--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Akumulator Insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 2021, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jozefow
- Otrzymał piwo: 1 raz
Akumulator Insignia B
Ok, mam pierwszy problem z moją Insignia B 2018. Rozładował mi się akumulator. Nie wiem dlaczego. Wieczorem zaparkowałem w garażu, rano auto było już "martwe". Pewnie zostawiłem coś włączone ale nie wiem co. Auto ma 4 lat a więc jak na akumulator to wiek dojrzały ale powinien pojeździć jeszcze z dwa lata. Akumulator jest raczej firmowy choć nigdy nie wiadomo (kupiłem używane auto). Ostatnio pracowałem z domu i auto jeździło na krótkie trasy, mniej niż 10km, wiec akumulator nie miał lekko ale nie zauważyłem żadnych negatywnych symptomów lub wiadomości. W każdym razie auto nie odpala. I tutaj mam problem bo muszę doładować akumulator. Miałem automatyczny prostownik 6A więc podłączyłem go do tych klem koło bezpieczników i tu nastąpiła niespodzianka. Akumulator ładuje się tak z 5-10 minut i następnie ładowanie się wyłącza - ładowanie z 6A na wskaźniku spada do 0A. Po rozłączeniu i podłączaniu znowu pojawia się 6A przez jakiś czas. Pomyślałem sobie że to pewnie jakieś zabezpieczanie przeciążenia więc pojechałem do sklepu i kupiłem dobrą ładowarkę z mikroprocesorem tez 6A. Podłączyłem i jest to samo tylko zamiast spadku z 6A do 0A pojawia się napis Error (wow pewnie po to jest ten mikroprocesor - zmarnowana kasa!). Teraz mam kilka opcji:
-wypiąć klemy i ładować niepodłączony akumulator (klema plus przy akumulatorze ma na sobie jakąś dodatkową elektronikę więc nie wiem czy chce to ruszać)
-kupić prostownik z wsparciem startu ( to jakiś 400 PLN ale miałbym problem z akumulatorami załatwiony raz na zawsze). Trochę strach podłączać takie ustrojstwo do auta które ma tyle elektroniki.
-próbować odpalić Insignia z kabla podłączonego do innego auta (taki mam plan, juto muszę jechać w trasę a nowego prostownika już nie zdążę kupić bo jutro jest niedziela a PIS pozamykał nam centra handlowe). Akumulator doładuje się pewnie w trasie.
-zadzwonić na assistance żeby przyjechali i podłączyli wsparcie rozruchu (taki lepszy prostownik z baterią). Szkoda mi tej opcji jak nie ma potrzeby zamawiać lawety.
Boję się że akumulator będzie do wymiany ale to nie jest tak istotne jak odpalenie jutro auta *mam zaplanowany przejazd do innego miasta), zresztą żeby wymienić akumulator i tak muszę odpalić auto żeby pojechać nim do serwisu (za dużo elektroniki jest w tym aucie żeby robić to samemu).
-wypiąć klemy i ładować niepodłączony akumulator (klema plus przy akumulatorze ma na sobie jakąś dodatkową elektronikę więc nie wiem czy chce to ruszać)
-kupić prostownik z wsparciem startu ( to jakiś 400 PLN ale miałbym problem z akumulatorami załatwiony raz na zawsze). Trochę strach podłączać takie ustrojstwo do auta które ma tyle elektroniki.
-próbować odpalić Insignia z kabla podłączonego do innego auta (taki mam plan, juto muszę jechać w trasę a nowego prostownika już nie zdążę kupić bo jutro jest niedziela a PIS pozamykał nam centra handlowe). Akumulator doładuje się pewnie w trasie.
-zadzwonić na assistance żeby przyjechali i podłączyli wsparcie rozruchu (taki lepszy prostownik z baterią). Szkoda mi tej opcji jak nie ma potrzeby zamawiać lawety.
