--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zakup Insigni - pytania

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 14 paź 2020, o 18:56



Proszę bardzo, mały tutorial jak brzmi silnik DTH który ma już zaawansowane stadium słynnego problemu.

282tyś i drugi silnik (używany) przy około 200.

Tego auta nie opłaca się już sprzedać w DE.

Co innego na wschód..

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9038
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 118 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: mazmarcin » 14 paź 2020, o 20:08

Co się stało z kluczykiem :o :lol:

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 123 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Rooff_ » 15 paź 2020, o 03:02

Pan powiedział że Kaputten Schlüssel

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 15 paź 2020, o 06:12

mazmarcin pisze:
14 paź 2020, o 20:08
Co się stało z kluczykiem :o :lol:
Mój jeden wygląda tak samo :lol: Chciał być Keelles Go.

Najlepsze jest bezpośrednie tłumaczenie tytułu. :lol:
"Co tak napier... W silniku"

timi_37
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2020, o 20:40
Auto: szukam
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bełchatów

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: timi_37 » 10 gru 2020, o 11:56

Witam. Jako nowicjusz w temacie Insigni zwracam się do Was o poradę i rozwiązanie mojego dylematu. Otóż założony budżet pozwala na zakup wypasionej wersji Cosmo biturbo 4x4 np z 2012 roku lub troszkę biedniejszej ale poliftowej np 2014 r. Gdzieś czytałem że polifty to dużo fajniejsze auta niż przedlift. Są tam też inne silniki np 140KM. Napiszę że bedzie to manual i auto planuje zachipować .

Awatar użytkownika
zubek
Zapaleniec
Posty: 1007
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: zubek » 10 gru 2020, o 19:07

Patrz na stan i przeszłość auta, a nie na rocznik. Jeśli jesteś zdecydowany na diesla to kup 160km zrób program na ok. 200 km/420NM i będzie lepsze niż biturbo. Kup wypas (w miarę potrzeb i rozsądku), bo potem będziesz biadolił, że czegoś brakuje. 4x4 to już Twoje preferencje i potrzeby. Obowiązkowo biksenon, fotele z pamięcią jeśli auto użytkują 2 osoby, czujnik deszczu, elektryczna klapa jeśli to kombi, lepsze nagłośnienie infinity/bose też cieszy. Nie wiem co oznacza że "polifty są fajniejsze" - mnie się nie podobają, ale to kwestia gustu. Jak mam przez parę lat patrzeć na coś co się nie podoba to wolę kupić inne.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: norbi333 » 10 gru 2020, o 20:30

Tylko ,że bitutbo zrobisz na 230 koni i dalej będzie lepsze od 160

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9038
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 118 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: mazmarcin » 10 gru 2020, o 20:45

Przecież nie ma po co tych silników porównywać bo tylko ten co nie jechał nimi obiema je porównuje :lol:

timi_37
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2020, o 20:40
Auto: szukam
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bełchatów

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: timi_37 » 11 gru 2020, o 19:05

Dzięki za odzew. Czy jestem zdecydowany na diesla? Diesel to będzie coś nowego dla mnie bo moje ostatnie samochody to były turbo benzyny z LPG. Tak zdecydowanie kombi . I co znaczy że polifty są fajniejsze ? Gdzies wyczytałem cos takiego
Opel Insignia po liftingu to inny, lepszy, wyższej klasy samochód - mówią ci, którzy jeździli obydwoma wersjami.
. Dlatego pytam u źródła. Chipowania silnika się nie boję bo jeżdżę autami po programie i widzę same plusy :D . I to 4x4 niby nie jest niezbędne ale sam sobie obiecuję od dawna że następne autko będzie z napędem na cztery łapy. A wyczytałem na tym forum że ten napęd w Insigni działa jakoś inaczej i lepiej jak zwykły Haldex .

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 11 gru 2020, o 20:56

Oplowskie silniki mają spore rezerwy, kupisz 130 diesla i zrobisz na 200. Kupisz 220 benzynę i bez modów do 280 dolecisz.
Zreszta Opel miał dwa najlepsze silniki z turbo, 1.9 JTD i 2.OT.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: wassermann » 11 gru 2020, o 22:07

