--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Witam
Ponieważ przymierzam się do zakupu Insigni B mam pytanko do użytkowników.
Jak wygląda do tej pory awaryjność? W ogóle Insigni B, szczególnie z serduchem diesla 170kM.
Ponieważ przymierzam się do zakupu Insigni B mam pytanko do użytkowników.
Jak wygląda do tej pory awaryjność? W ogóle Insigni B, szczególnie z serduchem diesla 170kM.
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Często padają czujnik nox koło 50-70 tysięcy kilometrów jest ich dwa. Mi padł jeden koledze z forum od razu dwa. Z tego co czytałem na forum bywały problemy z sprzęgłem w Insigni B. Tak o większych problemach nie słyszałem żeby ten silnik miał. Jest tam adblue ciekawe jak to będzie się zachowywać po dłuższym czasie.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
W wersji manualnej faktycznie problem ze sprzęgłem ("ogranicz użycie sprzęgła"). Możliwe, że w 2019 już wyeliminowany, bo auta wracały na wymiany na koszt Opla, więc jakaś akcja serwisowa była - tyle że nieformalna, jak to zwykle bywa w kwestiach nie związanych z bezpieczeństwem. W wersji z automatem powyższy problem odpada, a do tego siedzi tam nowa skrzynia AT8 i to może być bezpieczny i komfortowy wybór. W ogóle jak patrzę na ten wysoko poprowadzony podłokietnik i umiejscowienie lewarka biegów, to zastanawiam się jak w tym aucie zmieniać biegi ręcznie, zwłaszcza będąc wysokim (siedząc odsuniętym w tył i nisko).
M.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Insignia B jest mało awaryjna, w porównaniu z A jest zasadnicza różnica na korzyść B.
O często padających czujnikach NOX w Insigni B nie słyszałem, więc się nie wypowiadam, ciekawe czy na pewno dotyczy to Insigni B
Z Adblue nie ma żadnych problemów, dozowanie jest rozsądne, dolewki co kilkanaście tys.km.
Ze sprzęgłem w wersji z manualem były problemy, ale okazało się, że wynikają z błędu oprogramowania. Aktualizacja softu likwiduje komunikat "Ogranicz użycie sprzęgła" i nie powoduje odcinania paliwa przy gwałtownym przyśpieszaniu na wysokich biegach i niskich orbotach. Najważniejsze, że omawiana aktualizacja softu nie ingeruje w sterowanie silnikiem i nie wpływa na jego parametry.
Generalnie auto bezproblemowe, polecam
O często padających czujnikach NOX w Insigni B nie słyszałem, więc się nie wypowiadam, ciekawe czy na pewno dotyczy to Insigni B
Z Adblue nie ma żadnych problemów, dozowanie jest rozsądne, dolewki co kilkanaście tys.km.
Ze sprzęgłem w wersji z manualem były problemy, ale okazało się, że wynikają z błędu oprogramowania. Aktualizacja softu likwiduje komunikat "Ogranicz użycie sprzęgła" i nie powoduje odcinania paliwa przy gwałtownym przyśpieszaniu na wysokich biegach i niskich orbotach. Najważniejsze, że omawiana aktualizacja softu nie ingeruje w sterowanie silnikiem i nie wpływa na jego parametry.
Generalnie auto bezproblemowe, polecam
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Siema wszystkim. Odnowie temat a mianowicie jak sie tę silnik sprawuje po 100 150 200 km jakieś jeszcze wady usterki pojawiły sie po za tymi wymienionymi wyżej? co dokładnie sie działo z tym sprzęgłem?
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
1. Trzeba pilnować rozrządu. Przy 120000km łańcuszek potrafi być już mocno wyciągnięty a zdarzały się przypadki jego pęknięcia. Pasek bezproblemowy (B20DTH posiada pasek rozrządu oraz łańcuszek łączący wałki). Po prostu wymieniać obydwa i po problemie. Polecam temat tego dotyczący na forum.
