--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Tak informacyjnie bardziej, u mnie rocznik 2018 przebieg 38k w poniedziałek umówiona wizyta na wymianę uszczelniaczy oraz uszczelnienie układu napędowego (chyba nie pierwsza w tym serwisie na tą usługę) od razu wiedzieli co trzeba zamówić i skąd cieknie koszt we własnym zakresie między 3k a 4k, jeśli ktoś jedzie na przegląd do serwisu albo wymianę oleju to niech zwróci uwagę mechanikowi na sprawdzenie czy gdzieś przypadkiem się nie poci żeby jeszcze zrobili na gwarancji. W moim przypadku na plus bo kończę gwarancję w marcu
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Heh, a to szmata jedna. Wyszło przy oględzinach jakieś zapocenie, czy już zauważalnie znaczyła teren pod sobą?
M.
M.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Kropki na kostce zaczęły się pojawiać, najgorsze ze na dwa dni trzeba wstawić...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 15:53
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bytów
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Witam, wyciek wyciekiem... u mnie zaczęło się od lewego uszczelniacza dyferencjału a skończyło nowym dyfrem - szarpanie i uszkodzenie chyba sprzęgła...
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Uszkodzenie sprzęgła w 2.0T Insignii B? Przecież każda to automat, czyli sprzęgło (hydrokinetyczne) jest elementem skrzyni. To uległo uszkodzeniu?
M.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 15:53
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bytów
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
U kolegi ze skrzyni cieknie tak ? U mnie chodziło o most/tylny dyfer.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Zdziwłem się, bo napisałeś o dyferencjale, a ten występuje z przodu.
Insignia B 4x4 nie ma z tyłu dyfra Teraz rozumiem, że miałeś na myśli "Twinster" i jedno z dwóch znajdujących się w nim sprzęgieł osiowych.
Scooby nie sprecyzował czy u niego ciekło z przodu czy z tyłu. U mnie nie cieknie (jeszcze nie )
M.
Insignia B 4x4 nie ma z tyłu dyfra Teraz rozumiem, że miałeś na myśli "Twinster" i jedno z dwóch znajdujących się w nim sprzęgieł osiowych.
Scooby nie sprecyzował czy u niego ciekło z przodu czy z tyłu. U mnie nie cieknie (jeszcze nie )
M.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
U mnie uszczelniacz z tyłu na dyferencjale plus uszczelka pokrywy rozrządu była do wymiany i coś jeszcze ale nie pamiętam.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Następny... Nie masz żadnego dyferencjału z tyłu. Twinster jest.
M.
M.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Kolego a gdzie ten Twinster jest zamontowany w powietrzu ? , dyferencjał jest nadal bo zawsze musi być jak inaczej przeniesiesz napęd z wału na koła , tylko tu wywalili haldexa i teraz wszystko jest w jednej obudowie , ale to pewnie wiesz
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Nie ma dyferencjału. Jest przekładnia kątowa napędzająca wyjścia na półosie, która sama z siebie niczego nie byłaby w stanie zróżnicować.
Różnice w obrotach kół realizuje elektronika, sterując dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi i odpowiednio dołączając przez nie półosie.
W Insi A był Haldex na wale napędowym, a za nim klasyczny dyferencjał plus blokada (eLSD), zaś w Insi B jest kompletnie inne rozwiązanie.
M.
Różnice w obrotach kół realizuje elektronika, sterując dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi i odpowiednio dołączając przez nie półosie.
W Insi A był Haldex na wale napędowym, a za nim klasyczny dyferencjał plus blokada (eLSD), zaś w Insi B jest kompletnie inne rozwiązanie.
M.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
No nie, ja w tym miesiącu jadę na wymianę uszczelniacza dyfera, jest zamontowany dyfer z tyłu w środku dyfra masz sprzęgła które odpowiadają za to wspomniane załączanie odpowiedniego koła, w każdy napędzie 4x4 masz dyfer a Twinstar nazywa się system tych właśnie sprzęgieł a nie napęd 4x4... Tak jak na załączonej fotce nad twoim poste... Jak sam wpomniales w Insigni A za dyferencjale były blokaty które zmienialy pracę mechanizm różnicowego i właśnie te blokady zostały zastopinoe twinsterem a nie jak mówisz zamiast dyfra masz twinsera...
