--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Infolinia samego opla to jest daremny trud. Nie wiem na jakiej podstawie zatrudniają tam ludzi pracujących ale mają oni problem z rozumieniem mowy. Komunikacja DNO. Konsensus tej rozmowy był taki ze trzeba temat pchać przez ASO.
Zaczęła się wiosna i wyższe temp to skrzynia nawet na zimnym silniku chodzi płynnie
Jak dla mnie jest to prosty temat do rozwiązania dla OPLA tylko trzeba chcieć. Może ktoś ma znajomego w serwisie OPLA ?
Zaczęła się wiosna i wyższe temp to skrzynia nawet na zimnym silniku chodzi płynnie
Jak dla mnie jest to prosty temat do rozwiązania dla OPLA tylko trzeba chcieć. Może ktoś ma znajomego w serwisie OPLA ?
- Gawelsonnn
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Psary
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Pewnie tak.Generalnie musiałaby byc to skoordynowana akcja użytkowników Insigni. Najchętniej pojechałbym do tunera aby poprawił to oprogramowanie od skrzyni ale na teraz nie znalazłem nikogo kto ma programator do opla...
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Biorąc pod uwagę, że teraz Opel to Francuzi (PSA) więc pewnie zupełnie oleją temat. Kupiliście? To spi....ć Zresztą Stelantis to chyba za bardzo nie chce nawet sprzedawać aut
Druga sprawa skrzynia to Aisin. Ile było dobrych skrzyń Aisina? Aczkolwiek wg i to i tak całkiem fajnie pracuje. Myślę, że ekologia i przepisy Euro 6 temp bardzo popsuły napęd w Insignii. Wszyscy wieszali psy na grupie VW za oszustwa, ale tam przynajmniej napędy po ludzku pracowały.
Druga sprawa skrzynia to Aisin. Ile było dobrych skrzyń Aisina? Aczkolwiek wg i to i tak całkiem fajnie pracuje. Myślę, że ekologia i przepisy Euro 6 temp bardzo popsuły napęd w Insignii. Wszyscy wieszali psy na grupie VW za oszustwa, ale tam przynajmniej napędy po ludzku pracowały.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Ona całkiem dobrze pracuje. Ewidentnie jest problem z programem. Źle zachowuje się gdy silnik jest zimny i ma podwyższone obroty. Oddałbym do tunera aby to poprawił. Natomiast niestety nie znalazłem nikogo kto ma programator do opla. Jak chodzi i Volvo i tą skrzynie to robią w PL programy...
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Tzw przeciąganie na zimnym silniku to całkiem normalna sprawa. W skrzyniach Mercedesa jest to samo, na zimno pierwsze kilka przełożeń dochodzi do 3000obr/min co nie jest całkiem dobre dla silnika. Wielu osobom to przeszkadza, remontują, wymieniaja olej itp... Nie wytłymaczysz.
Chodzi o szybsze zagrzanie katalizatorów i jest to zabieg celowy, żeby auto mogło spełnic normy emisji. Mi to nie przeszkadza w Insigni bo i tak jest mniej nachalne jak w Mercedesie.
Ale skrzynia w Oplu (ta 8biegowa) wrzuca wysokie biegi w każdej sytuacji. Silnik ma 1300obr i buczy pod obciążeniem. Niestety to tylko 4cylindry i raczej kiepskie wytłumienie silnika w Oplu. Mam Mercedesa MLa 420CDI i tam tez skrzynia wrzuca wysoki bieg i silnik pracuje w czasie jazdy z obrotami 1200. No ale sorry- to jest V8 i 700Nm i taki silnik niezależnie od obrotów pracuje lekko i swobodnie, do tego podwójna grodż sprawia, że masz wrażenie, że silnik pracuje obok auta a nie w aucie.
O to mi chodziło:)
Chodzi o szybsze zagrzanie katalizatorów i jest to zabieg celowy, żeby auto mogło spełnic normy emisji. Mi to nie przeszkadza w Insigni bo i tak jest mniej nachalne jak w Mercedesie.
Ale skrzynia w Oplu (ta 8biegowa) wrzuca wysokie biegi w każdej sytuacji. Silnik ma 1300obr i buczy pod obciążeniem. Niestety to tylko 4cylindry i raczej kiepskie wytłumienie silnika w Oplu. Mam Mercedesa MLa 420CDI i tam tez skrzynia wrzuca wysoki bieg i silnik pracuje w czasie jazdy z obrotami 1200. No ale sorry- to jest V8 i 700Nm i taki silnik niezależnie od obrotów pracuje lekko i swobodnie, do tego podwójna grodż sprawia, że masz wrażenie, że silnik pracuje obok auta a nie w aucie.
