--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Manetki zmiany biegów przy kierownicy
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2023, o 00:03
- Auto: Insignia B 2017260KM
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Otrzymał piwo: 1 raz
Manetki zmiany biegów przy kierownicy
cześć
Czy w Insigni B Kombi 2017 2.0 260KM benzyna ,skrzynia automatyczna , kierownica sportowa istnieje możliwość dołożenia manetek zmiany biegów? Jaki to jest mniej więcej koszt i czy wiążę się to z jakimiś zmianami w instalacji? czy wystarczy dokupić manetki i zmienić te osłonki przy kierownicy ?
Czy w Insigni B Kombi 2017 2.0 260KM benzyna ,skrzynia automatyczna , kierownica sportowa istnieje możliwość dołożenia manetek zmiany biegów? Jaki to jest mniej więcej koszt i czy wiążę się to z jakimiś zmianami w instalacji? czy wystarczy dokupić manetki i zmienić te osłonki przy kierownicy ?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4195
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
Zachęcam do lektury Forum. Było już takie pytanie i wyjaśnienie co, jak i dlaczego...
Wyszukiwarka nie gryzie
Wyszukiwarka nie gryzie
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2023, o 00:03
- Auto: Insignia B 2017260KM
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
szukalem i nie znalazłem dlatego pytam. Wiec poproszę o link
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4195
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
Jakbyś poszukał, to byś wiedział, że samo dołożenie manetek i uruchomienie w BMC nie wystarczy. Konieczna jest ingerencja w instalację (dołożenie wiązki). Generalnie to nie jest "plug and play".
I taka uwaga ogólna. Dołożenie czegokolwiek, co wykracza poza wyposażenie standardowe w naszych samochodach zazwyczaj nie jest proste i może wymagać znacznych nakładów. Pomijam tutaj rozbudowanie opcji licznika i innych drobnostek, które można wykonać np za pomocą programu @Pinga.
Jak nie wybrało się konkretnej opcji przy konfiguracji samochodu w salonie (z tego co pamiętam, to manetki były +500zł), to później (albo jak się kupiło samochód używany) dołożenie może być trudne lub po prostu nieopłacalne.
I taka uwaga ogólna. Dołożenie czegokolwiek, co wykracza poza wyposażenie standardowe w naszych samochodach zazwyczaj nie jest proste i może wymagać znacznych nakładów. Pomijam tutaj rozbudowanie opcji licznika i innych drobnostek, które można wykonać np za pomocą programu @Pinga.
Jak nie wybrało się konkretnej opcji przy konfiguracji samochodu w salonie (z tego co pamiętam, to manetki były +500zł), to później (albo jak się kupiło samochód używany) dołożenie może być trudne lub po prostu nieopłacalne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2023, o 00:03
- Auto: Insignia B 2017260KM
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
dzięki za info. To pewnie będę żył bez nich . Ciężko znaleźć używkę, która ma wszystko co byś chciał.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
To pewnie z Polski jest egzemplarz? Faktycznie, w cenniku manetki występują oddzielnie od pakietu OPC-Line wnętrza (jedyne 500 zł dodatkowo do ceny pakietu). Także w wersji Exclusive jest kierownica sportowa ale bez manetek. W Niemczech OPC-Line wewnętrzne było od razu z manetkami.
Jeśli będziesz korzystał z trybu Sport, to - poza zabawą - manetki nie pomagają w sprawnej jeździe, bo skrzynia zmienia biegi lepiej od kierowcy. Tylko w trybie Tour skrzynia jest na tyle leniwa i na tyle lubi bardzo niskie obroty, że zdarza mi się zredukować 1-2 biegi szybkim kliknięciem manetki. Ale na ogół jeżdżę w Sport, tylko na wybojach zmieniam na Tour. Możesz też w trybie Sport zmienić ustawienie zawieszenia na miękkie, a pozostawić "usportowioną skrzynię". Nie możesz natomiast w trybie Tour skonfigurować skrzyni na sportową.
W szczególnych sytuacjach np. jazda poza drogą utwardzoną, toczenie się po wybojach, powolna jazda pod górę, ruszanie z II. biegu, spokojnie skorzystasz z trybu manualnego z wykorzystaniem wybieraka (lewarka) skrzyni.
Tak że na posiadaniu/nieposiadaniu manetek świat się nie kończy i ważniejszy jest egzemplarz, jego stan i pochodzenie
M.