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Do diabła! Zamiast dyfra mam Twinster. Ty też
Mechanizm różnicowy (dyferencjał) tylnej osi to układ kół zębatych (przekładnia planetarna, satelitarna). o taki:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ec/yv09xs4
W Insignii B w "tylnym moście" nie ma czegoś takiego. Jest tylko prosta przekładnia bez żadych kół planetarnych, bo dyferencjał został zastąpiony elektronicznie sterowanymi sprzęgłami wielotarczowymi przy wyjściach na półosie napędowe. Jak elektronika padnie - koła stają się swobodnie wleczone. Gdy działa - każde koło robi dokładnie tyle obrotów, ile zada mu elektronika układu kontroli jazdy. I to jest ten cały bajer.
Przykład: Przy jeździe na wprost oba koła robią po 10 obrotów. W ciasnym zakręcie w lewo, koło lewe zrobi 9 obrotów (o jeden mniej), a prawe 11 obrotów (o ten jeden więcej). Ale oba mają podany ten sam moment napędowy (zakładając, że stoją na idealnie przyczepnej nawierzchni). Tak zadziała tradycyjny mechanizm różnicowy. W Twinsterze nie ma takiej zależności, bo nie ma kół planetarnych, nie ma też żadnej szpery (bo nie ma czego blokować) i elektronika może (odpowiednio rozdzielając napęd poprzez sprzęgła) realizować takie cuda, że prawe koło dostanie większy moment napędowy i "odepchnie się silniej", a lewe "słabiej" - i to jest "wektorowanie". Nie ma ani mechanizmu różnicowego ani jego blokady.
W Insignii A był mechanizm różnicowy oraz jego blokada (aktywna - tzn. płynnie sterowana elektroniką). W Insignii B nie ma żadnego zakichanego mechanizmu różnicowego. Jest całkowicie alternatywne rozwiązanie, które realizuje "inteligentnie" tę samą rolę ale lepiej, nie mając nic wspólnego z mech. różn. takim, jakie ma 99.999% samochodów z napędem na tył lub 4x4.
Insignia A:
https://en.club-opel.com/gallery_detail.php?id=1731
(widoczne koła planetarne)
Insignia B:
https://www.invetr.com/uploads/2/1/8/2/ ... 0_orig.jpg
(nie ma żadnych zakichanych kół planetarnych )
https://autokult.pl/25047,rozwoj-napedu ... ch-czesc-2
cyt. Problem ten rozwiązuje system odłączający całkowicie wał napędowy od skrzyni biegów, dzięki czemu podczas jazdy na wprost i bez poślizgu wał napędowy w ogóle się nie kręci. Pionierem w takich rozwiązaniach jest firma GKN, znany dostawca napędów dołączanych, która opracowała Disconnect All-Wheel Drive System, znany też pod nazwą handlową Active Driveline w Land Roverze. Układ ten nie tylko odłącza wał napędowy, gdy nie jest potrzebny, ale też w tylnej osi nie ma mechanizmu różnicowego, którego rolę przejęła para sprzęgieł wielotarczowych, sterowanych elektronicznie.
^^^
GKN Twinster jest w Insignii B (po lifcie otrzyma możliwość rozłączenia, przed liftem jest spięty zawsze)
M.
Mechanizm różnicowy (dyferencjał) tylnej osi to układ kół zębatych (przekładnia planetarna, satelitarna). o taki:
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ec/yv09xs4
W Insignii B w "tylnym moście" nie ma czegoś takiego. Jest tylko prosta przekładnia bez żadych kół planetarnych, bo dyferencjał został zastąpiony elektronicznie sterowanymi sprzęgłami wielotarczowymi przy wyjściach na półosie napędowe. Jak elektronika padnie - koła stają się swobodnie wleczone. Gdy działa - każde koło robi dokładnie tyle obrotów, ile zada mu elektronika układu kontroli jazdy. I to jest ten cały bajer.