Boję się że akumulator będzie do wymiany ale to nie jest tak istotne jak odpalenie jutro auta *mam zaplanowany przejazd do innego miasta), zresztą żeby wymienić akumulator i tak muszę odpalić auto żeby pojechać nim do serwisu (za dużo elektroniki jest w tym aucie żeby robić to samemu).
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Akumulator Insignia B
Ja ładowałem jak Ty i mi się normalnie doładowało. Start z kabli też raczej normalny powinien być. Na próbę odłącz jedną klemę od auta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Akumulator Insignia B
Jakby Cię to miało poratować, to jutro jest niedziela 'oficjalnie handlowa'
A co do samego aku to może być tak, że obwód samochodu daje jakiś niepoprawny sygnał ładowarce i ta się odłącza. Może to być związane z tym rozładowaniem aku. Myślę, że odpięcie i podładowanie na zewnątrz auta byłoby wskazane. Przy czym niech ktoś inny potwierdzi, czy to nie spowoduje jakiś problemów z BCM czy czymś (związane z odłączeniem aku - w niektórych autach nie można sobie ot tak po prostu odpiąć aku, bo później jest konieczne grzebanie w aplikacji). Nie wiem jak jest w IB...
A co do samego aku to może być tak, że obwód samochodu daje jakiś niepoprawny sygnał ładowarce i ta się odłącza. Może to być związane z tym rozładowaniem aku. Myślę, że odpięcie i podładowanie na zewnątrz auta byłoby wskazane. Przy czym niech ktoś inny potwierdzi, czy to nie spowoduje jakiś problemów z BCM czy czymś (związane z odłączeniem aku - w niektórych autach nie można sobie ot tak po prostu odpiąć aku, bo później jest konieczne grzebanie w aplikacji). Nie wiem jak jest w IB...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Akumulator Insignia B
W IB nic się nie dzieje. Spokojnie może odpiąć.
Tylko szyby i zegarek. Nie wiem jak późniejsze od MY 2019.
Tylko szyby i zegarek. Nie wiem jak późniejsze od MY 2019.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Akumulator Insignia B
Miałem kiedyś taki przypadek w poprzednim aucie. U mnie akumulator okazał się być martwy. Gość mi tłumaczył co tam niby mu się stało, ale ja już myślami byłem przy cenie nowego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 2021, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jozefow
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator Insignia B
kurcze przy podłączeniu kabli rozruchowych zgodnie z instrukcją auto nie chce się odpalić - pokazuje się informacja że jest otwarta maska i uruchomienie slinika nie jest możliwe? co jest? czy to dalej problem z aku czy jakies dodatkowe zabezpieczenie? Jak to obejść?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8493
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator Insignia B
W tych nowych autach może tak być. Niedawno dowiedziałam się, że nowych samochodów lepiej nigdy innym samochodem nie odpalać, bo skoki napięcia potrafią być nawet do 120V i można dużo uszkodzić. Chociaż wcześniej w poprzednich autach w instrukcji dopuszczano taką możliwość. Fakt, tu też jest. A odczekałeś te 5minut z pracującym silnikiem drugiego pojazdu? No i czy nie była to benzyna? "Użytkownicy samochodów z silnikiem Diesla przy uruchamianiu za pomocą kabli powinni korzystać z pomocy aut także z jednostką dieslowską. A to dlatego, że prąd rozruchowy silników benzynowych jest o wiele niższy niż diesla - odpalenie od takiego samochodu w większości przypadków może okazać się nieskuteczne."
A daj kable dołem i zamknij maskę w końcu może po to nie dali tej osłony silnika.
