--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wybór odpowiedniego silnika

ODPOWIEDZ
Damianq

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Damianq » 27 lut 2017, o 17:29

Szkoda, że nie zajrzałem tu tydzień wcześniej ]:-<

Wracając do tematu... Poczytałem i wychodzi na to, że na placu boju zostają dwa silniki 2.0 CDTI 160KM i 1.6T 180KM. Proszę podpowiedzcie czy są jakieś różne oznaczenia tych silników czy akurat silnik jest jeden? Czego się wystrzegać? Chodzi mi tutaj o roczniki 2009-2010 bo pewnie taki tylko kupie za te 30-35 tysi. Patrząc po ogłoszeniach to pewnie i tak padnie na 2.0 CDTI bo 1.6T praktycznie nie ma w aktualnej ofercie (choć właśnie wolałbym benzynę ze względu na moje przebiegi). Przychodzi mi do głowy tylko wywalenie DPF i sprzedaż go wiec może koszt wywalenia się zwróci i trochę tym pojeżdżę. Inna bajka teraz... Jak z awaryjnością i potencjałem tych silników na tuning mechaniczny? Czy bezstresowo o jednostki da się z tego wykręcić okolice 200 km? Jak z kosztami utrzymania?

Za każdą wskazówka będę bardzo wdzięczny.

-- 2 mar 2017, o 17:39 --

Nikt nic? :(

Bodex

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Bodex » 13 mar 2017, o 17:57

Nie odpowiedzą ci bo tu na forum na te odpowiedzi w różnych postach .
Tylko komu się chce czytać całe forum ?


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Engine » 14 mar 2017, o 00:11

Forum jest podzielone na działy, wystarczy odrobina wysiłku i wszystko znajdziesz. Funkcja "szukaj" też nie gryzie. Nikt nie odpowiada, bo pisać o tym samym n-ty też w kolejnym temacie to zaśmiecanie forum.

Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge

Rafaello19944

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Rafaello19944 » 1 kwie 2017, o 06:49

Witam przymierzam się do kupna samochodu i wybór padł przede wszystkim na insignie :) Budżet to około 37 tys zł.. Potrzebuje rady z jakim silnikiem najlepiej kupić i jakie wyposażenie za tą cenę by było. Napewno to będzie diesel. Przebieg roczny około 10/12 tys km głównie w dalszych trasach.. Tak wiem ze to jest mały roczny przebieg ale mam taką sytuację ze dieslem mogę prawie za darmo jeździć I dlatego się zdecydowalem
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2017, o 08:11 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

krychol88

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: krychol88 » 6 kwie 2017, o 17:18

Witam forumowiczów :) potrzebowałbym waszej małej porady mój wybór padł na Insignie ale waham sie przy wyborze silnika (obecnie posiadam Octavie 2 1.6 benz+gaz) rocznie robię przebiegi w granicach 60tyś km i zastanawiam się nad samochodami z 2014 roku bo są z dość małymi przebiegami a dokładnie nad silnikiem 2.0 diesel 160km lub 1.8 benzyna 140km do zagazowania , będe wdzięczny za wasze cenne porady co lepiej wybrać do tak dużych przebiegów :)

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: P405 » 6 kwie 2017, o 19:33

Jak tyle jeździsz to tylko 160 KM i program. Wtedy ładnie się zbiera i może mniej pali.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dziii
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 1 lut 2016, o 22:36
Auto: insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: dziii » 18 lis 2017, o 20:07

Witam, przymierzam się do zakupu opla Insignia. Posiadałem dotychczas różne auta ostatnio audi A6 C6 2.7 tdi. Jeszcze do nie dawna byłbym zainteresowany tylko kupnem diesel lecz teraz moje wyjazdy będą rzędu ok. 15 tys km rocznie. Zaczynam się zastanawiać czy w moim przypadku nie będzie lepszym rozwiązaniem zakup benzyny. Rozmyślam nad zakupem 2.0 T 4x4 . Z tego co zauważyłem to zdania na forum są bardzo podzielone. Druga sprawa to chodzi o kwotę. Chciałbym zakupić auto dość bogato wyposażone oraz bezwypadkowe, rok nie jest dla mnie istotny. Ile na takie auto na dzień dzisiejszy muszę przeznaczyć gotówki ?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 18 lis 2017, o 20:15

