białystok

Re: Co jeśli nie insignia?

Post autor: philipeq » 28 maja 2021, o 09:16

Jeśli nie Insignia to może Mondeo w pakiecie Vigniale, a może import z zza oceanu Nissan Altima model po 2018 roku. jeśli nowy z salonu to Toyota Camry.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta różne”