--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
LED Intellilux
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
LED Intellilux
Z racji tego, że nie znalazłem tematu dedykowanego lampom intellilux to myśle, że można by taki tutaj trzymać.
Moje pytanie jest tez nastepujące:
W dzień odbioru Opla wieczorem otwierając auto z kluczyka lampy robiły fajną iluminacje świetlną. Natomiast mam wrażenie, że potem już coś przestawilem w ustawieniach i nie robią tego a jedynie o dziwo podczas zamykania.
Czy ktoś może coś doradzić ?
PS. przesiadłem się, ze świateł bi-xenon w Skodzie Octavia 3 i światła w Oplu zrobiły na mnie piorunująco dobre wrażenie.
Moje pytanie jest tez nastepujące:
W dzień odbioru Opla wieczorem otwierając auto z kluczyka lampy robiły fajną iluminacje świetlną. Natomiast mam wrażenie, że potem już coś przestawilem w ustawieniach i nie robią tego a jedynie o dziwo podczas zamykania.
Czy ktoś może coś doradzić ?
PS. przesiadłem się, ze świateł bi-xenon w Skodzie Octavia 3 i światła w Oplu zrobiły na mnie piorunująco dobre wrażenie.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: LED Intellilux
zdania co do świateł są podzielone, wielu uważa, że warte są dopłaty, pojawiają się jednak opinie negatywne. Ja osobiście jestem z nich bardzo zadowolony i oceniam pozytywnie, pomimo faktu, że też poprzednio miałem (wydawało się) dobre ksenony (ale w innej marce). O ile zasięg tzw. krótkich mógłby w Oplu być lepszy, to automatyczne przełączanie na długie robi na trasie świetną robotę. Dlatego nie narzekam i jazdy nocne są naprawdę bezproblemowe
Co do efektownego startu czy finiszu pracy świateł....szczerze mówiąc nie pamiętam jak to działa Otwieram i zamykam auto przyciskami na klamce i jakoś świateł nie oglądam Córka kiedyś powiedziała "wow" i więcej do tematu nie wracaliśmy
Co do efektownego startu czy finiszu pracy świateł....szczerze mówiąc nie pamiętam jak to działa Otwieram i zamykam auto przyciskami na klamce i jakoś świateł nie oglądam Córka kiedyś powiedziała "wow" i więcej do tematu nie wracaliśmy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: LED Intellilux
Oczywiście, że warte są dopłaty, bo zwykłe halogeny są przy matrycach LED słabiutkie.
Zresztą matryce LED w Insignii są w swojej klasie najlepsze. Auto naprawdę jasno i rozlegle świeci, tyle że po prostu poprzednia Insignia z bixenonami skrętnymi świeciła moim zdaniem dalej i mocniej (i lepiej wewnątrz łuku). Wprawdzie mniej inteligentnie, ale tak po chamsku mocniej - przynajmniej porównując dwa nowe samochody.
Co do tańca świateł przy starcie - spróbuj odblokować zamki z pilota, a nie przyciskiem na klamce. Powinny wówczas dwa razy błysnąć kierunkowskazy dynamicznie ("rozwijana wstążka" z przodu) i zapalić się matryce LED robiąc ten swój oczopląs. Z tyłu światła czerwone też fajnie się płynnie rozjaśniają/przygasają.
Jeśli nadal nie działa, to pogrzeb w menu centralnym, sekcja Pojazd -> Oświetlenie -> któraś z opcji to ustawia.
Przy zamykaniu, owszem, też robią oczopląs. A dokładnie dzieje się to po wyłączeniu zapłonu, w momencie uchylenia drzwi kierowcy - światła robią taniec i zostają zapalone przez czas ustawiony w centralnym menu (zdaje się 0, 30, 60, 120 sekund do wyboru).
M.
Zresztą matryce LED w Insignii są w swojej klasie najlepsze. Auto naprawdę jasno i rozlegle świeci, tyle że po prostu poprzednia Insignia z bixenonami skrętnymi świeciła moim zdaniem dalej i mocniej (i lepiej wewnątrz łuku). Wprawdzie mniej inteligentnie, ale tak po chamsku mocniej - przynajmniej porównując dwa nowe samochody.
