--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
System monitorowania martwego pola
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 2020, o 16:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wrocław
System monitorowania martwego pola
Przeczytałem cały wątek z Insigni A viewtopic.php?f=21&t=2989 i zastanawiam się jak to jest rozwiązane w Inigni B. Czy moduły mają jakieś zabezpieczenia/osłony czy jest identyczna "myśl techniczna"?
Mam auto z początku produkcji serii B - 2017 i ostatnio przestała mi działać dioda w lewym lusterku.
Cały czas mam nadzieje że to kwestia samej diody bo problem zauważyłem kilka dni po myciu karcherem na myjni samoobsługowej
Żadnego komunikatu o awarii tego systemu nie mam, dioda w prawym lusterku działa normalnie (wszystko wykrywa bez problemu), alarm cofania też działa normalnie.
Sprawdzałem błędy przez OBD2 ELM327, i nic nie ma, żadnych błędów.
Jak przeglądam wkłady do lusterek z tym systemem to widać diodę oraz wtyczkę.
Ktoś ma pojęcie gdzie znajdę samą diodę, bo wkłady też są niedostępne obecnie.
Mam auto z początku produkcji serii B - 2017 i ostatnio przestała mi działać dioda w lewym lusterku.
Cały czas mam nadzieje że to kwestia samej diody bo problem zauważyłem kilka dni po myciu karcherem na myjni samoobsługowej
Żadnego komunikatu o awarii tego systemu nie mam, dioda w prawym lusterku działa normalnie (wszystko wykrywa bez problemu), alarm cofania też działa normalnie.
Sprawdzałem błędy przez OBD2 ELM327, i nic nie ma, żadnych błędów.
Jak przeglądam wkłady do lusterek z tym systemem to widać diodę oraz wtyczkę.
Ktoś ma pojęcie gdzie znajdę samą diodę, bo wkłady też są niedostępne obecnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kriss
- Klubowicz
- Posty: 413
- Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania martwego pola
Sprawdź wiązkę, W B moduły już nie padają, mają inną konstrukcję , są lepiej umieszczone, ale niestety wiązka się sypie, zresztą tak samo jak w Insigni A
Jeżeli wiązka jest ok, to sprawdź czy pojawia się napięcie na złączu w lusterku jeśli tak to pewnie padła dioda led.
Jeżeli wiązka jest ok, to sprawdź czy pojawia się napięcie na złączu w lusterku jeśli tak to pewnie padła dioda led.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lut 2022, o 17:46
- Auto: OPEL Insignia B
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bytom
Re: System monitorowania martwego pola
Witam, mam podobnie, z tym że w dwóch lusterkach i także po myciu na myjni karcherem to się stało. W dniu dzisiejszym odłączyłem akumulator, niestety nie pomogło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 2020, o 16:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wrocław
Re: System monitorowania martwego pola
U mnie okazało się że jednak spaliła się dioda w lusterku. Konektor do jej podłączenia jest zabezpieczony gumową uszczelką, ale nie spełnia w 100% swojego zadania. Po rozebraniu widać było poczernione przewody (na skutek zwarcia na diodzie). Po wymianie na inny "wkład lusterka" cały system działa normalnie. Ze swojej strony nie polecam bezpośrednio używać myjki ciśnieniowej na lusterka
na fotce miejsce uszczelki i przewody do diody.
na fotce miejsce uszczelki i przewody do diody.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 paź 2022, o 18:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: System monitorowania martwego pola
Witam,
Mam insignie 2018 i ostatnio tez pojawił się problem z asystentem martwego pola w lusterku prawym. Dioda czasem świeci bardzo blado lub wogole. Czy wystarczy tylko wymienić diodę, czy wogole jest taka możliwość, czy trzeba cały wklad?
W Aso opla powiedzieli żeby podjechać na diagnozę, koszt to 350zl.
Mam insignie 2018 i ostatnio tez pojawił się problem z asystentem martwego pola w lusterku prawym. Dioda czasem świeci bardzo blado lub wogole. Czy wystarczy tylko wymienić diodę, czy wogole jest taka możliwość, czy trzeba cały wklad?
