--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: Alex » 24 lut 2019, o 23:10

oicdti pisze:
24 lut 2019, o 22:32
Ogólnie insignia biturbo jeździ jak 150 koni a pali jak 250 :-)
Waga auta i niezbyt sympatyczna skrzynia biegów, masz odpowiedź :) Ale za to właściwości trakcyjne, prawie że wzorowe.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: angel_dark666 » 24 lut 2019, o 23:12

ze niby moim postem :)
zobaczyasz ze nagram filmik i zamknę licznik :)

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 24 lut 2019, o 23:47

Nie widizlaem takiego komunikatu u siebie nawet w 2.8 T

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 25 lut 2019, o 05:38

U mnie też nie ma takiego komunikatu :D

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: xul » 25 lut 2019, o 07:04

Znajomy miał OPC w automacie oraz manualu (ta była Unlimited) i w jego opinii automat zabija przyspieszenie od "zera", manual sprawia wrażenie mocniejszego/zrywniejszego. Nie wiem czy testował V-max (ale pewnie w tych okolicach latał, ostatnio pokazał zdjęcie z AH 1.9 150KM przy licznikowych 210, ale mogła mieć coś dłubane :P), bo się nie chwalił, ja też nie testowałem i teoretycznie mam kaganiec na 250.

Awatar użytkownika
Gepard_G
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2018, o 22:28
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: śląskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: Gepard_G » 25 lut 2019, o 14:25

V-max zależy od warunków. Z urwiska to wszystko będzie osiągać niebotyczne prędkości. Jednak ten V-max w biturbo na prostym odcinku drogi powinien być wyższy. W VB miałem podobny problem kiedyś. Piąty bieg stał się nadbiegiem i właśnie wtedy miałem nieszczelność w dolocie. Źle skręcona rura dolotowa była. Na początku błędów zero, dopiero później sypał błędami z lambdy i przepływomierza. Wiadomo inne auto, inna epoka, ale czasem trzeba zacząć od najprostszego :)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 25 lut 2019, o 20:45

oicdti pisze:
24 lut 2019, o 22:32
Dzięki za odpowiedzi, będę musiał podrążyć temat. Auto ma 40 tys. przebiegu i jest z polskiego salonu. Nic nie wskazuje na jakąkolwiek usterkę. Auto w zakresie 140-200 przyśpiesza bardzo sprawnie, tylko raptem "stygnie". Generalnie osiągi insigni nie powalają przy tej mocy, a 4x4 i automat pewnie swoje robią (170 diesel z automatem bez 4x4 ma prawie takie same osiągi jak 195 4x4 automat - czyli 4x4 "zabiera" jakieś 20 koni. Stąd tak dobre osiągi 160 cdti manual ośka na tle biturbo. Może wpływ na to miał włączony tryb sportowy z opcją "napęd na tylne koła"? Może ciśnienie w oponach (mam parametry na komfort)? Obrotów nie brakuje bo przy 180 na VI jest około 3 tys. to przy 225 powinno być około 3,8 tys. Chyba że na V próbować? Bo była załączona VI w trybie manualnym. A swoją drogą octavia II FL 1.9 tdi mając tylko 105 koni, bez większych problemów osiągała wg gps fabrycznego maksa 192 km/h... Ogólnie insignia biturbo jeździ jak 150 koni a pali jak 250 :-)
A może byś ją sprawdził na hamowni, koszt nie duży a zobaczysz co masz.
Moja miała seryjnie 191 zamiast 195 ale były też takie co seria pokazała 170 parę ...

oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: oicdti » 26 lut 2019, o 20:41

"A może byś ją sprawdził na hamowni, koszt nie duży a zobaczysz co masz" - myślę że od tego zacznę, bo nie ma sensu doszukiwać się usterek jak auto będzie osiągać deklarowaną moc.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 6 mar 2019, o 20:06

i co @oictdi sprawdziłeś moc?

oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: oicdti » 21 lip 2019, o 23:06

Sprawa się wyjaśniła - po prostu może oczekiwałem zbyt szybkiego dojścia do prędkości maksymalnej - nieco pustej drogi i GPS odnotował 232 km/h - zatem wygląda na to że silnik trzyma parametry tylko ja miałem zbyt wygórowane oczekiwania co do czasu rozpędzania :-)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: P405 » 22 lip 2019, o 18:21

