--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Blest » 4 cze 2019, o 11:55

Też to mam, byłem z tym w ASO i tak ma być. I jest to tylko na 4 biegu.

siwy26
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 lut 2019, o 20:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Godziszka k/bb

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: siwy26 » 4 cze 2019, o 16:38

Ok, dzięki czyli ten typ tak ma:) A jak rodzicie sobie z informacją o DPF-ie? Patent z diodą podpiętą pod ogrzewanie tylnej szyby ponoć nie do końca działa jak w przed lifcie(chociaż na upartego można to zmontować), Myślałem o programie od kolegi Pinga OPL DPF ale coś nie widzę jednoznacznych informacji by ten program współpracował z tym silnikiem , przy najmniej w moim przypadki program nie z czytuje danych. Macie jakiś sposób na to?

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Blest » 4 cze 2019, o 16:42

Aplikacja nie wspiera jeszcze naszego silnika. Zawsze patrzę na chwilowe zużycia paliwa, gdy dpf się wypala to wynosi ono ok. 1,5-2 litry na biegu jałowym normalnie jest to 0,5 do 1 litra z klimą. Gdy dpf się wypali spalanie wraca do normalnych wartości.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: JaMi » 5 cze 2019, o 11:59

dioda z B20DTH działa i w połączeniu z chwilowym zużyciem paliwa daje dobre efekty w zakresie czuwania nad DPFem. Mi to na co dzień całkowicie wystarcza. A jak mam ochotę, odpalam na szybko Torque w smartfonie i w ciągu 0,5 minuty mam podgląd stanu DPF

bons
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 2019, o 17:50
Auto: Zafira
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: Ruda
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: bons » 5 sie 2019, o 16:23

Mam ten silnik w zafirze i pod względem osiągów jest OK. Z Adblue mam jakieś problemy, ale temat w trakcie wyjaśniania, więc jeszcze o tym nie pisze.

Hasix
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2016, o 18:08
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gniew,Jeleń

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Hasix » 20 sie 2019, o 17:52

Witam posiadaczy nowego silnik 2.0 CDTI 170KM.
Przymierzam się do zakupu Insigni A z tym motorem.
Mam kilka pytań ?
Co możecie powiedzieć po kilku latach używania tego motoru?
Jak z awaryjnością?
Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego?
Odczuwalne różnic pomiędzy 160, a 170?
No i jak ogólnie o A po FL?
pozdr Michał

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: peja-1991 » 20 sie 2019, o 18:43

Silnik bardzo dobry, wrażenia z jazdy dużo większe niż 160KM.
Brak problemów z uszczelką smoka.
Rozrząd do wymiany po 90 tys bo sypie się rolka prowadząca pasek, uszkodzeniu ulegają także czujniki nox i to by było na tyle.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Hasix
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 29 gru 2016, o 18:08
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gniew,Jeleń

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Hasix » 20 sie 2019, o 19:29

Dziękuję za odpowiedź.
Coś czytałem w necie o szybko zużywającej sie dwumasie w manualu. Czy to prawda?

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: peja-1991 » 20 sie 2019, o 19:44

Według mnie zużywa się normalnie.
Wszystko zależy jak kto jeździ. Nie da się stwierdzić kiedy się rozsypie.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: ronuch » 28 paź 2020, o 18:07

A jak mają się te silniki po 200 tyś km? Spalają olej jak większość nowych konstrukcji? Przymierzam się do zakupu takiego motora.

Bercikd
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 11:19
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Wrocław

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Bercikd » 28 paź 2020, o 20:03

Ja mam przejechane 180 i póki co jest wszystko ok

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: ronuch » 29 paź 2020, o 15:25

W ogóle te silniki piją olej o ile są w miarę dobrym stanie? Jaki tu jest system wypalania dpf? Wiem że jest adblue ale on jest do scr. A jak z dpf jest dodatkowy wtrysk paliwa ,jak w nowych fordach czy dodatek do paliwa jak w psa?

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Blest » 29 paź 2020, o 15:34

U siebie mam 85 tysięcy i oleju nie bierze. DPF wypala się poprzez zwiększenie dawki paliwa i wtedy na postoju mamy np. spalanie ok. 2 litry gdzie normalnie jest to ok. 0.5. Też nieraz się DPF dopala jak nie osiągnie tego maksymalnego zapełnienia i są spełnione odpowiednie warunki.

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: ronuch » 29 paź 2020, o 16:59

dzieki

Antlew1945
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 7 lis 2020, o 12:14
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2016
Miasto: Mikołów

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Antlew1945 » 7 lis 2020, o 15:06

Jeżdzę juz 2 tydzień i jestem bardzo zadowolony z tego silnika, w miarę cichy, dynamiczny.

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: ronuch » 7 lis 2020, o 18:50

Ja już też nabyłem. Wczoraj i dziś troszkę pojeździłem i jest super. Jedno co mogę powiedzieć to miałem passata b5fl po sofcie 220KM i 400NM, on po depnięciu gazu mocno masował plecy co skutkowało 2 dwumasą w ciągu 10lat, a tu niby tez 400NM ale rozwija je bardziej dostojnie - dzieci stwierdziły że w isi jest lepiej bo nie szarpie :) Ogólnie jestem bardzo zadowolony

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: dare50 » 8 lis 2020, o 09:05

A pasat nie byl lżejszy? 300 kg robi różnicę

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: ronuch » 8 lis 2020, o 09:33

Całkiem możliwe - zaparkowałem w garażu je obok siebie i isia jest większa

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Krzychu99 » 8 lis 2020, o 10:49

Może w pasku masz pik i tam więcej momentu, a seryjny soft w insigni powinien być bardziej liniowy. W Signumie z19dth tak miałem program napisany, że przy 2,5k było kopnięcie i wg dupohamowni był szybszy niż późniejszy Saab 2,3t.

Pawel90
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2021, o 18:32
Auto: Laguna coupe
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Zielona Góra

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Pawel90 » 22 maja 2021, o 18:34

Witam,
mam pytanie odnośnie silnika 2.0 cdti 170KM w nowej Insignii B, rocznik 2017.
Chciałbym kupić jedną poleasingową, ale podczas oględzin moją uwagę zwrócił bardzo dziwnie "terkoczący" silnik. Z auta zrezygnowałem, ale dowiedziałem się później, że auto wróciło na warsztat i będzie miał coś robione przy rozrządzie. Aktualny przebiego to 150tys. km. Rozrząd podobno (bez pompy wody) był wymieniony 3 tysiące km temu czyli przy 147.
Czy ewentualne złe ustawienie rozrządu w tym silniku mogło poskutkować jakimś trwałym uszkodzeniem? Czy może jest to tzw. rozrząd bezkolizyjny i złe ustawienie skutkuje tylko większym spalaniem/utratą mocy/dziwnym dźwiękiem?

Będę wdzięczny za info.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”