--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pomiary na hamowni, DPF
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Pomiary na hamowni, DPF
Czy ktoś z Was pokusił się na pomiar mocy i momentu na hamowni w nowej Insigni z silnikiem 170 PS?
Mnie coś podkusiło ... powodem jest według mojej opinii zbyt częste wypalanie DPF.
Jeżdżąc trochę po mieście, trochę poza z ostatnich obserwacji wychodzi mi wypalanie w granicach 140 - 240 km.
W poprzedniczce było duuuużo żadziej.
Po sprawdzeniu na hamowni wyszedł taki wykres więcej niż fabryka dała.
Można to uznać za plus, ale trochę poszarpany wykres wyszedł dla obrotów powyżek 3k.
Znawcą tematu nie jestem, ale testujący stwierdził, że coś jest nie do końca tak w układzie napędowym.
Mówił że mogą to być wtryski...
A może takie rzeczy się dzieją jak jest padnięta dwumasa?
Skąd taka myśl... Otóż podczas ruszania-podjeżdzania delikatnie w korku puszczając i wciskając sprzęgło słychać stukot w silniku - przy otwartej masce widać jak silnik się telepie - co zresztą stwierdził serwis.
Jeszce w okolicy 1500 - 1700 obr na luzie delikatnie czuć wibracje.
Wtryski znajomy mi dziś sprawdził na komputerze - ponoć dobre.
Tak więc czy wykres według Was jest do przyjęcia, czy jest się nad czym zastanowić?
Takie telepania przy ruszaniu (puszczaniu i wciskaniu sprzęgła) też macie?
Pytam, bo chce się trochę poduczyć przed wizytą w ASO w przyszłym tygodniu
Mnie coś podkusiło ... powodem jest według mojej opinii zbyt częste wypalanie DPF.
Jeżdżąc trochę po mieście, trochę poza z ostatnich obserwacji wychodzi mi wypalanie w granicach 140 - 240 km.
W poprzedniczce było duuuużo żadziej.
Po sprawdzeniu na hamowni wyszedł taki wykres więcej niż fabryka dała.
Można to uznać za plus, ale trochę poszarpany wykres wyszedł dla obrotów powyżek 3k.
Znawcą tematu nie jestem, ale testujący stwierdził, że coś jest nie do końca tak w układzie napędowym.
Mówił że mogą to być wtryski...
A może takie rzeczy się dzieją jak jest padnięta dwumasa?
Skąd taka myśl... Otóż podczas ruszania-podjeżdzania delikatnie w korku puszczając i wciskając sprzęgło słychać stukot w silniku - przy otwartej masce widać jak silnik się telepie - co zresztą stwierdził serwis.
Jeszce w okolicy 1500 - 1700 obr na luzie delikatnie czuć wibracje.
Wtryski znajomy mi dziś sprawdził na komputerze - ponoć dobre.
Tak więc czy wykres według Was jest do przyjęcia, czy jest się nad czym zastanowić?
Takie telepania przy ruszaniu (puszczaniu i wciskaniu sprzęgła) też macie?
Pytam, bo chce się trochę poduczyć przed wizytą w ASO w przyszłym tygodniu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
A nie jest przez przypadek w nowych autach, że DPF nie wypala się dopiero po zapełnieniu (80% itd.), tylko dopala się co jakiś czas. U kumpla w AJ 1.6CDTi (2015 albo 2016) wychodziło średnio co 70km wypalanie/dopalanie.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Moge jedynie od siebie dodac ze zauwazylem iz u mnie takze DPF dosyc czesto potrafi sie wypalac mimo iz 90% przebiegu to trasy wiec zapychanie chyba male powinno byc
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Ja bym proponował sprawdzić jeszcze na innej hamowni czy takie zygzaki wyjdą. Jeszcze nigdy mi się takie nie pojawiły.
Tak jak by coś delikatnie nie domagało albo za bardzo przy wyższych obrotach.