Czyli tyle co zwykła po porgramie robi bez problemu. Ważniejsza jest elastyczność, w jakim czasie robi 60-100 i 80-120 km/h czyli typowe wyprzedzanie.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 22 lip 2019, o 19:00

oicdti pisze:
21 lip 2019, o 23:06
Sprawa się wyjaśniła - po prostu może oczekiwałem zbyt szybkiego dojścia do prędkości maksymalnej - nieco pustej drogi i GPS odnotował 232 km/h - zatem wygląda na to że silnik trzyma parametry tylko ja miałem zbyt wygórowane oczekiwania co do czasu rozpędzania :-)
Ale byłeś na hamowni z nią?
Mój pokazał w serii parę więcej, ale tylko widziałem z licznika.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: P405 » 22 lip 2019, o 19:34

Generalnie, żadna biturbo nie trzyma serii. Dopiero po programie jest znaczna poprawa. Można zobaczyć te co trafiły do Grzegorza w Poznaniu.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 22 lip 2019, o 20:50

Te parę kucy i niutków można wybaczyć. Mało kto sprawdza i modzi przy małym przebiegu. Dla mnie ten silnik jak na klakiera jest super.
Po modzie to już bardzo super :D
Taki kompromis między mocą i ekonomią można uzyskać w oplu tylko w tym silniku.

oicdti
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: oicdti » 22 lip 2019, o 22:21

mazmarcin pisze:
22 lip 2019, o 19:00
Ale byłeś na hamowni z nią?
Mój pokazał w serii parę więcej, ale tylko widziałem z licznika.
Na hamowni nie byłem. Interesowało mnie tylko czy silnik jest w stanie osiągnąć deklarowaną przez producenta prędkość, zwłaszcza że miałem wrażenie że auto za dużo pali. Skoro silnik rozpędził ją do 232 wg gps (koła 18 opony 245/45, automat i 4x4) to w sumie nie interesuje mnie ile ma mocy. Co do spalania to na sprintmonitor analogiczne auta palą tyle co moja więc TTTM. Spalanie w porównywalnym superbie 3 (190 tdi, automat i 4x4) jest niemal 1.5 litra niższe i ciekawiło mnie na co insignia zużywa te dodatkowe 1.5 litra, bo nie na osiągi na pewno :-)

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: noirdk » 23 lip 2019, o 06:32

Pewnie dla tego ;)

Skoda Superb III - Minimalna masa własna pojazdu 1525 kg
Opel Insignia FL - Minimalna masa własna pojazdu 1795 kg

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: Holios » 23 lip 2019, o 06:41

P405 pisze:
22 lip 2019, o 19:34
Generalnie, żadna biturbo nie trzyma serii. Dopiero po programie jest znaczna poprawa. Można zobaczyć te co trafiły do Grzegorza w Poznaniu.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Moja biturbo na hamowni tez lepsza od serii i pokazała 201 / 418 więc stwierdzenie żadna nie trzyma serii jest jednak na wyrost.
Ja mam właśnie po chipie 242 / 463 jeździ się super ale niestety jest pierwszy problem z DPF, jadę jutro na kontrolę bo wypala bardzo często.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: coolmobil » 23 lip 2019, o 07:25

Ale to nadal tylko potwierdza ze nie trzyma serii :). „Seria” to jest to co pisze producent w katalogu a odstępstwo np 10KM czy 20Nm w każda stronę jest już potwierdzeniem nie trzymania fabrycznych parametrów :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 23 lip 2019, o 07:40

Ładny wynik Holios.
Ja mam troszkę mniej ale już 1,5 roku go mam i wypala normalnie.
Chyba tuner trochę przesadził.

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: xul » 23 lip 2019, o 07:46

Należałoby zacząć od tego, jaki błąd pomiarowy ma hamowania. Druga rzecz, to jakie odstępstwa od danych fabrycznych dopuszcza producent/normy, bo parametry zależą od wielu czynników. Jak wykonasz 3 pomiary na tej samej hamowni w ciągu trzech kolejnych dni, to pewnie dostaniesz 3 różne wyniki.
Załóżmy, że silnik ma 200KM, 400Nm, błąd pomiarowy hamowni 2%, dopuszczalny odchył parametrów fabrycznych 5%. Przy takich założeniach na hamowni może pokazać od 186KM, 372Nm do 214KM, 428Nm dla silnika mieszczącego się w normach.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 69&from=DE
Moc netto silnika ustalona przez służby techniczne może różnić się o ± 2 % od mocy netto określonej przez producenta, z tolerancją prędkości silnika 1,5 %
Moc netto silnika w trakcie produkcyjnego testu zgodności może różnić się o ± 5 % od mocy netto silnika ustalonej w teście homologacji typu

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”