--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mazmarcin » 10 gru 2020, o 19:23

Jest szybsze na czerwonym kluczu?
;D

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 10 gru 2020, o 19:24

pomarańczowym... ignorancie :D

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mazmarcin » 10 gru 2020, o 19:30

To zależy jak sobie ekran ustawię ale na czerwonym na bank by było :lol: ;)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 10 gru 2020, o 19:33

i jest.

wyrywa czopki z doop.

znaczy

czapki z głów :D

Awatar użytkownika
Kriss
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy
Kontakt:

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Kriss » 10 gru 2020, o 20:33

oo jaki ładny... pomarańczowy
Co prawda miał być oczojebny, taki był na zdjęciach u majfrienda, ale ten też spoko.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 9 sty 2021, o 20:53

327555km

Krótka lista zrobionych rzeczy:

1. Udało się pozbyć pojawiającego się losowo błędu P2138 - przyczyną była uszkodzona wiązka między pedałem przyspieszenia a ECU.
2. Wymiana kompletu świec żarowych - padła na 2gim cylindrze. Założony komplet od bosch'a.
3. Wymiana gumowego wężyka między DPF'em, a czujnikiem różnicy ciśnień.
4. Kosmetyczna zmiana wyglądu - widoczna na zdjęciu. Ciekawe czy w ogóle zauważycie o co kaman :D
change.png
5. Znalazł się tuner, który z ochotą wystroi Niewdzięcznika - szczegóły wkrótce :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Rooff_ » 9 sty 2021, o 21:00

Odnośnie zagadki - coś więcej niż napisałem w spoilerze? :)
Spoiler:
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 9 sty 2021, o 21:15

nic więcej 🙈

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mazmarcin » 10 sty 2021, o 21:13

mcrace pisze:
9 sty 2021, o 20:53

2. Wymiana kompletu świec żarowych - padła na 2gim cylindrze. :
Na bogato :lol:
Mnie zawsze przeszkadza płacenie za jedną :lol: ;)
Ale jak kupię wiazkę to już tak nie będzie :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kriss
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy
Kontakt:

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Kriss » 10 sty 2021, o 22:23

Marcin, musisz pamiętać o przelutowaniu przewodów, no i będą błędy, ale kto błędy sprawdza? :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 1 wrz 2021, o 20:55

330300km

Przez ostatnie miesiące walczyłem z problemem pedału przyspieszenia. W losowych momentach przestawał działać.

Winną całej sytuacji okazała się wtyczka przy ECU - pomogła wymiana wiązki na silniku.

Jak już sytuacja została ogarnięta to niewdzięcznik otrzymał świeży olej (5w40 motul x-clean) oraz filtr oleju boscha.

Miałem chwilę słabości i chciałem sprzedać niewdzięcznika… był post na FB jest ogłoszenie na otomoto. Jednak tak jak się spodziewałem, auto z takim przebiegiem jest niesprzedawalne - nawet zadbane i doinwestowane.
Dlatego niewdzięcznik zostaje i będzie uzupełniał moją kolekcję aut :)
7F00FF13-BA51-41E6-997D-E29446B7B6C8.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mazmarcin » 1 wrz 2021, o 21:02

Tam taki czterołap stoi fajny ;) 8-)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 1 wrz 2021, o 21:03

Moje małe Ferrari xD

Awatar użytkownika
Kriss
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy
Kontakt:

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Kriss » 1 wrz 2021, o 22:25

Po lewej Kleszczowóz a po prawej Alfa Lavetti :)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 6 wrz 2021, o 14:44

@Kriss <3

330700km
Niewdzięcznik vel Kleszczowóz otrzymał na przeprosiny, za pomysł ze sprzedażą, nowe tarcze i klocki na przód :) - wjechał komplet od textara.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: alehandro` » 8 wrz 2021, o 23:23

Kriss pisze:
1 wrz 2021, o 22:25
Po lewej Kleszczowóz a po prawej Alfa Lavetti :)
Oj bez przesady. Z Alfą nie musi być tak źle.
Jak dla mnie 159 w wersji ti jest chyba najładniejszym sedanem (kombi zreszta też) w swojej klasie (i wieku). Kolega jeździ taką i muszę przyznac, że na parkingu w pracy w AlfaRosso niezmiennie mnie urzeka.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 11 sty 2022, o 08:44

337400km

Nadszedł czas na serwis.
Trochę się tego uzbierało, gdyż zakładałem, że auto będzie sprzedane i zrobi sobie to nowy właściciel by mógł sobie spać spokojnie.
No ale nic, auto zostaje ze mną na kolejne lata więc:
- zestaw rozrządu z pompa wody (SKF)
- pasek wielorowkowy i rolka prowadząca
- wymiana uszczelki smoka i wszystkich oringów w misce olejowej (stara uszczelka miała 50k km i była jeszcze bardzo sprężysta i miękka :) )
- komplet filtrów - powietrza, paliwa, oleju, kabinowy
- nowy olej (motul x-clean 5w40)
- nowy płyn chłodniczy

