--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
0-200
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 gru 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
0-200
podsyłam jako ciekawostkę - insignia 5d fl diesel 195 KM:
0-200 0-100
1. 2wd mt 39,4. 8
2. 2wd at 42,7. 8,6
3. 4wd mt 43,8. 8,2
4. 4wd at 47,4. 8,8
źródło:
https://www.automobile-catalog.com/
wiem że ile pomiarów tyle wyników ale traktuję to bardziej jako wskazanie wpływu 4x4 i automatu na osiągi - jak widać 4x4 bardziej osłabia niż automat aczkolwiek pomaga na starcie
OPC do 200 w automacie podają około 24 s.
0-200 0-100
1. 2wd mt 39,4. 8
2. 2wd at 42,7. 8,6
3. 4wd mt 43,8. 8,2
4. 4wd at 47,4. 8,8
źródło:
https://www.automobile-catalog.com/
wiem że ile pomiarów tyle wyników ale traktuję to bardziej jako wskazanie wpływu 4x4 i automatu na osiągi - jak widać 4x4 bardziej osłabia niż automat aczkolwiek pomaga na starcie
OPC do 200 w automacie podają około 24 s.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: 0-200
Jak się nie ma co się pragnie, to się kradnie co popadnie - tak podobno mawiają politycy
Dla mnie do setki mało istotne, ważne, żeby przy wyprzedaniu szło sprawnie, a tu daje radę . Chips z tym automatem, to chyba średni pomysł, przynajmniej wg tego co Aisin podaje w danych skrzyni. Widziałem gdzieś wykres hamowni, to moment jest chyba ostro okrojony, od 2.5k do 5.5k spłaszczenie wykresu, w innych turbobenzynach aż takiego spłaszczenia nie widziałem.
Swoją drogą zastanawiam się, czy oni przez przypadek tego przyspieszenia nie biorą z odczytów licznika/obd. Na zimówkach licznik pokazuje mi blisko 10% więcej niż GPS, na letnich chyba w okolicach 6%, co mogłoby się pokrywać z czasami na tej stronie.
Dla mnie do setki mało istotne, ważne, żeby przy wyprzedaniu szło sprawnie, a tu daje radę . Chips z tym automatem, to chyba średni pomysł, przynajmniej wg tego co Aisin podaje w danych skrzyni. Widziałem gdzieś wykres hamowni, to moment jest chyba ostro okrojony, od 2.5k do 5.5k spłaszczenie wykresu, w innych turbobenzynach aż takiego spłaszczenia nie widziałem.
Swoją drogą zastanawiam się, czy oni przez przypadek tego przyspieszenia nie biorą z odczytów licznika/obd. Na zimówkach licznik pokazuje mi blisko 10% więcej niż GPS, na letnich chyba w okolicach 6%, co mogłoby się pokrywać z czasami na tej stronie.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 0-200
Mierzone kilkukrotnie Insignia po programie 198KM 430 NM automat. Najlepszy czas lewa noga na hamulcu i start 0-100 6.99s. Licznik przekłamuje 4 km/h więc realnie 7.5s. Jak dla mnie bomba.
Coś nie mogę zdjęcia załadować ale można kliknąć w link
https://m.fotosik.pl/zdjecie/b5962e0fbdaf1af8
Coś nie mogę zdjęcia załadować ale można kliknąć w link
https://m.fotosik.pl/zdjecie/b5962e0fbdaf1af8
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: 0-200
Niestety, niewiele te dane są warte. To nie pomiary, lecz teoretyczne wyliczenia z jakiegoś programu, który uwzględnia masę parametrów. Można by rzec - to są wartości, jakie Insignie powinny uzyskiwać
Praktyczne pomiary są na zeperfs.com
Tam biorą z testów motoryzacyjnych.
M.
Praktyczne pomiary są na zeperfs.com
Tam biorą z testów motoryzacyjnych.
M.
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: 0-200
Zawsze można wypożyczyć RL-a zgadać się jakąś większą ekipą i pomierzyć Insignie. Co będzie lekkim masochizmem, ale najbardziej miarodajne. 50zl za dobę taka przyjemność.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 0-200
Masę parametrów?A jakich?wassermann pisze: ↑23 mar 2020, o 06:16Niestety, niewiele te dane są warte. To nie pomiary, lecz teoretyczne wyliczenia z jakiegoś programu, który uwzględnia masę parametrów.
Aplikacja czyta prędkość pojazdu z OBD i mierzy czas od ruszenia. Zakładając że licznik oszukuje o 5km/h to daje 0,5s więcej.
Pewnie że nie jest to pomiar laboratoryjny, ale jakieś dane do porównania są.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 0-200
Satelity nie mają nic do rzeczy. Aplikacja bierze dane z OBD więc to co pokazuje licznik. Każdy licznik zaniża więc dodaję O.5 s i mam realny czas do setki.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: 0-200
Raczej niemożliwe żebyś zrobił lepszy czas niż BiTurbo w manualu z większą mocą. Mi apka pokazała najlepiej 7,6.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: 0-200
Na jednym z kanałów yt, urządzeniem pomiarowym mierzyli przyspieszenie Insignii i z powodu szyby atermicznej występowały zakłócenia sygnału. Mimo, że samochód nie poruszał się urządzenie pokazywało ruch 3 km/h. Dopiero, gdy przymocowali urządzenie na zewnątrz do lusterka wskazywało prawidłowe dane.
Druga sprawa, że wg licznika było bardzo duże przekłamanie prędkości. W celu osiągnięcie 100 km/h na urządzeniu pomiarowym musieli rozpędzać się do około 110 km/h wg licznika.
Druga sprawa, że wg licznika było bardzo duże przekłamanie prędkości. W celu osiągnięcie 100 km/h na urządzeniu pomiarowym musieli rozpędzać się do około 110 km/h wg licznika.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: 0-200
Całkiem nowe też nie mają przyczepności. Co do moich opon to mają bieżnika jakieś 6-7 mm i dwa lata .
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: 0-200
Jaka aplikacja?rataj73 pisze: ↑23 mar 2020, o 19:00Masę parametrów?A jakich?wassermann pisze: ↑23 mar 2020, o 06:16Niestety, niewiele te dane są warte. To nie pomiary, lecz teoretyczne wyliczenia z jakiegoś programu, który uwzględnia masę parametrów.
Aplikacja czyta prędkość pojazdu z OBD i mierzy czas od ruszenia. Zakładając że licznik oszukuje o 5km/h to daje 0,5s więcej.
Pewnie że nie jest to pomiar laboratoryjny, ale jakieś dane do porównania są.
Odniosłem się do pierwszego postu w tym wątku, którego autor przytoczył "pomiary" dla 4 różnych wariantów biturbo, podane przez stronę www.automobile-catalog.com
Tyle że ta strona nie podaje żadnych odczytów.
To co podaje, to obliczenia z algorytmów uwzględniających szereg parametrów.
Dlatego pokazuje bzdury, np. dla Insignii A 2.0T 4x4 250KM z manualem (znacznie lepsze przyspieszenie niż w rzeczywistości, bo zaledwie 6.3 sek zamiast fabrycznych 7.5).
Już dobre 20 lat temu bawiłem się podobnym programem, zwał się Cartest. Wprowadzało się m.in. masę pojazdu, współczynnik oporu powietrza, rozmiar opon, parametry silnika, wszyskie przełożenia skrzyni i główne. A program wyliczał czasy przyspieszeń i prędkości na poszczególnych biegach.
Ta podana strona robi dokładnie to samo. Czysta teoria. Tutaj wyjaśnienie metody (ang.):
https://www.automobile-catalog.com/simulation.php
M.