--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sie 2015, o 11:11
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
Czy ktoś też tak ma, że przy delikatnym przyśpieszaniu (pedał przyśpieszenia lekko wciśnięty) w trybie "D", gdy jest zmiana z 3 na 4 bieg (przy ok 36km/h) czuć szarpniecie, tak samo przy hamowaniu silnikiem, gdy nie jest całkiem zdjęta noga z pedału, gdy następuje redukcja z 4 na 3 bieg (przy ok 32km/h) ? Jest to niezależne od temperatury silnika jak i otoczenia.
Przy czym, przy mocniejszym przyśpieszaniu brak szarpania, tak samo przy hamowaniu silnikiem, gdy noga zdjęta całkiem z pedału przyśpieszenia.
Przy czym, przy mocniejszym przyśpieszaniu brak szarpania, tak samo przy hamowaniu silnikiem, gdy noga zdjęta całkiem z pedału przyśpieszenia.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
U mnie czasem skrzynia żyje własnym życiem a przy delikatnym przyspieszaniu też lubi szarpać w różnych sytuacjach.
Przy bucie w podłodze nie wiadomo nawet kiedy następuje zmiana biegu.
Przy bucie w podłodze nie wiadomo nawet kiedy następuje zmiana biegu.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
U mnie przy delikatnym przyspieszaniu biegi przechodzą mega płynnie. Między 3 a 4 zmianę można tylko usłyszeć i zaobserwować na obrotomierzu, nic nie szarpie.
M.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 sie 2015, o 11:11
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
przebieg ok. 35 tys. km, mamy dwie sztuki identyczne zamówione w jednym momencie (druga ok 50tys. km), jest tak w obu, a jak pełne przyśpieszenie zmian biegów nie czuć
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
Pozostaje mi stwierdzić, że czasami ten typ tak ma przy ok. 120000km zmieniałem olej w skrzyni i nic się nie zmieniło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
Mam identycznie objawy. Do tego doszło mi nie dawno jak ruszam powoli przy skręconych kołach jakieś chrobotanie pod autemdariesto pisze: ↑6 paź 2020, o 16:15Czy ktoś też tak ma, że przy delikatnym przyśpieszaniu (pedał przyśpieszenia lekko wciśnięty) w trybie "D", gdy jest zmiana z 3 na 4 bieg (przy ok 36km/h) czuć szarpniecie, tak samo przy hamowaniu silnikiem, gdy nie jest całkiem zdjęta noga z pedału, gdy następuje redukcja z 4 na 3 bieg (przy ok 32km/h) ? Jest to niezależne od temperatury silnika jak i otoczenia.
Przy czym, przy mocniejszym przyśpieszaniu brak szarpania, tak samo przy hamowaniu silnikiem, gdy noga zdjęta całkiem z pedału przyśpieszenia.
Jestem w trakcie szukania przyczyn/usterki.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
@Reluk
W opisie masz podany rocznik 2015 - czyli napisałeś w niewłaściwej sekcji forum.
Tutaj dyskutujemy o AT8, skrzyni dostępnej w Insigniach B od 2017 r.
A chrobotanie spod samochodu w czasie skrętów na parkingu niestety zwiastuje szwankującą szperę mechanizmu różnicowego (eLSD), o ile występuje często i powtarzalnie. Poczytaj w odpowiednim dziale o serwisowaniu 4x4, wymianie olejów w dyfrze i sprzęgłach oraz kwestii problematycznej uszczelki.
M.
W opisie masz podany rocznik 2015 - czyli napisałeś w niewłaściwej sekcji forum.
Tutaj dyskutujemy o AT8, skrzyni dostępnej w Insigniach B od 2017 r.
A chrobotanie spod samochodu w czasie skrętów na parkingu niestety zwiastuje szwankującą szperę mechanizmu różnicowego (eLSD), o ile występuje często i powtarzalnie. Poczytaj w odpowiednim dziale o serwisowaniu 4x4, wymianie olejów w dyfrze i sprzęgłach oraz kwestii problematycznej uszczelki.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
Faktycznie, mój błąd. Przepraszam i dzięki za podpowiedź. Zabieram się do lektury.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Szarpie skrzynia AT8 B20DTH 3/4 bieg
Skrzynia w Oplu to niestety nie jest dwusprzęgłowe DSG, stąd nie do końca wie czy za chwilkę będzie pedał gazu w podłogę czy hamulec. Dwusprzęgłowa jest gotowa na jedno i drugie. Kiedyś wyczytałem, że skrzynia się adaptuje do stylu jazdy i w Infiniti czasami wypinam akumulator na noc a potem cały dzień jeżdżę albo jak emerytka albo ogień cały czas i faktycznie auto po tym zabiegu reaguje inaczej na manipulowanie pedałem przyspieszenia.