A daj kable dołem i zamknij maskę w końcu może po to nie dali tej osłony silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio 357 :)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Akumulator Insignia B
Otwarta maska pokazuje zawsze jak taka jest i to nie przeszkadza w rozruchu samochodu. Musi być dość prądu żeby go odpalić. Wiem bo sam sobie aku przy zabawach wylądowałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Akumulator Insignia B
Z tego co koledzy pisali aku wyciągasz wymienisz i nic nie trzeba robić . Również 4 lata to często koniec aku, wniosek z obserwacji forum. Skończyły się czasy jak to było w starych autach, gdy aku trzymało w przedziale 6-9 lat. Mam 3lata benzynę tylko krótkie odcinki miasto i ok aku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 2021, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jozefow
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator Insignia B
Update:
-czujnik maski nie ma znaczenia, pokazuje się ale nie blokuje startu. Po prostu silnik nie odpala bo aku ma za mało mocy.
-nie odpaliłem po kablu: albo kable były za słabe albo pomocniczy aku był za słaby
-podłączenie drugiego aku ma swoją zaletę taką ze akumulator trochę się doładował i teraz można go normalnie ładować (nie ma skoków w A)
-problem z tym nie mogę wyłączyć świateł w aucie (kluczyk przestał działać, światła palą się cały czas) i mam wrażenie że to ładowanie Aku nic nie daje (co sie naładuje to się zaraz zużyje)
-kupiłem prostownik z busterem ale chyba za słaby na Insignia z silnikiem Dizla bo nie dał rady rozkręcić auta
-w trasę nie pojechałem
-ogólnie z tym aku w Insignia to jest duży problem (większy niż w starych autach) - radzę wymienić aku wcześniej, co 4 lata żeby nie mieć problemów jak całkowicie padnie!
-jestem pewny że mam akumulator do wymiany. Jutro albo odpalę auto i pojadę go wymienić do serwisu albo po prostu wyjmę aku i pojadę po nowy drugim autem (w aucie i tak wszystko już się zresetowało do ustawień fabrycznych).
Mam pytanie: jaki jest typ tego standardowego akumulatora? Na prostowniku mam do wyboru standard lub AGM/Gel. Co lepiej wybrać?
-czujnik maski nie ma znaczenia, pokazuje się ale nie blokuje startu. Po prostu silnik nie odpala bo aku ma za mało mocy.
-nie odpaliłem po kablu: albo kable były za słabe albo pomocniczy aku był za słaby
-podłączenie drugiego aku ma swoją zaletę taką ze akumulator trochę się doładował i teraz można go normalnie ładować (nie ma skoków w A)
-problem z tym nie mogę wyłączyć świateł w aucie (kluczyk przestał działać, światła palą się cały czas) i mam wrażenie że to ładowanie Aku nic nie daje (co sie naładuje to się zaraz zużyje)
-kupiłem prostownik z busterem ale chyba za słaby na Insignia z silnikiem Dizla bo nie dał rady rozkręcić auta
-w trasę nie pojechałem
-ogólnie z tym aku w Insignia to jest duży problem (większy niż w starych autach) - radzę wymienić aku wcześniej, co 4 lata żeby nie mieć problemów jak całkowicie padnie!
-jestem pewny że mam akumulator do wymiany. Jutro albo odpalę auto i pojadę go wymienić do serwisu albo po prostu wyjmę aku i pojadę po nowy drugim autem (w aucie i tak wszystko już się zresetowało do ustawień fabrycznych).
Mam pytanie: jaki jest typ tego standardowego akumulatora? Na prostowniku mam do wyboru standard lub AGM/Gel. Co lepiej wybrać?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Akumulator Insignia B
Bierz AGM, bo taki zapewne masz zamontowany.
Jaki masz przebieg i czy używasz start&stop?
Jaki masz przebieg i czy używasz start&stop?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Akumulator Insignia B
Ale co Ty z tymi światłami. Wyłącz zapłon i zamknij auto. Wszystko pogaśnie. Aku oczywiście agm .
