--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia b - żywotność
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 21:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wawa
- Postawił piwo: 1 raz
Insignia b - żywotność
Witam Was i proszę o podzielenie się Waszymi opiniami.
Szukam informacji o "żywotności" Insigni B.
Zastanawiam się nad kupnem insigni w silniku diesel 210KM w automacie i z napędem 4x4.
Przebieg w granicach 100-140kkm.
Zastanawiam się na jakie pułapki moge sie natknąć i jak/do jakich napraw/wymian się przygotować?
Szukam informacji o "żywotności" Insigni B.
Zastanawiam się nad kupnem insigni w silniku diesel 210KM w automacie i z napędem 4x4.
Przebieg w granicach 100-140kkm.
Zastanawiam się na jakie pułapki moge sie natknąć i jak/do jakich napraw/wymian się przygotować?
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Insignia b - żywotność
Moja B20DTH 2.0 170KM z chipem na ~220 zbliża się nieubłaganie do 200000km (już by dawno miała ale przez ostatni rok prawie cały czas stała z przyczyn "osobistych"). Po permanentnym "naprawieniu" AdBlue auto stało się bezawaryjne. Odpukać!
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Insignia b - żywotność
Żywotność ich póki co 5 lat, bo je robią od 2018 w tej nowej budzie, więc cóż Ci można podpowiedzieć poza tym że 5 lat dały radę.
Radio 357 :)
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Insignia b - żywotność
Kiedyś zastanawiałem się nad żywotnością tych 210km. Poszukałem w Niemczech używanych, posortowałem wg przebiegu i znalazłem takie pod 280k km. Czyli jest szansa, że tyle przejeździ
Wysłane z mojego SM-T700 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T700 przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Insignia b - żywotność
Na to wpływ ma najbardziej właściciel auta jak dba, co ile olej itp.
Ogólnie polecam zwłaszcza po czipsie to już jakoś jedzie i częściej czuć jak tył auto ciśnie
Ogólnie polecam zwłaszcza po czipsie to już jakoś jedzie i częściej czuć jak tył auto ciśnie
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 21:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Insignia b - żywotność
jasna sprawa, że zależy od właściciela.
O silnik się nie martwie, moge sobie wyobrazić co może wymagać inwestycji i ile.
Najbardziej zastanawia mnie 4x4. Czy to jest bezawaryjne rozwiązanie, czy może wręcz przeciwnie ponadnormatywnie usterkowe? Co się najczęściej psuje i jakie są potencjalne koszty naprawy?
Możecie się podzielić Waszymi doświadczeniami?
O silnik się nie martwie, moge sobie wyobrazić co może wymagać inwestycji i ile.
Najbardziej zastanawia mnie 4x4. Czy to jest bezawaryjne rozwiązanie, czy może wręcz przeciwnie ponadnormatywnie usterkowe? Co się najczęściej psuje i jakie są potencjalne koszty naprawy?
Możecie się podzielić Waszymi doświadczeniami?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Insignia b - żywotność
Nie było na forum przypadku awarii twinstera, jedynie wymiana uszczelniaczy. Ja mam 102 i baaardzo delikatne zapocenie, nie żadne kąpanie. Uszczelniacz wału kosztuje w aso około 200 w oryginale. A działanie tego napędu to bajka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Insignia b - żywotność
Nowy napęd Twinster, chociaż stosowany już w innych markach. Fajna sprawa, każde kółko może obracać się inaczej. Druga nowość to matrycowe ledy -mistrzostwo świata -nie ma zamienników ich, bo widocznie nie było jak dotąd takiej potrzeby. Tj nie psują się.
Radio 357 :)
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Insignia b - żywotność
Auto stosunkowo młode, to za dużo się nie popsuje. Ale mogą (W DIESLU):
strzeli rura od doładowania
problemy z wadliwym funkcjonowaniem DPF (uj wie, czy program, czy co innego?)
awaria pedału gazu
możliwe rozciągniecie łańcuszka między wałkami rozrządu, co prowadzi do zniszczenia silnika.
Awaria wybieraka w automacie(nie widzi P)
Generalnie to mój pierwszy Opel i jestem średnio zadowolony. Tzn auto ogólnie fajne: wielkie (jak Superb lub nawet obszerniejsze, dobrze sie prowadzi, ładne plastiki. Niby producent pisze o rozwiązaniach premium a im dalej zaglądam, tym większą tandetę widzę (np w porówniu do VW, nie mówiąc o Mercedesie). Jeśli ktoś oddaje auto do warsztatu, to tego nie zobaczy. Bo jednak wóz wykończony dobrze. Jednak boje sie co będzie po 15tu latach czy 300tys km?
strzeli rura od doładowania
problemy z wadliwym funkcjonowaniem DPF (uj wie, czy program, czy co innego?)
awaria pedału gazu
możliwe rozciągniecie łańcuszka między wałkami rozrządu, co prowadzi do zniszczenia silnika.
Awaria wybieraka w automacie(nie widzi P)
Generalnie to mój pierwszy Opel i jestem średnio zadowolony. Tzn auto ogólnie fajne: wielkie (jak Superb lub nawet obszerniejsze, dobrze sie prowadzi, ładne plastiki. Niby producent pisze o rozwiązaniach premium a im dalej zaglądam, tym większą tandetę widzę (np w porówniu do VW, nie mówiąc o Mercedesie). Jeśli ktoś oddaje auto do warsztatu, to tego nie zobaczy. Bo jednak wóz wykończony dobrze. Jednak boje sie co będzie po 15tu latach czy 300tys km?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Insignia b - żywotność
Autorowi pytania chodzi o inny całkiem konfig napędu więc nie wiem po co takie odpowiedzi.
