Brembo są wspaniałe
Pełną radość poczujesz na letnich oponach. U mnie jest ogromna różnica, nic dziwnego zresztą, bo to wynika z charakterystyki opon. Na letnich staje dęba, a na zimowych szybko włącza się ABS i można się srogo "przejechać" i to zwłaszcza na suchym asfalcie, będąc przyzwyczajonym do oceny sytuacji po jeździe na letnich.
"W nowej ruch kierownicą szybciej przekłada się na reakcję kół" - Idealnie to ująłeś. Zwłaszcza przy dużej prędkości (takiej nie w Polsce) poczujesz, że nową zawsze steruje się nadgarstkami, a poprzedniczka po włączeniu Sport wymagała użycia bicepsa
Wszystko jest OK, auto doskonale trzyma prosty kurs i jest jeszcze mniej podatne na boczne podmuchy, ale rękę trzeba mieć jak pilot. Żadnych fałszywych ruchów ani nonszalancji. U mnie wyjątkowo drażniło mnie na początku wrażenie "flakowatej" kierownicy wokół punktu centralnego. W ASO wykonali komputerowe centrowanie układu i od razu, jeszcze na ich parkingu, odczułem większą sprężystość, a kierownica zdecydowanie chętniej sama odkręca do położenia środkowego, stała się "sprężysta". Brakuje mi za to idealnego spokoju kierownicy jaki dawało zawieszenie HiPer Strut. W nowej poczujesz czasem delikatne siły skręcające na kierownicy i drżenia od nierówności, bo siedzi zwykły McPherson.
Nigdy nie doszedłem co sprawiało, że w poprzedniczce miałem różną liczbę obrotów kierownicy między pozycjami skrajnymi. Po uruchomieniu na zimno to było ~ 2.7 obrotu, kierownica wyraźnie przyjmowała ukośne (kąt ok 30*) położenie w skrajnym wychyleniu. Po przejechaniu paru km już na to nie pozwalała w żadną ze stron i zostawało 2.5 obrotu (kierownica ustawiona pionowo). W nowej jest zawsze ~ 2.7.
Na minus czujniki parkowania, wg mnie mniej selektywne. Największy plus, to oprócz 4x4 i Brembo, wg mnie HUD. Świetnie rozwiązane miejsce pracy kierowcy - pełna ergonomia + informacja przed oczami. Kierownica i dźwignie niestety bardziej toporne, poprzednie były solidniejsze a kierownica ciut grubsza i bogaciej ozdobiona niuansami na rolkach i wokół przycisków. Zaś o reflektorach dyskusji nie otwieram
M.