--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Witam wszystkich!
Po tym jak przesiadłem się na nowszego Opla Insignię B 2017r. 170KM (B20DTH) zauważyłem, że:
1. Potrzebuję odpowiednika OP-COMa i programu OP-COM China Clone, bo w mojej Insignii już nic tym nie zaprogramuje ani nie odczytam wszystkich modułów w samochodzie.
2. W moim TIS 2000 miałem wszystkie schematy elektryczne Opli do chyba 2010r. oraz instrukcje napraw, wymian części, lokalizacje elementów, momenty dokręcenia śrub. Niestety nie obejmuje mi to mojej nowej Insignii.
3. W EPC mogłem znaleźć wszystkie występujące części, ich numery katalogowe, w zależności od modelu i rodzaju silnika.
Czym to zostało teraz zastąpione?? Podobno zamiast TIS jest GIS ale wymaga płatnej subskrypcji. Jeśli nie ma innej alternatywy to może warto się zrzucić na dostęp do GIS-a np. na miesiąc i pozapisywać wszystkie instrukcje i schematy w PDF-ie, żeby było na zawsze. Co wy na to?
Pozatym dalej pytam się czym zastępuje się teraz powyższe programy dla nowych Opli?? Powiem, że nie bardzo jestem za tzw. uniwersalnymi programami, którymi w niepewny sposób można wszystko przeprogramować i jednocześnie narobić niezłego nieoczekiwanego bałaganu, jak przy wieś-tuningu.
Po tym jak przesiadłem się na nowszego Opla Insignię B 2017r. 170KM (B20DTH) zauważyłem, że:
1. Potrzebuję odpowiednika OP-COMa i programu OP-COM China Clone, bo w mojej Insignii już nic tym nie zaprogramuje ani nie odczytam wszystkich modułów w samochodzie.
2. W moim TIS 2000 miałem wszystkie schematy elektryczne Opli do chyba 2010r. oraz instrukcje napraw, wymian części, lokalizacje elementów, momenty dokręcenia śrub. Niestety nie obejmuje mi to mojej nowej Insignii.
3. W EPC mogłem znaleźć wszystkie występujące części, ich numery katalogowe, w zależności od modelu i rodzaju silnika.
Czym to zostało teraz zastąpione?? Podobno zamiast TIS jest GIS ale wymaga płatnej subskrypcji. Jeśli nie ma innej alternatywy to może warto się zrzucić na dostęp do GIS-a np. na miesiąc i pozapisywać wszystkie instrukcje i schematy w PDF-ie, żeby było na zawsze. Co wy na to?
Pozatym dalej pytam się czym zastępuje się teraz powyższe programy dla nowych Opli?? Powiem, że nie bardzo jestem za tzw. uniwersalnymi programami, którymi w niepewny sposób można wszystko przeprogramować i jednocześnie narobić niezłego nieoczekiwanego bałaganu, jak przy wieś-tuningu.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Interface to MDI lub MDI2. Ewentualnie VXDIAG. Oprogramowanie to GDS2.
Schematy i programowanie tylko online i płatne - odpowiednio do zakresu.
Najtaniej to kupić interface na aliexpress a oprogramowanie to albo z ww. albo można znaleźć w internecie do ściągnięcia wersję działająca 29 dni (powiedzmy, że wiecznie 29 dni ).
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Schematy i programowanie tylko online i płatne - odpowiednio do zakresu.
Najtaniej to kupić interface na aliexpress a oprogramowanie to albo z ww. albo można znaleźć w internecie do ściągnięcia wersję działająca 29 dni (powiedzmy, że wiecznie 29 dni ).
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Zamiast OP-COM masz MDI2 i GDS2 (dostęp płatny chyba na rok)
Zamiast TIS2000 jest Global TIS, dostęp okresowy z podziałem na moduły (chyba godzina/dzień/miesiąc/rok)
EPC jest tak jak było, tylko w wersji online, oczywiście płatne, bodajże subskrypcja roczna jako osobny moduł lub w pakiecie z innymi modułami z dostępem okresowym.
Oczywiście trzeba mieć konto, które podobno po przejęciu przez PSA jest ciężej założyć.
Z tą zrzutką może być problem, bo pewnie sprawdzają po IP/identyfikatorach logowanie i mogą zablokować dostęp za złamanie regulaminu + pociągnąć do odpowiedzialności osobę, na którą jest to zarejestrowane.
Zamiast TIS2000 jest Global TIS, dostęp okresowy z podziałem na moduły (chyba godzina/dzień/miesiąc/rok)
EPC jest tak jak było, tylko w wersji online, oczywiście płatne, bodajże subskrypcja roczna jako osobny moduł lub w pakiecie z innymi modułami z dostępem okresowym.
Oczywiście trzeba mieć konto, które podobno po przejęciu przez PSA jest ciężej założyć.
Z tą zrzutką może być problem, bo pewnie sprawdzają po IP/identyfikatorach logowanie i mogą zablokować dostęp za złamanie regulaminu + pociągnąć do odpowiedzialności osobę, na którą jest to zarejestrowane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Z tą zrzutkjeśli coś to musiałoby być tak, że zrzucają się wszyscy a jedna osoba musiałaby wszystko drukować do PDF-u, żeby było w 100% legalnie i bezpieczie
Dodano po 2 minutach 43 sekundach:
Dodano po 2 minutach 43 sekundach:
Jak się nazywa to oprogramowanie na te "29 dni"?? Czy to jest oprogramowanie do MDI czy do VXDIAG??Rooff_ pisze: ↑20 wrz 2020, o 10:54Interface to MDI lub MDI2. Ewentualnie VXDIAG. Oprogramowanie to GDS2.
