Witam,
Przymierzam się do wymiany tarcz z klockami na przedniej osi - poprosiłbym szanownych o sugestie
Model : Opel Insignia Sports Tourer B 2.0 D 4x4 ( B20DTH 170 KM )
Chodzi mi głownie o dobór odpowiedniej średnicy - zaznaczam żę zimą auto jeśdzi na 17 " a latem na 20 "
Namierzyłem taki zestaw na alledrogo co powiecie ? :
"ATE Tarcze Klocki Ceramic Przód - Opel Insignia B 2017- 345x30mm"
https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-kl ... 5197195085
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Polecane tarcze hamulcowe
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 kwie 2022, o 09:18
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radzyny
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 993
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Polecane tarcze hamulcowe
Nie ważne na czym jeździ tylko co ma w VIN.
https://portal.insignia-club.pl/vindekoder/
Odczytaj z linku powyżej co masz w VIN o układzie hamulcowym - np: "J17" ... lub inne oznaczenie i wtedy dobieraj. MOżesz też zmierzyć średnicę ręcznie .
Zresztą ten sklep, do którego dałeś link raczej poradzi sobie z doborem po VIN.
https://portal.insignia-club.pl/vindekoder/
Odczytaj z linku powyżej co masz w VIN o układzie hamulcowym - np: "J17" ... lub inne oznaczenie i wtedy dobieraj. MOżesz też zmierzyć średnicę ręcznie .
Zresztą ten sklep, do którego dałeś link raczej poradzi sobie z doborem po VIN.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2024, o 16:11 przez zubek, łącznie zmieniany 2 razy.
- MarkusG
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 sty 2024, o 21:06
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Polecane tarcze hamulcowe
ATE mam założone na tył i jestem zadowolony. Nie pylą za mocno i klocek zdziera całą tarcze, nie robi rantu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 kwie 2022, o 09:18
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radzyny
Re: Polecane tarcze hamulcowe
Dzięki za podpowiedź - wbiłem VIN sprawdziłem i otrzymałem takie info ;zubek pisze: ↑4 kwie 2024, o 15:48Nie ważne na czym jeździ tylko co ma w VIN.
https://portal.insignia-club.pl/vindekoder/
Odczytaj z linku powyżej co masz w VIN o układzie hamulcowym - np: "J17" ... lub inne oznaczenie i wtedy dobieraj. MOżesz też zmierzyć średnicę ręcznie .
Zresztą ten sklep, do którego dałeś link raczej poradzi sobie z doborem po VIN.
" J17 - Układ hamulcowy - ze wspomaganiem, hamulce tarczowe przednie 17 tylne 16 , ABS "
Czy zestaw z załącznika będzie pasował?
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Polecane tarcze hamulcowe
345 mm to GSI, OPC ma 355
PS.: Przy GSI trzeba tez patrzeć na rozstaw otworów pod szpilki, pierwsze roczniki 5x120, kolejne 5x115
PS.: Przy GSI trzeba tez patrzeć na rozstaw otworów pod szpilki, pierwsze roczniki 5x120, kolejne 5x115
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Polecane tarcze hamulcowe
Ja mam tarcze Brembo i klocki ATE Ceramic i przy dość ostrym stylu jazdy nie jestem zbytnio zadowolony. Wolałem oryginalny set, nie wiem co tam fabryka dała, ale klocek był miękki. Pylił jak cholera, tarcza po 200 km autostrady z hamowaniem z większym prędkości była cała w rudym syfie. Ale fajnie się go czuło. ATE Ceramic nie brudzi felg prawie w ogóle (!) ale jest twardy, jakiś taki tępy w odczuciu. Na spory minus efekty uboczne: Nalot z klocka na tarczy brzydko rdzewieje (po myjni albo po odstawieniu auta z jazdy po mokrym). Do tego piszczy (bardziej skrzypi jak hamujący pociąg) zanim się nie wytrze ten nalot.
M.
M.