--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pomiary na hamowni, DPF

Tematy różne, problemy nie pasujące do żadnego z działów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: IrekB » 15 lis 2019, o 00:33

Czy ktoś z Was pokusił się na pomiar mocy i momentu na hamowni w nowej Insigni z silnikiem 170 PS?
Mnie coś podkusiło ... powodem jest według mojej opinii zbyt częste wypalanie DPF.
Jeżdżąc trochę po mieście, trochę poza z ostatnich obserwacji wychodzi mi wypalanie w granicach 140 - 240 km.
W poprzedniczce było duuuużo żadziej.

Po sprawdzeniu na hamowni wyszedł taki wykres :o więcej niż fabryka dała.
Można to uznać za plus, ale trochę poszarpany wykres wyszedł dla obrotów powyżek 3k.
Znawcą tematu nie jestem, ale testujący stwierdził, że coś jest nie do końca tak w układzie napędowym.
Mówił że mogą to być wtryski...
A może takie rzeczy się dzieją jak jest padnięta dwumasa?

Skąd taka myśl... Otóż podczas ruszania-podjeżdzania delikatnie w korku puszczając i wciskając sprzęgło słychać stukot w silniku - przy otwartej masce widać jak silnik się telepie - co zresztą stwierdził serwis.
Jeszce w okolicy 1500 - 1700 obr na luzie delikatnie czuć wibracje.

Wtryski znajomy mi dziś sprawdził na komputerze - ponoć dobre.

Tak więc czy wykres według Was jest do przyjęcia, czy jest się nad czym zastanowić?
Takie telepania przy ruszaniu (puszczaniu i wciskaniu sprzęgła) też macie?

Pytam, bo chce się trochę poduczyć przed wizytą w ASO w przyszłym tygodniu ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: xul » 15 lis 2019, o 08:02

A nie jest przez przypadek w nowych autach, że DPF nie wypala się dopiero po zapełnieniu (80% itd.), tylko dopala się co jakiś czas. U kumpla w AJ 1.6CDTi (2015 albo 2016) wychodziło średnio co 70km wypalanie/dopalanie.

szejk__
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 5 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: szejk__ » 15 lis 2019, o 21:25

Moge jedynie od siebie dodac ze zauwazylem iz u mnie takze DPF dosyc czesto potrafi sie wypalac mimo iz 90% przebiegu to trasy wiec zapychanie chyba male powinno byc

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: mazmarcin » 15 lis 2019, o 21:35

Ja bym proponował sprawdzić jeszcze na innej hamowni czy takie zygzaki wyjdą. Jeszcze nigdy mi się takie nie pojawiły.
Tak jak by coś delikatnie nie domagało albo za bardzo przy wyższych obrotach.
Inne wykresy tych silników są dostępne w sieci. Ty masz na tyle komfort że masz gwarancję ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: norbi333 » 15 lis 2019, o 22:07

Po prostu nie wygładzone wykres. 95% procent wygładza i nie widać takich szarpań

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: tomek evo » 25 lis 2019, o 11:05

Te szarpania to raczej związane są z precyzja pomiaru a właściwie ciągłością i jak Kolega pisze pewnie nie zostały wygładzone.

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: IrekB » 25 lis 2019, o 15:06

Gdyby to było wygładzanie (w zasadzie jego brak) tuner by mi o tym powiedział. Inne wykresy są u niego OK.
Mam na myśli inną przyczynę której wspomniany wykres jest nie do końca "dobry".
Właśnie dzisiaj wyskoczył mi błąd silnika - żółta kontrolka.
Będąc akurat na mieście udałem się do serwisu - całe szczęście uprosiłem podpięcie do komputera i okazało się że błąd jest na sondzie lambda.
Na razie go skasowali i mam obserwować - ale jak teraz kojarzę zbyt częste wypalanie DPF, to pewnie do wymiany będzie ta sonda. I wydaje mi się że też za dużo pali - po mieście to i 11 litrów się zdarzy, na trasie spokojna jazda koło 7.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: JaMi » 25 lis 2019, o 16:09

IrekB pisze:
15 lis 2019, o 00:33
Czy ktoś z Was pokusił się na pomiar mocy i momentu na hamowni w nowej Insigni z silnikiem 170 PS?
Mnie coś podkusiło ... powodem jest według mojej opinii zbyt częste wypalanie DPF.
Jeżdżąc trochę po mieście, trochę poza z ostatnich obserwacji wychodzi mi wypalanie w granicach 140 - 240 km.
W poprzedniczce było duuuużo żadziej.

