--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wybór odpowiedniego silnika
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Szkoda, że nie zajrzałem tu tydzień wcześniej
Wracając do tematu... Poczytałem i wychodzi na to, że na placu boju zostają dwa silniki 2.0 CDTI 160KM i 1.6T 180KM. Proszę podpowiedzcie czy są jakieś różne oznaczenia tych silników czy akurat silnik jest jeden? Czego się wystrzegać? Chodzi mi tutaj o roczniki 2009-2010 bo pewnie taki tylko kupie za te 30-35 tysi. Patrząc po ogłoszeniach to pewnie i tak padnie na 2.0 CDTI bo 1.6T praktycznie nie ma w aktualnej ofercie (choć właśnie wolałbym benzynę ze względu na moje przebiegi). Przychodzi mi do głowy tylko wywalenie DPF i sprzedaż go wiec może koszt wywalenia się zwróci i trochę tym pojeżdżę. Inna bajka teraz... Jak z awaryjnością i potencjałem tych silników na tuning mechaniczny? Czy bezstresowo o jednostki da się z tego wykręcić okolice 200 km? Jak z kosztami utrzymania?
Za każdą wskazówka będę bardzo wdzięczny.
-- 2 mar 2017, o 17:39 --
Nikt nic?
Wracając do tematu... Poczytałem i wychodzi na to, że na placu boju zostają dwa silniki 2.0 CDTI 160KM i 1.6T 180KM. Proszę podpowiedzcie czy są jakieś różne oznaczenia tych silników czy akurat silnik jest jeden? Czego się wystrzegać? Chodzi mi tutaj o roczniki 2009-2010 bo pewnie taki tylko kupie za te 30-35 tysi. Patrząc po ogłoszeniach to pewnie i tak padnie na 2.0 CDTI bo 1.6T praktycznie nie ma w aktualnej ofercie (choć właśnie wolałbym benzynę ze względu na moje przebiegi). Przychodzi mi do głowy tylko wywalenie DPF i sprzedaż go wiec może koszt wywalenia się zwróci i trochę tym pojeżdżę. Inna bajka teraz... Jak z awaryjnością i potencjałem tych silników na tuning mechaniczny? Czy bezstresowo o jednostki da się z tego wykręcić okolice 200 km? Jak z kosztami utrzymania?
Za każdą wskazówka będę bardzo wdzięczny.
-- 2 mar 2017, o 17:39 --
Nikt nic?
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Nie odpowiedzą ci bo tu na forum na te odpowiedzi w różnych postach .
Tylko komu się chce czytać całe forum ?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Tylko komu się chce czytać całe forum ?
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Forum jest podzielone na działy, wystarczy odrobina wysiłku i wszystko znajdziesz. Funkcja "szukaj" też nie gryzie. Nikt nie odpowiada, bo pisać o tym samym n-ty też w kolejnym temacie to zaśmiecanie forum.
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Witam przymierzam się do kupna samochodu i wybór padł przede wszystkim na insignie Budżet to około 37 tys zł.. Potrzebuje rady z jakim silnikiem najlepiej kupić i jakie wyposażenie za tą cenę by było. Napewno to będzie diesel. Przebieg roczny około 10/12 tys km głównie w dalszych trasach.. Tak wiem ze to jest mały roczny przebieg ale mam taką sytuację ze dieslem mogę prawie za darmo jeździć I dlatego się zdecydowalem
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2017, o 08:11 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Witam forumowiczów potrzebowałbym waszej małej porady mój wybór padł na Insignie ale waham sie przy wyborze silnika (obecnie posiadam Octavie 2 1.6 benz+gaz) rocznie robię przebiegi w granicach 60tyś km i zastanawiam się nad samochodami z 2014 roku bo są z dość małymi przebiegami a dokładnie nad silnikiem 2.0 diesel 160km lub 1.8 benzyna 140km do zagazowania , będe wdzięczny za wasze cenne porady co lepiej wybrać do tak dużych przebiegów
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Jak tyle jeździsz to tylko 160 KM i program. Wtedy ładnie się zbiera i może mniej pali.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- dziii
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 22:36
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Witam, przymierzam się do zakupu opla Insignia. Posiadałem dotychczas różne auta ostatnio audi A6 C6 2.7 tdi. Jeszcze do nie dawna byłbym zainteresowany tylko kupnem diesel lecz teraz moje wyjazdy będą rzędu ok. 15 tys km rocznie. Zaczynam się zastanawiać czy w moim przypadku nie będzie lepszym rozwiązaniem zakup benzyny. Rozmyślam nad zakupem 2.0 T 4x4 . Z tego co zauważyłem to zdania na forum są bardzo podzielone. Druga sprawa to chodzi o kwotę. Chciałbym zakupić auto dość bogato wyposażone oraz bezwypadkowe, rok nie jest dla mnie istotny. Ile na takie auto na dzień dzisiejszy muszę przeznaczyć gotówki ?
