--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Akumulator Insignia B

Natek
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódź

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Natek » 2 paź 2023, o 13:16

Problem dopadł także i mnie:

Po trasie ok 450 km auto zaparkowane w garażu w niedziele, po kilku dniach nie ruszania - w sobotę auto kompletnie martwe, nie reaguje na pilota, nie zaświeca się światło po otwarciu drzwi (zamek otwarty grotem klucza) - kompletnie nic. Po zmierzeniu napięcia na aku - 3,5V!!! Czyli nie, że akumulator słabszy czy rozładowany np. do 10,5V tylko praktycznie kompletnie wydrenowany. Po tak niskim napięciu wnioskuje, że raczej coś go mocno wysysało. Ale nie mam pojęcia co mogło być przyczyną, bo jestem prawie pewien, ze nie zostawiłem żadnego odbiornika, żadnego światełka. Poza tym nawet jeśli to po jakimś czasie auto powinno się uśpić i nie powinno być praktycznie żadnego poboru prądu.

Podłączyłem ładowarkę mikroprocesorową (mam NOCO) i udało się naładować aku do 12,7 V po ok 20h ładowania. Plus dla tej ładowarki, że podniosła aku z tak niskiego napięcia - 3,5V. Sprawdziłem też upływność prądu amperomierzem wpiętym szeregowo w klemę i zacisk ujemny i wynik to ok 0,010 A po wygaszeniu modułów, czyli w normie (norma teoretycznie do ok 20-30 mA). Pojeżdziłem 1 dzień i auto zostało w garażu znów na kilka dni, zobaczymy czy znów aku będzie wydrenowany.

Auto od nowości ma już prawie 7 lat i 130 kkm, ale wydawało mi się, że akumulator był w miarę dobrym stanie - niby mógł się już kończyć, ale raczej nie miałby takiego objawu jak spadek napięcia do 3,5v, raczej wolniejsze kręcenie, problemy z odpaleniem, albo mrugające kontrolki np od ABSu, który to jest dość czuły na niskie napięcie przy kończącym sie aku.

Małe szanse daje raczej na uszkodzony akumulator, raczej problem z autem/instalacją. Kolega vanplesnik wymienił aku na nowy i nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?

vanplesnik
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2023, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Wroclaw

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: vanplesnik » 2 paź 2023, o 13:34

@Natek a robiłeś coś ostatnio w aucie?
Ja wycofałem sterowniki wyłączenia ad blue i jak ręką odjął :)

Więcej nie będę próbował dziadostwa wyłączyć..

Natek
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódź

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Natek » 2 paź 2023, o 15:44

Nic nie robiłem, wszystko oryginał, żadnych dodatkowych odbiorników. Tylko czytnik BT OBD do OPL Monitora siedzi i w USB w podłokietniku pendrive.

el_guapo
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: el_guapo » 7 lis 2023, o 10:44

Port OBD pozostaje zdaje się pod napięciem po zamknięciu auta.
Moja kostka BT OBD ma diodę i ta dioda świeci się po zamknięciu auta - czekałem 5 min i dioda nie zgasła, wiec zakładam że pozostaje pod prądem. Mam już odruch wyciągania kostki BT OBD, pendrive z muzą zostawiam nadal w podłokietniku - no bez przesady.

Jakubekk88
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2022, o 12:45
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zambrów

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Jakubekk88 » 2 gru 2023, o 07:23

Witam. Panowie ma ktoś może jakiś filmik albo link do poradnika jak wyjąć aku. Najbardziej chodzi mi o zdjęcie klemy plusowej. Idzie tam cała ta wiązka z kablami i za groma jak odkręcę klemę nie chce mi ona zejść. Z góry dzięki

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Kub@ » 2 gru 2023, o 07:36

Włóż płaski wkrętak w klemę i rozegnij trochę , można próbować delikatnie ja podważać

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Pro » 2 gru 2023, o 07:56

Tam są też zatrzaski plastikowe, je też podważyłeś?

Jakubekk88
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2022, o 12:45
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zambrów

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Jakubekk88 » 2 gru 2023, o 09:30

Gdzie są te zatrzaski ?


Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Pro » 2 gru 2023, o 14:45

Na plastikowej osłonie bezpieczników przy aku, co jest też klema plusowa. Też się z tym pierwszym razem szarpałem, bo nie widziałem zatrzasku.

