--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

ODPOWIEDZ
VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: VoyteQ » 15 lut 2023, o 15:04

Cześć wszystkim,
założyłem osobny wątek dla ludzi którzy mają z tą skrzynią problemy i będą chcieli je opisywać. Być może uda nam się znaleźć wspólnie jakieś rozwiązania. Osobiście użeram się z jedną dysfunkcją tej skrzynia. Identyczne objawy ma kolega @krupniok
Konfiguracja: 2017, AF50-8, B20DTH przebieg na dzis 93,5k

Problem
Pojawia się on w okresie niskich temperatur i wtedy jest najbardziej widoczna (wyższe obroty biegu jałowego wpływają na stopień widoczności usterki).
Podczas dohamowywania na zimnym silniku do skrzyżowań na samym końcu skrzynia robi często kangura do przodu lub w najlepszym przypadku samochód się zatrzymuje i wtedy czuć jak silnik nie jest rozpięty ze skrzynią tylko po chwili się luzuje ( w efekcie przód samochodu lekko się unosi a później opada). Wraz z rozgrzaniem silnika i skrzyni oraz obniżeniu obrotów usterka zanika i w zasadzie nie ma jej lub jest marginalna. Generalnie całość jest odczuwalna od biegów 3-1 wtedy kiedy Lockup skrzyni się rozpina.
jeżeli chodzi o wrzucanie biegów w górę to masełko ;)

Co zostało w samochodzie zrobione.
-Wymieniona mechatronika
-Zregenerowany konwerter
- 2 x dynamiczna wymiana oleju
- na nowo wgranie oprogramowania przez ASO ( chyba że ściemniali ;) ) w celu wykluczenia jego błędów

O kosztach nie wspominam bo szkoda się denerwować. Ostatnio warsztat który mi wyciągał i zakładał konwerter po regeneracji mówił ze przyjechała do nich taka sama Insignia również z roku 2017 z przebiegiem 170k i tam to było podobno masakrycznie odczuwalne. Po dynamicznej wymianie oleju się poprawiło ale zostało w stopniu mniej więcej takim jak u mnie.

Podpytywałem niektórych użytkowników na tym forum ale nie tylko ich i są tacy którzy twierdzą że nie mają takich objawów . (tutaj jest kwestia czy np ktoś jak rusza to jedzie od razu trase i tego nie jest w stanie zauwazyć czy też faktycznie wszystko gra) Wiec albo w samej skrzyni jest element który za to odpowiada (chociaż dziwne bo do góry biegi wrzuca ładnie). Albo jest coś innego od strony silnika, sterownika skrzyni czy też sterownika silnika który powoduje takie jaja. Gdyby ktoś z użytkowników miał interfejs diagnostyczny taki który pozwala mu robić wykresy EGR itp. to chętnie bym skonsultował z moimi ;)
Swojego czasu nawet dorwałem Sterownik skrzyni z benzynowej wersji i go przerzuciłem. Choinka błędów ale auto jeździło. Natomiast duża cześć systemów nie działa a do tego konwerter był cały czas w poślizgu ( zrobiłem diagnostyke thinkdiagiem z wykresami) Więc niestety nie moge tego uznać za jakąś wytyczną w kwesti rozwiązania problemu

Jeżeli natomiast jest nas więcej z taką usterka to z Opla usłyszałem aby zacząć zgłaszać to przez MYopel. Dla mnie wygląda że coś programowo jest źle.

Dawajcie znac jak to u was wygląda. Jeżeli znalazłaby się osoba z KRK lub okolic z tą samą konfiguracją ( może być inny rocznik to chętnie bym podjechał na testy i zrobienie logów. Oczywiście upominek za to gwarantowany ;)

Awatar użytkownika
Jaromat
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 10 gru 2015, o 17:39
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: OKR
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Jaromat » 20 lut 2023, o 15:30

Mam to samo, na zimnym silniku przy ruszeniu i po paruset metrach ponownym zatrzymaniu czuć szarpnięcie gdy auto chce zatrzymać, już po jednym kilometrze objaw ustaje

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: VoyteQ » 20 lut 2023, o 21:48

to teraz pytanie czy to usterka czy błąd oprogramowania Skrzyni biegów. Ja się zastanawiam nad napisaniem do Opla zapytania czy wiedzą o usterce. Nie do ASO tylko do samego opla.

Dodano po 21 minutach 7 sekundach:
Zaczynam mieć coraz większe wrażenie że jest więcej ludzi z tym problemem tylko nie mają pojęcia że on istnieje bo jeżdzą trasy tzn wsiadają i jadą dłuższy odcinek a to potem zanika...

Byłeś może w serwisie i pytałeś się ich o co chodzi ?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8502
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: dokia » 20 lut 2023, o 22:51

Ja już nawet wiem co ci odpiszą 🤗
Radio 357 :)

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: VoyteQ » 21 lut 2023, o 00:14

W sumie racja. Chyba się zbiorę i napisze do OPLA bezpośrednio. Szukałem wczoraj po forum PSA oraz Volvo i nigdzie nikt takich jaj nie opisuje. Jeżeli konstrukcyjnie OPEL nic nie dołożył do siebie do tej skrzyni w stosunku do Volvo TG81SC to znaczy ze za taki stan rzeczy odpowiada ten sam element. Albo to wadliwe oprogramowanie sterujące albo coś innego dające błędne parametry. Bez jaj zeby samochód którego skrzynia przejechała mniej niż 100k robiła takie jaja.