Schematy i programowanie tylko online i płatne - odpowiednio do zakresu.
Najtaniej to kupić interface na aliexpress a oprogramowanie to albo z ww. albo można znaleźć w internecie do ściągnięcia wersję działająca 29 dni (powiedzmy, że wiecznie 29 dni ).
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
GDS2 zainstalowane na Windows 7 i udostępniane jako obraz systemu dla Vmware.
Działa i dla MDI/MDI2 i dla VXDIAG.
Przy czym dla VXDIAG jest też możliwość uzyskania "subskrypcji" na wieki, a nie tylko na 29 dni.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Działa i dla MDI/MDI2 i dla VXDIAG.
Przy czym dla VXDIAG jest też możliwość uzyskania "subskrypcji" na wieki, a nie tylko na 29 dni.
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Udostępniać chyba też nie można, tylko na użytek własny/warsztatu. Trzeba byłoby przeczytać dokładnie aktualny regulamin, ale z tego co pamiętam jest tam "zabezpieczenie" przed takim działaniem.lukisczest pisze: ↑20 wrz 2020, o 11:21Z tą zrzutkjeśli coś to musiałoby być tak, że zrzucają się wszyscy a jedna osoba musiałaby wszystko drukować do PDF-u, żeby było w 100% legalnie i bezpieczie
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Drogi Kolego, a powiedz mi czy to oprogramowanie to GDS2 a nie przypadkiem GIS2 bo gdzieś obiło mi się o uszy że do MDI oryginalne Opel używa GIS-a, chyba ze ja jestem w błędzie i GIS a GDS to dwie różne rzeczy.
Dodano po 1 minucie 52 sekundach:
a czy mam rozumieć ze oprogramowanie GDS moze działać na wieki tylko z interfejsem vxdiag?
co trzeba zrobić? jak coś to ewentualnie wiadomość na priv
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
GDS jest tak samo płatny jak i inne usługi on-line świadczone przez GM. Niezależnie czy korzysta się z MDI czy VXDIAG.
Istnieją gdzieś w sieci nieoryginalne długoterminowe wersje GDS-a ale o tym to dyskutować proszę już poza forum.
Istnieją gdzieś w sieci nieoryginalne długoterminowe wersje GDS-a ale o tym to dyskutować proszę już poza forum.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
mam pytanie. na aliexpress jest vcs nano dla Opel czyli VxDiag oraz MDI i MDI2. Teraz pytanie:
1. Czym sie rózni MDI od MDI2? Czy warto inwestować w MDI2 dla mojego samochodu?
2. Czy warto brać USB czy WiFi? Bo nie wiem czy WiFi nie zrywa często połączeń, chyba ze warto to wziąć bo jest jakies oprogramowanie na telefon pod MDI2 WiFi??
3. na aliexpress oferfują oprogramowanie do MDI i stad pytanie, ponieważ wysyłają cały dysk twardy. Czy warto to brać i co jest na tym dysku?? Bo ja nie wiem czy to jest jakis kompletny GDS2 z TIS-em i EPC czy zwykły GDS2 jak w internecie - ten 29 dniowy czyli na wieczność? Czy ktoś może to wyjaśnić??
https://pl.aliexpress.com/item/10050014 ... web201603_
Dodano po 1 godzinie 9 minutach 12 sekundach:
Słuchajcie jak myślicie? Wygląda na to że MDI2 na aliexpress to po prostu MDI1 w opakowaniu MDI2, tak piszą w opiniach a niektórzy sprzedawcy podają ze w GDS-ie trzeba wybrać MDI a nie MDI2 mając pseudo MDI2. Czyli ten cały MDI2 to chyba podpucha co nie?
1. Czym sie rózni MDI od MDI2? Czy warto inwestować w MDI2 dla mojego samochodu?
2. Czy warto brać USB czy WiFi? Bo nie wiem czy WiFi nie zrywa często połączeń, chyba ze warto to wziąć bo jest jakies oprogramowanie na telefon pod MDI2 WiFi??
3. na aliexpress oferfują oprogramowanie do MDI i stad pytanie, ponieważ wysyłają cały dysk twardy. Czy warto to brać i co jest na tym dysku?? Bo ja nie wiem czy to jest jakis kompletny GDS2 z TIS-em i EPC czy zwykły GDS2 jak w internecie - ten 29 dniowy czyli na wieczność? Czy ktoś może to wyjaśnić??
https://pl.aliexpress.com/item/10050014 ... web201603_
Dodano po 1 godzinie 9 minutach 12 sekundach:
Słuchajcie jak myślicie? Wygląda na to że MDI2 na aliexpress to po prostu MDI1 w opakowaniu MDI2, tak piszą w opiniach a niektórzy sprzedawcy podają ze w GDS-ie trzeba wybrać MDI a nie MDI2 mając pseudo MDI2. Czyli ten cały MDI2 to chyba podpucha co nie?
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
To co jest na Aliexpress to podróbki urządzeń i nielegalne kopie oprogramowania. Chcesz tego używać to Twoja decyzja ale ponownie proszę dyskusja poza forum.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Następca TIS2000, EPC i OP-COM dla Insignia B
Jarek urządzenia są jak najbardziej legalne, na pewno VXDIAG. Co do oprogramowania jest to już inna bajka
Do Insignia B z VXDIAG się nie połączysz, jedynie pozostaje MDI2 dla tego pojazdu. O oprogramowaniu nie będę mówił, bo regulamin tego mi zabrania na tym forum.
Do Insignia B z VXDIAG się nie połączysz, jedynie pozostaje MDI2 dla tego pojazdu. O oprogramowaniu nie będę mówił, bo regulamin tego mi zabrania na tym forum.