Przykład: Przy jeździe na wprost oba koła robią po 10 obrotów. W ciasnym zakręcie w lewo, koło lewe zrobi 9 obrotów (o jeden mniej), a prawe 11 obrotów (o ten jeden więcej). Ale oba mają podany ten sam moment napędowy (zakładając, że stoją na idealnie przyczepnej nawierzchni). Tak zadziała tradycyjny mechanizm różnicowy. W Twinsterze nie ma takiej zależności, bo nie ma kół planetarnych, nie ma też żadnej szpery (bo nie ma czego blokować) i elektronika może (odpowiednio rozdzielając napęd poprzez sprzęgła) realizować takie cuda, że prawe koło dostanie większy moment napędowy i "odepchnie się silniej", a lewe "słabiej" - i to jest "wektorowanie". Nie ma ani mechanizmu różnicowego ani jego blokady.
W Insignii A był mechanizm różnicowy oraz jego blokada (aktywna - tzn. płynnie sterowana elektroniką). W Insignii B nie ma żadnego zakichanego mechanizmu różnicowego. Jest całkowicie alternatywne rozwiązanie, które realizuje "inteligentnie" tę samą rolę ale lepiej, nie mając nic wspólnego z mech. różn. takim, jakie ma 99.999% samochodów z napędem na tył lub 4x4.
Insignia A:
https://en.club-opel.com/gallery_detail.php?id=1731
(widoczne koła planetarne)
Insignia B:
https://www.invetr.com/uploads/2/1/8/2/ ... 0_orig.jpg
(nie ma żadnych zakichanych kół planetarnych )
https://autokult.pl/25047,rozwoj-napedu ... ch-czesc-2
cyt. Problem ten rozwiązuje system odłączający całkowicie wał napędowy od skrzyni biegów, dzięki czemu podczas jazdy na wprost i bez poślizgu wał napędowy w ogóle się nie kręci. Pionierem w takich rozwiązaniach jest firma GKN, znany dostawca napędów dołączanych, która opracowała Disconnect All-Wheel Drive System, znany też pod nazwą handlową Active Driveline w Land Roverze. Układ ten nie tylko odłącza wał napędowy, gdy nie jest potrzebny, ale też w tylnej osi nie ma mechanizmu różnicowego, którego rolę przejęła para sprzęgieł wielotarczowych, sterowanych elektronicznie.
^^^
GKN Twinster jest w Insignii B (po lifcie otrzyma możliwość rozłączenia, przed liftem jest spięty zawsze)
M.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
NIe czytam nawet co pisałeś po nawiasie gdzie napisane że mechanizm różnicowy to dyfer, masz trochę racji jednak to jest nazwa potoczna, a wytłumacze ci to łopatologicznie jak zaspawasz to co jest w środku dyfera to masz mechanizm różnicowy czy pełną szpere i co wtedy z dyfrem on jest czy go nie ma a może wtedy masz twinsetra? Twinser to jest coś co jest zamontowane w dyfrze tak samo jak diff lock, mechanizm różnicowy czy szpera znana z magicznych e36, nie musisz rozpisywać jak to działa bo każdy o tym wie. Mam nadzieje że teraz zrozumiałeś...
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Nie pojmuję, że Ty nie rozumiesz czym jest Twinster. Ale jak "nie czytasz nawet co pisałem", to o czym tu mówić
Dyfer to jest inna nazwa mechanizmu różnicowego. O czym tu pisać?
Szpera to blokada (niem. Sperre).
Dyfer ze szperą płytkową posiadają na przykład Audi S - to jest "Sportdifferenzial"
A wiesz co jest w Twinsterze? Zwykła przekładnia kątowa i dwa sprzęgła. Twinster zastępuje tylny most z dyferencjałem i szperą - to jest nowoczesny zamiennik dyferencjału z aktywnie sterowaną szperą. Zintegrowany z układem kontroli jazdy. Ale bez dyferencjału takiego jaki ma 99,99+ % samochodów z napędem na tylną oś. Tam siedzi zwykła kątowa przekładnia zębata przekazująca napęd z wału na półosie, bez żadnych kół planetarnych. Gdyby "zespawać" oba sprzęgła (lewe i prawe), byłaby pełna szpera. Gdyby zupełnie rozłączyć oba sprzęgła - koła będą wolno wleczone, a przekładnia kątowa będzie kręcić się jałowo.