Po sprawdzeniu na hamowni wyszedł taki wykres :o więcej niż fabryka dała.
Można to uznać za plus, ale trochę poszarpany wykres wyszedł dla obrotów powyżek 3k.
Znawcą tematu nie jestem, ale testujący stwierdził, że coś jest nie do końca tak w układzie napędowym.
Mówił że mogą to być wtryski...
A może takie rzeczy się dzieją jak jest padnięta dwumasa?

Skąd taka myśl... Otóż podczas ruszania-podjeżdzania delikatnie w korku puszczając i wciskając sprzęgło słychać stukot w silniku - przy otwartej masce widać jak silnik się telepie - co zresztą stwierdził serwis.
Jeszce w okolicy 1500 - 1700 obr na luzie delikatnie czuć wibracje.

Wtryski znajomy mi dziś sprawdził na komputerze - ponoć dobre.

Tak więc czy wykres według Was jest do przyjęcia, czy jest się nad czym zastanowić?
Takie telepania przy ruszaniu (puszczaniu i wciskaniu sprzęgła) też macie?

Pytam, bo chce się trochę poduczyć przed wizytą w ASO w przyszłym tygodniu ;)
proszę bardzo, post na forum zamieszczałem jakiś czas temu:
viewtopic.php?f=14&t=5057&start=60#p186356
zafalowań żadnych nie mam, negatywnych odczuć z pracy silnika także

DPF wypala się co dobre kilkaset km, nawet nie analizuję tego szczegółowo, bo jest to zupełnie niekłopotliwe. Z tego co pamiętam, ostatnie wypalanie było po przejechaniu ok. 500km (akurat warunki miejskie). Wypełnienie DPFa waha się od kilku % do kilkudziesięciu, jeszcze nigdy nie widziałem więcej niż 60%

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: tomek evo » 25 lis 2019, o 23:34

IrekB pisze:
25 lis 2019, o 15:06
Gdyby to było wygładzanie (w zasadzie jego brak) tuner by mi o tym powiedział. Inne wykresy są u niego OK.
Mam na myśli inną przyczynę której wspomniany wykres jest nie do końca "dobry".
Właśnie dzisiaj wyskoczył mi błąd silnika - żółta kontrolka.
Będąc akurat na mieście udałem się do serwisu - całe szczęście uprosiłem podpięcie do komputera i okazało się że błąd jest na sondzie lambda.
Na razie go skasowali i mam obserwować - ale jak teraz kojarzę zbyt częste wypalanie DPF, to pewnie do wymiany będzie ta sonda. I wydaje mi się że też za dużo pali - po mieście to i 11 litrów się zdarzy, na trasie spokojna jazda koło 7.
Jak to nie kłopoty z pomiarem to z pewnością nie jest to normalne i świadczy o jakimś ewidentnym problemie. Spalanie też mi się nie podoba u Ciebie. To, że wyskoczył błąd to nawet lepiej bo masz punkt zahaczenia.

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: IrekB » 26 lis 2019, o 11:59

Punkt zaczepienia to mam nie jeden. Co z tego jak serwis udaje że tego nie słyszy czy nie obserwuje.
Co do spalania miałem Insignie A i przy takiej samej jeździe poprzednia spalała w mieście 8 do max 9 litrów., trasa bez autostrad 5-6 L.
WG ASO mam czekać aż błąd się ponownie pojawi, wtedy mają dokładniej sprawdzić i wymienić sondę.
mam nadzieję że do tego czasu nie dostana w d...ę inne elementy jak kat czy DPF.

Awatar użytkownika
Scooby
Użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: Scooby » 26 lis 2019, o 15:34

Poczekaj serwis po podłączeniu kompa wyskoczyła sonda lambda i powiedzieli ci jeździć obserwować a jak zapali się jeszcze raz to wymienimy? Jeśli samochód jest na gwarancji i byłeś w autoryzowanym serwsie to ja na twoim miejscu nawet bym nie wyjechał bez wymiany sondy, skasowanie błędu to nie naprawa...