Inne wykresy tych silników są dostępne w sieci. Ty masz na tyle komfort że masz gwarancję
Tak jak by coś delikatnie nie domagało albo za bardzo przy wyższych obrotach.
Inne wykresy tych silników są dostępne w sieci. Ty masz na tyle komfort że masz gwarancję
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Po prostu nie wygładzone wykres. 95% procent wygładza i nie widać takich szarpań
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Te szarpania to raczej związane są z precyzja pomiaru a właściwie ciągłością i jak Kolega pisze pewnie nie zostały wygładzone.
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Gdyby to było wygładzanie (w zasadzie jego brak) tuner by mi o tym powiedział. Inne wykresy są u niego OK.
Mam na myśli inną przyczynę której wspomniany wykres jest nie do końca "dobry".
Właśnie dzisiaj wyskoczył mi błąd silnika - żółta kontrolka.
Będąc akurat na mieście udałem się do serwisu - całe szczęście uprosiłem podpięcie do komputera i okazało się że błąd jest na sondzie lambda.
Na razie go skasowali i mam obserwować - ale jak teraz kojarzę zbyt częste wypalanie DPF, to pewnie do wymiany będzie ta sonda. I wydaje mi się że też za dużo pali - po mieście to i 11 litrów się zdarzy, na trasie spokojna jazda koło 7.
Mam na myśli inną przyczynę której wspomniany wykres jest nie do końca "dobry".
Właśnie dzisiaj wyskoczył mi błąd silnika - żółta kontrolka.
Będąc akurat na mieście udałem się do serwisu - całe szczęście uprosiłem podpięcie do komputera i okazało się że błąd jest na sondzie lambda.
Na razie go skasowali i mam obserwować - ale jak teraz kojarzę zbyt częste wypalanie DPF, to pewnie do wymiany będzie ta sonda. I wydaje mi się że też za dużo pali - po mieście to i 11 litrów się zdarzy, na trasie spokojna jazda koło 7.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
proszę bardzo, post na forum zamieszczałem jakiś czas temu:IrekB pisze: ↑15 lis 2019, o 00:33Czy ktoś z Was pokusił się na pomiar mocy i momentu na hamowni w nowej Insigni z silnikiem 170 PS?
Mnie coś podkusiło ... powodem jest według mojej opinii zbyt częste wypalanie DPF.
Jeżdżąc trochę po mieście, trochę poza z ostatnich obserwacji wychodzi mi wypalanie w granicach 140 - 240 km.
W poprzedniczce było duuuużo żadziej.
Po sprawdzeniu na hamowni wyszedł taki wykres więcej niż fabryka dała.
Można to uznać za plus, ale trochę poszarpany wykres wyszedł dla obrotów powyżek 3k.
Znawcą tematu nie jestem, ale testujący stwierdził, że coś jest nie do końca tak w układzie napędowym.
Mówił że mogą to być wtryski...
A może takie rzeczy się dzieją jak jest padnięta dwumasa?
Skąd taka myśl... Otóż podczas ruszania-podjeżdzania delikatnie w korku puszczając i wciskając sprzęgło słychać stukot w silniku - przy otwartej masce widać jak silnik się telepie - co zresztą stwierdził serwis.
Jeszce w okolicy 1500 - 1700 obr na luzie delikatnie czuć wibracje.
Wtryski znajomy mi dziś sprawdził na komputerze - ponoć dobre.
Tak więc czy wykres według Was jest do przyjęcia, czy jest się nad czym zastanowić?
Takie telepania przy ruszaniu (puszczaniu i wciskaniu sprzęgła) też macie?