^ Skrzynia M32 w dieslu 130 KM "lubi to"... :P

@timi_37
Napęd 4x4 w Insignii wykorzystuje dodatkowe sprzęgło wielopłytkowe ("eLSD") działające jak szpera mechanizmu różnicowego. To sprzęgło wraz z zasadniczym sprzęgłem osiowym ("haldex") są stale sterowane sygnałami z układu kontroli jazdy, stąd samochód "wie co ma robić" nie tylko w sensie przenoszenia napędu na tył gdy przód nie ma przyczepności, ale w bardzo wielu sytuacjach - np. podczas zakrętów, w gwałtownych manewrach, czy po prostu przy przyspieszaniu, gdy układ podpiera się tylnym napędem - a w zakrętach napędza przede wszystkim koło tylne zewnętrzne, żeby "dokręcać" auto do zakrętu. Fajnie to działa, ale ma jedną wadę - komplikacja wynikająca z sąsiedztwa sprzęgła szpery eLSD z mechanicznym mechanizmem różnicowym. Oba elementy pracują w odmiennym typie oleju, a niestety poprzez nieszczelność dochodzi do ich mieszania się. O ile dyferencjał to znosi, to już sprzęgła wielopłytkowe się niszczą. Zapobiegać można tylko samodzielnie zlecając wymianę olejów, filtra i krytycznej uszczelki.
Spróbowałem Insignii 4x4, doświadczyłem w niej "testu łosia" w wykonaniu mojej żony, gdy na mokrym asfalcie Insignia przy ok. 90-100 km/h nawet nie stęknęła, tylko ominęła przeszkodę jak zwinna kuna, i od tamtego czasu powiedziałem sobie, że każde następne auto "nr 1" w domu musi mieć 4x4 - i to dobrze działające, a nie bylejakie.

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1885
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: xul » 12 gru 2020, o 07:24

Chyba nie wszystkie 4x4 miały eLSD. Nie wiem jak bez, ale z eLSD można na śniegu trochę tyłkiem pozamiatać, plus dla Isi ;)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 12 gru 2020, o 11:35

wassermann pisze:
11 gru 2020, o 22:07
^ Skrzynia M32 w dieslu 130 KM "lubi to"... :P

M.
Miałem w Astrze, odziwo nic sie nie stało, fakt wymieniłem z dwa razy olej w skrzyni.

Chodziła jak masło... Miód bo już F40 to skrzynia dla chłopa! :D
Ale po zmianie oleju i w tej mam sporą frajdę z mielenia biegami.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: Bartol » 12 gru 2020, o 12:21

as pik pisze:
11 gru 2020, o 20:56
Zreszta Opel miał dwa najlepsze silniki z turbo, 1.9 JTD i 2.OT.
JTD to pancerna konstrukcja Fiata, stosowana m.in. w Alfie Romeo, a Opel zrobił z niej mniej trwałą jednostkę napędową :roll:

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: wassermann » 12 gru 2020, o 13:04

^^ F40 dla chłopa?
Moja drobna żona przez 8 lat machała, najpierw w Vectrze, potem w Insi, ręki jak Popeye nie dostała. Ja też się dogadywałem, trzeba było tylko wyczuć dwójkę, poza tym masełko ;)

^^^ eLSD mogło nie występować tylko w pierwszych latach produkcji w zestawieniu z dieslem. Warto w VIN sprawdzić czy jest kod „G96”. On oznacza eLSD.

M.

timi_37
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2020, o 20:40
Auto: szukam
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bełchatów

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: timi_37 » 12 gru 2020, o 17:19

Panowie akurat silnik Opla o oznaczeniu Z20NET znam bo mam w domu autko z tym silnikiem :). Starałem się poczytać trochę właśnie o Insigniach i wiem o bolączkach skrzyni M32. Czyli utwierdzacie mnie w przekonaniu żeby odpuścić polifta i szukać wersi 4x4. A ktoś wyżej napisał że silników 160 i biturbo 195 KM nie można porównywać. Czy one różnią się czym więcej niż tylko innym turbo ?

Awatar użytkownika
zubek
Zapaleniec
Posty: 1007
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: zubek » 12 gru 2020, o 19:27

Może ktoś wie - czy iśka B powinna mieć kartę kodów (tzw. car-pass'a)?

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 12 gru 2020, o 19:51

wassermann pisze:
12 gru 2020, o 13:04
^^ F40 dla chłopa?
Moja drobna żona przez 8 lat machała, najpierw w Vectrze, potem w Insi, ręki jak Popeye nie dostała. Ja też się dogadywałem, trzeba było tylko wyczuć dwójkę, poza tym masełko ;)
M.
Żona chirurg? Precyzją zaskoczyła lewarek?

M32 rzucasz biegi małym palcem przez prawe ramię.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9038
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 118 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: mazmarcin » 12 gru 2020, o 20:25

W f40 też spokojnie. Tylko że na ciepłym oleju 😉

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zakup Insigni - pytania

Post autor: as pik » 12 gru 2020, o 20:47

Osobiście twierdzę że f40 sprawia więcej frajdy, m32 to taka skrzynia dla luzaka, zero stresu... Aż się zębatka nie ukręci

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”