--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Problem z ruszeniem przy -10C
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Problem z ruszeniem przy -10C
Zeszłej zimy miałem problem z samochodem (w sumie to 3 razy) gdy temperatura spadła poniżej -10C
Auto zapala bez problemu. Ale ma niskie obroty. Poniżej 1K
Nie chce ruszyć. Ruszało dopiero gdy wciskając gaz obroty były powyżej 1,5K, gdy puszczałem gaz stawało jak kłoda.
Czego to mogło być przyczyną? Olej już wymieniłem, co jeszcze mógłbym zrobić aby uniknąć tego w nadchodzącej zimie?
Autem bałem się rozpędzić więcej niż tyle co wymaga jazda po parkingu. Gdy auto się rozgrzało wszystko wracało do normy.
Żadna kontrolka się nie zaświecała.
Auto zapala bez problemu. Ale ma niskie obroty. Poniżej 1K
Nie chce ruszyć. Ruszało dopiero gdy wciskając gaz obroty były powyżej 1,5K, gdy puszczałem gaz stawało jak kłoda.
Czego to mogło być przyczyną? Olej już wymieniłem, co jeszcze mógłbym zrobić aby uniknąć tego w nadchodzącej zimie?
Autem bałem się rozpędzić więcej niż tyle co wymaga jazda po parkingu. Gdy auto się rozgrzało wszystko wracało do normy.
Żadna kontrolka się nie zaświecała.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
miałem podobnie w vc tylko trochę zimniej było około - 25 stopni > uważam, że może przymarzać odma > w każdym razie sprawdziłbym jej stan techniczny przy założeniu rzecz jasna, że dbasz na bieżąco o układ zasilania paliwem ...
edyta > o kurczę teraz dopiero zobaczyłem, że masz v6 w benzynie a ja w domyśle o klekocie pisałem.
ale odmę i tak bym sprawdził ...
edyta > o kurczę teraz dopiero zobaczyłem, że masz v6 w benzynie a ja w domyśle o klekocie pisałem.
ale odmę i tak bym sprawdził ...
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Jaki stan hamulców? Może przymarzają zaciski/linka? Albo płyn jest do wymiany?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Z twojej wypowiedzi nic nie wynika co pomogłoby w "zgadywaniu". Poniżej 1000 obr./min. to normalna wartość obrotów, więc dlaczego piszesz że są niskie?
Samochód stawał jak kłoda, bo silnik gasł, blokowały się koła, co się działo?
Świeży olej ma jakiś związek z rozwiązaniem usterki? Jeśli już pytasz to możesz wymienić filtry, świece, oleje w napędzie, ale wątpię żeby to rozwiązało problem.
Dziwne jest to, że coś działo się w poprzednią zimę i po roku pytając z góry zakładasz powtórkę w tym sezonie. Wymieniłeś olej to może będzie dobrze... ciekawe co ma piernik do wiatraka?
Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
Jeśli nie zareagowałeś jak była okazja to teraz należy czekać aż sytuacja się powtórzy i sprawdzić parametry pracy silnika(jeśli to w ogóle silnik), a nie zamarznięty ręczny.
Dodano po 3 minutach 27 sekundach:
Objawy mogą nie mieć nic wspólnego z nazwą tematu i przypadkowo wystąpiły przy wspomnianej temperaturze.
Samochód stawał jak kłoda, bo silnik gasł, blokowały się koła, co się działo?
Świeży olej ma jakiś związek z rozwiązaniem usterki? Jeśli już pytasz to możesz wymienić filtry, świece, oleje w napędzie, ale wątpię żeby to rozwiązało problem.
Dziwne jest to, że coś działo się w poprzednią zimę i po roku pytając z góry zakładasz powtórkę w tym sezonie. Wymieniłeś olej to może będzie dobrze... ciekawe co ma piernik do wiatraka?
Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
Jeśli nie zareagowałeś jak była okazja to teraz należy czekać aż sytuacja się powtórzy i sprawdzić parametry pracy silnika(jeśli to w ogóle silnik), a nie zamarznięty ręczny.
Dodano po 3 minutach 27 sekundach:
Objawy mogą nie mieć nic wspólnego z nazwą tematu i przypadkowo wystąpiły przy wspomnianej temperaturze.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2019, o 21:50 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
he he he, no nieźle musi się kręcić taki motorek na biegu jałowym
650 -850 obr/min uznaje się za optymalne i jest to determinowane konstrukcją silnika z reguły ...
