--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zakup Insigni - pytania
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
Tym samym tropem za pomocą Techa2 sprawdzisz w meandrach systemu przebieg zapisany w np Skrzyni biegów.
Ktoś bystry z kompem to ogarnie. Druga sprawa, niech ci ten handlarz wpiszę przebieg na twoje fakturze.
"Przebieg pojazdu wynosi xyz..."
Tylko niech nie wpisuje "Stan licznika wynosi..xyz"
Niczego mu nie udowodnisz.
Ktoś bystry z kompem to ogarnie. Druga sprawa, niech ci ten handlarz wpiszę przebieg na twoje fakturze.
"Przebieg pojazdu wynosi xyz..."
Tylko niech nie wpisuje "Stan licznika wynosi..xyz"
Niczego mu nie udowodnisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 wrz 2020, o 17:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie
Re: Zakup Insigni - pytania
Dzieki zapomoc @as pik.
Kolejny dylemat mam taki, że samochód znajduje się 450km ode mnie. Nie chce aby ktoś ubiegł mnie z zakupem, ponieważ ogłoszenie widnieje nadal na serwisie ogłoszeniowym.. Wpadłem na pomysł przelania zaliczki. Czy ktoś miał podobna sytuację? Moje obawy dotyczą tego, że po wpłaceniu zaliczki, sprzedawca "rozpłynie się", a ja zostanę bez auta i bez 1000zl. Może ktoś był w podobnej sytuacji i jest w stanie doradzić co w takim przypadku zrobić?
Kolejny dylemat mam taki, że samochód znajduje się 450km ode mnie. Nie chce aby ktoś ubiegł mnie z zakupem, ponieważ ogłoszenie widnieje nadal na serwisie ogłoszeniowym.. Wpadłem na pomysł przelania zaliczki. Czy ktoś miał podobna sytuację? Moje obawy dotyczą tego, że po wpłaceniu zaliczki, sprzedawca "rozpłynie się", a ja zostanę bez auta i bez 1000zl. Może ktoś był w podobnej sytuacji i jest w stanie doradzić co w takim przypadku zrobić?
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup Insigni - pytania
Bezpieczniejsza będzie inna forma - zadatek. Jest to coś innego niż zaliczka i inaczej przepisy to obejmują
Re: Zakup Insigni - pytania
Cześć wszystkim,
Myślę, że bez sensu tworzyć nowy temat dlatego zapytam tutaj,
Planuje zakup Insigni B w wersji hatchback, zapatrzyłem się na silnik 2.0 diesel 170KM, wyposażenie w wersji elite,
Budżet to do 80k z FV VAT wiec dostępne dla mnie egzemplarze to rocznik 2017 , 80-100k przebiegu, głównie są to, jak wiadomo egzemplarze po leasingu i serwisowane w ASO.
Czy w związku z tym przebiegiem powinienem zwrócić uwagę na jakieś szczególne elementy? Czy eksploatacja insigni powyżej przebiegu 100k ma jakieś bolączki ? Czy może warto dopłacać i szukać perełek z niższym przebiegiem?
Auta planuje używać kilka lat wiec nie ukrywam ze przebieg będzie miał też pewnie znaczenie przy ew sprzedaży kiedyś.
Myślę, że bez sensu tworzyć nowy temat dlatego zapytam tutaj,
Planuje zakup Insigni B w wersji hatchback, zapatrzyłem się na silnik 2.0 diesel 170KM, wyposażenie w wersji elite,
Budżet to do 80k z FV VAT wiec dostępne dla mnie egzemplarze to rocznik 2017 , 80-100k przebiegu, głównie są to, jak wiadomo egzemplarze po leasingu i serwisowane w ASO.
Czy w związku z tym przebiegiem powinienem zwrócić uwagę na jakieś szczególne elementy? Czy eksploatacja insigni powyżej przebiegu 100k ma jakieś bolączki ? Czy może warto dopłacać i szukać perełek z niższym przebiegiem?
Auta planuje używać kilka lat wiec nie ukrywam ze przebieg będzie miał też pewnie znaczenie przy ew sprzedaży kiedyś.
Re: Zakup Insigni - pytania
Tak wiem, nie przeczytałem jeszcze wszystkich, ale cały czas nadrabiam.
Moim zdaniem jednak pytanie jest dosyć szerokie i może ktoś ma np. uwagi na temat elementów elektroniki wewnątrz, jasnej tapicerki, spasowania, konkretnych dodatków czy innych uciążliwych drobnych problemów występujących po przejechaniu 100k km, które warto by było poruszyć.
