--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
TPMS
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
TPMS
Macie jakieś pomysły co się mogło stać.
Auto stało przez weekend, wyjazd w poniedziałek, zrobiłem 10 km i tu nagle ALARM przednie prawe koło niskie ciśnienie, 5 sekund później przednie lewe koło niskie ciśnienie, 5 sekund później tylne prawe koło niskie ciśnienie. Na wszystkich kołach spadło do 1,9bar. Oczywiście zaraz SMS z OnStar o awarii pojazdu
Podjechałem na stacje i rzeczywiście było po 2.0-1.9bar. Dopompowałem, dojechałem do pracy 40 km, teraz wróciłem 50 km i bez żadnych uwag.
Co jest grane?
Auto stało przez weekend, wyjazd w poniedziałek, zrobiłem 10 km i tu nagle ALARM przednie prawe koło niskie ciśnienie, 5 sekund później przednie lewe koło niskie ciśnienie, 5 sekund później tylne prawe koło niskie ciśnienie. Na wszystkich kołach spadło do 1,9bar. Oczywiście zaraz SMS z OnStar o awarii pojazdu
Podjechałem na stacje i rzeczywiście było po 2.0-1.9bar. Dopompowałem, dojechałem do pracy 40 km, teraz wróciłem 50 km i bez żadnych uwag.
Co jest grane?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: TPMS
Oczywiście że temperatura. Kiedy było ciepło miałem po 2.5 bara . Dziś rano na dworzu 7C i z ciekawości zajrzałem w zakładkę ciśnienia a tam we wszystkich kołach 2.0
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: TPMS
Ale to nie problem, tylko fizyka . Wraz ze spadkiem temperatury spada ciśnienie i system zareagował prawidłowo i wykrył to. Przy -20C pewnie by było z 1.5.
Często się widzi w starszych samochodach że po znacznym ochłodzeniu mają za mało powietrza, a jak ktoś tego nie kontroluje i napompuje tylko latem, to zimą jeździ na flakach.
Teraz jak dopompowałeś kiedy było 7C zobaczysz jakie będzie za tydzień jak wrócą upały
Często się widzi w starszych samochodach że po znacznym ochłodzeniu mają za mało powietrza, a jak ktoś tego nie kontroluje i napompuje tylko latem, to zimą jeździ na flakach.
Teraz jak dopompowałeś kiedy było 7C zobaczysz jakie będzie za tydzień jak wrócą upały
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4205
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: TPMS
Wiesz... wszystko jest możliwe, ale mnie chodziło właśnie bardziej o to, o czym piszą Koledzy.
Bo jeśli parkujesz "pod chmurką", to przy dużej różnicy temperatur (spadku/wzroście) TPMS może zauważyć zmianę ciśnienia w oponach.
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: TPMS
Nie wiem na ile dokładny jest TPMS, ale u mnie pokazuje między 2.4-2.7 i przypuszczam, że to kwestia temperatury zewnętrznej/nagrzania opon albo niedokładności pomiaru.
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: TPMS
Powiem Wam.
Dzisiaj ta sama trasa i zerknąłem na ciśnienia przy ruszaniu i po 10 km. Różnica jest 0,15-0,20 bar w górę. Wiec nie wierze żeby to była temperatura, która ujawniła błąd po 10 km, a nie po ruszeniu.
Dzisiaj ta sama trasa i zerknąłem na ciśnienia przy ruszaniu i po 10 km. Różnica jest 0,15-0,20 bar w górę. Wiec nie wierze żeby to była temperatura, która ujawniła błąd po 10 km, a nie po ruszeniu.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: TPMS
Ale jak jest 10C rano to po 10-20km powietrze w oponie ma już 20C więc 0,15-0.20 to nic nadzwyczajnego.
Ogólnie powietrze jest wrażliwe w funkcji temperatura/ciśnienie dlatego w wyścigach czy rajdach opony pompuje się azotem bo jest bardziej odporny na to zjawisko.
Ogólnie powietrze jest wrażliwe w funkcji temperatura/ciśnienie dlatego w wyścigach czy rajdach opony pompuje się azotem bo jest bardziej odporny na to zjawisko.
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: TPMS
to wiem, dlatego zastanawiam się dlaczego błąd pojawił się po 10 km, a nie po ruszeniu. Jeśli przyjmiemy ten sam wzrost temperatury i ciśnienia, to powinienem mieć 1,8 po uruchomieniu silnika, a błąd chyba wtedy się pojawi.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: TPMS
Temperatura!
Miałem dokładnie to samo 3 tygodnie temu wyjechałem z salonu na 2.5 w każdym kole, sierpień był upalny, temperatury oscylujące wokół 30 st.C, do tego nasłonecznienie i gorący asfalt - widywałem 2.6-2.7 bara. Po postoju w zacienionym (ale nagrzanym) garażu 2.4-2.5 bar. Byłem na urlopie, cały czas wysokie temperatury i ciśnienie w kołach jak wyżej.