4'ro cylindrowe 2.0 cdti np., trzymają około 850 ob/min na biegu jałowym > przy 6'ciu cylindrach
motor da radę poprawnie pracować przy 650 zapewne.
no i czy to automat jest, bo wówczas pod uwagę można by było brać układ przeniesienia napędu
dysfunkcja z brakiem kontrolek powinna zaowocować diagnostyką autka była ?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Kolego przy -10°C i zimnym silniku obroty w granicach 1000 to jak kolega wcześniej napisał to normalna wartość. Jak się troszkę rozgrzeje to dopiero spada do około 850
Insignia MY2012
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Pomyłka z pośpiechu, szlifierka wymięka przy takich parametrach.
Oczywiste jest, że obroty/minutę.
Poprawiam.
Oczywiste jest, że obroty/minutę.
Poprawiam.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2019, o 21:52 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Przyjmuje krytykę i spróbuję opisać jeszcze raz.
Obroty silnika były naprawdę małe max 600 obrotów (zaraz po odpaleniu).
Silnik nie gasł. Ręczny puszczał normalnie. Wciśnięcie pedału gazu 1500-2000 obrotów auto ruszało MOZOLNIE . Mogłem jechać 15- 20km/h (więcej pewnie też ale wolałem nie sprawdzać). Po puszczeniu gazu obroty spadały do tych 600max i auto stało jak kłoda.
Ruszało przy większych obrotach. Po około 10min jazdy i rozgrzaniu silnika wszystko wracało do normy.
Przy -8C nie miałem takich problemów. Miałem odczucia jakby silnik mulił dlatego myślałem ,że to może przez olej (nie znam się). Sezon zimowy zakończyłem pękniętym wężykiem od płynu chłodniczego.
Obroty silnika były naprawdę małe max 600 obrotów (zaraz po odpaleniu).
Silnik nie gasł. Ręczny puszczał normalnie. Wciśnięcie pedału gazu 1500-2000 obrotów auto ruszało MOZOLNIE . Mogłem jechać 15- 20km/h (więcej pewnie też ale wolałem nie sprawdzać). Po puszczeniu gazu obroty spadały do tych 600max i auto stało jak kłoda.
Ruszało przy większych obrotach. Po około 10min jazdy i rozgrzaniu silnika wszystko wracało do normy.
Przy -8C nie miałem takich problemów. Miałem odczucia jakby silnik mulił dlatego myślałem ,że to może przez olej (nie znam się). Sezon zimowy zakończyłem pękniętym wężykiem od płynu chłodniczego.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
No dobra, ale co to znaczy że auto ruszało dopiero przy 1500 obr? Chyba że masz automat, wtedy twoja wypowiedź miała by jakiś sens.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Od czego ta gęsia skórka?jotef pisze:Zbyszek01, jesteś niesamowity, aż dostałem gęsiej skórki ...
Wysłane z iPhone
Insignia MY2012
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
od 'merytoryki' Twojej wypowiedzi ...
silnik nie jest direct injection więc parowniki mogłyby przymarzać np., ...
.. jak również nie wiadomo czy na pokładzie jest lpg.
silnik nie jest direct injection więc parowniki mogłyby przymarzać np., ...
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
no wiadomo, tego powinna pilnować 'elektronika' instalacji lpg ...
dlatego z własnego przypadku napisałem o przymarzającej odmie.
skrzynia korbowa silnika nie jest połączona bezpośrednio z atmosferą ale via odma.
więc przytkanie będzie się przejawiało wzrostem ciśnienia pod tłokami pracującego silnika.
jak dodajesz gazu, to silnik się dławi i nie pojedziesz szybciej ...
dlatego z własnego przypadku napisałem o przymarzającej odmie.
skrzynia korbowa silnika nie jest połączona bezpośrednio z atmosferą ale via odma.
więc przytkanie będzie się przejawiało wzrostem ciśnienia pod tłokami pracującego silnika.
jak dodajesz gazu, to silnik się dławi i nie pojedziesz szybciej ...
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Auto jak zapali ma mieć obroty powyżej 1 tyś i dopiero po chwili spadną poniżej tyś a jak spadają odrazu to bym posprawdzał czujniki temperatury bo być może poniżej -10 sygnalizuje wysoką temperaturę silnika czyli silnik rozgrzany i dlatego masz problem Podłącz kompa i sprawdź czujniki
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 sie 2019, o 10:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Problem z ruszeniem przy -10C
Może spróbuj tec 2000 fuel system cleaner, usunie ci wode ze zbiornika, moze miec ona zwiazek z odpalaniem....