2. Pedał przyspieszenia pada. Objaw: samochód traci moc, przechodzi w tryb serwisowy. U mnie padł przy 96000km. Usterka co prawda niezwiązana bezpośrednio z silnikiem, ale jednak. Konieczna wymiana.
3. Czujniki NOx padają losowo. U mnie akurat świrowały po zalaniu słabego paliwa. Wyjeździłem słabe paliwo, następnie przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów spokój.
Pozdrawiam, użytkownik Insignii B z CDTI 170KM o przebiegu 145000km (automat).
2. Pedał przyspieszenia pada. Objaw: samochód traci moc, przechodzi w tryb serwisowy. U mnie padł przy 96000km. Usterka co prawda niezwiązana bezpośrednio z silnikiem, ale jednak. Konieczna wymiana.
3. Czujniki NOx padają losowo. U mnie akurat świrowały po zalaniu słabego paliwa. Wyjeździłem słabe paliwo, następnie przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów spokój.
Pozdrawiam, użytkownik Insignii B z CDTI 170KM o przebiegu 145000km (automat).
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Ad.2. Potrafi zaszwankować potencjometr pedału przyśpieszenia dając złe odczyty do kompa. Ten chwilowo odcina moc i wprowadza tryb serwisowy. Problem po chwili znika, po kilku dniach błąd figuruje już jako historyczny. Tym niemniej ASO wymienia pedał wraz z potencjometrem. To wszystko gorzej brzmi niż jest w rzeczywistości. Usterka dosyć losowa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 19:37
- Auto: Insignia Grand 2.0 D
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dęblin
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
ANo, właśnie!!! stałem się szczęsliwym posiadaczem B20DTH i podczas powrotu do domu byłem w szoku bo przy wyprzedzaniu TIR odcięło mi moc i pokazał się jakiś komunikat o zmniajszonych osiągach! Czy to jest to O czym Jaśnie Bardziej Doświadzceni piszą?
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
raczej nie. Jeżeli nie masz sygnalizacji awarii w zegarach, to sprawa dotyczy aktualizacji oprogramowania sterowania silnikiem. Pierwotnie (podobno ze względów Eko) oprogramowanie ograniczało osiągi silnika przy np. mocnym wciskaniu pedału gazu z niskich obrotów silnika. Zagadnienie obiło się szerokim echem w Europie i Opel został zmuszony do poważnego zajęcia się problemem. Okazało się, że antidotum nie jest wymiana czegokolwiek w aucie, ale aktualizacja oprogramowania, która została udostępniona po kilku miesiącach. W ASO trzeba przedstawić swój przypadek i poprosić o nowy soft. Powinni to zrobić bezpłatnie, była/jest taka akcja serwisowa.
Oczywiście opisana wyżej sytuacja nie dotyczy faktycznej usterki, która przecież może wystąpić. Ja jednak poprosiłbym o aktualizację oprogramowania i obserwował zachowanie auta przy wyprzedzaniu. To wszystko przy założeniu, że nie masz żadnych poważnych błędów w zegarach lub w pamięci kompa
Oczywiście opisana wyżej sytuacja nie dotyczy faktycznej usterki, która przecież może wystąpić. Ja jednak poprosiłbym o aktualizację oprogramowania i obserwował zachowanie auta przy wyprzedzaniu. To wszystko przy założeniu, że nie masz żadnych poważnych błędów w zegarach lub w pamięci kompa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
U mnie sprawa wygląda tak że sie sprawa waha miedzy 1,5 165 automat a 2,0 170 manual lub automat średnio dziennie robie około 100km a nie ukrywam zakup bedzie robiony na około 6lat. Co do rozrządu w 170km jest on na łańcuchu czy pasek +/- jakie koszta? Co do 170km ja jest z tym sprzęgłem, dwumasą? Czytałem że na poczatku 2017r były z nią problemy.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
100km dziennie to bardzo dużo, powinieneś przede wszystkim uwzględnić koszty utrzymania auta w perspektywie tych 6 lat. Przyjemność z jazdy to sprawa drugorzędna. Moce są zbliżone, zachowanie auta będzie podobne. Myślę, że potem to kwestia upodobań. Jeżeli masz diesla, to wiesz z czym to się wiąże.
