--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Witam po 10 latach jazdy Vectra C zmieniłem auto na Iśkę. Chce ten temat traktować również jak pewnego rodzaju historie serwisową.
Dane:
VIN: W0LGT8EN9D1039791
Model: Insignia
Nadwozie: 5-drzwiowe kombi
Data produkcji: 2012-11-19
Rok modelowy: 2013
Produkcja dla: Polski (kierownica po lewej)
Fabryka: Russelsheim, Niemcy
Silnik: A20DTR (diesel, 2.0 CDTI, 195 KM, filtr DPF)
Kolor: Czarny Carbon (Carbon Black, kod lakieru: GAR)
Nr silnika: 17A53129
Nr seryjny: 039791
Przebieg: 187 tys km (31.01.2022) podczas zakupu
Przebieg aktulany: 192 tys km (07.05.2022)
Auto może kojarzone tutaj ponieważ zakupione od użytkownika maddox (jeśli czyta to pozdrawiam) jest to egzemplarz z filmów porównujących napęd 4x4 w różnych autach:
https://www.youtube.com/watch?v=_Z9ye1g ... jnachannel
Auto planuje mieć około 2 lata.
Mechanicznie auto zadbane, mam historię 1 i 2 właściciela.
Lakier za to niezadbany, wyszczotkowany, kilka rys np klapa bagażnika i drobne wgniecenie prawy przód nad kołem.
Serwis:
1. Wymiana osłony wału + bandaż. (06.05.2022)
2. Wymiana oleju, filtra, uszczelki haldex(06.05.2022). Oleje uszczelki, filtr zakupione firmy BorgWarner.
3. Wymiana oleju dyferenciał tył Motul Gear 300 LS 75W90. (06.05.2022)
Najbliższe plany:
1. Wymiana oleju silnika i filtra oleju, przy okazji płukanka, demontaż i wyczyszczenie miski + wymiana uszczelki pompy smoka. Materiał już zakupiony ale czasu brak. Olej zakupiony to Liqui Moly 5w-30 Molygen i filtr oleju firmy Mahle.
3. Wymiana żarników ponieważ prawa lampa zaczyna świecić na żółto.
Aktulanie tyle, mam nadzieje że auto będzie bezawaryjne, temat będę uzupełniał.
Pozdrawiam
//edit
Olej Haldex po 40 tysiącach km:
Dane:
VIN: W0LGT8EN9D1039791
Model: Insignia
Nadwozie: 5-drzwiowe kombi
Data produkcji: 2012-11-19
Rok modelowy: 2013
Produkcja dla: Polski (kierownica po lewej)
Fabryka: Russelsheim, Niemcy
Silnik: A20DTR (diesel, 2.0 CDTI, 195 KM, filtr DPF)
Kolor: Czarny Carbon (Carbon Black, kod lakieru: GAR)
Nr silnika: 17A53129
Nr seryjny: 039791
Przebieg: 187 tys km (31.01.2022) podczas zakupu
Przebieg aktulany: 192 tys km (07.05.2022)
Auto może kojarzone tutaj ponieważ zakupione od użytkownika maddox (jeśli czyta to pozdrawiam) jest to egzemplarz z filmów porównujących napęd 4x4 w różnych autach:
https://www.youtube.com/watch?v=_Z9ye1g ... jnachannel
Auto planuje mieć około 2 lata.
Mechanicznie auto zadbane, mam historię 1 i 2 właściciela.
Lakier za to niezadbany, wyszczotkowany, kilka rys np klapa bagażnika i drobne wgniecenie prawy przód nad kołem.
Serwis:
1. Wymiana osłony wału + bandaż. (06.05.2022)
2. Wymiana oleju, filtra, uszczelki haldex(06.05.2022). Oleje uszczelki, filtr zakupione firmy BorgWarner.
3. Wymiana oleju dyferenciał tył Motul Gear 300 LS 75W90. (06.05.2022)
Najbliższe plany:
1. Wymiana oleju silnika i filtra oleju, przy okazji płukanka, demontaż i wyczyszczenie miski + wymiana uszczelki pompy smoka. Materiał już zakupiony ale czasu brak. Olej zakupiony to Liqui Moly 5w-30 Molygen i filtr oleju firmy Mahle.
3. Wymiana żarników ponieważ prawa lampa zaczyna świecić na żółto.
Aktulanie tyle, mam nadzieje że auto będzie bezawaryjne, temat będę uzupełniał.
Pozdrawiam
//edit
Olej Haldex po 40 tysiącach km:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2023, o 09:39 przez pablo12, łącznie zmieniany 2 razy.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Fajnie, że udało się znaleźć auto z historią od forumowicza.