Co do tańca świateł przy starcie - spróbuj odblokować zamki z pilota, a nie przyciskiem na klamce. Powinny wówczas dwa razy błysnąć kierunkowskazy dynamicznie ("rozwijana wstążka" z przodu) i zapalić się matryce LED robiąc ten swój oczopląs. Z tyłu światła czerwone też fajnie się płynnie rozjaśniają/przygasają.
Jeśli nadal nie działa, to pogrzeb w menu centralnym, sekcja Pojazd -> Oświetlenie -> któraś z opcji to ustawia.
Przy zamykaniu, owszem, też robią oczopląs. A dokładnie dzieje się to po wyłączeniu zapłonu, w momencie uchylenia drzwi kierowcy - światła robią taniec i zostają zapalone przez czas ustawiony w centralnym menu (zdaje się 0, 30, 60, 120 sekund do wyboru).
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: LED Intellilux
Tak w ogóle to znalazłem tą opcję a propo tańca świateł przy otwieraniu z kluczyka. To jest oczywiście w oświetleniu ale pod opcją lokalizowania pojazdu przez aktywacje światel...nazwa idealnie pasujaca he he he. Jak by coming/leaving home nie mozna bylo wpisac czy cos.
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: LED Intellilux
A coming/leaving home, to jest niby takie oczywiste? To opisuje poza tym inną funkcję świateł, doświetlenie "drogi do domu" stałym światłem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Leszno
Re: LED Intellilux
potwierdzam - światła sa świetnia - automaty działaja mega. Warte swojej ceny.
Jeszcze nigdy nigdy mi nie mrugnął a cały czas w trybie długich jeżdzę.
Jedyna wada to ich 'skrętność' - miałem w poprzeednij insignii bixenowny skrętne - jeeezu jak to po zakrętach latało tym światłem...
reasumując matrixy mogłby nieco bardziej doświetlać to co 'za zakrętem', jednak mimo tego suma sumarum i tak się wygodniej na nich jeździ niż na bixenonach.
Jeszcze nigdy nigdy mi nie mrugnął a cały czas w trybie długich jeżdzę.
Jedyna wada to ich 'skrętność' - miałem w poprzeednij insignii bixenowny skrętne - jeeezu jak to po zakrętach latało tym światłem...
reasumując matrixy mogłby nieco bardziej doświetlać to co 'za zakrętem', jednak mimo tego suma sumarum i tak się wygodniej na nich jeździ niż na bixenonach.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: LED Intellilux
Nie jeździłem Insignia A wiec nie mam bezpośredniego porównania (poprzednie auto to Skoda Octavia III na bixenon) ale osobiście uważam, że Matrixy w Insigni B to petarda.
Jeśli chodzi o lifiting Insigni B to zazdroszcze im tylko tego, że ponoć mają je jeszcze dokoksować i już w ogóle bedzie czad (tak sądze).
Jeśli chodzi o lifiting Insigni B to zazdroszcze im tylko tego, że ponoć mają je jeszcze dokoksować i już w ogóle bedzie czad (tak sądze).
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Leszno
Re: LED Intellilux
tak, ma być więcej diód, wiec rozdzielczosc wzrośnie.
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
ale przecież w sumie napisał to samo co ja:) " tyle że po prostu poprzednia Insignia z bixenonami skrętnymi świeciła moim zdaniem dalej i mocniej (i lepiej wewnątrz łuku)"
jedynie co do tego czy bixenony świeciły dalej nie jestem pewny (ale mocniej tzn. jaśniej juz tak) - natomiast matrixy świecą szerzej bo poboczach, ale w kwestii obsługi zakrętów napewno bixenony wygrywaja.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: LED Intellilux
Co do "dalej", to na autostradzie bixy miały ten świetny tryb, w którym żarniki pobierały 38W, światło mijania stawało się symetryczne i znacząco się wydłużało, więc nawierzchnia była oświetlona zupełnie jakbym miał włączone światło drogowe. Tyle że przesłona blokowała "wysoką" składową strumienia, zapobiegając świeceniu innym po oczach. Teraz Matrix LED zupełnie stracił pazur na autostradzie i lewą stronę traktuje po macoszemu. A niech jeszcze do tego asfalt będzie mokry, a klosze zabrudzone...