Diesel ma pasek i łańcuch. Praktyka silników B20 pokazuje, żeby nie czekać do sugerowanych przez producenta 120 tys.km i wymieniać wcześniej. Co wymieniać? Zarówno pasek jak i łańcuch, który lub się rozciągać.
O usterkach sprzęgła i koła nie słyszałem. Coś tam ktoś kiedyś straszył, ale praktyka tego nie potwierdza
Diesel ma pasek i łańcuch. Praktyka silników B20 pokazuje, żeby nie czekać do sugerowanych przez producenta 120 tys.km i wymieniać wcześniej. Co wymieniać? Zarówno pasek jak i łańcuch, który lub się rozciągać.
O usterkach sprzęgła i koła nie słyszałem. Coś tam ktoś kiedyś straszył, ale praktyka tego nie potwierdza
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
OK jak z trwałością skrzyń sprawa wygląda mam na mysli automat w połączeniu z 2,0 170km. Jakies wady wystepują przy około 100 150 tyś. Zakładam taki pułam ze w zględu na to że wiecej nią nie zrobie km.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Automat w silniku 1.5 benzyna oraz w 2.0 diesel to dwa różne rozwiązania. Ja stawiałbym na nowoczesny 8-biegowy w 2.0 zamiast na słabiej oceniany 6-biegowy w 1.5. Ale Ty zdaje się zmierzasz do silnika benzynowego, więc rozmowa staje się bezprzedmiotowa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Docelowo szukam diesla a benzyna wpadłam mi miedzy czasie w ręce, całkiem spoko lecz przy 140 150km juz troszke pali. Że auto trochę śmiga po trasie to raczej obstaje przy dieslu, sam jestem obecnie w posiadaniu 2,0 130km jestem zadowolony z spalanie w granicach 7l. Co do automatu był on oferowany w 8 biegach od poczatku produkcji czy w późniejszym okresie. Na rynku samochodow używanyach dominują jak na razie 2017 rocznniki z przejawami 2018r
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
automat 8 biegów w dieslu jest cały czas ten sam od początku Insigni B. W IB benzynowych 2.0 po lifcie pojawił się nowy automat 9-biegowy, ale to już poza tematem
Omawiany automat 8-biegowy to produkt występujący w modelach kilku innych marek na rynku.
Dla mnie subiektywnie wybór pomiędzy dieslem i benzyną o podobnej mocy jest prosty, biorę diesla, lepiej się nim jeździ ze względu na wysoki moment obrotowy, z którego po prostu wygodnie korzysta się na co dzień.
Omawiany automat 8-biegowy to produkt występujący w modelach kilku innych marek na rynku.
Dla mnie subiektywnie wybór pomiędzy dieslem i benzyną o podobnej mocy jest prosty, biorę diesla, lepiej się nim jeździ ze względu na wysoki moment obrotowy, z którego po prostu wygodnie korzysta się na co dzień.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Ok super o takie informacje mi chodzilo. Koszta ewtmualne naprawy takiej skrzyni sa wysokie?
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Nie, nie i jeszcze raz nie.
1.5 165KM w benzynie a 2.0 170KM w dieslu to dwa różne światy. 250 Nm przy 2000-4500 obr/min a 400 Nm przy 1750-2500 obr/min to pomimo niewielkich różnic w czasie przyspieszenia 0-100 daje całkowicie różne odczucia.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Bardzo chciałbym się przejechać dieslem, momenty obrotowe obu aut to przepaść a jednak od 0-100 bez różnic. Zastanawiam się skąd banan na twarzy, przy tym momencie i pojemności motoru liczyłbym na lepszy sprint. Niestety moje doświadczenie z dieslem to tylko opel combo , citroen jumper i największa porażka crafter 165KM ,no ale to dstawczaki więc żadne porównanie. Może się uda gdzieś porównać moją benzynę z takowym dieslem tylko z ciekawości ,bo itak diesel odpada z uwagi na krótkie odcinki.