Dzień dobry po dłuższej przerwie.
Ostatnio nie byłem aktywny na forum bo rozstałem się w 2019 z Insignią A, ale stara miłość nie rdzewieje i po 4 latach z Freemontem zastanawiam się nad powrotem do Ingignii - tym razem B.
Byłem dziś w AutoHero, gdzie stoi IB 2.0 CDTI AT8.
https://www.autohero.com/pl/opel-insign ... 396ba4e51/
Auto z zewnątrz perfekcyjne, powłoki lakiernicze na każdym elemencie fabryczne.
Wnętrze też zadbane (pakiet wewnętrzny OPC), pełna skóra (akurat to mnie nie exajtuje ale jak już jest w dodatku z wentylacja to narzekać nie będę), HUD, fotele AGR, itp. Mógłbym się przyczepić do stanu skóry na siedzeniach przednich, bo wygląda na (nie wiem jak to określić) "suchą" - jest bez połysku, ale zakładam że można z tym walczyć jakimiś środkami i utrzymać ją długo w dobrym stanie.
Przejechaliśmy się po placu, silnik zimny, skrzynia AT8 zimna i wszystko przebiegało gładko: ładnie wrzucała biegi wyżej (powiedziałbym, że mocno wcześnie przy niskich obrotach, biorąc pod uwagę zimny silnik), ładnie redukowała (ładnie tzn. nie czułem redukcji, więc chyba tak musi być ). Nie doświadczyłem tego, co opisywane jest w wątku o AT8 odnośnie poszarpywania przy zimnym silniku/skrzyni przy redukowaniu prędkości do "zera".
Serwisy w miarę regularne, co prawda nie co 15kkm, ale tez nie co 30kkm (~20kkm) natomiast nic poza olejem, filtrami nie było robione. Tarcze i klocki na tylnej osi nowe, na przedniej tarcze mają minimalny rant, ale klocka jest jeszcze bardzo dużo. Jakie wydatki przy 100kkm mnie czekają: rozrząd (tu już się gubię w odstępach, choć ten sam silnik miałem i w IA, i aktualnie mam we Freemoncie), wymiana oleju w AT, łańcuch spinający wałki rozrządu, czy problem uszczelki smoka oleju jest aktualny, a jeżeli tak to czy trzeba zrzucać skrzynię? - przepraszam za chaotyczny tekst, zrozumiem jeżeli napiszecie "poszukaj", "było 100 razy", ale trochę mnie czas ciśnie.
Generalnie: nie ma się do czego przyczepić i tylko bariera mentalna, czy wydać $$$ kiedy mam Freemonta zrobionego na TIP-TOP, stoi na przeszkodzie. Auto zarezerwowałem do poniedziałku trochę impulsywnie.
Utwierdźcie mnie proszę w przekonaniu że to dobry wybór (biorąc pod uwagę, ze wcześniej jeździłem IA, a ostatnio Freemontem, czyli "amerykańskim klocem"), mając na uwadze relację stanu/przebiegu/wyposażenia/rocznika do ceny.
Jeżeli ktoś byłby tak uprzejmy to będę bardzo wdzięczny za próby zweryfikowania "jakiejś" historii po VIN: W0VZT8EG7J1157075 bo wyposażenie już zdekodowałem.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia B z AutoHero
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia B z AutoHero
Rozrząd i łańcuch przy ok. 100kkm wypada zrobić. Problem uszczelki smoka tego silnika nie dotyczy. O historii jest oddzielny temat. Czy to dobry wybór... to musisz sam ocenić. Ja jeżdżę 3-ci rok i nie nie żałuję.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2223
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Insignia B z AutoHero
Silnik można polecić, z uwaga właśnie zadbania w odpowiednim czasie o rozrząd
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Insignia B z AutoHero
No tam na oleju auto kulło 23k więc dużo. Nawet w najlepszych markach silniki padają przez zaniedbanie wymian oleju.
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Insignia B z AutoHero
We Freemoncie mam historię wymian olej+filtry do 100.000 co 30.000km we Włoszech, silnik ten sam, a do dziś śmiga bez problemu i jest po programie. Jak ja go kupiłem miał 140.000km i robiłem wymiany już co 10.000-12.000km, więc co ~20.000km nie jest dla mnie jakimś dramatem.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2023, o 21:38 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.