Waga auta i niezbyt sympatyczna skrzynia biegów, masz odpowiedź Ale za to właściwości trakcyjne, prawie że wzorowe.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
ze niby moim postem
zobaczyasz ze nagram filmik i zamknę licznik
zobaczyasz ze nagram filmik i zamknę licznik
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Nie widizlaem takiego komunikatu u siebie nawet w 2.8 T
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Znajomy miał OPC w automacie oraz manualu (ta była Unlimited) i w jego opinii automat zabija przyspieszenie od "zera", manual sprawia wrażenie mocniejszego/zrywniejszego. Nie wiem czy testował V-max (ale pewnie w tych okolicach latał, ostatnio pokazał zdjęcie z AH 1.9 150KM przy licznikowych 210, ale mogła mieć coś dłubane ), bo się nie chwalił, ja też nie testowałem i teoretycznie mam kaganiec na 250.
- Gepard_G
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 22:28
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: śląskie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
V-max zależy od warunków. Z urwiska to wszystko będzie osiągać niebotyczne prędkości. Jednak ten V-max w biturbo na prostym odcinku drogi powinien być wyższy. W VB miałem podobny problem kiedyś. Piąty bieg stał się nadbiegiem i właśnie wtedy miałem nieszczelność w dolocie. Źle skręcona rura dolotowa była. Na początku błędów zero, dopiero później sypał błędami z lambdy i przepływomierza. Wiadomo inne auto, inna epoka, ale czasem trzeba zacząć od najprostszego
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
A może byś ją sprawdził na hamowni, koszt nie duży a zobaczysz co masz.oicdti pisze: ↑24 lut 2019, o 22:32Dzięki za odpowiedzi, będę musiał podrążyć temat. Auto ma 40 tys. przebiegu i jest z polskiego salonu. Nic nie wskazuje na jakąkolwiek usterkę. Auto w zakresie 140-200 przyśpiesza bardzo sprawnie, tylko raptem "stygnie". Generalnie osiągi insigni nie powalają przy tej mocy, a 4x4 i automat pewnie swoje robią (170 diesel z automatem bez 4x4 ma prawie takie same osiągi jak 195 4x4 automat - czyli 4x4 "zabiera" jakieś 20 koni. Stąd tak dobre osiągi 160 cdti manual ośka na tle biturbo. Może wpływ na to miał włączony tryb sportowy z opcją "napęd na tylne koła"? Może ciśnienie w oponach (mam parametry na komfort)? Obrotów nie brakuje bo przy 180 na VI jest około 3 tys. to przy 225 powinno być około 3,8 tys. Chyba że na V próbować? Bo była załączona VI w trybie manualnym. A swoją drogą octavia II FL 1.9 tdi mając tylko 105 koni, bez większych problemów osiągała wg gps fabrycznego maksa 192 km/h... Ogólnie insignia biturbo jeździ jak 150 koni a pali jak 250
Moja miała seryjnie 191 zamiast 195 ale były też takie co seria pokazała 170 parę ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
"A może byś ją sprawdził na hamowni, koszt nie duży a zobaczysz co masz" - myślę że od tego zacznę, bo nie ma sensu doszukiwać się usterek jak auto będzie osiągać deklarowaną moc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Sprawa się wyjaśniła - po prostu może oczekiwałem zbyt szybkiego dojścia do prędkości maksymalnej - nieco pustej drogi i GPS odnotował 232 km/h - zatem wygląda na to że silnik trzyma parametry tylko ja miałem zbyt wygórowane oczekiwania co do czasu rozpędzania
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Czyli tyle co zwykła po porgramie robi bez problemu. Ważniejsza jest elastyczność, w jakim czasie robi 60-100 i 80-120 km/h czyli typowe wyprzedzanie.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Ale byłeś na hamowni z nią?
