Z tego co słyszałem to w wersji A jest o wiele łatwiej - soft dłużej na rynku itp...
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia AT8 a tryb sportowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 lut 2021, o 11:25
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Chocianów
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Z tego co słyszałem to w wersji A jest o wiele łatwiej - soft dłużej na rynku itp...
Ostatnio zmieniony 1 paź 2021, o 22:35 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
IB ma automat 8 biegowy, a IA chyba wszystkie miały 6 biegowy. Do IB GSI po wciśnięciu Sport ma inne oprogramowanie niż zwykła z opcją sport.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Hej, trochę od grzeję kotleta...
Na panelu, poza "sport" już szeroko omowionym, jest też "Tour". Co on robi w stosunku do normalnego trybu?
Na panelu, poza "sport" już szeroko omowionym, jest też "Tour". Co on robi w stosunku do normalnego trybu?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
To masz u siebie czy nie masz tylko pytasz o odczucia?
Na sport szybciej się zbiera, czuć każdą nierówność drogi tyłkiem , no i pali 1litr/100km więcej. Tour jest do jazdy turystycznej, spokojnej, ekonomicznej, dziadkowej....
Na sport szybciej się zbiera, czuć każdą nierówność drogi tyłkiem , no i pali 1litr/100km więcej. Tour jest do jazdy turystycznej, spokojnej, ekonomicznej, dziadkowej....
Radio 357 :)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Tour w porównaniu do Normal ("bez żadnego trybu") jeszcze bardziej zmiękcza nastawy amortyzatorów.
Poza tym układ kierowniczy, skrzynia automatyczna (jeśli jest) i 4x4 (jeśli jest) działa w Tour tak samo jak w Normal. W przypadku skrzyni - leniwie W Normal niby coś tam się adaptuje do kierowcy i jego stylu jazdy, ale ja mam GSi i tutaj nie ma żadnej adaptacji, a tylko jest tak jak opisałem. Zresztą go nie używam - wybieram albo Sport (częściej) albo Tour jak jest dziurawa droga - i tyle.
M.
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
@dokia
Nie mam tych przycisków, ale chce dodać sport. Wiem czego się spodziewać, miałem w Astrze K w dieselku.
Szukam panelu z przyciskami i one mają zarówno sport, jak i Tour. Zastanawia mnie co daje ten drugi.
Wychodzi na to, że kompletnie nic, jeśli nie mam flexride.
Czy to znaczy, że są panele z sport, ale bez tour?
Nie mam tych przycisków, ale chce dodać sport. Wiem czego się spodziewać, miałem w Astrze K w dieselku.
Szukam panelu z przyciskami i one mają zarówno sport, jak i Tour. Zastanawia mnie co daje ten drugi.
Wychodzi na to, że kompletnie nic, jeśli nie mam flexride.
Czy to znaczy, że są panele z sport, ale bez tour?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Kombinuj. Chociaż ja nie wiem jak to ma działać gdy masz zwykłe zawieszenie. Ale chętnie się dowiem.
Radio 357 :)
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Przydałby się ktoś kto ma przycisk sport i nie ma flexride. Ciekawe czy ma wtedy przycisk tour?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Nikt tu nie ma tego przycisku jak nie ma flexride. Ogólnie dziwi mnie że Insignia B bywała bez flexride
Radio 357 :)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Nie ma tak w Insignii B.
W poprzedniej generacji chyba było tak w Insigniach i Astrach, w niektórych wersjach.
Tutaj żeby mieć przyciski trzeba było kupić wersję z (lub dodać opcję) Flex Ride.
W IB przedlifcie masz dwa przyciski, oba wł/wył tryb Sport i Tour (dwupozycyjne). Paremetry silnika się nie zmieniają (w sensie więcej max mocy/momentu).
Zmienia się charakterystyka pracy pedału gazu, skrzyni, ukl. kierowniczego i zawieszenia.
Auto musi mieć odpowienie mapy wczytane, żeby zmieniać program skrzyni i przepustnicy.
Bez FlexRide na 99% ma wgrany program skrzyni odpowiadający ustawieniu Tour.
Po lifcie zamieniono dwa przyciski na pojedynczy sekwencyjny (kolejne naciśnięcia zmieniają Sport>Auto>Tour w kółko)
M.
W poprzedniej generacji chyba było tak w Insigniach i Astrach, w niektórych wersjach.
Tutaj żeby mieć przyciski trzeba było kupić wersję z (lub dodać opcję) Flex Ride.
W IB przedlifcie masz dwa przyciski, oba wł/wył tryb Sport i Tour (dwupozycyjne). Paremetry silnika się nie zmieniają (w sensie więcej max mocy/momentu).
Zmienia się charakterystyka pracy pedału gazu, skrzyni, ukl. kierowniczego i zawieszenia.
Auto musi mieć odpowienie mapy wczytane, żeby zmieniać program skrzyni i przepustnicy.
Bez FlexRide na 99% ma wgrany program skrzyni odpowiadający ustawieniu Tour.
Po lifcie zamieniono dwa przyciski na pojedynczy sekwencyjny (kolejne naciśnięcia zmieniają Sport>Auto>Tour w kółko)
M.