M.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: LED Intellilux
Swoja droga jestem ciekawy jak sie mają obecne matrixy z Passata vs nasze Insignie
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Leszno
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
Re: LED Intellilux
To jest inna rzecz, która rozkminiam ? Czemu nie dali spryskiwaczy ? Cała grupa VW przecież je ma nawet jeśli maja LEDy
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: LED Intellilux
Bo są tak zaprojektowane, żeby nie musiały mieć spryskiwaczy wg przepisów = oszczędność dla producenta.
https://www.auto-swiat.pl/uwaga-absurd- ... ke/lr6mexq
https://www.auto-swiat.pl/uwaga-absurd- ... ke/lr6mexq
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: LED Intellilux
Bardzo dobry artykuł, który wszystko wyjaśnia. W dodatku zilustrowany najdoskonalszym reflektorem na świecie
LEDy < 2000 lm - nie ma potrzeby instalowania spryskiwaczy (szkoda, że nie ma ich w opcji)
Xenony 35W > 2000 lm - spryskiwacze obligatoryjne.
Pamiętajcie też, że wszelkie filmy na YT, pokazujące jak fajnie z perspektywy kierowcy działa oświetlenie (dowolne), nie odpowiadają rzeczywistym wrażeniom. Na filmach/fotkach jest jaśniej niż "na żywo" odbierają to nasze oczy.
M.
LEDy < 2000 lm - nie ma potrzeby instalowania spryskiwaczy (szkoda, że nie ma ich w opcji)
Xenony 35W > 2000 lm - spryskiwacze obligatoryjne.
Pamiętajcie też, że wszelkie filmy na YT, pokazujące jak fajnie z perspektywy kierowcy działa oświetlenie (dowolne), nie odpowiadają rzeczywistym wrażeniom. Na filmach/fotkach jest jaśniej niż "na żywo" odbierają to nasze oczy.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 19:43
- Auto: INS 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: LED Intellilux
Bardzo ciekawy temat. Mam na oku IB z nowymi LEDami I ciągle zastanawiam się jak one świecą . Aktualnie mam IA z AFL i boję się że będzie rozczarowanie. Czy ma ktoś porównanie IB vs matrix led w A6?
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: LED Intellilux
niedawno chyba wassermann pisał o teście z porównaniem świateł w IB z (chyba) jakąś beemką. Może przypomni co tam było.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: LED Intellilux
Test dotyczył, jak pamiętam, szybkości i poprawności przełączania (nieoślepiania) i max zasięgu długich. Te w Insi wypadły nie gorzej w kwestii przełaczana i średnio co do zasięgu.
Na pewno topowe matryce w klasie premium oferują eliminację autooślepiania od znaków, tablic drogowych. Insignia tego nie potrafi, ale nie jest klasą premium. Mimo to automatyka jest na dużo wyższym poziomie niż w Insi A. Też miałem A FL i z automatyki drogowych nie korzystałem. Raz, że działała tak sobie, dwa że na mijania było już komfortowo. Ale ja nic nie mówię, musisz sam przetestować. Jedni chwalą, inni krytykują zmianę z AFL+ na LED. Do przepisowej jazdy nowe jest lepsze. Do nieprzepisowej na autostradzie lub w ciasnych łukach wolałem bixenon skrętny. To bardzo indywidualne. Sama barwa światła jest inna, w LED zimniejsza „trupia”. Obiektywnie nie do wybaczenia jest brak spryskiwaczy, z tym każdy się zgodzi.
Myślę jednak, że matrix LED w Insi B możesz odhaczyć jako „dostateczny” i skupić się na ważniejszych aspektach wyboru i zmiany auta.
Teraz zimowa pora, może spróbuj odbyć jazdę testową w ciemności?
Dużo zależy od Twojego wzroku. Moja żona ma problemy zmęczeniowe. Bardzo „siada” jej wzrok w nocy wraz ze zmęczeniem fizycznym, niewyspaniem, stresem. Nie do skorygowania. Na tyle, że wpływa na motorykę. W dzień idzie jak przecinak, a zmęczona w nocy potrafi jechać autostradą minimalnym wężykiem, jakby nonstop walczyła z wiatrem. I dla niej przesiadka z IA FL na bixenonie na IB była zmianą na gorsze. Raz, że inne światło, dwa że nawet w Sporcie kierownica jest bardziej czuła na mikro ruchy rąk. W poprzedniej Insi była niewzruszona. Mieliśmy co prawda inne zawieszenie i może to miało też znaczenie (HiPer Strut zamiast McPhersona). Tak więc to wszystko jest bardzo indywidualne.