W Aso opla powiedzieli żeby podjechać na diagnozę, koszt to 350zl.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: System monitorowania martwego pola
Cześć u mnie rónież kłopot. Dioda w prawym lusterku świeci miernie a w lewym wcale... Czy da się te diody wymienić czy też trzeba kupić całe wkłady?kobat1 pisze: ↑28 kwie 2022, o 21:44U mnie okazało się że jednak spaliła się dioda w lusterku. Konektor do jej podłączenia jest zabezpieczony gumową uszczelką, ale nie spełnia w 100% swojego zadania. Po rozebraniu widać było poczernione przewody (na skutek zwarcia na diodzie). Po wymianie na inny "wkład lusterka" cały system działa normalnie. Ze swojej strony nie polecam bezpośrednio używać myjki ciśnieniowej na lusterka
na fotce miejsce uszczelki i przewody do diody.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: System monitorowania martwego pola
Dla potomnych. Dioda jest raczej z tych niewymienialnych. Można się bawić w rozcięcie plaastiku i sam pewnie to w najbliższym czasie zrobie natomiast na teraz zamówiłem dwa lusterka w zamienniku. Koszt jednego 200zł.... Koszt w Aso nowych lekko ponad 400zł sztuka...
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lip 2022, o 05:04
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Zielona Góra
Re: System monitorowania martwego pola
Panowie czy po wymianie modułu trzeba przeprowadzać adaptacje? U mnie system wyłączył się zupełnie, po odpaleniu wywala błąd "system kolizji bocznej niedostępny". Oczywiście w czasie jazdy system oszczegania nie funkcjonuje. A zaczęło się od wymiany lewej strony w Aso. Po tym prawa bardzo często się załączała, sygnalizowała barierki, górki i tym podobne. Po czym system padł.
- Kriss
- Klubowicz
- Posty: 413
- Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania martwego pola
Moduły trzeba zaprogramować, w ASO Tobie tego nie zrobili? Wiązkę wymienili? Prawy moduł tez zdycha
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 00:24
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
Re: System monitorowania martwego pola
Hmm.. powiem tak po myjni samoobsługowej i lewa i prawa przestały świecić. Chyba coś tam fabrycznie jest nie tak. A koledzy już rozbierali i jakos poradzili? Niektórzy z tego co rozumiem całe lusterka wymieniali. Jak się w Insigni B dostać do diody? Całe lusterko trzeba ściągać?
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6068
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania martwego pola
To raczej nie sama dioda jest uszkodzona, a może woda się gdzieś dostała, czy w lusterko czy w przejście wiązki w drzwiach. Ale to nie jest spotykane uszkodzenie. Jeśli coś faktycznie padło to któryś moduł martwego pola, moduły umieszczone są z tyłu za zderzakiem. Ale ja poczekałbym z tym aż się zrobi sucho i auto dobrze wyschnie, może samo ustąpi. Ewentualnie kontrola bezpieczników.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 00:24
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
Re: System monitorowania martwego pola
Nie jeździłem teraz, faktycznie lewy ożył, może wysechł albo kontakt jakiś. Jest nadzieja, że prawy też odżyje. Tak czy siak będę już na przyszłość uważał i nie kierował dyszy bezpośrednio na lusterka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2022, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: System monitorowania martwego pola
U mnie w prawym padło. Rozebrałem wkład lusterka zamówiłem diody, przelutowałem i śmiga.
Cena w aso za wkład lusterka 480zl...
Cena w aso za wkład lusterka 480zl...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 sty 2022, o 20:02
- Auto: Opel insignia b
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Gelnhausen
Re: System monitorowania martwego pola
Cześć, wczoraj sprawdzałem prawe lusterko bo ta gwiazdka tylko się ledwo się żarzyła. Odpiąłem ta malutka kostkę Przeciscilem styki i sprawdziłem probówka czy jest napięcie przez te kilka sekund po odpaleniu, tylko raz było a potem już nie, nie wiem dlaczego lewe świeci ok. Posikałem kontaktem i nic. Na tej malutkiej kostce nie ma napięcia. Odizolowałam kawałek dalej i też nie ma. Bezpieczniki sprawdzałem. Ten kabel wchodzi do dołu lusterka więc już dalej nie mogłem sprawdzić . Gdzie może leżeć przyczyna? Dziwne jest to że za pierwszym razem napięcie było a potem już nie. Teraz już gwiazdka w ogóle nie świeci
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 sty 2022, o 20:02
- Auto: Opel insignia b
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Gelnhausen
Re: System monitorowania martwego pola
No moim zdaniem nie dioda, bo nie mam napięcia na tych przewodach co idą do tej diody,a powinno być przez kilka sekund po odpaleniu. Czasem widzę że mi mrygnie w trakcie jazdy ale tak niemrawo. Pewnie gdzieś coś nie łączy dalej ale gdzie to nie wiem