Mój pokazał w serii parę więcej, ale tylko widziałem z licznika.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Generalnie, żadna biturbo nie trzyma serii. Dopiero po programie jest znaczna poprawa. Można zobaczyć te co trafiły do Grzegorza w Poznaniu.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Te parę kucy i niutków można wybaczyć. Mało kto sprawdza i modzi przy małym przebiegu. Dla mnie ten silnik jak na klakiera jest super.
Po modzie to już bardzo super
Taki kompromis między mocą i ekonomią można uzyskać w oplu tylko w tym silniku.
Po modzie to już bardzo super
Taki kompromis między mocą i ekonomią można uzyskać w oplu tylko w tym silniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Na hamowni nie byłem. Interesowało mnie tylko czy silnik jest w stanie osiągnąć deklarowaną przez producenta prędkość, zwłaszcza że miałem wrażenie że auto za dużo pali. Skoro silnik rozpędził ją do 232 wg gps (koła 18 opony 245/45, automat i 4x4) to w sumie nie interesuje mnie ile ma mocy. Co do spalania to na sprintmonitor analogiczne auta palą tyle co moja więc TTTM. Spalanie w porównywalnym superbie 3 (190 tdi, automat i 4x4) jest niemal 1.5 litra niższe i ciekawiło mnie na co insignia zużywa te dodatkowe 1.5 litra, bo nie na osiągi na pewno
- noirdk
- Użytkownik
- Posty: 265
- Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Pewnie dla tego
Skoda Superb III - Minimalna masa własna pojazdu 1525 kg
Opel Insignia FL - Minimalna masa własna pojazdu 1795 kg
Skoda Superb III - Minimalna masa własna pojazdu 1525 kg
Opel Insignia FL - Minimalna masa własna pojazdu 1795 kg
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Moja biturbo na hamowni tez lepsza od serii i pokazała 201 / 418 więc stwierdzenie żadna nie trzyma serii jest jednak na wyrost.
Ja mam właśnie po chipie 242 / 463 jeździ się super ale niestety jest pierwszy problem z DPF, jadę jutro na kontrolę bo wypala bardzo często.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Ale to nadal tylko potwierdza ze nie trzyma serii . „Seria” to jest to co pisze producent w katalogu a odstępstwo np 10KM czy 20Nm w każda stronę jest już potwierdzeniem nie trzymania fabrycznych parametrów
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Ładny wynik Holios.
Ja mam troszkę mniej ale już 1,5 roku go mam i wypala normalnie.
Chyba tuner trochę przesadził.
Ja mam troszkę mniej ale już 1,5 roku go mam i wypala normalnie.
Chyba tuner trochę przesadził.
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej
Należałoby zacząć od tego, jaki błąd pomiarowy ma hamowania. Druga rzecz, to jakie odstępstwa od danych fabrycznych dopuszcza producent/normy, bo parametry zależą od wielu czynników. Jak wykonasz 3 pomiary na tej samej hamowni w ciągu trzech kolejnych dni, to pewnie dostaniesz 3 różne wyniki.
Załóżmy, że silnik ma 200KM, 400Nm, błąd pomiarowy hamowni 2%, dopuszczalny odchył parametrów fabrycznych 5%. Przy takich założeniach na hamowni może pokazać od 186KM, 372Nm do 214KM, 428Nm dla silnika mieszczącego się w normach.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 69&from=DE
Załóżmy, że silnik ma 200KM, 400Nm, błąd pomiarowy hamowni 2%, dopuszczalny odchył parametrów fabrycznych 5%. Przy takich założeniach na hamowni może pokazać od 186KM, 372Nm do 214KM, 428Nm dla silnika mieszczącego się w normach.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 69&from=DE
Moc netto silnika ustalona przez służby techniczne może różnić się o ± 2 % od mocy netto określonej przez producenta, z tolerancją prędkości silnika 1,5 %
Moc netto silnika w trakcie produkcyjnego testu zgodności może różnić się o ± 5 % od mocy netto silnika ustalonej w teście homologacji typu