Obroty kół lewego i prawego (a ściślej - moment przekazywany na te koła) są zadawane przez elektronikę i realizowane przez sprzęgła, z interwałem co ileś tam milisekund. Twinster działa wbrew zasadom, jakie wiążą się z mechanizmami różnicowymi i prostymi mechanicznymi szperami. To jest "aktywne wektorowanie napędu". I działa tak właśnie dlatego, że w środku nie siedzi żaden mechanizm różnicowy, który trzeba by rozłączać czy blokować. Sam go zastępuje, ale nie jest dyferencjałem jako takim. Po wyjęciu bezpiecznika tylne koła będą wolno wleczone, jak w samochodzie napędzanym tylko na przednią oś. W Insignii GSi po lifcie będzie do tego nawet specjalny przycisk (nie wiem po cholerę, ale będzie - pewnie test emisji spalin samochód przechodził z wyłączonym 4x4 ).
Znowu za długie. Ale może kto inny przeczyta i zechce zrozumieć.
M.
Dyfer to jest inna nazwa mechanizmu różnicowego. O czym tu pisać?
Szpera to blokada (niem. Sperre).
Dyfer ze szperą płytkową posiadają na przykład Audi S - to jest "Sportdifferenzial"
A wiesz co jest w Twinsterze? Zwykła przekładnia kątowa i dwa sprzęgła. Twinster zastępuje tylny most z dyferencjałem i szperą - to jest nowoczesny zamiennik dyferencjału z aktywnie sterowaną szperą. Zintegrowany z układem kontroli jazdy. Ale bez dyferencjału takiego jaki ma 99,99+ % samochodów z napędem na tylną oś. Tam siedzi zwykła kątowa przekładnia zębata przekazująca napęd z wału na półosie, bez żadnych kół planetarnych. Gdyby "zespawać" oba sprzęgła (lewe i prawe), byłaby pełna szpera. Gdyby zupełnie rozłączyć oba sprzęgła - koła będą wolno wleczone, a przekładnia kątowa będzie kręcić się jałowo.
Obroty kół lewego i prawego (a ściślej - moment przekazywany na te koła) są zadawane przez elektronikę i realizowane przez sprzęgła, z interwałem co ileś tam milisekund. Twinster działa wbrew zasadom, jakie wiążą się z mechanizmami różnicowymi i prostymi mechanicznymi szperami. To jest "aktywne wektorowanie napędu". I działa tak właśnie dlatego, że w środku nie siedzi żaden mechanizm różnicowy, który trzeba by rozłączać czy blokować. Sam go zastępuje, ale nie jest dyferencjałem jako takim. Po wyjęciu bezpiecznika tylne koła będą wolno wleczone, jak w samochodzie napędzanym tylko na przednią oś. W Insignii GSi po lifcie będzie do tego nawet specjalny przycisk (nie wiem po cholerę, ale będzie - pewnie test emisji spalin samochód przechodził z wyłączonym 4x4 ).
Znowu za długie. Ale może kto inny przeczyta i zechce zrozumieć.
M.
- wirus
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 6 gru 2019, o 23:41
- Auto: Buick Regal AWD
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Rozprza
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Napęd wycieki 2.0 benzyna 4x4
Widzę że rozgorzała zażatra dyskusja teoretyczna. Obaj piszecie o tym samym ubierając to w inne słowa. Dyfer jak nazwa wskazuje z j. ang. jest to coś co robi różnicę. Rodzaji przekładni stosowanych jest jak wiadomo kilka: planetarna, torsen, ze szperą płytkowa i inne tego typu rozwiązania oparte na przekładniach zębatych. Moim zdaniem Twinster też trzeba zaliczyć do dyferencjału, ponieważ spełnia tą funkcje.