Napisz proszę jakie miałeś objawy i jak ustalałeś prawidłowy poziom oleju.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2022, o 00:12
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wawa
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Miałem na zimnym silniku kangurki robione podczas dohamowywania do skryżowań. Pojawiały się takie szarpnięcia do przodu jak już byłem bliski zatrzymania. Jeżeli chodzi o procedure sprawdzania to podpobnie jak w tym artykule https://gearsmagazine.com/magazine/gms- ... ion-check/
Ktoś mi przekazał procedure z ASo która mówi ze w przeciwieństwie do tej z linku temp skrzyni ma być 70stopni a nastpenie po wszystkim trzeba dolać 400ml oleju. Czyli robisz tak jak tam jest napisane tylko przy 70 stopniach a na koncu musisz dolać 400ml. Oczywiście nie biore za to odpowiedzialnosci
Ktoś mi przekazał procedure z ASo która mówi ze w przeciwieństwie do tej z linku temp skrzyni ma być 70stopni a nastpenie po wszystkim trzeba dolać 400ml oleju. Czyli robisz tak jak tam jest napisane tylko przy 70 stopniach a na koncu musisz dolać 400ml. Oczywiście nie biore za to odpowiedzialnosci
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Mały update, dzisiaj akurat przy okazji zamawiania rozrządu zapytałem sklepu ASO o procedure kontroli poziomu oleju i uwaga. Napisali ze cała procedura wygląda jak wyżej pisałem z tym ze rozgrzewamy olej w skrzyni powyżej 70 stopni i na działającym silniku odkręcamy małą śrubę do kontroli stanu. Jak jakie 1 kropla na 1 sekunde to zakręcamy. NIc się nie dolewa. Powiem wam że teraz to już zwariowałem Jest na forum ktoś kto ma znajomości w ASO aby to sprawdzić w jeszcze jednym ASO ?
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Dobra prawidłowo to wyglada tak :
https://gearsmagazine.com/magazine/gms- ... ion-check/
Temat zamknięty. Może komuś się przyda.
https://gearsmagazine.com/magazine/gms- ... ion-check/
Temat zamknięty. Może komuś się przyda.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Robiłem ostatnio wymiane statyczną oleju w tej skrzyni. Powiem wam że ciekawa sprawa. Ze skrzyni zleciało 2.3 L oleju. Przez chwile myślałem, że mam litr za mało. Natomiast zalałem ponad 3 litry. Oraz zrobiłem wg procedury wymiany oleju i wyleciał mi litr oleju... Czyli mniej wiecej tyle ile wyleciało. Ciekawa sprawa. Ktoś już zmieniał olej w tej skrzyni ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Dzięki za odpowiedzi.
VoyteQ jak wymieniałeś statycznie, to użyłeś tego samego korka czy kupowałeś nowy korek lub nowy oring i podkładkę? Jeśli tak, to skąd zamawiałeś?
Dolewałeś do skrzyni od góry czy od dołu przez ten otwór do spuszczania oleju?
Pozdrawiam
VoyteQ jak wymieniałeś statycznie, to użyłeś tego samego korka czy kupowałeś nowy korek lub nowy oring i podkładkę? Jeśli tak, to skąd zamawiałeś?
Dolewałeś do skrzyni od góry czy od dołu przez ten otwór do spuszczania oleju?
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Cześć,
Zamówiłem nowy korek do góry, nową śrobkę z uszcelką od miarki oleju z dołu. Dziwnym trafem pominąłem duży korek spustowy oleju. Finalnie wszystko złozyłem na starych śrubach i podkładkach. Jest Suchutko. Olej oczywiście dolewałem od góry. Jeżęli będziesz miał szczęscie i dobre klucze kątowe to może uda Ci się odkrecić korek wlewowy bez wyciągania akumulatora oraz jego obudowy wraz z komputerem i zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego. U mnie niestety musiałem wszystko wyciągać. Korek wlewowy był od nowości nieodkręcany. MUsiałem użyć dodatkowej dzwigni
Jak już wymienisz to sprawdz proszę dokładnie ile oleju Ci zleciało i ile na nowo weszło.
Zamówiłem nowy korek do góry, nową śrobkę z uszcelką od miarki oleju z dołu. Dziwnym trafem pominąłem duży korek spustowy oleju. Finalnie wszystko złozyłem na starych śrubach i podkładkach. Jest Suchutko. Olej oczywiście dolewałem od góry. Jeżęli będziesz miał szczęscie i dobre klucze kątowe to może uda Ci się odkrecić korek wlewowy bez wyciągania akumulatora oraz jego obudowy wraz z komputerem i zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego. U mnie niestety musiałem wszystko wyciągać. Korek wlewowy był od nowości nieodkręcany. MUsiałem użyć dodatkowej dzwigni
Jak już wymienisz to sprawdz proszę dokładnie ile oleju Ci zleciało i ile na nowo weszło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Hej,
oczywiście dam znać. Dzięki za cenne informacje! Jesteś w stanie podesłać mi namiary skąd te korki i śrubki kupowałeś? Albo kody GM lub aukcje, cokolwiek? Fajnie byłoby coś sprawdzonego kupić, a nie testować na nowo.
Pozdrawiam!
oczywiście dam znać. Dzięki za cenne informacje! Jesteś w stanie podesłać mi namiary skąd te korki i śrubki kupowałeś? Albo kody GM lub aukcje, cokolwiek? Fajnie byłoby coś sprawdzonego kupić, a nie testować na nowo.
Pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Kolega wyżej z tego co widzę wrzucił CI katalog Na pierwszy rzut oka z tego co widzę to : 11099271, 24286910, 90007873, 3649319. Najlepiej podjedź sobie do ASO. Na allegro chyba będzie cieżko wszystko skompletować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Hej,
jestem po wymianie oleju. Robiłem to na dość nierównej powierzchni z przechyłem kilka stopni na bok samochodu, więc zrobiłem to metodą ile wyleję, tyle wleję, bo po wykręceniu tej mniejszej śrubki dość intensywnie wylewał się olej. Temperatura oleju skrzyni 70-80 stopni, sprawdzałem w aplikacji CarScanner. Olej RAVENOL ATF T-WS LIFETIME, Wyszło i weszło ok. 2,7-3 litry. W zasadzie do wymiany oleju nie potrzeba nic więcej, niż olej i klucze do odkręcenia śrub. Oringi i wkręty były w perfekcyjnym stanie jak na przebieg 111 000 km. Po odkręceniu śrub ze skrzyni nieprzyjemny zapach oleju, należała mu się wymiana.
Technicznie - wystarczyło odpiąć zbiorniczek z płynem do chłodzenia + plastikowa skrzynka z komputerem przed akumulatorem, przesunąłem je na bok i było idealne podejście (trochę pod skosem, ale bezproblemowe) do śruby z wlewem do skrzyni biegów. Klucz torx (nie pamiętam rozmiaru). Procedura prosta - wylać dołem po odkręceniu małej i dużej śruby, dokładnie odmierzyliśmy ile oleju zlaliśmy w pustej bańce po oleju, założyliśmy kilkadziesiąt ml straty, zakręciliśmy śrubami dół i wlaliśmy górą tyle samo z założoną stratą. Potem odpaliliśmy silnik, na każdym biegu po 5-10 sekund na wolnych obrotach i tyle wszystkiego.
Początkowo wydawało mi się, że skrzynia chodzi dużo płynniej. Zdarzył się jeden "uślizg" na zimnym silniku, natomiast po dłuższej jeździe jednak jakaś poprawa jest. Planuję jeszcze 2 kolejne wymiany ze zmianą oleju silnikowego.
Pozdrawiam!
jestem po wymianie oleju. Robiłem to na dość nierównej powierzchni z przechyłem kilka stopni na bok samochodu, więc zrobiłem to metodą ile wyleję, tyle wleję, bo po wykręceniu tej mniejszej śrubki dość intensywnie wylewał się olej. Temperatura oleju skrzyni 70-80 stopni, sprawdzałem w aplikacji CarScanner. Olej RAVENOL ATF T-WS LIFETIME, Wyszło i weszło ok. 2,7-3 litry. W zasadzie do wymiany oleju nie potrzeba nic więcej, niż olej i klucze do odkręcenia śrub. Oringi i wkręty były w perfekcyjnym stanie jak na przebieg 111 000 km. Po odkręceniu śrub ze skrzyni nieprzyjemny zapach oleju, należała mu się wymiana.
Technicznie - wystarczyło odpiąć zbiorniczek z płynem do chłodzenia + plastikowa skrzynka z komputerem przed akumulatorem, przesunąłem je na bok i było idealne podejście (trochę pod skosem, ale bezproblemowe) do śruby z wlewem do skrzyni biegów. Klucz torx (nie pamiętam rozmiaru). Procedura prosta - wylać dołem po odkręceniu małej i dużej śruby, dokładnie odmierzyliśmy ile oleju zlaliśmy w pustej bańce po oleju, założyliśmy kilkadziesiąt ml straty, zakręciliśmy śrubami dół i wlaliśmy górą tyle samo z założoną stratą. Potem odpaliliśmy silnik, na każdym biegu po 5-10 sekund na wolnych obrotach i tyle wszystkiego.
Początkowo wydawało mi się, że skrzynia chodzi dużo płynniej. Zdarzył się jeden "uślizg" na zimnym silniku, natomiast po dłuższej jeździe jednak jakaś poprawa jest. Planuję jeszcze 2 kolejne wymiany ze zmianą oleju silnikowego.
Pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 lut 2022, o 19:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 gru 2020, o 06:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Lublin
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
1,5 i 1,6 miały 6 biegowe. 2,0 8 biegowe lub nowsze poliftowe 2,0 T 9 biegowe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 gru 2020, o 06:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Lublin
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
A jak ta 6 biegowa. Pewnie zamula. W zasadzie to jak z awaryjnoscia tej skrzyni. Ciekawe jakie przebiegi wytrzymuje.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2022, o 17:35 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Dzisiaj z ciekawości kręcąc się po mieście pojeździłem w trybie manualnym. To co mnie zdziwiło, to że spalanie było poniżej 9, podczas gdy w trybie automatycznym to 10 i wyżej. Dynamika ta sama, ale obroty prawie cały czas najnizej ok. 2 tysięcy niezależnie od prędkości. Jednak coś z tą skrzynia trzeba pomodzić, bo ceny oleju napędowego od nowego roku mają wzrosnąć
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Czy to normalne, że przy ruszaniu i jeździe ze skręconymi kołami skrzynia przeciąga biegi?
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
chyba musiałbyś nagrać filmik aby zobaczyć co masz na myśli
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Mam podobnie. Ale występuje jedynie przy w miarę dynamicznym ruszaniu ze skręconymi kołami z wyłączonym trybem sport. Moim zdaniem ma to jakiś związek z przeciwdziałaniem uślizgowi kół w zakręcie (silnik ma większy moment w okolicy 2k obrotów niż 3k), ale to tylko moja teoria na szybko Chyba w trybie sport tego nie miałem, ale tam z drugiej strony normalne, że kręci wyżej.