To są oczywiście tylko przykłady, ale myślę, że użytkownicy takich egzemplarzy będą w stanie podać swoje uwagi i kwestie warte zaznaczenia.
Moim zdaniem jednak pytanie jest dosyć szerokie i może ktoś ma np. uwagi na temat elementów elektroniki wewnątrz, jasnej tapicerki, spasowania, konkretnych dodatków czy innych uciążliwych drobnych problemów występujących po przejechaniu 100k km, które warto by było poruszyć.
To są oczywiście tylko przykłady, ale myślę, że użytkownicy takich egzemplarzy będą w stanie podać swoje uwagi i kwestie warte zaznaczenia.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
Stan tapicerki i inne podobne dotyczą danego egzemplarza i każdy jest inny. Jak ktoś dbał tak auto wygląda.
Z wad auta to pedał gazu a reszta to osprzęt silnika, sondy, rozrząd ale to wszystko pisze.
Z wad auta to pedał gazu a reszta to osprzęt silnika, sondy, rozrząd ale to wszystko pisze.
-
- Użytkownik
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 sie 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Łapy
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
taka sprawa: samochód sprowadzony, mam jego numer VIN. Gdzie mogę sprawdzić czy samochód nie jest po szkodzie całkowitej albo co się z nim działo (np czy nie jest po powodzi)
Pytałem swojego znajomego ubezpieczyciela, powiedział mi, że nie ma możliwości tego sprawdzić.
Pytałem swojego znajomego ubezpieczyciela, powiedział mi, że nie ma możliwości tego sprawdzić.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8972
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
No jak był robiony gdzieś gdzie nie wpisują w historię (np u Janusza) to nie sprawdzisz tego w necie.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zakup Insigni - pytania
Szkodę całkowitą wystawia ubezpieczyciel, więc to jest odnotowane. A naprawy to zależy, jak w ASO to tak, jak w autoryzowanym przez ubezpieczyciela to też tak, jak gdzieś prywatnie to nie.axen pisze: ↑14 wrz 2020, o 18:56taka sprawa: samochód sprowadzony, mam jego numer VIN. Gdzie mogę sprawdzić czy samochód nie jest po szkodzie całkowitej albo co się z nim działo (np czy nie jest po powodzi)
Pytałem swojego znajomego ubezpieczyciela, powiedział mi, że nie ma możliwości tego sprawdzić.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Zakup Insigni - pytania
Jeśli szkoda byłaby na aucie krajowym , to sprawdzisz. Na zagranicznym nie sprawdzisz. Ubezpieczycielom nie opłaca się/nie chce się drążyć tematu, bo i po co? Szkoda całkowita w PL nie oznacza, że auta nie da się naprawić, tylko że koszt jego naprawy to minimum 75% wartości pojazdu w chwili obecnej. Nie jest też z tym powiązany obowiązek złomowania pojazdu, dlatego wracają na rynek.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 gru 2018, o 18:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kraków
Re: Zakup Insigni - pytania
Panowie od jakiegoś czasu szukam auta dla siebie. Ma to być uzywana insignia B.
Założenie to: kombi, automat, przebieg im mniej tym lepiej (zakładałem do 20tys), benzyna, z niezłym wyposażeniem minimum elite+ kilka dodatków.
W pierwszej kolejności brałem pod uwage 1.5.
Podobno najmniej awaryjny, rozrząd na łańcuchu itd.
Co prawda wszyscy narzekają że mocy trochę mało ale w moim wypadku będzie używany w mieście 3 razy w tyg po jakies 20km plus niewielkie trasy weekendowe tak do 300km no i wyjazd wakacyjny.
Myślę że nadalby się jak dla mnie jednak problem to znalezienie odpowiedniego egzemplarza który spełnił by moje kryteria.
Silnika 1.6 nie brałem pod uwagę z powodu mojego przekonania że ma zbyt wiele wspólnego z silnikiem SIDI że starszej generacji.
W związku z tym zacząłem interesować się silnikiem 2.0.
Tutaj mam spore wątpliwości w związku z kosztami spalanie, serwis ogolna sklonnosc do awaryjnosci a poza tym często wersję te są łączone z 4x4
W związku z tym że mało informacji na temat tego modelu proszę was o rzetelne informacje a propos tych silników pod kątem eksploatacji oraz kosztow utdzymania -tak żeby nie popaść w tarapaty.