Awatar użytkownika
Jaromat
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 10 gru 2015, o 17:39
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: OKR
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Jaromat » 21 lut 2023, o 07:46

Wymianę dynamiczną robiłem przy 60 tys. Km, nie opisywałem błędu jeszcze w Aso, bo oni to będą chcieli auto zostawić i tak nic nie wyczują, a może by tak aku odłączyć na godzinkę, pokazywałem post znajomemu i on takiego czegoś nie ma, ma znowu taki przypadek jakby skrzynia na tzw. Pół sprzęgle jechała

Dodano po 2 minutach 13 sekundach:
I on niby czyści zaznaczony na zdjęciu czujnik i jest jakiś czas ok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2239
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Mateo » 21 lut 2023, o 08:44

To jest MAF
Obrazek

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Pro » 21 lut 2023, o 09:17

MAP

Awatar użytkownika
Gawelsonnn
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Psary
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Gawelsonnn » 21 lut 2023, o 10:01

Też mam coś takiego choć akurat jeździłem dość sporą ilością aut z automatem i to bardzo częste :roll:
Ostatnio natomiast moja skrzynia zaczęła mi się "gubić" podczas jazdy po mieście i czasami przeciągnie się na biegu zamiast wrzucić następny czy coś, olej wymieniany nawet częściej niż regularnie :lol:
Będę tam musiał zajrzeć

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2239
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Mateo » 21 lut 2023, o 10:08

Pro pisze:
21 lut 2023, o 09:17
MAP Obrazek
Jak już Zaczaiłeś o co chodzi to dobrze :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Pro » 21 lut 2023, o 13:04

Ale że o co chodzi?

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2239
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Mateo » 21 lut 2023, o 13:21

MAP, MAF za dużo tego

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Obrazek

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: jotef » 21 lut 2023, o 13:45

nie wygląda jak przepływomierz, więc MAP.

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: VoyteQ » 21 lut 2023, o 15:54

Gawelsonnn pisze:
21 lut 2023, o 10:01
Też mam coś takiego choć akurat jeździłem dość sporą ilością aut z automatem i to bardzo częste :roll:
Ostatnio natomiast moja skrzynia zaczęła mi się "gubić" podczas jazdy po mieście i czasami przeciągnie się na biegu zamiast wrzucić następny czy coś, olej wymieniany nawet częściej niż regularnie :lol:
Będę tam musiał zajrzeć
Czyli jednak :) To wygląda na ogólny problem. Nie znalazłem czegoś takiego w Volvo ani w Peugeot. Zerknąłem na ich fora ^^
Fajnie jakby się tu znalazła większa ilość osób. Może warto będzie poruszyć ten temat w samym oplu. Wygląda na to że powinni poprawić soft w zakresie niskich temperatur.
Gdzieś obiło mi się o uszy ze w Peugeot była poprawka softu dla EAT8. Poszukam, jak znajdę to wrzuce.

Dodano po 8 godzinach 29 minutach 23 sekundach:
https://www.scegliauto.com/en/domanderisposte/11574/

To by mi pasowało. Aktualizacja software pod problem z redukcją biegów. Oplu gdzie TWOJA aktualizacja ?!

Awatar użytkownika
Gawelsonnn
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Psary
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Gawelsonnn » 26 lut 2023, o 09:40

Kurde może rzeczywiście warto byłoby się odezwać

Awatar użytkownika
Gawelsonnn
Klubowicz
Posty: 247
Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Psary
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: Gawelsonnn » 17 mar 2023, o 14:18

Dziś rozmawiałem z gościem, który zajmuje się serwisem i naprawą automatycznych skrzyń u mnie w okolicy i z ciekawości opisałem mu problem, który tutaj jest poruszony. Stwierdził, że skoro wymiana oleju, mechatroniki, regeneracja konwertera i adaptacja nic nie dały to najprawdopodobniej wina leży po stronie sterownika skrzyni, który niewłaściwie steruje zaworami przez co te się przycinają, powiedział mi, że nawet niedawno serwisował jakieś BMW z tą samą skrzynią i tam właśnie trzeba było wymienić sterownik, oryginalny w BMW kosztuje 7000 zł.. :o

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8994
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: mazmarcin » 17 mar 2023, o 20:23

Ale BMW nie ma tych skrzyń raczej Volvo.

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: VoyteQ » 17 mar 2023, o 23:58

BMW mają też te skrzynie ale chyba w ich "jedynkach". Ja słyszałem z kolei ze paradoksalnie w BMW te skrzynie ponoć są bardziej tandetnie wykonane. Znacznie gorszej jakości komponenty zastosowano. Ile w tym prawdy to nie wiem.
W Oplu ten sterownik kosztuje jakoś powyżej 3k jeżeli mnie pamięć nie myli ;) Natomiast ja już nie zaryzykuję kolejnych pieniędzy ;) Muszę się też zabrać do napisania do Opla. Mnie się raczej wydaje ze to kwestia oprogramowania bo on te dziadostwa robi w momencie jak silnik pracuje na podwyższonych obrotach.

xul
Klubowicz
Posty: 1880
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: xul » 18 mar 2023, o 14:23

BMW 1, 2, X1, X2, mini, oprócz tego VW/Skoda, Toyota/Lexus, Peugeot, Volvo, Land Rover, Citroen, Jaguar
https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35
AF40 też była stosowana w BMW, model i8

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia Automatyczna AF50-8 (AT8) Problemy

Post autor: VoyteQ » 18 kwie 2023, o 22:05

Informacyjnie. Przed chwilą napisałem do OPLA z małym opisem problemu oraz zapytaniem czy będzie aktualizacja softu. Zobaczymy czy się wykażą.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”