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Insignia b - żywotność
Wiedziałem, że moja odpowiedz się nie spodoba Znając życie i różne rodzaje napędów 4x4 to w przypadku wersji „z” i „bez” często bardziej problematyczne będzie wszystko w około. Np: inne rodzaj zawieszenia lub budowa . I po latach okaże się, że w 4x4 są inne wachacze, które są drogie lub niedostępne. Ale to takie dywagacje.
Koleżanko Dokia: mój drugi samochód Mercedes ML co chwile kaprysi i od miesiąc dobrze nim nie jechałem, więc zmuszony jestem jeździć bezawaryjnym Oplem. Chciciaz Opel też stoi w warsztacie, bo strzeliła rura od turbo…. Mam nadzieje, że jutro przyjdzie bo jestem sfrustrowany. Ale żeby nie było, że jestem zły to Isia dostała dziś ceramike.
Koleżanko Dokia: mój drugi samochód Mercedes ML co chwile kaprysi i od miesiąc dobrze nim nie jechałem, więc zmuszony jestem jeździć bezawaryjnym Oplem. Chciciaz Opel też stoi w warsztacie, bo strzeliła rura od turbo…. Mam nadzieje, że jutro przyjdzie bo jestem sfrustrowany. Ale żeby nie było, że jestem zły to Isia dostała dziś ceramike.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2264
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Insignia b - żywotność
Ja rurę od Turbo naprawiłem w 20 minut w drodze z Opola do Raciborza. Zestaw naprawczy daje rade i chyba posiedzi na amen. Nie chce mi się na razie bawić w wymienianie rury skoro to rozwiązanie działa. Koszt? 60zl i zbrudzone ręce, więc to pomijalna awaria.
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Insignia b - żywotność
Zrobiłeś to tak jak w dziale „Sam naprawiam”?
Awaria spoko dla kogoś kto umie pod maskę zajrzeć. Dla osób nieobeznanych może skończyć się sporymi kosztami
Awaria spoko dla kogoś kto umie pod maskę zajrzeć. Dla osób nieobeznanych może skończyć się sporymi kosztami
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 kwie 2022, o 22:35
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: wrocław
- Kontakt:
Re: Insignia b - żywotność
Wszystkie insignie które trafiały do naszego warsztatu z problemami to przede wszystkim dpf oraz system adblue. Jedyne skuteczne rozwiązani to wymiana całego systemu SCR i dpf na oryginalny. Wymiana na raty wtryskiwacza, nox itp to pudrowanie syfa - problem wraca i wraca. Korzystałem z pośrednika i wysyłaliśmy klientów na definitywne rozwiązanie problemy z adblue do firmy /edit/ Problem rozwiązany i zadowolenie klienta bezcenne.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2023, o 11:33 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: link komercyjny
Powód: link komercyjny
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 gru 2021, o 08:42
- Auto: Insignia B HB
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Niemstów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Insignia b - żywotność
Ja kupiłem w czerwcu 2023 z przebiegiem 209 tyś z Niemiec. Jeden właściciel. Na razie tylko wymieniłem sprężarkę klimy
Dodano po 17 minutach 24 sekundach:
Nie na forum ale u mnie według historii w Niemczech przy 156139 tyś po przetłumaczenie w google wyszło takie coś.....wymiana nośnika mechanizmu różnicowego w ASO byłem u nas i mówił, że to może być napęd
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
A nie 2017
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Insignia b - żywotność
No dobra, od 2017 co nie zmienia faktu że przez te 6 lat raczej żadna nie zepsuła się na amen, czyli są żywotne na 6lat minimum
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 gru 2021, o 08:42
- Auto: Insignia B HB
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Niemstów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Insignia b - żywotność
Ostatnio zmieniony 1 sie 2023, o 23:01 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- Gacek_Rafał
- Klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 2 kwie 2024, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: F20DVH
- Rok produkcji: 2020
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10078
- Miasto: Radzionków (śląskie)
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Insignia b - żywotność
nie ma reguły, rożne są sytaucje, jeden w rok robi 5 tys 2gi 30 tys wiec na pewno nie wiek, czyli 5-6 lat to nie wyznacznik tylko konkretnie przebieg czyli eksploatacja auta, skoro są sprzedawane takie po 230 260tys jako sprawne jeżdżące, nic się z nimi nie dzieje to nie ma źle. A takie pytanie o nowe auto w ogóle nie ma sensu. To się dopiero okaże za kilka lat jak z żywotnością.
Kupując taką w salonie jako nową albo używaną z niskim przebiegiem DBAJĄC uważam że spokojnie 400-500 zrobi każdy diesel bez większych przygód. Negatywne opinie zazwyczaj biorą się od osób które kupiły auto z niewiadomego źródła albo zwyczajnie same nie dbają o auta a potem zaskoczenie że coś nie tak z autem.
Kupując taką w salonie jako nową albo używaną z niskim przebiegiem DBAJĄC uważam że spokojnie 400-500 zrobi każdy diesel bez większych przygód. Negatywne opinie zazwyczaj biorą się od osób które kupiły auto z niewiadomego źródła albo zwyczajnie same nie dbają o auta a potem zaskoczenie że coś nie tak z autem.