--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Mam wrażenie że w mojej insigni mam niepotrzebnie wysokie obroty przy szybkiej jeździe.
Przy 140 km/h mam jakieś 2800 obrotów na minutę. Wydaję mi się że 2500 by spokojnie wystarczyło żeby samochód jechał i nadal mógł przyspieszać - silnik ma seryjnie ponad 420 Nm. Bardziej mi zależy na mniejszym spalaniu niż przyspieszeniu na 6 biegu.
Jak myślicie czy to w ogóle realne żeby zmniejszyć przełożenie 6 biegu. Obecnie to chyba 0,740 . Może dałoby się założyć zębatkę około 0,660 ?
Znacie kogoś kto się zajmuje takimi modyfikacjami?
Może ktoś już próbował coś z tym zmienić?
Przy 140 km/h mam jakieś 2800 obrotów na minutę. Wydaję mi się że 2500 by spokojnie wystarczyło żeby samochód jechał i nadal mógł przyspieszać - silnik ma seryjnie ponad 420 Nm. Bardziej mi zależy na mniejszym spalaniu niż przyspieszeniu na 6 biegu.
Jak myślicie czy to w ogóle realne żeby zmniejszyć przełożenie 6 biegu. Obecnie to chyba 0,740 . Może dałoby się założyć zębatkę około 0,660 ?
Znacie kogoś kto się zajmuje takimi modyfikacjami?
Może ktoś już próbował coś z tym zmienić?
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Ma w opisIe B20DTH, auto prawie nowe, nie sądzę, że ktos już ją zdążył podmienić
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Sam nie wiem, ale obroty wysokie, to pierwsze co przyszło mi do głowy, u mnie przy 120, jest dokładnie 1800 obr.
A o mieszaniu skrzyniami pb/on można pisać książki, chociaż rzeczywiście, dotyczy to aut starszych.
A o mieszaniu skrzyniami pb/on można pisać książki, chociaż rzeczywiście, dotyczy to aut starszych.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Jutro spróbuję moją pogonić i dam feedback jak to u mnie...
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Nawet w vinie pisze jakie przełożenie ma skrzynia. Nie wiem jak w IB ale w IA były ecoflexy czyli dłuższe przełożenia i zwykłe. Taką miałem w BiTurbo żeby zawsze był zapas mocy. Ecoflexy właśnie miały długą 6 .
Dodano po 5 minutach 1 sekundzie:
3,55 i 3,76 były w IB w F40
Dodano po 5 minutach /color]
Mateo ma 3,76
Dodano po 5 minutach 1 sekundzie:
3,55 i 3,76 były w IB w F40
Dodano po 5 minutach /color]
Mateo ma 3,76
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
3.76 główne w 4x4 chyba tylko?
3.55 w FWD
3.55 w FWD
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Jechałem dzisiaj do pracy (oczywiście przeprowadzałem testy na drodze krajowej na potrzeby naukowe i dla kolegi z forum)przy 140km/h mam nieco poniżej 2500 można by rzec 2400
z tą serią tak nie do końca wg. fabryki B20DTH ma 400Nm, chociaż u mnie na hamowni seria pokazała 413NmWydaję mi się że 2500 by spokojnie wystarczyło żeby samochód jechał i nadal mógł przyspieszać - silnik ma seryjnie ponad 420 Nm
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Ok. Masz rację; książkowy moment to 400 Nm, u mnie na hamowni 421 a po czipie 465
Sprawdziłem jeszcze dokładnie wczoraj: przy 144 licznikowo (140 wg. gps) mam 2600-2650 obrotów a nie (2800).
Może moja wersja AWD - ma inne przełożenie główne jak piszą koledzy powyżej.
W każdym razie w mondeo mk5 (180 tdci, 400 Nm) miałem przy 140 km/h 2300-2400 obrotów i nie podoba i się że teraz jest znacznie więcej.
Sprawdziłem jeszcze dokładnie wczoraj: przy 144 licznikowo (140 wg. gps) mam 2600-2650 obrotów a nie (2800).
Może moja wersja AWD - ma inne przełożenie główne jak piszą koledzy powyżej.
W każdym razie w mondeo mk5 (180 tdci, 400 Nm) miałem przy 140 km/h 2300-2400 obrotów i nie podoba i się że teraz jest znacznie więcej.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
To masz AWD? a co masz w VINie? u mnie 3,76 wg. https://portal.insignia-club.pl/vindekoder/
Ja po programie mam 524Nm, może stad różnica
Ja po programie mam 524Nm, może stad różnica
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Sprawdziłem wg VIN:
Przełożenie główne 3,76
a 6 ty bieg 0,62
Typ skrzyni: F40 WR
Przełożenie główne 3,76
a 6 ty bieg 0,62
Typ skrzyni: F40 WR
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Moment co najwyżej może mieć wpływ na odczucia, a nie na zależność prędkość - obroty. W skrócie: obroty silnika * przełożenie biegu * przełożenie główne * obwód koła = prędkość. Jeżeli obaj macie te same skrzynie, to może być jeszcze kwestia kalibracji licznika pod obwód koła. Obroty należałoby porównać przy identycznej prędkości odczytanej z GPS, a nie licznika, który może "trochę" przekłamywać.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
słusznie, jeszcze odpalę GPSa i sprawdzę jak obroty wyglądają dla prędkości wg. danych z satelity
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Myślę, że zamiast rozpędzać się do np.: 140 km/h można na 6 osiągnąć jakieś "okrągłe" obroty, odczytać prędkość z GPS i z tego wyliczyć ile będzie przy 140 czy 180, bo stosunek obrotów do prędkości na danym biegu jest stały, no chyba, że sprzęgło się ślizga.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
ja się nie rozpędzam, ja tak jeżdżę a przy okazji szukam odpowiedzi dla kolegi
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Ja przy 140 mam 2400, a przy 3000 około 176. Jednak insignia b jest lżejsza i chyba też wolał bym w takiej mieć dłuższy 6 bieg.
Nie wiem jak w insigni, ale kiedyś w fiacie punto zmieniałem tryb. Tam od strony koła była klapka na skrzyni, którą się odkręcało i tryb najwyższego biegu był na wierzchu. Tam to była 1godz i po robocie.
Nie wiem jak w insigni, ale kiedyś w fiacie punto zmieniałem tryb. Tam od strony koła była klapka na skrzyni, którą się odkręcało i tryb najwyższego biegu był na wierzchu. Tam to była 1godz i po robocie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 paź 2021, o 17:23
- Auto: Insignia B Sportstou
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Na wiosnę planuję założyć opony o wyższym profilu 245/50 18 ( a nie 45 ) mają 3,6 % większy obwód - pewnie ciut pomogą w zmniejszeniu obrotów.
Prześwit będzie też 12 mm wyższy co mu dobrze zrobi.
Prześwit będzie też 12 mm wyższy co mu dobrze zrobi.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2253
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: za wysokie przełożenie 6 biegu w dieslu (skrzynia manualna)
Biłem sie z myślami zwby zamienić 20" na 18" ale właśnie ze względu na wygląd pozostaję przy 20" - robią robotę