M.
Na pewno topowe matryce w klasie premium oferują eliminację autooślepiania od znaków, tablic drogowych. Insignia tego nie potrafi, ale nie jest klasą premium. Mimo to automatyka jest na dużo wyższym poziomie niż w Insi A. Też miałem A FL i z automatyki drogowych nie korzystałem. Raz, że działała tak sobie, dwa że na mijania było już komfortowo. Ale ja nic nie mówię, musisz sam przetestować. Jedni chwalą, inni krytykują zmianę z AFL+ na LED. Do przepisowej jazdy nowe jest lepsze. Do nieprzepisowej na autostradzie lub w ciasnych łukach wolałem bixenon skrętny. To bardzo indywidualne. Sama barwa światła jest inna, w LED zimniejsza „trupia”. Obiektywnie nie do wybaczenia jest brak spryskiwaczy, z tym każdy się zgodzi.
Myślę jednak, że matrix LED w Insi B możesz odhaczyć jako „dostateczny” i skupić się na ważniejszych aspektach wyboru i zmiany auta.
Teraz zimowa pora, może spróbuj odbyć jazdę testową w ciemności?
Dużo zależy od Twojego wzroku. Moja żona ma problemy zmęczeniowe. Bardzo „siada” jej wzrok w nocy wraz ze zmęczeniem fizycznym, niewyspaniem, stresem. Nie do skorygowania. Na tyle, że wpływa na motorykę. W dzień idzie jak przecinak, a zmęczona w nocy potrafi jechać autostradą minimalnym wężykiem, jakby nonstop walczyła z wiatrem. I dla niej przesiadka z IA FL na bixenonie na IB była zmianą na gorsze. Raz, że inne światło, dwa że nawet w Sporcie kierownica jest bardziej czuła na mikro ruchy rąk. W poprzedniej Insi była niewzruszona. Mieliśmy co prawda inne zawieszenie i może to miało też znaczenie (HiPer Strut zamiast McPhersona). Tak więc to wszystko jest bardzo indywidualne.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 19:43
- Auto: INS 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: LED Intellilux
Swiatla AFL w Astrze J oraz w Insigni A są bez zarzutu. IB i ledy to totalna porażka. Udało mi się pożyczyć auto na godzinę, po zmroku na mokrej drodze... miejmy nadzieję że poliftowa wersja będzie poprawiona.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: LED Intellilux
Niestety, ja ten szok przeszedłem po przesiadce z IA FL do IB. Do tego w mieście nie widać pieszych. Po jakimś czasie serwis podniósł u mnie strumień światła (regulacja kloszy), ale to nadal nie to. Człowiek na chodniku po prawej 20 metrów przed nami jest oświetlony do kolan niebieskawym światłem. Do kolan Może gdyby te reflektory zamontować w SUVie byłoby lepiej, ale przedni pas Insignii jest nisko nad ziemią.
Mimo to Insi oglądana na ciemnej ulicy z góry, z perspektywy 2. piętra, rzuca ładny snop przed siebie, lepszy niż zdecydowana większość nowych i starych aut. W tamtych to w ogóle niczego pewnie nie widać, niektóre niemal w ogóle nie oświetlają
Myślę, że po IA będziesz miał problem ze znalezieniem czegoś, co Cię zadowoli w kwestii oświetlenia. Daj kiedyś znać o kolejnych doświadczeniach z innymi autami - chętnie poczytam z ciekawości.
M.
Mimo to Insi oglądana na ciemnej ulicy z góry, z perspektywy 2. piętra, rzuca ładny snop przed siebie, lepszy niż zdecydowana większość nowych i starych aut. W tamtych to w ogóle niczego pewnie nie widać, niektóre niemal w ogóle nie oświetlają
Myślę, że po IA będziesz miał problem ze znalezieniem czegoś, co Cię zadowoli w kwestii oświetlenia. Daj kiedyś znać o kolejnych doświadczeniach z innymi autami - chętnie poczytam z ciekawości.
M.