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 2021, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jozefow
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator Insignia B
przebieg mam 180000km i używam start&stop (staram się wyłączać jak mi się przypomni ale raczej tego nie robiłem). Ogólnie aku miał prawo odmówić posłuszeństwa. Co mnie zdziwiło to brak symptomów. Jednego dnia wszystko wydaje się być OK a drugiego auto jest martwe. Wydaje mi się że to jest tak że jak akumulator wyładuje się do jakiegoś poziomu (tak około 30-40%) to przez całą tą elektronikę w aucie inicjują się funkcje które dobijają akumulator do zera. Np. jak akumulator był trochę podładowany (30%) to nie mogłem wyłączyć świateł i takie tam. Sprawność aku była niska i nie dało się go naładować do 100%. Dałem sobie spokój z ładowaniem. Rozłączyłem wszystko i jutro wsadzę nowy akumulator. Niepotrzebnie wydałem forsę na nowe prostowniki (sprzedam przez Internet, może coś odzyskam). I to jest moja rada. Jak aku w Insignia padnie tak że auto jest martwe nie ma sensu go ładować/ratować. Jedyna sensowna opcja to wymian aku na nowy. Gdybym dzisiaj rano zamiast prostownika kupił nowy aku to rozwiązał bym problem w kilka godzin. I tak trzeba było zrobić.
Pytanie: Jaki kupić aku do Insignia B 2018 ST CDTI 2.0 170 KM?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8493
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator Insignia B
Jak zaniesiesz swój to Ci dobiorą taki jak trzeba. Po rozkodowaniu Vin powinieneś mieć rodzaj.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 2021, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jozefow
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator Insignia B
Przy słabym aku nie zamkniesz auta elektrycznie (da się tylko zwykłym kluczykiem) a światła bedą się świecić aż wyładuje się akumulator do zera.
PS mam nadzieję że nie będę musiał jakoś synchronizować kluczyków z autem przez ten akumulator!
Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
nie chce się denerwować odpowiadając na to pytanie
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Akumulator Insignia B
Pytam o prostownik, bo może ma opcje odratowania aku. Te lepsze, mikroprocesorowe mają różne funkcje jak odsiarczania itp. Może jednak nie wszystko stracone, kwestia ustawień prostownika.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Akumulator Insignia B
Dziwne to, ja tez swój rozładowałem ale nie do końca, tylko że pokazało że rozruch auta niemożliwy czy coś. Po doładowaniu dxziała normalnie. Tylko ja wiem że sam go sobie załatwiłem .
Z kluczykami nic nie będzie. Będą działać. A nowego aku nie trzeba do auta programować bo nie ma dla IB tej funkcji w GDS2.
A propo świateł to można wyłączyć automat.
Z kluczykami nic nie będzie. Będą działać. A nowego aku nie trzeba do auta programować bo nie ma dla IB tej funkcji w GDS2.
A propo świateł to można wyłączyć automat.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 maja 2021, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jozefow
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator Insignia B
wydaje mi się że to tylko marketing. Jak Ci akumulator padnie to nic nie poradzisz - musisz kupić nowy,
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
automat da się porzecież przełączyć co najwyżej na postojowe. Ja w każdym razie nie zauważyłem opcji off.mazmarcin pisze: ↑30 sty 2022, o 18:16Dziwne to, ja tez swój rozładowałem ale nie do końca, tylko że pokazało że rozruch auta niemożliwy czy coś. Po doładowaniu dxziała normalnie. Tylko ja wiem że sam go sobie załatwiłem .
Z kluczykami nic nie będzie. Będą działać. A nowego aku nie trzeba do auta programować bo nie ma dla IB tej funkcji w GDS2.
A propo świateł to można wyłączyć automat.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Akumulator Insignia B
Nie uważam żeby był to chwyt marketingowy, wiele aku jest do uratowania. Trzeba tylko mieć odpowiedni sprzęt i wiedzieć jak
BTW, sprawdzałeś napięcie akumulatora?
BTW, sprawdzałeś napięcie akumulatora?