Jeśli będziesz korzystał z trybu Sport, to - poza zabawą - manetki nie pomagają w sprawnej jeździe, bo skrzynia zmienia biegi lepiej od kierowcy. Tylko w trybie Tour skrzynia jest na tyle leniwa i na tyle lubi bardzo niskie obroty, że zdarza mi się zredukować 1-2 biegi szybkim kliknięciem manetki. Ale na ogół jeżdżę w Sport, tylko na wybojach zmieniam na Tour. Możesz też w trybie Sport zmienić ustawienie zawieszenia na miękkie, a pozostawić "usportowioną skrzynię". Nie możesz natomiast w trybie Tour skonfigurować skrzyni na sportową.
W szczególnych sytuacjach np. jazda poza drogą utwardzoną, toczenie się po wybojach, powolna jazda pod górę, ruszanie z II. biegu, spokojnie skorzystasz z trybu manualnego z wykorzystaniem wybieraka (lewarka) skrzyni.
Tak że na posiadaniu/nieposiadaniu manetek świat się nie kończy i ważniejszy jest egzemplarz, jego stan i pochodzenie
M.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
Mam manetki i może z 5 razy na nich jeździłem. Nie po to mam automatyczna skrzynie, aby bawić się w zmianę manualna. Ale ciekawostka: w jeździe po mieście na manetkach miałem niższe spalanie niż na automacie. Moim zdaniem automat zmienia za szybko biegi i silnik nie pracuje w najbardziej efektywnych obrotach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 gru 2023, o 00:03
- Auto: Insignia B 2017260KM
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dąbrowa Górnicza
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
Dzięki za info. Bardziej myślałem np o sytuacji, że chce wyprzedzić i przed manewrem zredukować o 1 bieg. Ale pewnie i bez tego da radę
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
W tej sytuacji wystarczy energiczny ruch stopą, a zwłaszcza skorzystanie z kickdown.
Redukcja o 1 bieg w tej skrzyni niewiele zmienia przy 8 przełożeniach Skrzynia sama redukuje nawet bez kickdown znacznie bardziej zdecydowanie, o 2-3 biegi przynajmniej w 2.0T i trybie Sport. Po prostu ruch stopy na pedale musi być zdecydowany - szybki i głęboki.
Ja sam używam manetek w jeszcze jednej sytuacji, choć pewnie nie każdy tak jeździ - do hamowania silnikiem na S-kach i autostradach w sytuacji gdy chcę zwolnić zawczasu i nie deptać jeszcze hamulca. Jednak, prawdę mówiąc, efekt hamowania przy dużej prędkości i wysokich przełożeniach jest raczej mizerny w tym ciężkim aucie. Np. jadąc 170 km/h i redukując z 8. do 6. biegu niewiele to daje. Stąd jednak w automatach częściej korzysta się z hamulca, zwłaszcza jadąc komuś na tyłku, gdzie w manualu trzymało się wysokie obroty i tylko dodawało/odpuszczało gazu przyspieszając/hamując.
M.
Redukcja o 1 bieg w tej skrzyni niewiele zmienia przy 8 przełożeniach Skrzynia sama redukuje nawet bez kickdown znacznie bardziej zdecydowanie, o 2-3 biegi przynajmniej w 2.0T i trybie Sport. Po prostu ruch stopy na pedale musi być zdecydowany - szybki i głęboki.
Ja sam używam manetek w jeszcze jednej sytuacji, choć pewnie nie każdy tak jeździ - do hamowania silnikiem na S-kach i autostradach w sytuacji gdy chcę zwolnić zawczasu i nie deptać jeszcze hamulca. Jednak, prawdę mówiąc, efekt hamowania przy dużej prędkości i wysokich przełożeniach jest raczej mizerny w tym ciężkim aucie. Np. jadąc 170 km/h i redukując z 8. do 6. biegu niewiele to daje. Stąd jednak w automatach częściej korzysta się z hamulca, zwłaszcza jadąc komuś na tyłku, gdzie w manualu trzymało się wysokie obroty i tylko dodawało/odpuszczało gazu przyspieszając/hamując.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Manetki zmiany biegów przy kierownicy
Brak manetek to nic straconego. Osobiście może z 3-4 razy użyłem dla zabawy i na tym koniec.wolku pisze: ↑17 gru 2023, o 23:17cześć
Czy w Insigni B Kombi 2017 2.0 260KM benzyna ,skrzynia automatyczna , kierownica sportowa istnieje możliwość dołożenia manetek zmiany biegów? Jaki to jest mniej więcej koszt i czy wiążę się to z jakimiś zmianami w instalacji? czy wystarczy dokupić manetki i zmienić te osłonki przy kierownicy ?