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: seburaj » 26 lis 2019, o 22:01

z praktyki:
błąd z sondy lambda najczęściej oznacza zbyt bogatą mieszankę, a nie problem z sondą :P

podpowiedź:
taki błąd często idzie w parze (jako wynikowy) z problemami z DPF... jakie ciśnienie spalin na gorącym silniku, wolne obroty ?

edit
........................

i obserwuj bardzo uważnie, czy nie przybywa oleju...
idę o zakład - że tak :roll:

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: IrekB » 27 lis 2019, o 00:05

Twoje Uwagi są jak najbardziej słuszne.
Dobrym sposobem było by wykręcić sondę i zobaczyć w jakim jest stanie - kolor.

Bogata mieszanka może być skutkiem:
1. nieszczelności turbo - po przy pewnym wciśnięciu pedału gazu czuć dziwne świsty - jakby gdzieś powietrze uchodziło.
2. uszkodzona sonda NOX podaje przekłamane dane i źle jest dawkowane paliwo
To takie moje dywagacje które dopasowuję do efektów odczuwalnych podczas jazdy samochodem.

Dzisiaj już nie będę wdychał smogów z zewnątrz, ale jutro z rana sprawdzę poziom oleju.
W poprzedniej mojej Insigni nigdy z tym nie było problemów, stąd w tej jeszcze ani razu tego nie sprawdzałem...
Obyś się mylił ;) z tym poziomem oleju, a jeżeli nie to jutro jadę do serwisu i będzie $@# $VR@! :roll:

Dodano po 13 minutach 33 sekundach:
szejk__ pisze:
15 lis 2019, o 21:25
Moge jedynie od siebie dodac ze zauwazylem iz u mnie takze DPF dosyc czesto potrafi sie wypalac mimo iz 90% przebiegu to trasy wiec zapychanie chyba male powinno byc
A możesz podać z jaką częstotliwością masz wypalania?
Skoro piszesz że często się wypala, to "zapychanie" jest raczej większe niż mniejsze - większa ilość sadzy szybciej zapełni DPF.

lockter
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: lockter » 17 wrz 2020, o 22:21

A że tak naiwnie spytam skąd wiecie kiedy się wypala DPF? To gdzieś widać? Pytam bo nie zauważyłem

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: norbi333 » 18 wrz 2020, o 07:16

spalanie rośnie

Awatar użytkownika
philipeq
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 12 wrz 2020, o 22:04
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Białystok

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: philipeq » 18 wrz 2020, o 07:30

lockter pisze:
17 wrz 2020, o 22:21
A że tak naiwnie spytam skąd wiecie kiedy się wypala DPF? To gdzieś widać? Pytam bo nie zauważyłem
Przykładowo gry rozpędzisz autko i odpuścisz gaz to spalane chwilowe powinno wskazywać 0,0 l/100km, a jak się DPF wypala w moim przypadku spalanie pozostaje na poziomie 1,8-2,0 l/100km. Łatwiej też zauważyć wzrost spalania na biegu jałowym - zamiast 0,5-07 l/100km będzie 1,5-2,0 l/100km.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: JaMi » 19 wrz 2020, o 07:15

lockter pisze:
17 wrz 2020, o 22:21
A że tak naiwnie spytam skąd wiecie kiedy się wypala DPF? To gdzieś widać? Pytam bo nie zauważyłem
obserwacja spalania chwilowego na postoju + spalanie (nie zerowe) przy jeździe bez gazu na biegu,
Ja do tego dołożyłem u siebie diodę LED, która zapala się jak włącza się ogrzewanie tylnej szyby (nie ma to nic wspólnego z przyciskiem włączania ogrzewania tylnej szyby). W Insigni A można łatwo dołożyć taką diodę w obudowę lusterka bocznego, w Insigni B już nie. Wszystkie szczegóły znajdziesz na tym forum

alex71
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 paź 2020, o 07:28
Auto: Opel Insignia tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 4 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: alex71 » 14 paź 2020, o 19:23

JaMi czy diodę LED można podłączyć do podgrzewania lusterek,czy tylko szyby?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: mazmarcin » 14 paź 2020, o 20:02

Można lusterek ale to nie temat o tym.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Pomiary na hamowni, DPF

Post autor: JaMi » 15 paź 2020, o 07:24

W Insigni B ST najprościej do tylnej szyby. Podłączenie do lusterka wzorem Insigni A nie wchodzi w rachubę, lepiej już do przewodów w nogach kierowcy (jeżeli się wie, do którego)
I żeby było trochę w temacie - podłączenie diody DPF nie wpływa na wyniki pomiarów na hamowni, ani na działanie DPFa :lol:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”