--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

ODPOWIEDZ
kubiak2007
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pruszcz Gdański
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: kubiak2007 » 30 sie 2021, o 21:09

Pilar90 nie chcę Cię zbijać z tropu, ale czytając Twoje wpisy, dochodzę do wniosku, iż duże znaczenie dla Ciebie ma koszt serwisu auta - niestety nie oszukujmy się, ale zarówno 2.0t, jak i 2.8T nie są autami TANIMI w serwisie.
Gaz do 2.8T (porządny gaz, a nie instalacja, która przy wduszeniu pedału będzie się "dusić") to koszt ~5400zł - 2.8T na pewno przyjmie go lepiej, niż 2.0T - ze względu na prostszą konstrukcję silnika
olej haldex+dyfer+skrzynia rozdzielcza (raz na 30tkm) to 1000zł (oryginalne GM, można zalać BW, będzie taniej)
rozrząd... tutaj temat rzeka, generalnie mało, który warsztat poza ASO się tego podejmie - w ASO trzeba liczyć od ok. 5000zł w górę - zależy, jak dużo trzeba będzie robić
klocki i tarcze to kolejny punkt, który będzie droższy - komplet P+T ~1600zł + robota - i tutaj nie warto oszczędzać, Insignia jest ciężka, 2.0t/2.8t fajnie się odpycha i... po prostu nie warto jeździć na "chińczykach"
opony też są większe = droższe...

Przemyśl na chłodno, sprawdź sobie ceny części eksploatacyjnych i zastanów się, czy jesteś w stanie przełknąć te koszty w razie co.

Sam stałem przed tym dylematem co Ty, jak kupowałem insignię - wybór padł na v6, ponieważ:
- spalanie jest podobne,
- silnik nie jest tak wysilony jak 2.0t,
- 2.8t jest bardzo zbliżone do 2.8t z vectry C/signum/saab'a 93/saab'a 95 - ma raczej dobre opinie,

Pilar90
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 lip 2021, o 13:10
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Pilar90 » 31 sie 2021, o 21:05

Dobrze zauwazyles i zdaje sobie sprawe, ze instalcaj bedzie droga do 2,8,

mam super warsztat niedaleko co robi Ople z całej Polski więc jest gdzie w razie czego ja odstawic,

poprostu nie chce kupic auta na ktore nie bedzie mnie stac :) i ktos mowil ze 2,0T jest duzo tansze w obsludze i choc potrzebuje beznyne na dotryski to po chipie powinno sie zbierac jak 2,8 w standardzie, tak mysle,

Nawet zaczelem ogladac vectry 2,8 ze moze bedzie taniej np OPC ale trzymaja cene a niebieski kolor OPC to juz ze swieca szukac

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: norbi333 » 1 wrz 2021, o 10:25

Miałem przedlifta 2,8T 4x4 w automacie i mam polifta 2.0 T 250 4x4 w automacie. Oba mają wady i zalety .W obu robiłem rozrząd.Oba palą kosmiczne ilości paliwa.V6 ładniej brzmi.W żadnym na szczęście nie miałem problemu z 4x4.2,8 był zrobiony na 303 koni i dopiero to jeździło jakoś. Poza rozrządami to w sumie sama eksploatacja.Ogólnie wydaje mi się,ze do 2,0 pewnie części są bardziej dostępne i ciut w lepszych cenach

Kgwrgap14
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 sie 2022, o 13:12
Auto: Chwilowo brak
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Kgwrgap14 » 7 sie 2022, o 20:33

Cześć, tak odkopując temat trochę… takie pytanie czy te silniki 2.0T w poliftach serio są takie awaryjne ? Bo przymierzam się do takiej insigni z takim silnikiem i w sumie dużo dobrego czytałem na temat tego 2.0 i teraz się zastanawiam czy aby na pewno ta jednostka jest taka super jak czytałem. Zdaje sobie sprawę, ze idealne silniki w sumie nie istnieją, pytanie czy to dobry wybór kupować insignie z silnikiem 2.0 ?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: dokia » 7 sie 2022, o 21:29

W poliftach nie są awaryjne. Te zamierzchłe z początku produkcji miały choroby wieku dziecięcego
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: wassermann » 7 sie 2022, o 23:11

Jednak unikałbym roczników 2014-2015 w polifcie (dwa pierwsze lata stosowania silnika LTG.)
Miałem 2015 i nasłuchałem się, że kilka sztuk kupionych w "moim ASO" tuż przed moją wróciło na wymianę silnika - pęknięty tłok. U mnie z kolei była wytłuczona panewka oporowa wału, ale to był pojedynczy przypadek. Natomiast z tłokami była wada seryjna. Dopiero stosowanie oleju Dexos 1 Gen. 2 od początku życia silnika wyeliminowało te awarie i silniki z późniejszych lat (w tym te same stosowane już w Insignii B) nie mają tej przypadłości.

M.

Kgwrgap14
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 sie 2022, o 13:12
Auto: Chwilowo brak
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Kgwrgap14 » 8 sie 2022, o 06:54

Właśnie miałem o te pękania w silniku pytać, bo w sumie znalazłem tylko gdzieś jedna taką informacje na ten temat…. Mało kto o tym wspomina mówiąc o insigni poliftach…strasznie mało jest tych aut dostępnych na rynku.
No właśnie mam taka jedna na oku, która miała pęknięty tłok i się nad nią zastanawiam. Tam właściciel zrobił jej reanimacje, tylko właśnie nie wiem czy jest sens się pchać w naprawiane auto… z drugiej strony jeśli ten remont był dobrze przeprowadzony to w sumie mam „nowy” silnik. Czy taka wizyta w ASO upewni mnie, ze nie ma tam jakiś ukrytych wad itp ? Czy lepiej podarować sobie taką sztukę? Może ktoś miał podobny problem i wie na co zwrócić uwagę i czy te silniki później żyją normalnie ?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: norbi333 » 8 sie 2022, o 07:49

Miałem 2014 r polift w 2,0 T i z silnikiem zero problemów.

Sadkom
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2020, o 13:57
Auto: Insignia 2.0t ST
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Góra Puławska

Re: Zakup 2.8T czy 2.0T - 4x4

Post autor: Sadkom » 2 lis 2022, o 17:37

Jeżdżę Insignią 2.0t ST z 2011 roku ośką w manuału. Mam założony LPG z dotryskiem benzyny za 3800pln. Nakulane ma 300 tysięcy km. Przy 240 tys.wymiana turbiny. Silnik oleju nie rusza, więc nie jest z nimi aż tak źle. Aha teraz od czasu do czasu przy zimnym rozruchu słyszę przez sekundę łańcuch, więc szykuje się rozrząd do roboty. Wczrśniej wymieniany przy około 150 tysiącach przebiegu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”