--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wybór odpowiedniego silnika

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 08:16

Miałem diesla więc,wiem jak chodzi.Tylko weź pod uwagę, że diesel ma optymalne obroty.Poza tym i tak trzeba redukować,żeby coś w miarę szybko wyprzedzić.A i tak to żadna elastyczność. W benzynie również dam radę.Ale spróbuj swoim klekotem jechać na czwartym biegu 40 km/h i jeszcze przyśpieszyć.Benzyna na 4 biegu pojedzie w zakresie 40 -160 km/h i to jest elastyczność

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Silv3r » 26 sty 2016, o 08:28

4 bieg i 40km/h... Zabójstwo

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 08:34

Dla diesla owszem. dla benzyny wcale

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: profek » 26 sty 2016, o 17:47

Benzyną jeżdżę na co dzień bo mam służbowe,i wiem ile trzeba go pocisnąć żeby tak jechało jak moja lalka w dieslu.40 na 4 biegu to teraz pokazują te seles speed-y bo niby eco driving.Swojemu autu nigdy bym nie zrobił takiej krzywdy.Ale kto bogatemu zabroni.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 18:00

Ale dla benzyny to kompletnie nie szkodzi.Diesel oczywiście nie da rady. Więc nadal pytam gdzie objawia się ta elastyczność diesla :lol:
Pytanie jaką benzyną jeździsz.Czy ma 160 koni czy 60 koni.Poza tym benzyna jest wysokoobrotowa i logiczne ,że lepiej ciągnie górą czyli tam gdzie diesel już umarł :lol:

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: profek » 26 sty 2016, o 18:59

Każdy ma swoje racje i doświadczenia oraz upodobania.Ja wolę diesla z powodu oszczędności i dość dużego momentu dostępnego niemal od samego dołu.Inni wolą benzynę i 4500,6000 tyś obrotów wyjącą ponad inne auta.Na pewno wielkopojemnosciowe benzyny mają swój urok ale jedną wadę:trzeba to nakarmić bo na wodę to są sikawki dla dzieci.A nie każdy silnik można zagazować i nowoczesne silniki Opla są tego całkiem niezłym przykładem.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 19:38

edit.
To jest jedyna zaleta diesla :D (oszczędność paliwa)

-- 26 sty 2016, o 19:39 --
edit.
Przecież na co dzień nikt nie kręci benzyny do takich obrotów. A poniżej jest ciszej niż w klekocie ,że nie wspomnę o staniu na światłach
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, o 19:49 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin §5 pkt 5

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 26 sty 2016, o 21:19

Panowie,
nie chodzi mi o jazdę od 40 do 160 na 4 biegu. Chcę szybko przyspieszać od 80 do 140. Różnica od 0-100 to 0,7 sekundy na korzyść 1,6. Oba otrzymałyby bezpiecznego chipa, nie wiem jak wtedy wyglądałaby różnica.
Odnośnie spalania:
CTDI - 7 x 5pln = 35 pln
PB plus LPG - 12 x 2 pln + 0,5 x 5 = 26 pln
Różnica 9 pln na 100km, więc na 100kkm 9000pln.
Koszt instalacji to około 3500 pln. Zostaje 5500 pln na 5 lat. Nie wiem czy warto, mniejszy zasięg LPG na trasę, ale z kolei brak DPF i cisza. Dlatego pytam o te osiągi, bo jeśli diesel nie odstaje zbytnio od PB, a do tego nie ma zbyt dużych problemów z DPF to chyba bym się na niego zdecydował.
Co do głośności, obecnie jeżdżę passatem na pompowtryskach, to jest traktor:)
Jak słyszę silniki CR to wydaje mi się, że są bardzo ciche. Macie porównanie do Passata/superba tdi cr? Insignia jest głośniejsza?

Niedzwiedz

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Niedzwiedz » 26 sty 2016, o 21:21

Skąd Ty wziąłeś cenę ropy :) ?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 26 sty 2016, o 21:29

Piszę średnio, bo za chwilę będzie po 6 pln i oszczędności pójdą w DPF-a:)

Rzeczywiście przy obecnej cenie, LPG nie ma większego sensu.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 21:48

Kosztów użytkowania na gazie nie znam ,bo nie mam.Mniejszy zasięg w niczym nie przeszkadza ,bo i tak warto co jakiś czas się zatrzymać dla rozprostowania kości.Z DPF jest różnie.W vectrze nie miałem z nim problemów.Braciszek w Insigni miał problemy z wypalaniem

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 26 sty 2016, o 21:57

Dla rozprostowania kości owszem, dla tankowania już nie koniecznie. To oczywiście, nie jest tak wielki minus. Boję się rzeczywiście tego DPF-a, ale pytanie czy jeśli auto ma pewny przebieg na poziome 135kkm, to będa z nim problemy?