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Możesz zastanowić się też nad biturbo 195 KM, wprawdzie "klekot" ale bardzo komfortowo się nim jeździ szczególnie z kimś bo jeździ bardzo płynnie, bez turbo dziury i nie czuć tego nagłego przyrostu mocy czy szarpania po zmianie biegu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 17:48
- Auto: Insignia ST cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Cześc, za jakiś miesiąc będę szukał Insignii. Interesują mnie tylko trzy silniki - 2.0 CDTI w wersji 190 KM, 2.0T benzyna i 2.8V6. Koniecznie z napędem 4x4. Powiedzcie proszę, jakie choroby nękają te silniki? Czy mają jakieś choroby wieku niemowlęcego, typowe usterki? Czy te silniki benzynowe trzeba zalewać 95-tką czy 98-ką? Czy napęd 4x4 jest trwały czy ma jakieś wadliwe rozwiązania? Za wszelkie treściwe odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję!
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
2.8V6 zalecana jest 98, ale można na 95, a nawet 91 (przy umiarkowanym obciążeniu) i nie powinien mieć już chorób wieku dziecięcego, bo bazuje na silniku z Vectry C OPC. Może w nim występować problem z łańcuchami rozrządu jak ktoś nie dbał o silnik, ale to jak w każdym silniku jak się nie dba. Ja na razie krótko użytkuję i bez problemowo, nie doczytałem też o żadnych poważniejszych problemach/wadach fabrycznych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 17:48
- Auto: Insignia ST cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Dbanie nie ma nic wspólnego z łańcuchami.Po prostu są słabe .
Dodano po 6 minutach 2 sekundach:
Wszystkie te silniki przerobiłem i przerabiam. Najlepszy stosunek osiągów do spalania ma biturbo zwłaszcza po programie.
Wszystkie miałem i mam w automacie.Spalanie rośnie,ale wygoda ważniejsza zwłaszcza w mieście. W poprzedniej vectrze 2.8 T robiony miałem rozrząd,podobnie w Insigni 2.8 T 260 koni .Znowu kolega w takiej samej nie miał problemu z rozrządem.
15 w mieście to jakoś nie nie umiem się zmieścić benzyną zwłaszcza zimą.Ale automaty 4x4 i koła R19 i R20.Biturbo się mieszczę 4x4 jak z rozrządem.Jedni mają problemy,a inni nie.I sumie nie wiadomo od czego to zależy.Odpukać ja nie miałem w żadnym z 4 insigni.Tankuję tylko paliwa premium
Dodano po 6 minutach 2 sekundach:
Wszystkie te silniki przerobiłem i przerabiam. Najlepszy stosunek osiągów do spalania ma biturbo zwłaszcza po programie.
Wszystkie miałem i mam w automacie.Spalanie rośnie,ale wygoda ważniejsza zwłaszcza w mieście. W poprzedniej vectrze 2.8 T robiony miałem rozrząd,podobnie w Insigni 2.8 T 260 koni .Znowu kolega w takiej samej nie miał problemu z rozrządem.
15 w mieście to jakoś nie nie umiem się zmieścić benzyną zwłaszcza zimą.Ale automaty 4x4 i koła R19 i R20.Biturbo się mieszczę 4x4 jak z rozrządem.Jedni mają problemy,a inni nie.I sumie nie wiadomo od czego to zależy.Odpukać ja nie miałem w żadnym z 4 insigni.Tankuję tylko paliwa premium
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Stricte po mieście nie jeżdżę, z mieszanego wychodzi mi około 12l/100km. Myślę, że jak się jeździ spokojnie, to można w mieście się w 15 zamknąć, ale też miasto miastu nierówne. Kumpel miał parę dni OPC w manualu, to mu wychodziło 16-17l, ale trochę też się bawił.
Co do rozrządu, to mi znajomy mechanik mówił (głównie Oplem się zajmuje), że łańcuch lubi świeży olej, wymiana najlepiej co 10k km, no i nie pałować na zimnym, to długo posłuży. Ja jeżdżę za krótko i za mały mam przebieg, żeby coś na ten temat powiedzieć z własnej autopsji, polegam na kumplu.
Co do rozrządu, to mi znajomy mechanik mówił (głównie Oplem się zajmuje), że łańcuch lubi świeży olej, wymiana najlepiej co 10k km, no i nie pałować na zimnym, to długo posłuży. Ja jeżdżę za krótko i za mały mam przebieg, żeby coś na ten temat powiedzieć z własnej autopsji, polegam na kumplu.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wybór odpowiedniego silnika
Ja wypowiem się co do 2.0t i 1.6t - bierz drugi jeśli znasz historie itp.
Zrobisz go lekko na 200Km.
Czy 4x4 jest porzebne? Jeśli mieszkasz w górach bądź warunki są delikatnie mówiąc słabe to tak!
W innym wypadku nie, osiągów nie poprawiasz.
Co do automatu... Ja popełniłem jeden błąd, kupiłem manuala, niby fajnie ale Insignia ma charakter panzerwagen niż czegoś zwinnego.
Automat = Tak
W moim 2.0t spalanie to coś między 11-13 litrów. Oczywiście zawsze można więcej
Zrobisz go lekko na 200Km.
Czy 4x4 jest porzebne? Jeśli mieszkasz w górach bądź warunki są delikatnie mówiąc słabe to tak!
W innym wypadku nie, osiągów nie poprawiasz.
Co do automatu... Ja popełniłem jeden błąd, kupiłem manuala, niby fajnie ale Insignia ma charakter panzerwagen niż czegoś zwinnego.
Automat = Tak
W moim 2.0t spalanie to coś między 11-13 litrów. Oczywiście zawsze można więcej