Pytam, bo chce się trochę poduczyć przed wizytą w ASO w przyszłym tygodniu
viewtopic.php?f=14&t=5057&start=60#p186356
zafalowań żadnych nie mam, negatywnych odczuć z pracy silnika także
DPF wypala się co dobre kilkaset km, nawet nie analizuję tego szczegółowo, bo jest to zupełnie niekłopotliwe. Z tego co pamiętam, ostatnie wypalanie było po przejechaniu ok. 500km (akurat warunki miejskie). Wypełnienie DPFa waha się od kilku % do kilkudziesięciu, jeszcze nigdy nie widziałem więcej niż 60%
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Jak to nie kłopoty z pomiarem to z pewnością nie jest to normalne i świadczy o jakimś ewidentnym problemie. Spalanie też mi się nie podoba u Ciebie. To, że wyskoczył błąd to nawet lepiej bo masz punkt zahaczenia.IrekB pisze: ↑25 lis 2019, o 15:06Gdyby to było wygładzanie (w zasadzie jego brak) tuner by mi o tym powiedział. Inne wykresy są u niego OK.
Mam na myśli inną przyczynę której wspomniany wykres jest nie do końca "dobry".
Właśnie dzisiaj wyskoczył mi błąd silnika - żółta kontrolka.
Będąc akurat na mieście udałem się do serwisu - całe szczęście uprosiłem podpięcie do komputera i okazało się że błąd jest na sondzie lambda.
Na razie go skasowali i mam obserwować - ale jak teraz kojarzę zbyt częste wypalanie DPF, to pewnie do wymiany będzie ta sonda. I wydaje mi się że też za dużo pali - po mieście to i 11 litrów się zdarzy, na trasie spokojna jazda koło 7.
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Punkt zaczepienia to mam nie jeden. Co z tego jak serwis udaje że tego nie słyszy czy nie obserwuje.
Co do spalania miałem Insignie A i przy takiej samej jeździe poprzednia spalała w mieście 8 do max 9 litrów., trasa bez autostrad 5-6 L.
WG ASO mam czekać aż błąd się ponownie pojawi, wtedy mają dokładniej sprawdzić i wymienić sondę.
mam nadzieję że do tego czasu nie dostana w d...ę inne elementy jak kat czy DPF.
Co do spalania miałem Insignie A i przy takiej samej jeździe poprzednia spalała w mieście 8 do max 9 litrów., trasa bez autostrad 5-6 L.
WG ASO mam czekać aż błąd się ponownie pojawi, wtedy mają dokładniej sprawdzić i wymienić sondę.
mam nadzieję że do tego czasu nie dostana w d...ę inne elementy jak kat czy DPF.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Poczekaj serwis po podłączeniu kompa wyskoczyła sonda lambda i powiedzieli ci jeździć obserwować a jak zapali się jeszcze raz to wymienimy? Jeśli samochód jest na gwarancji i byłeś w autoryzowanym serwsie to ja na twoim miejscu nawet bym nie wyjechał bez wymiany sondy, skasowanie błędu to nie naprawa...
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
z praktyki:
błąd z sondy lambda najczęściej oznacza zbyt bogatą mieszankę, a nie problem z sondą
podpowiedź:
taki błąd często idzie w parze (jako wynikowy) z problemami z DPF... jakie ciśnienie spalin na gorącym silniku, wolne obroty ?
edit
........................
i obserwuj bardzo uważnie, czy nie przybywa oleju...
idę o zakład - że tak
błąd z sondy lambda najczęściej oznacza zbyt bogatą mieszankę, a nie problem z sondą
podpowiedź:
taki błąd często idzie w parze (jako wynikowy) z problemami z DPF... jakie ciśnienie spalin na gorącym silniku, wolne obroty ?
edit
........................
i obserwuj bardzo uważnie, czy nie przybywa oleju...
idę o zakład - że tak
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Twoje Uwagi są jak najbardziej słuszne.
Dobrym sposobem było by wykręcić sondę i zobaczyć w jakim jest stanie - kolor.
Bogata mieszanka może być skutkiem:
1. nieszczelności turbo - po przy pewnym wciśnięciu pedału gazu czuć dziwne świsty - jakby gdzieś powietrze uchodziło.