Jakubekk88
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2022, o 12:45
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zambrów

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Jakubekk88 » 2 gru 2023, o 14:47

Dziś zrobiłem drugie podejście i znalazłem ten zatrzask ;) jak się wie gdzie on schowany to 5 minut roboty. Dzięki za podpowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Pro » 2 gru 2023, o 14:51

Jak będę miał chwilę, to cyknę zdjęcie i zaznaczę gdzie jest ten zatrzask. Dość powszechny problem

mbenec@wp.pl
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 10 wrz 2020, o 21:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Luboń
Postawił piwo: 1 raz

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: mbenec@wp.pl » 9 gru 2023, o 15:32

PS po resecie ustawień zmienił mi się wygląd wyświetlacza, ten nowy ma więcej kolorów (taka ramka w centrum zegara) i mi się bardziej podoba :lol:

Dodano po 52 minutach 20 sekundach:
model Banner 58001
[/quote]

Cześć. O jakim resecie piszesz w PS ? Reset komputera w aucie czy poprzez jakiś sprzęt diagnostyczny ???
Pozdrawiam

solid
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 lip 2021, o 14:39
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B15XFL
Rok produkcji: 2017
Miasto: Komorniki
Postawił piwo: 1 raz

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: solid » 15 gru 2023, o 10:02

Pro pisze:
2 gru 2023, o 14:51
Jak będę miał chwilę, to cyknę zdjęcie i zaznaczę gdzie jest ten zatrzask. Dość powszechny problem Obrazek
Czy można prosić o to zdjęcie?

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: Pro » 15 gru 2023, o 19:12

Zatrzask jest w czerwonej ramce, grot strzałki wskazuję gdzie podważyć. Pzdr 😎Obrazek

solid
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 lip 2021, o 14:39
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B15XFL
Rok produkcji: 2017
Miasto: Komorniki
Postawił piwo: 1 raz

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: solid » 18 gru 2023, o 17:37

Wielkie dzięki, akumulator wymieniony.

tomtyl
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: tomtyl » 28 sty 2024, o 20:31

Cześć Panowie,

Od kilku dni obserwuję, że przy włączaniu auta zdarzają mi się następujące sytuacje (nie zawsze, ale jednak co jakiś czas się powtarzają):
- radio na chwilę zapomina zapisanych nazw, tzn.mam np. zamiast nazw zapisanych stacji są kafelki z częstotliwościami, często się wyświetla 108.0 FM i dopiero po chwili wszystko jest ok - pokazują się nazwy radia itd., wszystko wraca do normy
- po włączeniu auta na chwilę gaśnie ekran, ten na konsoli środkowej, i potem się załącza (wrażenie jest takie, jakby się resetował). Potem też wszystko ok.

Czy powyższe może świadczyć o kończącym się akumulatorze? Auto ma 6 lat, jeżdżę od około 0.5 roku i nie wiem czy był wymieniany przez poprzedniego właściciela.

Aha, nie wiem czy to istotne, ale napięcie aku na wyświetlaczu waha się między tą kreską poniżej 14 a trochę powyżej 14 (myślę że to może być koło 15.5 tak na oko). Nie miałem komunikatów o słabym napięciu itp.

LewCK
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2021, o 19:14
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kielce

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: LewCK » 29 sty 2024, o 20:19

Kafelki z częstotliwościami zamiast nazw też czasem zauważyłem, szczególnie jak auto stało kilka dni nieodpalane na większym mrozie. Masz tak za każdym razem, czy też sporadycznie?
Ekran też niekiedy tak się wygasza jak np. szybko wskoczę do auta i od razu odpalę.
Ja mam już nowy akumulator, ale pamiętam na starym jak już zdychał widać było przez chwilę inny wygląd zegarów na wyświetlaczu i nie było przez chwilę wskaźnika woltomierza a dodatkowo godzina w radiu się kasowała.

Masz możliwość sprawdzenia napięcia po nocy? Jeszcze lepiej by było jakbyś mógł zmierzyć do jakiej wartości spada napięcie przy rozruchu i jaki prąd wtedy płynie z aku? To byłby już spory trop.

tomtyl
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: tomtyl » 30 sty 2024, o 07:14

LewCK pisze:
29 sty 2024, o 20:19
edit
Dzieje się tak sporadycznie.

U mnie póki co godziny w radiu ustawiać nie musiałem, z zegarami na wyświetlaczu przed kierowcą też nie zaobserwowałem niczego niepokojącego póki co.

Odpowiadając na dalsze pytania ja sam nie mam jak sprawdzić - nie jestem "techniczny" i nie mam narzędzi, ale może kogoś będę w stanie poprosić. Jakie narzędzia/urządzenia są do tego potrzebne i czy to wymaga dostania się jakoś bezpośrednio do akumulatora czy nie (widzę z postów, że jest z tym trochę gimnastyki, zwłaszcza jak ktoś z to robi 1. raz - wolałbym wiedzieć to bym zawczasu poćwiczył jak się dostać do aku)?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2024, o 21:40 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

LewCK
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2021, o 19:14
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kielce

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: LewCK » 31 sty 2024, o 10:39

Potrzebny będzie multimetr z opcją zapamiętania min/max napięcia oraz amperomierz cęgowy (też z min/max).
Plus można zmierzyć pod czerwoną zaślepką połączoną z aku (żółta strzałka).
Do minusa można się dostać zdejmując plastikową zaślepkę po prawej stronie na akumulatorze (naz zielono - 2 zaczepy). Tu jest dobry dostęp do założenia miernika cęgowego na kabel minusowy idący od klemy.
aku.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomtyl
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków

Re: Akumulator Insignia B

Post autor: tomtyl » 1 lut 2024, o 20:36

Dzięki za szczegółową podpowiedź! Pozdrawiam

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”