Pewnie jakieś 45-50 tyś

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: marcinmg » 19 lis 2017, o 13:50

Możesz zastanowić się też nad biturbo 195 KM, wprawdzie "klekot" ale bardzo komfortowo się nim jeździ szczególnie z kimś bo jeździ bardzo płynnie, bez turbo dziury i nie czuć tego nagłego przyrostu mocy czy szarpania po zmianie biegu.

toddy
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2018, o 17:48
Auto: Insignia ST cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: toddy » 24 sty 2019, o 11:46

Cześc, za jakiś miesiąc będę szukał Insignii. Interesują mnie tylko trzy silniki - 2.0 CDTI w wersji 190 KM, 2.0T benzyna i 2.8V6. Koniecznie z napędem 4x4. Powiedzcie proszę, jakie choroby nękają te silniki? Czy mają jakieś choroby wieku niemowlęcego, typowe usterki? Czy te silniki benzynowe trzeba zalewać 95-tką czy 98-ką? Czy napęd 4x4 jest trwały czy ma jakieś wadliwe rozwiązania? Za wszelkie treściwe odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję!

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: xul » 24 sty 2019, o 12:03

2.8V6 zalecana jest 98, ale można na 95, a nawet 91 (przy umiarkowanym obciążeniu) i nie powinien mieć już chorób wieku dziecięcego, bo bazuje na silniku z Vectry C OPC. Może w nim występować problem z łańcuchami rozrządu jak ktoś nie dbał o silnik, ale to jak w każdym silniku jak się nie dba. Ja na razie krótko użytkuję i bez problemowo, nie doczytałem też o żadnych poważniejszych problemach/wadach fabrycznych.

toddy
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2018, o 17:48
Auto: Insignia ST cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: toddy » 24 sty 2019, o 12:07

Ok, a zamykasz się w 15l/100km w miescie?

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 24 sty 2019, o 12:38

Dbanie nie ma nic wspólnego z łańcuchami.Po prostu są słabe .

Dodano po 6 minutach 2 sekundach:
Wszystkie te silniki przerobiłem i przerabiam. Najlepszy stosunek osiągów do spalania ma biturbo zwłaszcza po programie.
Wszystkie miałem i mam w automacie.Spalanie rośnie,ale wygoda ważniejsza zwłaszcza w mieście. W poprzedniej vectrze 2.8 T robiony miałem rozrząd,podobnie w Insigni 2.8 T 260 koni .Znowu kolega w takiej samej nie miał problemu z rozrządem.
15 w mieście to jakoś nie nie umiem się zmieścić benzyną zwłaszcza zimą.Ale automaty 4x4 i koła R19 i R20.Biturbo się mieszczę :D 4x4 jak z rozrządem.Jedni mają problemy,a inni nie.I sumie nie wiadomo od czego to zależy.Odpukać ja nie miałem w żadnym z 4 insigni.Tankuję tylko paliwa premium

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: xul » 24 sty 2019, o 15:32

Stricte po mieście nie jeżdżę, z mieszanego wychodzi mi około 12l/100km. Myślę, że jak się jeździ spokojnie, to można w mieście się w 15 zamknąć, ale też miasto miastu nierówne. Kumpel miał parę dni OPC w manualu, to mu wychodziło 16-17l, ale trochę też się bawił.
Co do rozrządu, to mi znajomy mechanik mówił (głównie Oplem się zajmuje), że łańcuch lubi świeży olej, wymiana najlepiej co 10k km, no i nie pałować na zimnym, to długo posłuży. Ja jeżdżę za krótko i za mały mam przebieg, żeby coś na ten temat powiedzieć z własnej autopsji, polegam na kumplu.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: as pik » 27 sty 2019, o 20:10

Ja wypowiem się co do 2.0t i 1.6t - bierz drugi jeśli znasz historie itp.
Zrobisz go lekko na 200Km.
Czy 4x4 jest porzebne? Jeśli mieszkasz w górach bądź warunki są delikatnie mówiąc słabe to tak!
W innym wypadku nie, osiągów nie poprawiasz.
Co do automatu... Ja popełniłem jeden błąd, kupiłem manuala, niby fajnie ale Insignia ma charakter panzerwagen niż czegoś zwinnego.
Automat = Tak
W moim 2.0t spalanie to coś między 11-13 litrów. Oczywiście zawsze można więcej ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”