Khemlish
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 1 raz

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Khemlish » 17 sty 2022, o 11:37

Tak z ciekawości jak wrażenia po zamontowaniu turbo od "Profi Turbo"? Pytam bo właśnie mi odradzono pakowania się w hybrydę ze względu na utratę dołu, ponieważ turbo późno wstaje. Jak to wygląda w rzeczywistości jakieś wykresy przed i po?! Właściwie to by mnie interesowały trzy porównania Seria vs Hybryda, Seria vs Soft, Soft vs Hybryda przy czym ten ostatnio to raczej najbardziej.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 3 lut 2022, o 07:51

@Khemlish , na tę chwilę mam program zrobiony ze starą turbosprężarką i włożoną wspomnianą hybrydę

więc jeśli o porównanie seryjne turbo + program vs hybryda + i ten sam program = nie widzę żadnej różnicy, ani na plus ani na minus.

Należy też zauważyć, że mam skrzynię automatyczną, więc w codziennej jeździe, gdy chcę szybko przyspieszyć, automat i tak redukuje bieg, więc nie odczuwam ubytków w dolnych partii obrotów (jeśli są) bo na nich nie przyspieszam

Znalazłem już warsztat, który się chce podjąć wystrojenia auta na tej turbinie, ale zawsze coś innego jest do zrobienia jak nie w Insignii to w Alfie, jak nie w Alfie to w Volvo i tak jakoś nie mogę się zebrać, żeby pojechać na program :D

=== BTW
338833km
- wymiana tylnych klocków hamulcowych + wymiana tłoczka (gumka zabezpieczająca pękła, i zaczął rdzewieć :/ )

Usterka układu ABS/ESP, miałem nadzieję, że to tylko czujnik. Niestety szybka wymiana w garażu nie przyniosła rezultatu. Przyjrzałem się piaście i niestety popękany/ pokruszony pierścień jest tutaj winowajcą. Nie mam czasu teraz tego zrobić, więc pewnie będzie musiało to poczekać do wiosenno-letniego serwisu olejowego :/

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 23 gru 2022, o 13:22

Długo mnie tu nie było... ułożywszy się w pozycji embrionalnej pod prysznicem i wypłakawszy swój ból postanowiłem podzielić się z Wami swoimi przeżyciami.

Otóż.
w okolicach 344500km wykonałem standardową wymianę oleju w silniku (po ok 8k km). Kontrolnie zajrzałem do filtra oleju, gdzie moim oczom ukazał się "srebrny gruz" - a to jak wiadomo, nie jest zwiastun niczego dobrego.
Cóż, ściągnąłem miskę i zajrzałem do panewek korbowodowych. Na pierwszej korbie panewka przytarta. Czop wyglądał ok. Nawet by śmigał dalej. Więc kamień z serca. Reszta panewek korbowodowych ok.
Dla świętego spokoju, zajrzałem też do panewek głównych. No i niestety - 3cia panewka główna zmielona :( wał też już tutaj mocniej oberwał. Szybka decyzja i wyciągnięcie silnika. Wał do obróbki i składamy i jedziemy dalej.
Tutaj chciałem tylko przypomnieć, że nie było żadnych symptomów uszkodzenia silnika. Auto do końca jeździło, miało moc i nie było żadnych niepokojących dźwięków.

Wał wrócił z obróbki, i został założony na swoje miejsce z odpowiednio dobranymi panewkami na pierwszy szlif (0.25).
Niestety. wał nie chciał się obracać - powód - 3 cia stopa główna wału od temperatury zniekształciła się i "klinowała" wał.
Tym razem rozbiórka silnika na części pierwsze.
Blok poleciał do obróbki. Splanowana góra, honowanie cylindrów oraz osiowanie. Głowica również została obrobiona.
Ponadto została wymieniona pompa oraz chłodniczka oleju. Wtryski też poszły do regeneracji.
Auto jest już złożone, zrobiło 500km od remontu. Jeszcze drugie tyle i wymiana oleju.

Koszty? Duże. Nie wiem jak pewien warsztat z Włocławka mógł robić te remonty za 7k i na tym zarabiać. Ja wydałem niemal 10k, a dużo rzeczy robiłem sam lub po koleżeńsku w Warssztat Garage w Poznaniu.

Chciałem zaznaczyć, że po zakupie tego auta (czyli z przebiegiem ok 247 000km) zaglądałem do panewek korbowodowych (nie miały śladów zużycia), wymieniłem już wtedy profilaktycznie pompę oleju (pierburg) a i tak po 100 000km silnik wyzionął ducha. Uszczelka w między czasie wymieniana - i pewnie pomyślicie, że coś tam skopałem - też tak myślałem, ale nie. Nie była zagięta, przytrzaśnięta czy rozerwana - wszystko było z nią ok.

Od czego silnik się zatarł? Dlaczego na 3ciej głównej? Nie mam pojęcia.

No ale cóż. Głowa do góry. Jedziemy dalej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”