No i prawdziwa dwururka
Bezawaryjności i mocy w prowadzeniu wątku.
No i prawdziwa dwururka
Bezawaryjności i mocy w prowadzeniu wątku.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Jakie by te rury nie były - za małe, za duże... - biturbo to biturbo i tyl od razu nabiera "pazura"
- Gawelsonnn
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Psary
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Witam. Wleciał hak Steinhoof. Wbity już w dowód. Sam założyłem, wyprowadziłem gniazdo, rozebrałem bagażnik a na samo podlączenie zaprowadziłem do elektryka. Oszczędność 400zł Samochód widzi hak i czujniki same sie wyłączają mimo że wiązka nie jest dedykowana. W innych warszatach mówili że tak się nie da.
W sobotę zrobiłem płukankę i wyminiłem olej wraz z filtrem. Płukana z LM Pro Line 0.5L i olej Lm molygen jak w pierwszym poście. Wbrew pierwotnym planom nie wymieniałem uszczelki smoka ponieważ auto miało wymienianą już 2 razy przy 100tys i 160tys. Wymiana oleju dokonana dnia 09.07.2022 przbieg 196200km.
W sobotę zrobiłem płukankę i wyminiłem olej wraz z filtrem. Płukana z LM Pro Line 0.5L i olej Lm molygen jak w pierwszym poście. Wbrew pierwotnym planom nie wymieniałem uszczelki smoka ponieważ auto miało wymienianą już 2 razy przy 100tys i 160tys. Wymiana oleju dokonana dnia 09.07.2022 przbieg 196200km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Miło, że 400 stówki w kieszeni przy odrobinie własnego wysiłku.
Fajnie jest trafić dobrego elektryka bo takich coraz mniej na rynku.
Fajnie jest trafić dobrego elektryka bo takich coraz mniej na rynku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Hej. Właśnie wleciały nowe sprężyny na tył ponieważ lewa pekła. Wymienione dwie strony.
Sprężyny to Sachs 994886. Auto stoi identycznie jak na oryginałach. Na Iparts za dwie zapłaciłem 564zł, Intercars, mechanik proponowali jedną w cenie 500zł, nie wiem z czego to wynika
Wymienione również drążki stabilizatorów przód.
Przebieg aktualny 203000 km.
Sprężyny to Sachs 994886. Auto stoi identycznie jak na oryginałach. Na Iparts za dwie zapłaciłem 564zł, Intercars, mechanik proponowali jedną w cenie 500zł, nie wiem z czego to wynika
Wymienione również drążki stabilizatorów przód.
Przebieg aktualny 203000 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 9 paź 2022, o 19:30 przez pablo12, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Wydaje mi się, że wynika z pazerności mechaników. Trzeba się znać na wszystkim, bo nas będą oszukiwać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Dlatego razem z ojcem robiliśmy, wieczór, deszcz wilki jakieś ale daliśmy radę
Co można, lepiej zrobić samemu i przekonałem się o tym właśnie dzięki NSO Józefów które jest uważane za jeden z lepszych punktów, mnie zawiedli.
Co można, lepiej zrobić samemu i przekonałem się o tym właśnie dzięki NSO Józefów które jest uważane za jeden z lepszych punktów, mnie zawiedli.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Mechanicy lubią przyciąć na częściach. Duże grono klientów nie sprawdza samo tylko liczy, że mechanik nie zrobi takiego manewru.
Dobrze tak jak to zrobiłeś poświęcić parę minut - nie tylko do przodu na częściach ale i na robocie. Well done.
Dobrze tak jak to zrobiłeś poświęcić parę minut - nie tylko do przodu na częściach ale i na robocie. Well done.
- Gawelsonnn
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Psary
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Hej.
Wymieniony pasek pomocniczy, rolka napinająca i prowadząca - koszt około 220zł.
Wleciały też nowe żarniki Philips D1S White Vision - koszt 600zł.
Przebieg na dzień 24.03.2023 214300.
Zapomniałbym, zaczeła parować prawa lampa poradziłem sobie z tymi tak jak na filmiku poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=TdfV57b ... =Gangrafik
Wymieniony pasek pomocniczy, rolka napinająca i prowadząca - koszt około 220zł.
Wleciały też nowe żarniki Philips D1S White Vision - koszt 600zł.
Przebieg na dzień 24.03.2023 214300.