2. uszkodzona sonda NOX podaje przekłamane dane i źle jest dawkowane paliwo
To takie moje dywagacje które dopasowuję do efektów odczuwalnych podczas jazdy samochodem.
Dzisiaj już nie będę wdychał smogów z zewnątrz, ale jutro z rana sprawdzę poziom oleju.
W poprzedniej mojej Insigni nigdy z tym nie było problemów, stąd w tej jeszcze ani razu tego nie sprawdzałem...
Obyś się mylił z tym poziomem oleju, a jeżeli nie to jutro jadę do serwisu i będzie $@# $VR@!
Dodano po 13 minutach 33 sekundach:
Skoro piszesz że często się wypala, to "zapychanie" jest raczej większe niż mniejsze - większa ilość sadzy szybciej zapełni DPF.
Dobrym sposobem było by wykręcić sondę i zobaczyć w jakim jest stanie - kolor.
Bogata mieszanka może być skutkiem:
1. nieszczelności turbo - po przy pewnym wciśnięciu pedału gazu czuć dziwne świsty - jakby gdzieś powietrze uchodziło.
2. uszkodzona sonda NOX podaje przekłamane dane i źle jest dawkowane paliwo
To takie moje dywagacje które dopasowuję do efektów odczuwalnych podczas jazdy samochodem.
Dzisiaj już nie będę wdychał smogów z zewnątrz, ale jutro z rana sprawdzę poziom oleju.
W poprzedniej mojej Insigni nigdy z tym nie było problemów, stąd w tej jeszcze ani razu tego nie sprawdzałem...
Obyś się mylił z tym poziomem oleju, a jeżeli nie to jutro jadę do serwisu i będzie $@# $VR@!
Dodano po 13 minutach 33 sekundach:
A możesz podać z jaką częstotliwością masz wypalania?
Skoro piszesz że często się wypala, to "zapychanie" jest raczej większe niż mniejsze - większa ilość sadzy szybciej zapełni DPF.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 17:06
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
A że tak naiwnie spytam skąd wiecie kiedy się wypala DPF? To gdzieś widać? Pytam bo nie zauważyłem
- philipeq
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 wrz 2020, o 22:04
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Białystok
Re: Pomiary na hamowni, DPF
Przykładowo gry rozpędzisz autko i odpuścisz gaz to spalane chwilowe powinno wskazywać 0,0 l/100km, a jak się DPF wypala w moim przypadku spalanie pozostaje na poziomie 1,8-2,0 l/100km. Łatwiej też zauważyć wzrost spalania na biegu jałowym - zamiast 0,5-07 l/100km będzie 1,5-2,0 l/100km.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
obserwacja spalania chwilowego na postoju + spalanie (nie zerowe) przy jeździe bez gazu na biegu,
Ja do tego dołożyłem u siebie diodę LED, która zapala się jak włącza się ogrzewanie tylnej szyby (nie ma to nic wspólnego z przyciskiem włączania ogrzewania tylnej szyby). W Insigni A można łatwo dołożyć taką diodę w obudowę lusterka bocznego, w Insigni B już nie. Wszystkie szczegóły znajdziesz na tym forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 07:28
- Auto: Opel Insignia tourer
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
JaMi czy diodę LED można podłączyć do podgrzewania lusterek,czy tylko szyby?
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Pomiary na hamowni, DPF
W Insigni B ST najprościej do tylnej szyby. Podłączenie do lusterka wzorem Insigni A nie wchodzi w rachubę, lepiej już do przewodów w nogach kierowcy (jeżeli się wie, do którego)
I żeby było trochę w temacie - podłączenie diody DPF nie wpływa na wyniki pomiarów na hamowni, ani na działanie DPFa
I żeby było trochę w temacie - podłączenie diody DPF nie wpływa na wyniki pomiarów na hamowni, ani na działanie DPFa