W niedzielę 26. sierpnia przyszło gwałtowne ochłodzenie, a tego właśnie dnia akurat wracałem z urlopu. Zrobiło się 12 st. C, deszcz. Ciśnienie podczas jazdy 2.3-2.4, a na jednej z opon czasem spadało do 2.28 i wówczas na chwilę wyskoczył alarm. Aż sobie tę oponę obejrzałem, czy ze wsi nie wywiozłem w niej jakiegoś gwoździa. Wszystko było w porządku.
spadek o 10 st.C to minus 0.1 bar w oponie
Moja poprzednia Insia też zanotowała spadek tego dnia - przyszedł mi alert na maila. Z ustawionych 2.3-2.2 zleciała do 2.0-1.9 bar.
Bardzo dobrze działają te czujniki. Sąsiedzi nie maczali w tym łap
M.
Miałem dokładnie to samo 3 tygodnie temu wyjechałem z salonu na 2.5 w każdym kole, sierpień był upalny, temperatury oscylujące wokół 30 st.C, do tego nasłonecznienie i gorący asfalt - widywałem 2.6-2.7 bara. Po postoju w zacienionym (ale nagrzanym) garażu 2.4-2.5 bar. Byłem na urlopie, cały czas wysokie temperatury i ciśnienie w kołach jak wyżej.
W niedzielę 26. sierpnia przyszło gwałtowne ochłodzenie, a tego właśnie dnia akurat wracałem z urlopu. Zrobiło się 12 st. C, deszcz. Ciśnienie podczas jazdy 2.3-2.4, a na jednej z opon czasem spadało do 2.28 i wówczas na chwilę wyskoczył alarm. Aż sobie tę oponę obejrzałem, czy ze wsi nie wywiozłem w niej jakiegoś gwoździa. Wszystko było w porządku.
spadek o 10 st.C to minus 0.1 bar w oponie
Moja poprzednia Insia też zanotowała spadek tego dnia - przyszedł mi alert na maila. Z ustawionych 2.3-2.2 zleciała do 2.0-1.9 bar.
Bardzo dobrze działają te czujniki. Sąsiedzi nie maczali w tym łap
M.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: TPMS
Miałem to samo, samochód stał 8 dni na parkingu przy lotnisku.
Ciśnienie spadło do poziomu 1,9 bar.... przy prędkości 100km/h było czuć że trzęsie samochodem, oczywiście także otrzymałem ostrzeżenie o niskim ciśnieniu. Podjechałem na stacje, dopompowałem do poziomu 2,5 i wszystko wróciło do normy. Dziwne że przez 8 dni ciśnienie spadło z poziomu 2,4 bar na 1,9 bar,
Ciśnienie spadło do poziomu 1,9 bar.... przy prędkości 100km/h było czuć że trzęsie samochodem, oczywiście także otrzymałem ostrzeżenie o niskim ciśnieniu. Podjechałem na stacje, dopompowałem do poziomu 2,5 i wszystko wróciło do normy. Dziwne że przez 8 dni ciśnienie spadło z poziomu 2,4 bar na 1,9 bar,
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: TPMS
A ja z innej beczki. Jak sprawdzić, czy w drugim komplecie kół są sprawne czujniki? Czy bez zakładania na auto da się zobaczyć coś w komputerze?
Jaka jest procedura przy zmianie na drugi komplet kół?
Jaka jest procedura przy zmianie na drugi komplet kół?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: TPMS
Jest jakaś procedura. W historii ASO miałam wpisane "przyuczanie czujników" ale bynajmniej nie widziałam co to jest, bo trzymają mnie na kanapie tam i nie widzę co robią z moim autem. Na jesień są specjalne pakiety na zmianę kół, to warto z nich skorzystać, bo cena spoko
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: TPMS
Z tego co wiem, to są 2 metody "przyuczania" czujników, jedna to jest taka, że się same "przyuczają" do auta, odbiornik w samochodzie pobiera informacje z czujnika nadającego najsilniejszy sygnał (zdarzało się podobno, że mógł odczytać z auta sąsiedniego, jeżeli baterie były słabe we właściwym, a w sąsiednim nówki sztuki), a druga metoda to jest poprzez interface diagnostyczny i specjalne urządzenie do wzbudzania czujników. Wtedy włączamy tryb "przyuczania" i lecimy z przyrządem lewy przód, lewy tył, prawy tył, prawy przód i w tym przepadku czujnik jest przypisany do samochodu na podstawie identyfikatorów czy czegoś tam i nie ma opcji, żeby odczytał z sąsiedniego.