Generalnie chce kupić samochód z przebiegiem jak najmniejszym jesli 1.5 przebieg Max 20tys w przypadku dwulitrowki zakładam do 50tys i zamierzam użytkować go przez około 100tys. (W moim przypadku będzie to koło 5-6 lat)
Pytanie do użytkowników co proponujecie i co trzeba zakładać przy takim okresie używania?
Założenie to: kombi, automat, przebieg im mniej tym lepiej (zakładałem do 20tys), benzyna, z niezłym wyposażeniem minimum elite+ kilka dodatków.
W pierwszej kolejności brałem pod uwage 1.5.
Podobno najmniej awaryjny, rozrząd na łańcuchu itd.
Co prawda wszyscy narzekają że mocy trochę mało ale w moim wypadku będzie używany w mieście 3 razy w tyg po jakies 20km plus niewielkie trasy weekendowe tak do 300km no i wyjazd wakacyjny.
Myślę że nadalby się jak dla mnie jednak problem to znalezienie odpowiedniego egzemplarza który spełnił by moje kryteria.
Silnika 1.6 nie brałem pod uwagę z powodu mojego przekonania że ma zbyt wiele wspólnego z silnikiem SIDI że starszej generacji.
W związku z tym zacząłem interesować się silnikiem 2.0.
Tutaj mam spore wątpliwości w związku z kosztami spalanie, serwis ogolna sklonnosc do awaryjnosci a poza tym często wersję te są łączone z 4x4
W związku z tym że mało informacji na temat tego modelu proszę was o rzetelne informacje a propos tych silników pod kątem eksploatacji oraz kosztow utdzymania -tak żeby nie popaść w tarapaty.
Generalnie chce kupić samochód z przebiegiem jak najmniejszym jesli 1.5 przebieg Max 20tys w przypadku dwulitrowki zakładam do 50tys i zamierzam użytkować go przez około 100tys. (W moim przypadku będzie to koło 5-6 lat)
Pytanie do użytkowników co proponujecie i co trzeba zakładać przy takim okresie używania?
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
2 litry w Insigni B dostaniesz tylko z automatem i 4x4.
1.6 ma inny automat albo manualną skrzynię do wyboru.
Obydwa silniki są w mniejszości na rynku.
Używane kosztują sporo.
1.6 w Astrze ST i manualu naprawdę jeździ godnie.
1.5t można podobno spokojnie zczipować na 190 koników.
Cena zakupu jest zdecydowaniem niższa niż dwa większe agregaty.
1.6 ma inny automat albo manualną skrzynię do wyboru.
Obydwa silniki są w mniejszości na rynku.
Używane kosztują sporo.
1.6 w Astrze ST i manualu naprawdę jeździ godnie.
1.5t można podobno spokojnie zczipować na 190 koników.
Cena zakupu jest zdecydowaniem niższa niż dwa większe agregaty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 gru 2018, o 18:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
Ja uważam, że 1.5T będzie tańszy w eksploatacji,do jazdy wygodnej bez lał. Pewnie 2.0T to inna bajka jeżeli chodzi o moc,skrzynia i napęd 4×4 to ewentualnie większe koszty,ale coś za coś . Warto mieć 5-letnią gwarancję. Trzeba wybrać jak będziesz miał jedno nie będzie drugiego. Taniej będzie 1.5T, przy 2.0T frajda,zależy czy kasa to duży czynnik wyboru. Pewnie jeszcze nikomu w obu benzynach auta nie sprawiały większych problemów. Byłeś na osobnym forum insigni b ,tam też jest trochę informacji.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
1.6 i 2.0 to już jednostki które mają kilka dobrych lat na pokładzie, były wpadki, choroby wieku dziecięcego ale to naprawdę nic... Na rynku są o wiele gorsze konstrukcje.
Druga sprawa... GSI z 260 konnym silnikiem za 3-4lata będzie jeszcze spoooro warta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 wrz 2020, o 13:01
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warsaw
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Zakup Insigni - pytania
wypróbowałem Auto DNA, carvertical i kilka bezpłatnych witryn, aby sprawdzić historię mojego samochodu. Wydaje się, że carvertical wygenerował najbardziej pouczający raport. Pokazał wszystkie uszkodzenia, jakie miał mój samochód, a raport zawierał nawet zdjęcia po wypadku zrobione przez firmę ubezpieczeniową. AutoDNA też było dobre, ale sprawdzanie za ich pomocą samochodów importowanych może być drogie. Bezpłatne kontrole dostarczyły mi tylko bezużytecznych informacji, takich jak silnik, paliwo i typ nadwozia
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz