--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
cześć
czy ktoś może dokładał światła halogenowe do insignii przedlift - te nie okrągłe halogeny i podzieliłby się doświadczeniem po?
Po co pytam? Bo zainteresowało mnie posiadanie doświetlania zakrętów podczas skręcania. Na daną chwilę wiem, że potrzebne są kratki zderzaka, halogeny, okablowanie i zewnętrzny moduł sterujący.
czy ktoś może dokładał światła halogenowe do insignii przedlift - te nie okrągłe halogeny i podzieliłby się doświadczeniem po?
Po co pytam? Bo zainteresowało mnie posiadanie doświetlania zakrętów podczas skręcania. Na daną chwilę wiem, że potrzebne są kratki zderzaka, halogeny, okablowanie i zewnętrzny moduł sterujący.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Nikt z forum tego nie robił co by się tym chwalił.
Przy zakupie auta z tego roku nie przewidziałeś braku tego czy jak? W oplach doświetlenie jak jest jest realizowane przez lampę główną nie halogeny.
Insignia rozumiem przedlift z 2020
Przy zakupie auta z tego roku nie przewidziałeś braku tego czy jak? W oplach doświetlenie jak jest jest realizowane przez lampę główną nie halogeny.
Insignia rozumiem przedlift z 2020
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
W oplu doświetlanie zakrętów w halogenach? to nie VWloll pisze: ↑27 lut 2024, o 19:29cześć
czy ktoś może dokładał światła halogenowe do insignii przedlift - te nie okrągłe halogeny i podzieliłby się doświadczeniem po?
Po co pytam? Bo zainteresowało mnie posiadanie doświetlania zakrętów podczas skręcania. Na daną chwilę wiem, że potrzebne są kratki zderzaka, halogeny, okablowanie i zewnętrzny moduł sterujący.
Radio 357 :)
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Smieszkowanie sie Wam wlaczylo?
Kupilem taki a nie inny model/rocznik bo inne aspekty niz doswietlanie mialy znaczenie. W nowszych insigniach halogeny sa takie jakby soczewki, w starszych szersze lampy z odblysnikami.
Kupilem taki a nie inny model/rocznik bo inne aspekty niz doswietlanie mialy znaczenie. W nowszych insigniach halogeny sa takie jakby soczewki, w starszych szersze lampy z odblysnikami.
Ostatnio zmieniony 1 mar 2024, o 11:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Ale to Ty chcesz halogeny dołożyć w końcu? Bo doświetlania zakrętów przy nich nie będzie. Ja nie śmieszkuję, doświetlanie zakrętów w Insigni B jest realizowane w reflektorach matrycowych. W A też była żarówka w reflektorze. Nie było innych rozwiązań w Insigni. Jak chcesz sobie dodać halogeny to dodawaj ale tam nie zrealizujesz doświetlania zakrętów.
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Też mi się wydaje, że Opel nie realizował doświetlania halogenami, przynajmniej w segmencie D. Choć wydaje mi się, że na jakimś forum ktoś miał zrealizowane doświetlanie halogenami przy pomocy zewnętrznego modułu, pewnie z dalekiego wschodu, tylko nie wiem, czy to przez przypadek nie było VC.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Czy liczę na efekt jak w matrycowych? Nie.
Chcę wykorzystać szersze świecenie z halogenów podczas skrętu np. z drogi głównej w boczną uliczkę/wjazd nieoświetlony.
Chcę wykorzystać szersze świecenie z halogenów podczas skrętu np. z drogi głównej w boczną uliczkę/wjazd nieoświetlony.
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Rozumiem że masz zwykłe lampy? Jeżeli tak to pewnie dałoby radę coś takiego zrobić z halogenami. Widziałem gdzieś chyba na allegro jakieś moduły do doświetlania zakrętów ale czy to działa to musiałbyś dopytać tych, którzy to kupili i zamontowali bo wydaję mi się że nie trzeba nawet szukać oryginalnych modułów od insigni bo pewnie tam będzie inne okablowanie niż u Ciebie.
Co do efektu to też z halogenów nie uzyskasz takiego doświetlenia jak z oryginalnych lamp z doświetleniem bo tam odbłyśnik jest tak wyprofilowany że żarówka świeci prawie pod kątem 90° a z halogena takiego kąta świecenia nie uzyskasz (piszę tu o insigni A ale pewnie w B jest podobnie).
Co do efektu to też z halogenów nie uzyskasz takiego doświetlenia jak z oryginalnych lamp z doświetleniem bo tam odbłyśnik jest tak wyprofilowany że żarówka świeci prawie pod kątem 90° a z halogena takiego kąta świecenia nie uzyskasz (piszę tu o insigni A ale pewnie w B jest podobnie).
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Zanim zaczniesz przerabiać temat na poważnie i potem samochód, to dogadaj się z kimś kto ma IB z halogenami i po prostu zobacz jak one świecą... Założę się, że skórka nie warta wyprawki.
Doświetlanie z lampy faktycznie jest niezłe, bo świeci na sensownej wysokości i można podświetlić wjazd w bramę stojąc prostopadle do niego.
Mam w Octavii II halogeny z doświetlaniem (nieaktywnym, ale jak ręcznie włączę, to efekt jest ten sam) i o ile samo światło ładnie rozchodzi się na bok, to umieszczenie go nisko w zderzaku sprawia, że nie daje tak dobrego rezultatu jak reflektor "corner" umieszczony w głównej lampie. Przydaje się do powolnej jazdy po wertepach, np. wyjazdu z lasu/pola po ciemku.
Ale nawet halogen musi być do tego dostosowany. W mojej Octavii z 2008 jest inny niż w modelach do 2007, kiedy to nie realizował on funkcji "corner light". Inaczej jest zbudowany odbłyśnik i inaczej osadzona żarówka. Zwykły halogen p/mgłowy nie będzie świecił tak szeroko jeśli nie jest światłem skonstruowanym celowo do roli "corner light", a założę się, że ten z Insignii nie jest.
Miałem Insignię A z halogenami i one w ogóle dziadowsko świeciły w bok, w ogóle bez porównania do tych z Octavii, które są zaprojektowane do doświetlania zakrętu. Przez 3 lata nie zrobiłem z nich w Insignii ani razu użytku, a te w Octavii włączam zawsze podczas manewrów, jazdy po parkingu, bo elegancko rozoświetlają na boki nawierzchnię (ale nie świecą wysoko).
Tę kwestię reguluje nawet homologacja halogena. Te do roli światła zakrętowego czy "cornera", jak to zwał, mają specyficzne oznaczenie literowe "K".
M.
Doświetlanie z lampy faktycznie jest niezłe, bo świeci na sensownej wysokości i można podświetlić wjazd w bramę stojąc prostopadle do niego.
Mam w Octavii II halogeny z doświetlaniem (nieaktywnym, ale jak ręcznie włączę, to efekt jest ten sam) i o ile samo światło ładnie rozchodzi się na bok, to umieszczenie go nisko w zderzaku sprawia, że nie daje tak dobrego rezultatu jak reflektor "corner" umieszczony w głównej lampie. Przydaje się do powolnej jazdy po wertepach, np. wyjazdu z lasu/pola po ciemku.
Ale nawet halogen musi być do tego dostosowany. W mojej Octavii z 2008 jest inny niż w modelach do 2007, kiedy to nie realizował on funkcji "corner light". Inaczej jest zbudowany odbłyśnik i inaczej osadzona żarówka. Zwykły halogen p/mgłowy nie będzie świecił tak szeroko jeśli nie jest światłem skonstruowanym celowo do roli "corner light", a założę się, że ten z Insignii nie jest.
Miałem Insignię A z halogenami i one w ogóle dziadowsko świeciły w bok, w ogóle bez porównania do tych z Octavii, które są zaprojektowane do doświetlania zakrętu. Przez 3 lata nie zrobiłem z nich w Insignii ani razu użytku, a te w Octavii włączam zawsze podczas manewrów, jazdy po parkingu, bo elegancko rozoświetlają na boki nawierzchnię (ale nie świecą wysoko).
Tę kwestię reguluje nawet homologacja halogena. Te do roli światła zakrętowego czy "cornera", jak to zwał, mają specyficzne oznaczenie literowe "K".
M.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4195
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Było to już u nas przerabiane. Za pomocą dedykowanego modułu podłączanego pod kierunkowskazy oraz z wykorzystaniem autorskiego rozwiązania jednego z Użytkowników. Problemy pojawiały się (z tego co dobrze pamiętam) podłączenia się i odczytu kata skrętu i uzależnienia świecenia (i jego mocy) od tego i innych czynników.
Wszystko rozbija się o fakt, że (podobno) Insignia A nie potrafi osobno włączać lewego i prawego halogenu. zawsze włącza dwa.
W każdym razie te uniwersalne moduły z popularnych portali (chińskich i polskich) działały. Sam miałem taki podłączony na próbę (dostałem do testów), ale zwróciłem, bo efekt "doświetlenia" był taki sobie. Jak podłączałem moduł uniwersalny, to też coś musiałem tam kombinować, aby działały niezależnie.
Generalnie temat upadł, bo zainteresowanie było znikome.
Jeśli autor tematu jest zainteresowany dalej tym tematem, to proponuję przeszukać archiwum. Trochę tam tego było.
Wszystko rozbija się o fakt, że (podobno) Insignia A nie potrafi osobno włączać lewego i prawego halogenu. zawsze włącza dwa.
W każdym razie te uniwersalne moduły z popularnych portali (chińskich i polskich) działały. Sam miałem taki podłączony na próbę (dostałem do testów), ale zwróciłem, bo efekt "doświetlenia" był taki sobie. Jak podłączałem moduł uniwersalny, to też coś musiałem tam kombinować, aby działały niezależnie.
Generalnie temat upadł, bo zainteresowanie było znikome.
Jeśli autor tematu jest zainteresowany dalej tym tematem, to proponuję przeszukać archiwum. Trochę tam tego było.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3061
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4195
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
No właśnie to już przerabialiśmy kilka lat temu.
Bez przeróbki Insignia A włącza dwa halogeny na raz (są na jednej linii, trzeba rozdzielać), a np. stara Vectra i Astra (chyba) miały osobno.
Specjalnie poszukałem, bo temat stary.
Tutaj taki moduł, jaki ja też miałem:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=8379
Tutaj https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=1311 dyskutowaliśmy o tym już bardzo dawno (ponad 9 lat temu) i tylko dlatego temat, w którym obecnie piszemy nie poszedł do kosza. Wszystko tam jest wytłumaczone.
Bez przeróbki Insignia A włącza dwa halogeny na raz (są na jednej linii, trzeba rozdzielać), a np. stara Vectra i Astra (chyba) miały osobno.
Specjalnie poszukałem, bo temat stary.
Tutaj taki moduł, jaki ja też miałem:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=8379
Tutaj https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=1311 dyskutowaliśmy o tym już bardzo dawno (ponad 9 lat temu) i tylko dlatego temat, w którym obecnie piszemy nie poszedł do kosza. Wszystko tam jest wytłumaczone.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
a dlaczego zamykać? Dotyczy to Insigni B a nie A, ani Orlando. Do tego w moim przypadku jest rozmowa o takich halogenach z szerokimi odbłyśnikami (1) a nie takie soczewki (2).
przechodząc do sedna, pytaniem jest czy halogeny (1) faktycznie coś rzucają światła w bok, tak aby to miało sens? Może ktoś kto posiada halogeny w B zweryfikuje po zmroku jak daleko na bok dają te żaróweczki?
(1) (2)
przechodząc do sedna, pytaniem jest czy halogeny (1) faktycznie coś rzucają światła w bok, tak aby to miało sens? Może ktoś kto posiada halogeny w B zweryfikuje po zmroku jak daleko na bok dają te żaróweczki?
(1) (2)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3061
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Moja Insignia A bez przeróbek i działa na pojedyncze halogeny przy skręcie, kierunkowskazach a na wstecznym zapalają się oba. Działa też jako normalne halogeny. Wcześniej nie miała halogenów ani instalacji pod nie.IBZI pisze: ↑28 lut 2024, o 22:53No właśnie to już przerabialiśmy kilka lat temu.
Bez przeróbki Insignia A włącza dwa halogeny na raz (są na jednej linii, trzeba rozdzielać), a np. stara Vectra i Astra (chyba) miały osobno.
Specjalnie poszukałem, bo temat stary.
Tutaj taki moduł, jaki ja też miałem:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=8379
Tutaj https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=20&t=1311 dyskutowaliśmy o tym już bardzo dawno (ponad 9 lat temu) i tylko dlatego temat, w którym obecnie piszemy nie poszedł do kosza. Wszystko tam jest wytłumaczone.
Założone takie coś jak z wcześniej załączonego linku.
https://www.motor-talk.de/videos/nebels ... 68316.html
Insignia MY2012
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4195
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Bo nie miałeś nic, w oryginalnej instalacji z halogenami trzeba było rozdzielać.
Co do Insigni B i jakości świecenia halogenów się nie wypowiem. W IA nie świeciło to na boki za mocno.
Tematu nie zamykam, czekamy na wypowiedzi czy ma to sens w IB i ewentualną relację z przeróbki
Co do Insigni B i jakości świecenia halogenów się nie wypowiem. W IA nie świeciło to na boki za mocno.
Tematu nie zamykam, czekamy na wypowiedzi czy ma to sens w IB i ewentualną relację z przeróbki
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 3 lut 2024, o 21:20
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
Ja mam Inteluxy i przeciwmgielne w przedlifcie. Gdy zapalę halogeny to delikatnie mówiąc szału nie ma. Przy ledach to w zasadzie mogłoby ich nie być. Na bok świecą jak każde przeciwgielne czyli średnio. Nie wiem, może w samochodach gdzie doświetlanie zakrętów jest realizowane halogenami sa one inaczej zaprojektowane ale w Insignii w moim subiektywnym odczuciu sensu to nie ma, a juz tym bardziej aby specjalnie kupowac ramki, haogeny, instalację robić i później jakoś to czymś uruchomić. No i przycisk do włączania, chyba, że to ma być tylko jako doświetlenie ale nie wiem czy na przeglądzie diagnosta nie doczepi się, że sa lampy, a nie da sie ich włączyć. Może przy zwykłych lampach będzie to badrziej widoczne, bo tu i tu żółtawe światło ale Intely raczej przykrywają światło halogenów. Mogę spróbowac zrobić zdjęcie ale nie wiem czy ono odda efekt.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
One świecą trochę jak się ledy do nich włoży o tej samej barwie co lampy głowne. Tak nie ma sensu w ogóle ich włączać.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3061
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dołożenie halogenów/przeciwmgłowych przedlift
dzięki za wpis. Jakbyś miał możliwość zdjęcia/filmiku jak to świeci na bok to byłbym zobowiązany.
nie mniej temat muszę przekminić czy mi się chce pobawić w to i ile to będzie kosztować - zawsze to jakieś zajęcie i 'bajer' domontowany do auta