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: norbi333 » 26 sty 2016, o 22:09

Zależy jak z nim obchodził się poprzedni właściciel.Aczkolwiek osobiście za bardzo nie słyszałem o jakiś wielkich problemach z nim

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Mikołaj » 26 sty 2016, o 23:12

darek0808 pisze:Panowie,
nie chodzi mi o jazdę od 40 do 160 na 4 biegu. Chcę szybko przyspieszać od 80 do 140. Różnica od 0-100 to 0,7 sekundy na korzyść 1,6. Oba otrzymałyby bezpiecznego chipa, nie wiem jak wtedy wyglądałaby różnica.
Kolego, ja mam już dwa lata Insignie z silnikiem 1,6TObrazek Ogólnie jestem zadowolony. Nie znam kosztów z LPG, ale spalanie PB w mieście, jak żona dojeżdża do pracy jest w granicy 11-12lObrazek Jazda na autostradzie z prędkością 100 km/h to jakieś 7,5-8l a normalnie jadąc 130-140 km/h w trasie to około 8,5-9,5lObrazek Wcześniej miałem same diesle, faktycznie diesel z dołu jedzie lepiej, ale tu zakres obrotów jest dużo większy, dużo ciszej w aucie i szybko robi się cieplutko w zimowe dni no i nie mam DPF-aObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

darek0808
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
Auto: Opel Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: darek0808 » 26 sty 2016, o 23:31

Ok dzięki za pomoc. Przy 160-170 jest pewno 11-12. Za wysokie to spalanie dla mnie. Będzie diesel.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1611
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: wassermann » 27 sty 2016, o 00:06

Oficjalne dane z cennika Opla na Niemcy - rok 2012 - podają "elastyczność" w przedziale 80-120 km/h na V. biegu.
Dla 1.6T 180KM to jest 9.9 sek
Dla 2.0 CDTi 160 KM to jest 8.7 sek, a w odmianie ecoFlex 10.2 sek.

Tylko kto przyspiesza od 80 do 120 na V. jeśli zależy mu na szybkim manewrze?
W benzynie robi się to wyłącznie na III., a w dieslu na IV., choć bywa że i z III. się zaczyna (miałem 1.9 CDTI zrobione na 180 KM / 400 Nm i też redukowałem i ganiałem w zakresie 3000-5000 rpm jak trzeba było ostrzej jechać...)

M.

Wojtas92
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
Auto: Insignia 250KM 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Poznań

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Wojtas92 » 27 sty 2016, o 08:56

darek0808 pisze:Ok dzięki za pomoc. Przy 160-170 jest pewno 11-12. Za wysokie to spalanie dla mnie. Będzie diesel.
To się zdziwisz ile diesel pali przy tych prędkościach. Może z moim coś nie tak ale na trasie minimum 140km/h średnio 8l/100km. Przy dynamicznej i szybkiej jeździe +180km/h trasa + miasto spokojnie 10l
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, o 09:01 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: pjoter1 » 27 sty 2016, o 08:59

W benzynie te 11-12 przy tych prędkościach jest chyba też nieosiągalne.

Wysłane z mojego Nokia 3310

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Engine » 27 sty 2016, o 09:03

Jak masz napęd AWD i ciężką nogę, do tego włączony tryb sportowy to spalanie w granicach 11-12l/100 da się osiągnąć, wiem bo mi się udało na moim dieselku :D

Awatar użytkownika
Mikołaj
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
Auto: Insignia 1,6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Amsterdam/Sosnowiec

Re: Wybór odpowiedniego silnika

Post autor: Mikołaj » 27 sty 2016, o 12:56

huki1 pisze:W benzynie te 11-12 przy tych prędkościach jest chyba też nieosiągalne
Ja jadąc z Holandii do Polski z Boxem na dachu i tempomat ustawiony na 130-140 km/h, to spalanie z dystrybutora wyszło niecałe 10LObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”