O to mi chodziło:)
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Przeciąganie kumam ale akurat nie tego dotyczy temat Idee ze jak jest zimna to wyżej zmienia biegów w pewnym stopniu rozumiem ale jednak preferowałbym normalne zmiany bo jak napisałeś jest to kosztem silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 gru 2016, o 22:02
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDYNIA
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Rozmawiałem z mechanikiem który robi takie skrzynie i powiedział , że te skrzynie wytrzymują średnio 150-180 tyś km , pojawiają się szarpnięcia i będą coraz mocniejsze .
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Euro D6-temp: przy tej norme spalin najważniejsza jest ekologia a nie silnik. Tak są dziś auta projektowane i producent za wiele nie może zrobić
Dodano po 9 minutach 15 sekundach:
Ciekawa teza. Kupiłem swoje auto z firmy w której jeździło wiele takich Opli (diesle plus automat). Mój ma akurat zmieniony olej w skrzynii i przebieg stosunkowo niski (132tys km), ale pierwszy właściciel tez był świadomy motoryzacyjnie. Wymienił nawet kompletny rozrząd przed czasem i uchronił silnik przed zniszczeniem. Ale wiem, że były tam egzemplarze, co miały nalotu 280tys km i tam skrzynie działały do samego końca bez wymian oleju. No i auta jako, że firmowe to tęż pewnie nie były oszczędzane.
Ale biorąc pod uwagę, że autor tematu wydał majątek na skrzynie, to obstawiam, że warsztaty będą chętnie robić tematy nienaprawialne. Mówimy o autach, które są stosunkowo świeże, mają niskie przebiegi a dzieją się cyrki. Czyli po prostu albo skrzynia jest konstrukcyjnie guanem, albo ten typ tak ma.
Do niedawna jeździłem (i jeżdze ciągle Mercedesem) i tam możesz mieć dowolny przebieg w aucie i skrzynia mechanicznie jest nie do zarżnięcia. Ewentualne problemy z elektroniką oznaczają, że przestaje działać i po prostu trzeba wymienić sterownik.
Dlatego moje skromne zdanie jest podtrzymywane, że każda skrzynia Aisin jest guanem. Ale chciałbym się mylić, bo mam auto z taka skrzynią
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
U mnie ta skrzynia jeździ dobrze w momencie jak obroty jałowe są na poziomie 800. Wtedy wszystko ładnie płynnie i bez szarpnięć czy to przy redukowaniu czy przy przyspieszaniu. Kłopot jest tylko jak jest zimno i silnik pracuje na podwyższonych obrotach. Stąd moja teoria że problem jest z odpowiednimi mapami w sterowniku skrzyni. Gdybym znalazł firmę która przeprogramowuje te skrzynie w oplu to dołożyłbym jeszcze tysiak do niej. Niestety znalazłem tylko kogoś kto robi te skrzynie ale w Volvo....
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Wiesz jak to jest: ja jem kapustę, mój szef mięso, średnio jemy gołąbki. Jak ktoś na głos takie rzeczy mówi, to znaczy, że się nie zna. Poza tym z "mechanikami" ciężko rozmawia się o samochodach - wszak mają kontakt tylko z tymi uszkodzonymi. Skrzynia może i nie działa płynnie, ale jeśli już się tak zachowuje to ma te same objawy przy 80 i przy 280 tysiącach kilometrów VoyteQ dobrze gada, że wina leży w sofcie.
Moja miała "kaprysy" przy 80, 120, 190kkm. Przed i po wymianie oleju metodą dynamiczną. Przed i po chiptuningu... po prostu niektóre egzemplarze tak działają i nie jest to żadna usterka skrzyni.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Ciekawe to połączenie gołąbki z krupniokiem, ale co racja to racja. Widziałem ponad 300k insię z tym automatem i nadal jeździ
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Dokładnie te skrzynie jeżdzą jak się ich nie katuje i wymienia olej. Soft Soft i jeszcze raz soft. Tak bym obstawiał.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
Tak sobie rano z grubsza sprawdziłem i u mnie na zimnym przy hamowaniu zachowuje się normalnie.Nie zauważyłem niczego dziwnego
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
U mnie też jest wszystko ok i na zimno i na ciepło i na gorąco. Ale przebieg niski więc może sytuacja rozwojowa. Natomiast kolega @perzu126 to same wady widzi w tym Oplu, to mnie troszkę zastanawia, ale może coś dobrego jest w tych oplach też.
Radio 357 :)
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy
I tu chłopaki dochodzimy do sedna. Obaj macie inne silniki co za tym idzie inne mapowanie No chyba że w B20DTH jest coś innego odpowiedzialnego za występowanie tego zjawiska i wyjdzie to za jakiś czas...