Zapomniałbym, zaczeła parować prawa lampa poradziłem sobie z tymi tak jak na filmiku poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=TdfV57b ... =Gangrafik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Hej zrobiona płukana Liqui Moly wymieniony olej i filtr Motul 5w30. Przebieg 216000 na dzień 02.05.2023.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 maja 2023, o 21:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Germany
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Hej, wleciały nowe tarcze i klocki na przód przy przybiegu 221000 km. Komplet TRW koszt 850zł.
Wymieniony został również wiatraczek małej turbiny znadujący się przy prawym przednim kole.
Stary bardzo szumiał idąc za poradami na forum rozebrałem go i wymieniłem łożyska ale niestety przy składaniu poległem i do niczego się nie nadawał więc musiałem kupić nowy
Tu niestety nie udało się oszczedzić dzięki własnej pracy i koszt to 450zł.
Drzwi i progi z nudów wypełniłem woskiem Wurth do profili zamkniętych a niech ma koszt 100zł
Aktualny przebieg na dzień 11.09.2023 223800 km.
Wymieniony został również wiatraczek małej turbiny znadujący się przy prawym przednim kole.
Stary bardzo szumiał idąc za poradami na forum rozebrałem go i wymieniłem łożyska ale niestety przy składaniu poległem i do niczego się nie nadawał więc musiałem kupić nowy
Tu niestety nie udało się oszczedzić dzięki własnej pracy i koszt to 450zł.
Drzwi i progi z nudów wypełniłem woskiem Wurth do profili zamkniętych a niech ma koszt 100zł
Aktualny przebieg na dzień 11.09.2023 223800 km.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 lut 2022, o 16:14
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: RASZYN
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Hej dziś grubo Przebieg auta na dzień 11.02.2024 234500.
W tym tygodniu auto doczekało się:
- wymiany oleju skrzynka rozdzielcza motul 300 75w90 - około 80ł
- wymiana oleju tylny most motul 300 ls 75w90 - około 80zł
- wymiana rozrządu cały zestaw dayco - 540 zł
- wymiana oleju silnikowego, zrobiona płukanka - około 250zł
- wymiana oleju haldex i uszczelki koszt 400zł za cały komplet przy czym oleju wystarczy na przyszła wymiane i zostaje filtr nowy, będzie trzeba dokupić tylko uszczelke do następnej wymiany.
- niestety prawa lampa którą sylikonowałem puściła i znów dostała się woda, mój bład dałem zły i w małej ilości sylikon. Skończyło się na tym że musiałem kupić nową przetwornice (oryginał hella) - koszt 650zł i od nowa zasylikonowałem tym razem już grubiej.
- wymieniony czujnik abs przedniego lewego koła ponieważ padł (oryginał) - koszt 240zł
- kupiłem nowy przycisk otwierania/zamyknaia klapy bagażnika (oryginał) - koszt 65zł
Wszystko robione samemu.
Dwa miesiące temu wymieniona również gumy stabilizatora przód tu już wymiana u mechanika ponieważ bez chodźby podnośnika cieżko się tam dostać. Koszt 340zł.
Auto planowałem mieć 2 lata co już się wydarzło więc być może w okolicach czerwca będzie do sprzedania.
W tym tygodniu auto doczekało się:
- wymiany oleju skrzynka rozdzielcza motul 300 75w90 - około 80ł
- wymiana oleju tylny most motul 300 ls 75w90 - około 80zł
- wymiana rozrządu cały zestaw dayco - 540 zł
- wymiana oleju silnikowego, zrobiona płukanka - około 250zł
- wymiana oleju haldex i uszczelki koszt 400zł za cały komplet przy czym oleju wystarczy na przyszła wymiane i zostaje filtr nowy, będzie trzeba dokupić tylko uszczelke do następnej wymiany.
- niestety prawa lampa którą sylikonowałem puściła i znów dostała się woda, mój bład dałem zły i w małej ilości sylikon. Skończyło się na tym że musiałem kupić nową przetwornice (oryginał hella) - koszt 650zł i od nowa zasylikonowałem tym razem już grubiej.
- wymieniony czujnik abs przedniego lewego koła ponieważ padł (oryginał) - koszt 240zł
- kupiłem nowy przycisk otwierania/zamyknaia klapy bagażnika (oryginał) - koszt 65zł
Wszystko robione samemu.
Dwa miesiące temu wymieniona również gumy stabilizatora przód tu już wymiana u mechanika ponieważ bez chodźby podnośnika cieżko się tam dostać. Koszt 340zł.
Auto planowałem mieć 2 lata co już się wydarzło więc być może w okolicach czerwca będzie do sprzedania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opel Insignia A 2.0 BiTurbo 4x4
Po takim "remoncie" to aż żal będzie sprzedać albo nie kupić jak ktoś szuka